Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Eu cred ca trebuie sa verifici si distributia daca este pusa corect, cum ti-a sugerat mai sus.

La ce service ai fost? Au folosit cale de blocare la motorul tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma dupa 335 pagini scrise eu tot nu am ajuns la o concluzie care metoda de curatare e mai eficienta-ardere sau spalare si nici un mecanic priceput in a calibra senzorii dupa spalare nu am gasit pe aici.Daca poate cineva sa ma ajute cu informatiile astea dau de baut 🍻.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Razvan087 a scris:

Cum se adapteaza, ma poti indruma catre cineva in bucuresti?

 

Senzorul de presiune diferentiala se adaptează folosind vcds. Dacă ai unul, tot ce trebuie sa faci e sa intri în select control module, motor, setări de baza și selectezi adaptarea senzorului de presiune diferentiala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

In primul rand nici un producator de autovehicule nu are procedura service de spalat/curățat filtre de particule!

Deci  nu poate fi garantata reusita procedurii de catre nimeni!

Filtrele de particule la unele modele gen noua motorizare EA288 EVO nu poate fi curatat prin metoda traditionala a filtrelor de particule de la motorizările vechi!

Nu intru in detalii ca trebuie sa scriu zece pagini...

De resetat,nu ai ce sa resetezi decat valoarea senzorului G450 sau G505 (presiune), nu recomand resetarea valorii de cenusa decat daca montezi un dpf nou(ideal la modelele vechi sa pui una mai plauzibila)!

In rest problema colmatarii unui filtru de particule,vine  in 99.9% din cazuri din cauza problemelor mecanice, turbocompresor,sistem injectie,egr/clapete,si altor actuatoare electrice...

Cautati cauza si nu tratatati doar efectul,se va colmata din nou!

.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, vali zak a scris:

Pana la urma dupa 335 pagini scrise eu tot nu am ajuns la o concluzie care metoda de curatare e mai eficienta-ardere sau spalare si nici un mecanic priceput in a calibra senzorii dupa spalare nu am gasit pe aici.Daca poate cineva sa ma ajute cu informatiile astea dau de baut 🍻.

Eu din ce am auzit și informat cea mai eficientă metoda de curățare a dpf-ului este aceea prin spălare, deoarece se folosește mai întâi o soluție care înmoaia funinginea strânsă în filtru ca pe urma cu ajutorul presiunii de apa sa o poate elimina și sa îl curețe. Evident ca presiunea de apa se baga în sensul invers al gazelor, adică se baga la ieșire ca să iasă la intrare. 

In legătura cu adaptarea senzorilor, dacă ai un vcds o poți face și tu, doar cu condiția sa urmezi pașii. Singurii senzori ce țin de dpf care se adapteaza sunt cei de presiune diferentiala si sonda lambda, atât. Cei de temperatura nu se adapteaza. 

Dacă am greșit ceva sau vrea cineva sa mai adauge la ce am zis e bine venit. 😁

Modificat de Andrei1309
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minute în urmă, vlahdacoroman a scris:

In primul rand nici un producator de autovehicule nu are procedura service de spalat/curățat filtre de particule!

Deci  nu poate fi garantata reusita procedurii de catre nimeni!

Filtrele de particule la unele modele gen noua motorizare EA288 EVO nu poate fi curatat prin metoda traditionala a filtrelor de particule de la motorizările vechi!

Nu intru in detalii ca trebuie sa scriu zece pagini...

De resetat,nu ai ce sa resetezi decat valoarea senzorului G450 sau G505 (presiune), nu recomand resetarea valorii de cenusa decat daca montezi un dpf nou(ideal la modelele vechi sa pui una mai plauzibila)!

In rest problema colmatarii unui filtru de particule,vine  in 99.9% din cazuri din cauza problemelor mecanice, turbocompresor,sistem injectie,egr/clapete,si altor actuatoare electrice...

Cautati cauza si nu tratatati doar efectul,se va colmata din nou!

.

Foarte corect ce ai spus, dar as vrea să-ți zic o treaba. 

Operațiunea de curățare dpf nu o are ca și procedura de service niciun producător auto, deoarece scopul lor este sa cumperi un lucru sau o piesă nouă în loc sa încerci sa o repari. Eu zic, ca curățarea dpf-urilor are șanse mari de reușită doar cu condiția ca soluția care se folosește pentru a înmuia cenușă sau funginea sa fie aplicata mai mult, dar ea să fie și mai concentrata pentru a avea eficienta. Degeaba bagi în filtru putina soluție și mai multa apa ca e normal sa nu se prea curețe. Am urmărit multe videoclipuri din afara cu oameni care își curata dpf-ul acasă și mai toti astupau gaura pe unde intra gazele și băgau soluția pe gaura unde ies în asa fel încât el sa se poate umple. După ce îl lăsau câteva ore ca să acționeze soluția, scoteau dopul ca să se poate scurge și după doar îl spălau cu apa ca să se scurgă ce a mai rămas din acea soluție. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoromanproducatorii vor sa vanda piese si ore de manopera eventual nu sa ofere metode pentru saraci cum ar fi spalarea-arderea filtrului.

Ce inseamna EA288 EVO?eu am o skoda 2019 cu adblue,banuiesc ca este exact ce spui.In cazul asta se pot curata filtrul si catalizatorul?sau cumparam altele?Am sa sun maine la Odorhei sa vedem ce zic si ei.

@Andrei1309si totusi lumea spune -inclusiv cei care o presteaza ca metoda arderii e cea mai corecta...desi sunt cazuri chiar aici pe forum care nu sunt chiar reusite,problemele au aparut in scurt timp dupa curatare.

Cele curatate prin spalare se pare ca nu pot fi uscate foarte bine,in plus solutiile folosite se pare ca spala-topesc mai mult decat trebuie,filtrele in cele mai multe cazuri devin ineficiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Mă poate ajuta cineva cu localizarea acestui senzor? Mașina este un 2.0 tdi Euro 6 golf 7 ...cod motor CRLB

Mulțumesc anticipat!

IMG_20250130_170607.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Esti in meniul de readiness code,ceea ce înseamnă ca nu stii sa folosesti un tester de diagnoza!

Ala e meniul de test al sistemului de tratare noxe,dureaza pana cand este finalizat!

Cauta un profesionist...intotdeauna te va costa mai ieftin

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minute în urmă, vlahdacoroman a scris:

Esti in meniul de readiness code,ceea ce înseamnă ca nu stii sa folosesti un tester de diagnoza!

 

Știu unde sunt...cineva mi-a demonstrat că am avut eroare pe acel senzor....ideea era dacă se poate localiza acest senzor...din readliness 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Acel cineva trebuia sa-ti spuna ce eroare si ce componenta e defecta...e vorba de senzorul de oxigen,mai exact partea de încălzire a sondei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica acum ai luat masina, are erorile sterse, dar nu are toate monitoarele din readiness trecute.... ???

 

sau ce incerci sa spui ? 

 

La diesel nu se ia in calcul incalzirea sondei lambda....

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau doar să aflu ce senzor este și unde este localizat.... dacă se poate.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti s-a raspuns ,este vorba de sonda lambda 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt....masina își face regenerare și cu motorul rece și mecanicul a vrut să-mi demonstreze că, cu testerului lui îmi arată că am avut erori pe unul din senzorii de temperatură a gazelor și îmi recomandă să-i schimb pe amândoi că de aici ar fi problema, in schimb eu vreau sa aflu care este și să-l schimb eu acasă doar pe acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, Dolfin a scris:

Eu cred ca trebuie sa verifici si distributia daca este pusa corect, cum ti-a sugerat mai sus.

La ce service ai fost? Au folosit cale de blocare la motorul tau?

Distributia e ok, s.au folosit cale, am facut 1000km deja cu masina, merge normal, consuma normal, daca nu observam regenerarile in mers nu.mi dadeam seama de nimic.

 

Modificat de Razvan087
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
3 hours ago, adrian84i said:

Pe scurt....masina își face regenerare și cu motorul rece și mecanicul a vrut să-mi demonstreze că, cu testerului lui îmi arată că am avut erori pe unul din senzorii de temperatură a gazelor și îmi recomandă să-i schimb pe amândoi că de aici ar fi problema, in schimb eu vreau sa aflu care este și să-l schimb eu acasă doar pe acela.

Mecanicul tau vorbeste tampenii...cauta unul capabil

5 hours ago, vali zak said:

@vlahdacoromanproducatorii vor sa vanda piese si ore de manopera eventual nu sa ofere metode pentru saraci cum ar fi spalarea-arderea filtrului.

Ce inseamna EA288 EVO?eu am o skoda 2019 cu adblue,banuiesc ca este exact ce spui.In cazul asta se pot curata filtrul si catalizatorul?sau cumparam altele?Am sa sun maine la Odorhei sa vedem ce zic si ei.

@Andrei1309

Masinile nu se repara dupa parerile  spalatorilor de piese sau vânzătorilor de piese, tocmai te contrazici singur si afirmi tot tu ca aceste "proceduri" de spalare nu reusesc,exact asta spun si manualele sau buletinele de service ale producătorilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
6 hours ago, Andrei1309 said:

Foarte corect ce ai spus, dar as vrea să-ți zic o treaba. 

Operațiunea de curățare dpf nu o are ca și procedura de service niciun producător auto, deoarece scopul lor este sa cumperi un lucru sau o piesă nouă în loc sa încerci sa o repari. Eu zic, ca curățarea dpf-urilor are șanse mari de reușită doar cu condiția ca soluția care se folosește pentru a înmuia cenușă sau funginea sa fie aplicata mai mult, dar ea să fie și mai concentrata pentru a avea eficienta. Degeaba bagi în filtru putina soluție și mai multa apa ca e normal sa nu se prea curețe. Am urmărit multe videoclipuri din afara cu oameni care își curata dpf-ul acasă și mai toti astupau gaura pe unde intra gazele și băgau soluția pe gaura unde ies în asa fel încât el sa se poate umple. După ce îl lăsau câteva ore ca să acționeze soluția, scoteau dopul ca să se poate scurge și după doar îl spălau cu apa ca să se scurgă ce a mai rămas din acea soluție. 

Ce sustii tu acolo sunt doar parerile tale personale,eu vorbesc din experienta si lucrurile învățate de-a lungul celor 25 de ani de reparatii autovehicule,prin training-uri si cursuri acreditate!

Am sute de poze cu filtre topite dupa  metode de spalare adhoc acasa de catre client,sau colmatate ireversibil cu solutii si spray-uri!

Tot repet ca este tratat doar efectul,si nimeni nu cauta cauza care duce la colmatarea unui filtru,am avut mașini in  service cu filtre de particule trecute de 500.000 km fara a fi nevoie de spalare!

In anumite conditii si situatii,spalarea sau scoaterea cenusii din filtru aduce rezultate satisfacatoare!

Spalarea si scoaterea funinginii(carbonului) doar amana colmatarea ireversibila a filtrului de particule,fiindca in 99.99% nimeni nu cauta cauza si trateaza efectul!

La spălarea filtrului de particule la EA 288 euro 6...fara uree, procedura de spalare a filtrului de particule vine la pachet cu eroarea p2000,care inseamna ineficienta catalizatorului NOX!

FB_IMG_1739229716460.jpg

FB_IMG_1739229705275.jpg

FB_IMG_1739229644386.jpg

FB_IMG_1739229665477.jpg

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500tkm poate la camioane fara probleme la DPF, eu pe cate masini diesel din grupul vag am pus mana toate aveau oil ash depus si care era cam in aceeasi cantitate in functie de km de unde inteleg eu ca asa merge treaba, nu stiu ce ar fi de facut pentru ca mi se pare aiurea sa inlocuiesc turbina, injectoare, intercooler si altele la 250tkm doar asa preventiv ca sa nu colmatez filtrul DPF-de altfel nu cred ca o face nimeni fara sa aiba o problema clara, evidenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu a spus nimeni sa inlocuiesti componente degeaba!Trebuie doar componenta defecta...cand te doare un deget  nu iti tai mana cu totul!

Am avut zeci de masini,in întreținere,si am in continuare,cu 400-500 k  km cu filtre dpf originale,dar cu regenerari ok fiindca functionau si funcționează motorul și senzoristica impecabil!

Cand ai fum(carbon) si regenerari dese problema este evidenta,ca nu stiu unii sa diagnosticheze corect cauza regenerarilor dese, a consumului mare de ulei sau combustibil,asta e alta poveste...tine de pregatire,experienta si profesionalism!

Cu doar un vcds nu o sa gasesti cauza niciodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, vlahdacoroman a scris:

Ce sustii tu acolo sunt doar parerile tale personale,eu vorbesc din experienta si lucrurile învățate de-a lungul celor 25 de ani de reparatii autovehicule,prin training-uri si cursuri acreditate!

Am sute de poze cu filtre topite dupa  metode de spalare adhoc acasa de catre client,sau colmatate ireversibil cu solutii si spray-uri!

Tot repet ca este tratat doar efectul,si nimeni nu cauta cauza care duce la colmatarea unui filtru,am avut mașini in  service cu filtre de particule trecute de 500.000 km fara a fi nevoie de spalare!

In anumite conditii si situatii,spalarea sau scoaterea cenusii din filtru aduce rezultate satisfacatoare!

Spalarea si scoaterea funinginii(carbonului) doar amana colmatarea ireversibila a filtrului de particule,fiindca in 99.99% nimeni nu cauta cauza si trateaza efectul!

La spălarea filtrului de particule la EA 288 euro 6...fara uree, procedura de spalare a filtrului de particule vine la pachet cu eroarea p2000,care inseamna ineficienta catalizatorului NOX!

FB_IMG_1739229716460.jpg

FB_IMG_1739229705275.jpg

FB_IMG_1739229644386.jpg

FB_IMG_1739229665477.jpg

Sa îți zic sincer la euro 6 nu m-am interesat pentru ca eu am un euro 5 prima generație. 

Ce spui tu ca mai imprtant e sa cautam cauza din care dpf-ul s-a umplut o afirm și cam în aceeași situație sunt și eu acum. Dacă ai putea sa ma ajuți acum cu un sfat la problema pe care o descriu ar fi de mare ajutor. 

Am o Octavia 2 facelift de 2.0 tdi cod CFHC din 2011 care am cumpărat-o cu turbina schimbata și egr off doar cu tablita și mufă scoasă. După i-am refăcut egr-ul înapoi sa funcționeze la mașină a început să-mi apară becul de la dpf și a început sa se stingă foarte greu. Am crezut ca poate este de la soft pentru ca oricum nu aveam încredere ca este nemodificat și i-am scos soft-ul de dieselgate. După ce am făcut asta tot același treaba a fost doar ca pe vag dpf filtrul se face roșu doar la accelerări, în mers constant nu și dacă o las scad și temperaturile. Pe tester mi-a apărut codul de eroare P2458 care din ce am înțeles ar fi de la senzorii de temperatura. Menționez ca valoarea de funingine nu mai scade, ci doar crește. 

Tu ce ma sfătuiesti sa fac? Sa spăl dpf-ul și sa schimb senzorii de temperatura sau sa încerc o regenerare forțată din vcds și după o inițializare a dpf-ului? 

Am uitat sa zic, ca posibil dpf-ul este înfundat și din cauza ca turbina a fost schimbată deoarece consuma ulei. 

Modificat de Andrei1309
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, Andrei1309 said:

turbina schimbata și egr off

 

13 minutes ago, Andrei1309 said:

am înțeles ar fi de la senzorii de temperatura

Cauze principale care duc la colmatarea dpf-ului .

 

Trebuie sa afli de ce sa anulat egr-ul,de cat timp si cum sa stricat turbina ,ca daca sa rupt axul …ai mult ulei in DPF .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Ai nevoie de o diagnoza(care nu inseamna vcds)in care sa se masoare presiunea din filtru particule si sa testezi senzorii de temperatura,toate astea cu manometru digital de presiune diferențială,iar senzorii de temperatura, cu un simulator!

Faptul ca ai avut egr off,asta inseamna un dpf posibil compromis...

As testa debitul de gaze recirculate si dpf ul cu un endoscop!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

 

Cauze principale care duc la colmatarea dpf-ului .

 

Trebuie sa afli de ce sa anulat egr-ul,de cat timp si cum sa stricat turbina ,ca daca sa rupt axul …ai mult ulei in DPF .

Bănuiesc, ca astea au fost anulate în germania, deci nu prea as avea cum sa aflu de ce au fost anulate. Singura varianta e sa spăl dpf-ul, egr-ul și sa schimb senzorii de temperatura și după aceea sa vad ce se întâmplă. 

Și eu cred ca are mult ulei în dpf, deoarece când becul este aprins în mers scoate mult fum, dar toba rămâne în continuare curată 

14 minute în urmă, vlahdacoroman a scris:

Ai nevoie de o diagnoza(care nu inseamna vcds)in care sa se masoare presiunea din filtru particule si sa testezi senzorii de temperatura,toate astea cu manometru digital de presiune diferențială,iar senzorii de temperatura, cu un simulator!

Faptul ca ai avut egr off,asta inseamna un dpf posibil compromis...

As testa debitul de gaze recirculate si dpf ul cu un endoscop!

Nu știi pe cineva priceput care poate sa verifice toți senzorii de pe dpf? Sa fie din jud Neamț, Bacău, Suceava, Iași sau și puțin mai departe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!