Jump to content

My shadow-blue Mk5 daily-drive & track-toy


Acidutzul

Postare recomandată

lucian_90tud

Felicitari! S-au aliniat stelele bine...doar la mine e cer innorat :blah_:

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea unde ii place cel mai mult, adica pe circuit. :icon_thumright:

Modificat de Andrei JSE
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Mersi baieti! Iata-le si sus pe masina:

post-13132-0-56361700-1306655111_thumb.j post-13132-0-19461100-1306655119_thumb.j post-13132-0-62555400-1306655123_thumb.j post-13132-0-55104600-1306655130_thumb.j post-13132-0-72891700-1306655134_thumb.j post-13132-0-47754100-1306655140_thumb.j

Am mers ieri ceva kilometri cu diferite setari: 1-1, 4-4 si 10-10. Am fost foarte surprins de silentiozitatea si rafinamentul amortizorului. Pe setarea 1-1 chiar nu am ce sa-i reprosez. Arcurile in schimb se simt serios si tot timpul :rolleyes:. Venind dinspre BZ spre B, dupa Urziceni, am acceerat o tzara pe sectiunea denivelata si simteam ca nu mai am aer, asa ma scutura :lol: . Totodata, este mult mai brutala si periculoasa in viraje cu denivelari pronuntate.

Pe setarea 10-10, treaba devine serioasa rau. Masina se mai ridica un pic, datoria presiunii din amoritzor :). Mergi pe un drum care ti se pare impecabil, dar suspensia gaseste si iti transmite totusi o gramada de imperfectiuni. Raspunsul directiei nu este extrem de prompt, probabil din cauza geometriei (cadere -2.10 pe fata). Ruliul insa este absolut nesemnificativ. Cu masina dusa la limita aderentei, cauciucul abia se inclina usor pe extremitatea laterala a caii de rulare. In conditiile in care am si pe spate cadere -2 si distantiere de 10mm/roata si ambele sway-uri pe hard, setup-ul pare neutru cu usoare tendinte supraviratorii pe lift-off, ceea ce ma bucura. Sa vedem ce se intampla pe circuit cu toate gumele incalzite corespunzator (mai ales spatele).

In concluzie, eu sunt foarte multumit de alegere. Pentru cineva care duce masina pe pista, o suspensie de genul asta e raiul. Pe de alta parte, daca nu se iese pe circuit, suspensia din punctul meu de vedere nu prea are sens. Probabil setarea de zi cu zi va fi 2, maxim 3. In aceste conditii, suspensia oricum este destul de rigida (datorita ratei arcurilor) si uneori deranjanta, poate chiar periculoasa la viteze mari pe drumuri proaste. KoniFSD+arcuri+swaybars e o combinatie mai mult decat suficienta pentru strada. Eu insa, sunt ffff fericit :drunken:

Bafta!

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Inteligenta suspensia :study: Sa te poarte multi km in siguranta

Link către comentariu

Mersi baieti!

Se regleaza din puncul meu de vedere f usor (duritatea). Aseara imi lua cam 3 min sa setez toata suspensia. E nevoie de ceva pt asezat pe jos (eu am o patura in portbagaj) si ceva lanterna daca e noapte. Fara a ridica masina pe cric, cu roata virata se ajunge destul de usor la reglaj (pe fata... pe spate e si mai accesibil)

Link către comentariu
lucian_90tud

Bravo. Felicitari pentru suspensie si pentru masina :icon_thumright: .

Chiar ma gandeam cum o reglezi. Ma gandeam ca trebuie sa dai roata jos, ridicata pe cric sau alte nebunii. E super ca sa regleaza asa usor :D

Link către comentariu

Am fost plimbat cu noua suspensie si e ceea ce trebuie. Pe 1 e chiar confortabila, comparabil cu suspensia sport OEM, chiar absoarbe mai bine micile denivelari. In viraje insa se schimba treaba radical.

Felicitari pentru alegere.

Link către comentariu

Mersi!

Chiar e banal de reglat. Am facut un drum lung ieri, iar intr-o benzinarie am reglat din nou puntea spate in cam 40 sec, imbracat frumos si folosind parasolarul ca patura :D .

Amortizoarele sunt intr-adevar geniale. Ar fi si cazul la banii astia, dar sunt mult mai confortabile decat ma asteptam. Arcurile pot fi insa ceva prea tari pentru multa lume. Pe de alta parte eu am instalate si bare antiruliu mai rigide, ambele setate pe hard... intr-un viraj cu denivelari pronuntate era sa ma arunce in bordura, ceea ce nu s-ar fi intamplat cu FSD+Eibach. Cu swaybars stock insa probabil B16 nu mai e asa dramatica pe denivelari.

Bafta!

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Sambata am facut o noua revizie, ocazie cu care am trecut la ulei Motul Specific 504/507. Totodata am schimbat ambreiajul cu un kit compus din volant DMF Sachs si disc+placa de presiune Sachs Performance, cu rating de 480+Nm.

Desi ma asteptam la o pedala ceva mai tare, feeling-ul este absolut identic (ceea ce nu pot spune ca ma bucura neaparat, deoarece nu prea inteleg cum poti avea o "reinforced clutch cover" fara sa se intareasca un pic pedala... poate sunt materialele tratate altfel). Deocamdata tremura un pic la cuplare, dar probabil vibratiile se vor atenua dupa rodaj.

Ce ma deranjeaza cel mai mult este ca ambreiajul cupleaza mult mai jos (sau sus :blink: ... mult mai departe de podea). Ma interesez sa vad daca o pot rezolva cumva.

Bafta

L.E. am masurat si eu masina pe cele 4 roti. E destul de echilibrata stanga/dreapta, dar putin cam grea pe fata (62% greutate)... explicabil pt. diesel.

greutate totala cu sofer si 1/4 rezervor: 1440 kg.

Axa fata: stanga 473kg / dreapta 420kg

Axa sapte: stanga 270kg / dreapta 278kg

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Volant este OEM? Adica se potrivste si cu discul OEM si cu cel Performance? Cam acealsi principiu de ambreiaj il am si eu, pedala la inceput era foarte moale apoi dupa rodaj s-a mai intarit, dar f putin. Pentru daily drive e super. Legat de partea de cuplaj... al meu cupleaza sub jumatatea cursei pedalei.

Sper sa-ti fi rezolvat problema cu ambreiajul si sa ai drumuri bune cu el

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

volant e OEM, discul si placa sunt Performance. Cuplaj sub jumatatea cursei inseamna mai spre podea, sau spre tine?

Mersi, la fel si tie!

Link către comentariu

Mai spre podea... spre sfert asa, dupa ce ai eliberat pedala. Din cate stiu, cu cat prinde mai jos (spre podea) e mai bine. Una din caracteristicile unui ambreiaj dus, este ca prinde sus...adica spre tine. De aici am tras eu concluzia ca e mai bine jos :D

Link către comentariu

Mda, exact asa imi prindea si mie inainte, iar acum imi prinde exact in oglinda. Este ciudat si pentru ca discul e nou, deci mai gros (desi nu mult), si ar trebui sa prinda mai devreme. Cum ambreiajul e hirdaulic, deci n-ai ce sa reglezi la el, ma gandesc fie sa pun discul invers (nu are arcuri, nimic, doar priza e un pic mai iesita intr-o parte) fie sa incerc alt rulment (acum am Sachs, alternativa e Luk)

Tu ce rulment ai?

Link către comentariu

Luk este rulmentul meu. Asa a venit la pachet. Anx stie :D

Link către comentariu

Ha, Sachs trimite la pacheT rulment Luk? :lol: Or stii ei ceva. La mine nu a venit rulment inclus si am zis sa iau Sachs... ar fi culmea sa fie de la rulment

Link către comentariu

Ar fi culmea dar si cel mai ieftin as zice. Totodata pui capat sirului de manopere si banii dati pe ele...

Link către comentariu

Sa inteleg ca ai renuntat definitiv la varianta cu SMF, sau doar deocamdata ?... o aveam si eu in vedere pentru urmatorul schimb... cand o fi el

Link către comentariu

Dupa cum am scris aici, da. L-as fi pastrat daca masina statea pe circuit 80-90% din timp. Dar cum nu e cazul, incerc solutia asta cu DMF.

Daca ai insa cutie in 5, s-ar putea sa nu ai acelasi chatter ca mine.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Drumul meu spre Hungaroring s-a oprit intr-un sant pe Dealul Negru, ca urmare a unei manevre idioate pe care am facut-o. Am fost singurul implicat in accident iar vina este a mea. Fizic sunt 100% ok (nu stiu daca si psihic :screwy: ). Probabil experienta imi va prinde bine.

Masina desi nu pare prea grav, se indreapta spre dauna totala din cauza ruperii unei urechi de pridere la blocul motor. Avand in vedere ca nu exista nicio avarie structurala, ci doar probleme mecanice, masina nu va deveni o epava. Cu ajutorul baietilor de la Elcar o voi reface, si o voi reface asa cum trebuie (nu o voi vinde). Sa vedem cat timp imi va lua. Daca tot schimb blocul ma batea chiar gandul la un swap BMM-BMN, dar cred ca e prea multa bataie de cap (atat mecanic cat si in scris).

post-13132-0-88501200-1308818660_thumb.j

post-13132-0-26259500-1308818666_thumb.j

post-13132-0-52658500-1308818671_thumb.j

Link către comentariu

Se pare ca a fost o aventura neagra care s-a culminat pe Dealul Negru...imi pare tare rau pentru ce ti s-a intamplat si sper s-o refaci cat mai repede. Ai casco la ea?? "Insanatosire" grabnica sa aiba:)

Link către comentariu

Imi pare rau pentru cele intamplate.bine ca nu ai tu nimic :icon_thumright:

Link către comentariu

Imi pare rau pentru masina dar bine pentru tine ca esti ok. Poti descrie manevra? Vad ca ieseai din curba, a supravirat cumva?

Link către comentariu

Intr-adevar cel mai important este ca sunt ok. Despre accident nu vreau sa mai vorbesc prea mult. Da, a fost o supravirare.

Link către comentariu
  • Dudu featured şi unfeatured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!