Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@nik2003-valoarea de la campul 258 nu o inteleg deloc.(cum sa ai la o masina din 2010 incarcare ca la 0 km?

-a fost shimbat DPF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, a fost resetat din ECU.

cenusa de ulei e parametru estimat , nu  masurat. deci poate fi resetat.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 da mai mult ca sigur a fost resetata valoarea oil ash din DPF. acest lucru va determina o serie de probleme la capitolul regenerare.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu influenteaza regenerarea. Aia se face in functie de colmatarea filtrului. Senzorul de presiune diferentiala citeste colmatarea reala indiferent de parametrii estimati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17/03/2017 at 7:39 PM, b17liviu said:

Astazi in trafic si-a crescut turatitia la relanti 950-1000 rot /min banuiesc ca a inceput o noua regenerare desi de la ultima regenerare sunt in jur de 400 Km, am iesit  din oras si am mers cam 20 min cu 2000-2500 rot /min ,relantiul a revenit la 750 rot/min , e normal ca dupa 400 Km sa ceara o noua regenerare ?

Ai facut update-ul de soft Dieselgate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect si asta .Colegul @EEXCALADE ne poate spune ce sa intamplat cand a modificat valoare oil ash, stiu ca a avut probleme o data cu asta.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ce parerea aveti despre parametrii de mai jos? Acei 100 Km sunt facuti 99% in oras. Poate fi trasa vreo concluzie?...buna sau rea.

Merci.

DPF.thumb.jpg.fd6c6f286a9886becca440fbd284444e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 18.03.2017 at 7:34 PM, EEXCALADE said:

Ai softul dieselgate ?

E softul original...cel cu facatura la noxe. Am vb cu cei de la Skoda dar m.au tot dus cu vorba si nu am mai ajuns la ei pt upgrade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Totul e in regula,valorile sunt ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

Se pot vedea undeva cate/daca au fost regenerari esuate de la ultima regenerare reusita?

Exista o explicatie logica pentru diferenta mare intre campurile 422 si 423?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Se pot vedea,dar depinde de calculator pe ce capmuri le vezi...

Valoarea de 48g este cea de cenusa,valoarea maxima este 70 g,peste aceasta  vlaoare se schimba dpf,dar in practica duce mult mai mult.

Vlaorile din campurile 422 si 423,una este estimata si una masurata.

Conteaza cea masurata,parca la 28 de g incepe regenerarea,rog colegii sa corecteze nu mai retin exact.

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, cantitatea de "oil ash" este mai mult de jumatate din limita maxina admisa si asta in numai 100Km.

E adevarat, acestia sunt exclusiv in oras parcursi dar oare nu este cam mare acea valoare de 48g?

Merci.

@vlahdacoromanMultumesc pentru lamuriri.

Modificat de identitate78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Valoare de 48 nu scade niciodata,este vorba de rezidurile ramase in urma regenerarii(arderii particulelor de carbon).

Practic este vorba de cenusa care se acumuleaza in dpf,doar valoarea soot(carbon)este adusa la 0 fiindca e arsa,dar in urma procesului de ardere(oil ash)raman reziduri.

Acestea se acumuleaza pana ajung la 70 g,dar in practica trec de 100 g,manualul tehnic de reparatie recomanda schimbul dpf dupa aceasta valoare.

Valoare de 48 nu e mare deloc,la km tai,eu aveam deja maxim la 220.000.

Sigur mai duce lejer 100.000 km,daca ai grija de turbina,injectoare si egr

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bob7 Valoarea cenusei depuse nu e bine de modificat atata timp cat filtrul nu e curatat/inlocuit

O valoare mica la un filtru vechi genereaza regenerari dese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asta spus si eu mai sus in doua postari insa colegul  @andrei_221 afirma ca nu se intampla nimic la capitolul regenerare

-am aplelat la tine pentru experienta in aceasta problema.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Calculatorul tine cont si de gradul de oil ash,fiindca aceste reziduri reduc si ele capacitatea de filtrare.

Cu alte cuvinte un indice la oil ash mic,va avea un efect in managementul ecu pentru dpf.Astfel ecu va face regenerari dupa un alt algoritm de calcul.Cel mai sigur dpf se va incarca mult mai repede,cu regenerarile de rigoare.Fiindca presiune diferentiala nu va fi egala cu cea a unui dpf nou,si ecu clar va sesiza acest lucru.

 Colegul Eexcalade,chiar a mentionat intr-un experinent de al sau,dupa o resetare a acestui indice,ecu comanda regenerari mult mai des.

Este o greseala mare facuta de cei care cred ca poti "minti" ecu prin setarea unui dpf nou,dar filtru sa ramana cel neschimbat sau curatat(in cele mai dese cazuri nu se pot curata,iar prin procedee chimice se distrug substantele active din dpf).

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Havoc,

nu am facut update de soft Dieselgate ,sincer nici nu stiam ca exista ,

crezi ca m-ar ajuta cu ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Am nevoie de putin ajutor din partea voastra. Masina din semnatura, se comporta foarte bine, in 50.000 km de cand e la mine nu s-a aprins niciodata becul de la DPF, totusi sunt curios cum se prezinta DPF din punct de vedere al valorilor.

Atasez o imagine din VCDS. 

Pare in regula?

Multumesc!

dpf.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile sunt ok la presiunea diferentiala pentru incarcarea la care a ajuns oil ash. Cati km are masina?  

Ps: blueTdi?

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Multumesc pentru raspunsul prompt,

Masina are memorati pe calculatorul de la DSG ~330.000 km, iar in bord cand a ajuns la mine, avea ca toate masinile 170.000 km, acum are ~216.000 km.

Nu este Blue.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Dupa parerea mea,valoarea de oil ash este f mare,maxim este 170 ml,dupa depasirea acestei valori se recomanda schimbul dpf.

In practica insa am vazut valori de peste 200 si dpf sa faca regenerari ok.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarile se fac corect, fara sa simt nimic. Chiar aseara s-a regenerat dupa ce am facut screen shot-ul. Avea 400 de km de mers bara la bara doar in Bucuresti. Am vazut masini cu 270-280 ml care mergeau impecabil. Range-ul e pana la 380...

Modificat de Delphinul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, Delphinul said:

Salut, Multumesc pentru raspunsul prompt,

Masina are memorati pe calculatorul de la DSG ~330.000 km, iar in bord cand a ajuns la mine, avea ca toate masinile 170.000 km, acum are ~216.000 km.

Nu este Blue.

dupa incarcarea oil ash valoarea de la DSG e cea corecta adica 330000. am vrut sa subliniez acest lucru pentru a demonstra ca DPF tine mult peste valoare maxima pe care o recomanda VW in a fi schimbat,cu o conditie..sa fie ok motorul.

Ps:nu au fost in stare aia sa dea km din dsg inapoi.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Corect,un motor care functioneaza perfect si nu consuma ulei si motorina in exces,va tine dpf curat si-l va proteja functionand multa vreme si km.

Inamicii dpf sunt:motorina in exces(injectoare)uleiul in exces(turbina si/sau motor) si mersul subturat,sau fara ca utilizatoru(soferul)sa exploateze masina in conditii prielnice regenerarii.

Sau multe regenerari intrerupte...toate acestea scurteaza viata unui dpf.

In practica sunt multe motoare cu dpf care au trecut pragul de 350-400k km fara sa schimbe dpf.

Deci se poate....:))))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off top: nu au reusit insa sa ajunga la km astia cele la care sa dat deja km inapoi cam 150k-200k :)))) si de aici ideea gresita ca viata unui DPF e scurta si te lasa la mai putin de 200k

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!