Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Inafara de a arata gradul real de incarcare cu cenusa a filtrului de particule, dierenta de presiune > sau < de 10 influenteaza intr-un fel masina ? poate strica de ex. turbina?

DPF-ul meu a ajuns cu valoarea oil ash la 170, valoarea maxima pe care o da vw parca era undeva la 177. nu am verificat diferenta de presiune inca, dar daca am valori acolo mai mari de 10, ar trebui sa iau in calcul inlocuirea filtrului?

am vazut de asemenea ca un filtru nou e f. scump, dar exista si variante after market la preturi rezonabile, a incercat cineva cu DPF after market ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash de 170 e nimic grav. Am vazut masini cu 280+, cu filtrul original, fara probleme.

Presiunea diferentiala se masoara in mers, si depinde de incarcarea filtrului. Fa un log cu accelerare pana 4200rpm, masurand presiunea diferentiala. 

Chiar si cu filtru incarcat, ar trebui sa vezi valori sub 400mbari. La mine dupa o regenerare nu depaseste 160-170mbari.

 

Modificat de toxess
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FlorinC, a mea face exact la fel, o simt de fiecare data cand este in regenerare, dupa 1700-1800 de ture si pana in 2000 parca are o mica intrrupere si motorul merge mai infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile astea cum sunt..

B7, 1.6 tdi, 210k km, ultima regenerare s-a facut azi prin oras..15-20 km, fix dupa revizie..

  251   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 2.74 hPa
  252   Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -1 hPa
  255   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 0.22 l
  256   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 2.4 km
  257   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -2.74 hPa
  258   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 60.0734011 g
  259   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 60.0734011 g
  260   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 8.34 g
  261   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -5.19 g
  262   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 429.80 s

Merci!

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru valori, sunt proportionale cu numarul de km, arata ok presiunea diferentiala

Propun sa postam aici valorile DPF dupa podelul de mai sus incluzand tipul motor si numarul de km afisati in bord.

Ne vor ajuta sa calculam durata medie de viata a DPF.

golf 6 1.6 tdi

Mileage: 177320km-110181mi   Repair Order:


                Address 01: Engine  (03L 906 023 AN)

18:28:01
  053   Engine oil temperature-TOIL 51 °C
  054   Engine speed 781 /min
  362   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 4.15 hPa
  363   Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000  
  364   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
  365   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 11.58 l
  366   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 163.9 km
  367   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 0.00 hPa
  368   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 52.3029087 g
  369   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 11.74 g
  370   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 2.14 g
  371   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 19360.80 s

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am scanarea, dar a fost facuta de Al B. si mi-au iesit 47 grame de Ash.

152.000 km reali, verificati in reteaua VW si garantati cu cartea service.

Jetta 08.2012, 1.6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cristi cris

Salutare la toata lumea.detin un golf 6 1.6 tdi si se cam face regenerarea dpf cam repede zic eu(400km +/-).ma poate ajuta cineva cu un tester pe la Oradea k as vrea sa vad ce incarcare are filtrul.ms

Modificat de cristi cris
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ieri mi s-a intamplat un lucru descris deja aici si anume: martor DPF aprins de cateva ore, apoi dintr-o data pierdere putere motor, martor spirala si motor (robinet) aprinsi, insa fara mesaj text pe BC. In aceasta situatie masina a fost dusa la un service, primul intalnit cu VCSD si mi s-au citit erorile. Problema este ca de la mecanic nu am inteles mare lucru si cand am incecat sa fac o poza erorilor, mecanicul deja le stersese. :( Din cate am reusit sa inteleg de la el, spunea ca nu sunt probleme mari si ca martorii si taierea puterii motorului au fost rezultatul filtrului de particule mult prea imbacsit. Solutia lui a fost sa scot masina la un drum lung si sa ii fac regenerare (lucru pe care stiu cum sa il fac, l-am mai facut de cand am masina, dar din pacate nu l-am putut face si de la incident incoace).

Neclaritatile mele sunt:

  1. de unde stiu ca masina a intrat in modul de regenerare DPF atunci cand este in mers?
  2. daca masina si-a revenit dupa ce au fost sterse erorile si a mai fost utilizata intre timp, e posibil sa fi fost doar o "tuse" sau erorile vor aparea din nou (azi merg sa ii fac regenerare pe autostrada)? :)
  3. care este mai eficienta: regenerarea fortata (automata, din VCSD) sau cea in mers conform manualului?
  4. daca in momentul in care am luat masina, la colegul Al Bundy pe diagnoza apareau 47g incarcare DPF, e normal ca in 5000 km sa imi arate deja 59g incarcare (lucru vazut ieri pe tester)?

Mentionez ca stilul meu de condus este unul in care schimb treapta de viteza numai intre 2700 - 3200 turatii, insa circuland mult in oras, uneori mi-e imposibil sa schimb sau sa merg peste 2200 turatii din cauza traficului, masina deja fiind in viteza a 2a). 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te panica ,la 1.6 se aprinde martorul dpf daca mergi 2-3 zile in oras. E normal 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. In mers da cu fum alb cand este in regenerare, are un mers mai neregulat, la ralanti sta la 1000 rpm si are ventilatoarele pornite pe turatie mare.

3, sunt identice

4 daca a mers mult in oras si nu a facut regenerare, DA, este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Pe 1.6 tdi e DPF-ul mai mic decat pe 2.0 de asta regenereaza mai des ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Si care ar fi motivul ptr care regenereaza mai des la 1.6 decat al 2.0 atunci, ca teoretic motor mai mic particule mai putine deci regenerari mai putine nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor de 2.0, oil ash = 120 ml(214.000 km aproximativ). Pana la cati ml merge? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic pana la 175ml ,practic mult si bine daca motorul functioneaza in paretri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Iti creste turatia, o observi f usor la relanti. 

Regenerarea se piate face si in mers si in stationare la CR-uri -depinde de gradul de incarcare al filtrului. 

Nu conteaza f mult stilul de condus, mai degraba unde conduci-urban / autostrada, uleiul folisit-de acolo un ash mai mare fata de scanarea precedenta-cu toate ca e cam mult, parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. de sters

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beres Cristi

Salutare, pot sa am consum mai ridicat din cauza dpf înfundat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar . Verifica valoarea presiunii diferentiale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica 9% in regim 90% urban, pentru motor de 1.6 TDI, 152.000 km, e un consum ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 5.4 la acelasi motor blue motione  in oras...

extra scot si  3.5.. greu de crezut a? dar va asigur ca asa este... 

uitati si poza...eu fac plinul si uit sa mai bag :D aceasta poza este dupa un drum  de 200 km  mers intre 90 si 120 la ora. si eu ma mir ce consum are...

scz daca sunt un pic off topic

13124964_1110481075661424_8469663556128732619_n.jpg

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HondaHornet

Pfffff...ce consum de moped ai !!!! :))))))

Eu in Bucuresti am un consum intre 7,5 si 9, prin centru, in functie de distantele parcurse si bineinteles de aglomeratie.

 

Afara intre 4,3 si 5,5... in functie de dracusorul vesel :)))

Daca merg legal 100% si oarecum liniar...cam 4 - 4,5

O fi defecta !  :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu curios cum stau cu cenusa, dar se pare ca nu ma ajuta interfata. Nu cred ca am oil ash volume chiar zero la 158k km.

Pe measuring block nu ma lasa ,e gri butonul. Sa incerc cu o alta interfata?

log.png

Modificat de florin r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si culmea ca niciodata nu merg subturat... :D bine sa nu crezi ca am mereu acest consum...dar asta este un record :D

da o fi defecta!( doamne fereste):screwy:

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!