Jump to content

Cumparare Broscuta, Lucruri De Stiut


dihorul
 Share

Postare recomandată

Toate broscutele, indiferent de an, au avantaje si dezavantaje care trebuie stiute cand cumparam una.

Cumpararea unei Broscute e mult mai simpla decat alegerea anului de fabricatie a modelului, culoare caroserie si negocierea pretului. Deorece foarte multe masini de acest tip au fost produse dealungul celor aprope sase decade, cumparatorul se poate lovi de o situatie singulara. Incepand cu multitudinea de modele, ceva incomun comparat cu orice alt model de masina clasica.

Acest lucru se datoreaza faptului ca Broscuta a fost proiectata sa dureze, lucru care a condus la o flota de preste 22 milioane exemplare produse. Consecinta? Cine vrea sa cumpere o Broscuta isi poate permite sa astepte pana gaseste modelul ideal. Aici apare problema: in cei peste 50 de ani de productie stilul masinii nu s-a prea schimbat. Schimbari subtile au fost mereu introduse pe linia de fabricatie, multe dintre ele de ordin tehnic.

De exemplu: Doriti o Broscuta pt uzul zilnic; recomand o Broscuta fabricata dupa 1967 - pe langa motorul de 1300 mai puternic, beneficiati si de sistemul electric pe 12V cu faruri, lampi, stergatoare de parbriz si aprindere mai eficiente. Sunt mici detalii dar fac diferenta la condusul zilnic.

Pe de alta parte, daca doriti o Broscuta mai veche si mai rara, din primele serii produse cu scopul de a utiliza masina doar la sfrsiturile de saptamana si ocazii speciale unde puteti starnii invidia automobilistilor, cel mai bine optati pt un model prosdus in anii `50, Oval ori Split Window. Problema acestor modele "primitive" sunt preturile, necesitatea de a avea o oarecare indemanare la condus si sa nu uitam de costurile de intretinere/piese foarte mari. Pentru cine nu are buzunare asa de largi si vrea totusi un clasic poate opta pt un 1200 prodis intre 1959-1967 care sunt mai ieftine si cu costuri de intretinere mai mici.

In zilele ei de glorie Broscuta era considerata o masina durabila, cu mecanica simpla si eficienta. in ziua de azi nu se mai pune problema, noile motoare racite pe apa sunt mult mai evoluate si durabile. Chiar asa, daca se fac revizii periodice, motorul boxer racit pe aer poate dura mult, foarte mult. Intretinerea e simpla: Schimbul de ulei trebuie respectat cu sfintenie (pe langa lubrificare, uleiul raceste si motorul), si reglajul tachetilor facut constant.

Cum viata motorului depinde de reviziile facute in timp nu ar fi rau sa va interesati cat de bine au fost facute aceste revizii. E bine sa aflati totusi cat de bine se pricepe vanzatorul la mecanica Broscutei, asa vom sti daca a intretinut-o corect. In cazul motoarelor de 1200 e bine sa fim foarte atenti. Piesele de schimb pentru acestea sunt mai rare si mai scumpe. In schimb, in cazul motoarelor de la 1300 in sus e mult mai usor si ieftin de gasuit piese.

Cand porniti motorul nu va speriati daca da putin fum la inceput. E normal in cazul motoarelor boxer, mai ales daca masina a fost stationata pt mult timp. In orice caz, daca continua sa scoata fum... ceva e in neregula la motor. Zgomote iregulare si anormale sunt alt semn de uzura avansata. Verificarea jocului axial la arbore e si ea importanta.

Frane si cutie viteza. Daca masina nu schimba vitezele rapid si precis, fara sa agate, negociaza o reducere serioasa de pret. Verifica eventuale pierderi ale lichidului de frana. La o franare in linie dreapta masina trebuie sa isi tina "lina". Daca "fuge" poate fi un reglaj defectuos al franelo. Daca se simte la volan cum trage poate fi o defectiune si la caseta de directie.

Va urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caroserie

Verificati inainte cateva puncte slabe. Acestea sunt: lacasul bateriei de sub bancheta spate, la prinderea de sus s amortizoarelor fata, contra-aripi fata > la partea de jos unde bate apa, contra-aripi spate > la partea din fata - jos, praguri in zona tunelului de caldura. Dar sa nu luam lucrurile in tragic. Daca masina prezinta urme de rugina avansata nu inseamna ca este condamnata. Datorita fertilitatii Briscutei, elementele de caroserie sunt usor de gasit si la preturi destul de avantajoase. Numai in cazul aliniamentului general (masina trebuie sa aiba linie), defectuos sa va puneti serioase intrebari la achizitie. Acesta poate fi cauzata de un accident mai grav prost reparat. Costurile aducerii "la linie" sunt foarte mari si implica restaurarea completa a sasiului&caroseriei.

In cazul in care doriti o masina tunata

Cel mai bine e sa va interesati de materialele folosite si de mecanicul (atelierul) care a facut modificarile. Sunt firme foarte serioase care au piese ce depasesc mult performantele de fabrica. Important e ca producatorul lor sa fie unul recunoscut.

Mare atentie la decapotabile

Sunt mai rare si au un pret mai ridicat fata de sedan. Decapotabilele pot fi originale (recomand calduros), ori facute artizanal. La cele artizanale nu e rau sa verificati modul in care s-a efectuat transformarea si de catre cine. Structura trebuie sa fie neaparat intarita. Multi transforma fara sa tina cont de integritatea structurala a masinii, taind doar plafonul fara a studia rezistenta caroseriei dupa ce o buna parte din aceasta a fost indepartata. In cazul unei lucrari de decapotare defectuoasa, e foarte usor sa ne dam seama: masina prezinta vibratii anormale in mers si un comportament instabil in curbe.

Una din cele mai mari dileme de care se lovesc cumparatorii de masini clasice este daca cumpara una pentru a o restaura ori daca cumpara una gata restaurata.

Raspunsul e foarte complex si generator de polemici. Problema e diferenta de pret intre Broscuta restaurata si cea nerestaurata. Cum gasirea de piese nu e o problema, alegerea lor e dificila. se poate opta pt "originale" - Jermania ori mai ieftine, dar la o calitate mai slaba > via Brazilia - Mexic. Un alt avantaj al restaurarii unei broscute este acela ca se pot inlocui cam toate ansamblele de caroserie, caroseria este prinsa in suruburi de sasiu ca si multe componente de caroserie cum ar fi aripile, fustele, etc.

Daca o restaurezi, este indicat sa folosesti piese de calitate. Aici trebuie tinut cont si de valoarea la care o poti vinde dupa restaurare. De obicei banii investiti in masina se recupereaza, sigur se mai gaseste un individ dispus sa plateasca pretul cerut si care sa impartaseasca pasiunea pentru broscute. Asta nu insemna ca e o afacere. NU. Si asta pt ca pasiunea de a restaura o masina nu are pret.

Exista si tipul de cumparatori care vor sa economiseasca timp si nervi (restaurarea cere nervi de otel, mai ales cand te lovesti de balaurul numit "mecanicul mioritic"). Deci, daca nu vreti sa aveti dureri de cap cu mecanici, piese, timp pierdut, etc, solutia e simpla: cumparati o masina gata restaurata cu care va puteti plimba din prima zi si starni invidia prietenilor...

Verificarea seriilor

Foarte important, verificati documentele masinii. Seriile trebuie sa corespunda. Nu de putine ori am vazut cazuri in care seriile au fost "grefate" iar anul de fabricatie nu mai corespunde cu tipul si anul masinii. E un punct in minus care trage pretul mult in jos. Nu pierdeti timpul, dupa plata faceti cat mai repede actele cu proprietarul. Nu dati crezare povestilor de genul "facem actele peste x zile".

Seriile se gasesc: Caroserie (sasiu) > sub bancheta spate pe tunelul central; Motor: pe motor (clar!) sub piciorul alternatorului/dinamului. Nu e rau sa aveti si un certificat de autenticitate (obligatoriu dealtfel) emis de RAR.

Cum comunitati de pasionati aircooled sunt peste tot, daca aveti dubii, nu ar fi rau sa apelati la un alt proprietar de Broscuta care sa faca o vizita la fata locului si sa isi spuna parerea. Asa aveti mai multa siguranta ca nu aruncati banii pe geam si intrati deja in cercul Broscarilor.

Bafta la cumparat! Sa ne vedem la intalnirile organizate, nu o sa va para rau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!