Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor🙌🏻
Vin și eu cu o problema la al meu Pasaat b6 1.9bls. Problema e următoarea , in regenerare face un zgomot foarte intens și deranjant , gen ca și cum as tine mașina in 5000 ture. Apoi revine la normal pana la următoarea regenerare. Menționez ca mașina o am de 5 ani. Știu cum își făcea înainte regenerarea,zgomotul era aproape insesizabil. Mașina are 277000 km. 
La mecanic s-au schimbat egr nou Pierburg,apoi senzorul presiune diferențial +adaptare la ambele. Mașina in regenerare tot zgomot face. Daca a mai avut cineva problema mea , îl rog sa imi zică și mie rezolvarea, chiar dacă diferă de la caz la caz, măcar pot sa imi fac o idee. Atașez și ultima verificare cu vcds. Mulțimesc 

C3273EF4-9DF4-4BEE-A8A6-E590237C0D1C.jpeg

Modificat de Olimpiu B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un offset imens...iar daca poza e facuta la ralanti,ai si o presiune imensa!

Rezolvarea nu o gasesti pe grup,mai ales ca sunt mii de posibilitati...singurul sfat este sa nu mai schimbi piese degeaba,si sa cauti un om capabil care are cu ce si stie sa verifice un PD cu DPF.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/4/2022 at 8:43 PM, UNHleaSHD said:

Incercati wolf synt2t. Nemtii am vazut ca folosesc Monzol, dar nu se gaseste la noi in tara. Poti incerca liqui moly diesel schmer, creste lubricitatea motorinei

As vrea sa folosesc ulei 2t Motul pe baza de ester, care sper sa nu contina zinc, intr o concentratie de aprox 1.5 ml/ 1L.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mod normal, regenerarea filtrului de particule se face la un anumit număr de kilometri, circa 209 km, sau în funcție de modul cum este exploatat motorul, ca intensitate a turatiilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai scos cifra, rotunda, 209km? Regenerarea se face in functie de mai multi factori/variabile... In principiu daca mergi mult extra-urban isi face regenerarea si la 600-800km. Daca mergi mult in oras poate sa isi faca mult sub 209km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de mult mai multi factori.

Dar da, daca mergi mult in oras, turatii mici, motor rece, etc, dpf se incarca mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 7 ore, Xman_ghio a spus:

De unde ai scos cifra, rotonda, 209km? Regenerarea se face in functie de mai multi factori/variabile... In principiu daca mergi mult extra-urban isi face regenerarea si la 600-800km. Daca mergi mult in oras poate sa isi faca mult sub 209km.

Este constatarea mea făcută după 209km rulați, din care, jumătate, extra-urban iar ceilalți, în oraș.

Acum voi monitoriza cu atenție, ca să vad după câți km rulați, va avea loc următoarea regenerare.

 

7 hours ago, acidone77 said:

In functie de mult mai multi factori.

Dar da, daca mergi mult in oras, turatii mici, motor rece, etc, dpf se incarca mult mai repede.

În oraș, dar și în afara localităților, mai nou, încerc sa păstrez turația motorului la 2000rpm.Sub 2000rpm, nu scad turația motorului.

Pe autostrada, dacă conditiile de trafic îmi permit, sub 130km/h, nu scad viteza, cu anumite excepții.

Dacă țin motorul turat la 2500rpm, pe lângă consumul mai mare de motorina, au loc și mai multe depuneri de funingine.

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TDI CFHC Soft predieselgate, sta turata la 1100, ventilatoarele pe turatia maxima si imi scade apa cand stau pe loc pe la 63 grade, scoate si fum alb/albastrui cand o accelerez pe la 2200 rpm, regenerare pare ca nu si-a mai dat de 120 de km, filtru incarcat 22 de grame. oil ash setata pe 0 cand a fost spalat.

 

Daca nu de la regenerare merge asa infundat motorul, atunci ce ar putea fi ? Nu are erori pe tester.

314438608_836377581019810_7132421932721155146_n.jpg

314782517_6122233841138465_4125175668150955928_n.jpg

314756760_1459114344596501_4274520437996072924_n.jpg

314919649_1335083850567680_3860899720706969872_n.jpg

314756760_1459114344596501_4274520437996072924_n.jpg

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, florin71 said:

Dacă țin motorul turat la 2500rpm, pe lângă consumul mai mare de motorina, au loc și mai multe depuneri de funingine.

...tocmai invers! Se incinge mai tare toata evacuarea si se ard mai bine => mai putina funingine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Xman_ghio said:

...tocmai invers! Se incinge mai tare toata evacuarea si se ard mai bine => mai putina funingine

Cu cât motorul este mai turat, se elimina mai multe noxe.Da, este adevărat că la turații mari, funi ginea rezultata, este arsa mai rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa regenerare creste nivelul cu 100 ml pe jojă, nu are erori de niciun fel, singura problema e ca scade temperatura apei daca stau pe loc si sunt ventilatoarele turate la maxim (are si un sunet mai ciudat motorul in aceasta faza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, opleistul23 said:

Dupa regenerare creste nivelul cu 100 ml pe joja, nu are erori de niciun fel, singura problema e ca scade temperatura apei daca stau pe loc si sunt ventilatoarele turate la maxim (are si un sunet mai ciudat motorul in aceasta faza)

Aceiasi problema am la golf 6 cfhc 2.0 tdi mecanicul meu spune ca nu prea ai ce sa ai faci , zicea ca a vb cu cineva de la reprezentanta vw si  ar fi zis ca de noi baga motorina la regenerari cca 50 g la fiecare regenerare ;Acum nu stiu cat adevar e din povestea asta .Eu am adus-o la softul mai vechi sa se regenereze  mai rar la 400 km  sunt softate cu un soft mai nou sa pacaleasca normele  de poluare  ,verific si teoria asta momentan am 130- 140 km de la soltare  .daca ai dai de capat inaintea mea scrie-mi  si mie :))).Nu as face dpf off intre timp mai innoieste uleiul scoate cu o pompa (electrica de lla lidl) cate 1 l si completeaza cu ulei nou pana la nivelul optim pana ai dam de capăt 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii schimb uleiul la 7000 de km, se si innegreste repede la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, opleistul23 said:

Dupa regenerare creste nivelul cu 100 ml pe jojă, nu are erori de niciun fel, singura problema e ca scade temperatura apei daca stau pe loc si sunt ventilatoarele turate la maxim (are si un sunet mai ciudat motorul in aceasta faza)

100ml la o regenerare medie din 250 in 250km sa zicem, sunt 400ml la 1000km deci 400ml x 7 = 2,8L de motorina la aprox 7000km ceea ce e enorm dpmdv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A verificat uleiul imediat după regenerare, ori după răcirea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa creasca atat  nivelul ulei, indiferent cate regenerari face.  Ai alta problema, regenerari prea lungi, ratate, motor mai

rece, bujii arse, inj f uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In masinile Kia si Hyundai,din cauza filtrelor de particule,majoritatea ajung sa bage si cite 500ml de motorina in ulei la fiecare regenerare.Majoritatea ajung la mine cu injectoarele,ei cred ca din cauza lor,asa le spun mecanicii,si are logica,dar nu este real.

Dupa spalarea filtrelor,1...2 regenerari nu le mai baga motorina in baia de ulei,dar doar atit dureaza,apoi incep sa faca iar acelasi lucru.

In final,banuiesc ca fac o gaura in ceramica filtrului,cam de diametrul tevii de esapament,nu il golesc complet,si isi rezolva problemele.

Conform legii te poate amenda pentru asa ceva,sau poate si mai grav,dar tot conform legii,fabricantii ar trebui sa dea o solutie acestor probleme,dar nu se deranjeaza.

Nu pretind sa invat pe nimeni la prostii,fiecare face ce vrea cu informatia gasita pe internet,eu daca as cumpara un televizor si ar trebui sa il repar in fiecare luna,din cauza ca sa fabricat prost,prefer sa scap de el,decit sa platesc in reparatii inca odata pretul lui de nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, opleistul23 said:

Ii schimb uleiul la 7000 de km, se si innegreste repede la mine.

E normal. Eu il schimb la 5000 si de doua ori am schimbat la 2xxx si 1xxxkm si tot negru l-am scos, tot negru s-a facut si urmatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500ml la o regenerara, e ceva aberant iar. Jumatate de litru? La 10k km inseamnta 500ml x 4 regenerari din 250/250km aprox x 10 = 20L motorina in baia de ulei? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vp44, Toyota c.hr, hibrid, noua, a bagat 1 litru de benzina in ulei.

 Asta e vestita fiabilitate asiatica, doar amintiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc ca masina de servici un Mitsubishi Outlander 3 2.2 DI-D si am avut probleme mari cu diluarea uleiului cu motorina.Joja de ulei are min si max cam ca la Passat,diferenta de 3 cm intre repere,iar la vreo 10 cm de nivelul max exista o sageata cu o gaura parca,care iti arata nivelul maxim de ulei+motorina,cand ajunge la nivelul ala imi da eroare in bord de "check dpf system" si merg la service sa schimb uleiul si sa reseteze eroarea.Asta se intampla in 7-8000 de km,in conditiile in care schimbul de ulei e obligatoriu,cf cartii de service la 20 000 km.Am patit asta de cateva ori la rand,masina fiind noua la momentul ala.Am fost la reprezentanta de fiecare data,apoi i-au facut o modificare de soft si ma lasa sa merg cam 10 000 km fara sa dilueze uleiul in halul ala.Acum am 88.000 km cu ea si deja arborii balansieri s-au dus,face motorul ala ca toti dracii.Parca e alimentata cu suruburi si piulite,nu cu motorina.Culmea e ca am vazut la multe japoneze cacanaria asta.Cumperi ulei de 150 lei/l de la reprezentanta ca e mega smecher si bun,apoi iti dilueaza uleiul ala cu litrii de motorina..Si te miri ca se duce dracu motorul..Norme euro6 si mizerii de genul asta.La Passatul meu B6 CBBB,la 10 000 km nu creste nivelul de ulei absolut deloc,dpf e perfect functional.Aaa,si cu aia de munca merg zilnic Bucuresti-Oltenita si inapoi.Mare mizerie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.11.2022 at 19:49, nicusan a scris:

A verificat uleiul imediat după regenerare, ori după răcirea lui?

Dupa racire, a doua zi.

 

Pai si ventilatoarele din ce cauza pornesc in full load daca ea isi da regenerare ? Cum de isi da regenerare daca temperatura apei scade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai tu o problema la a ta ... temperatura lichidului de racire nu trebuie sa scada in timpul regenerarii chiar daca ventilatoarele merg la maxim. Pare ca ai o problema cu termostatul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveți grijă și la termostat, să funcționeze ok. După ce se încălzește motorul, acul de la temperatura apei trebuie sa rămână la 90°.

Motoarele funcționează optim atunci când și temperatura e optimă. Mai ales motoarele diesel, sunt proiectate să funcționeze ok la drumuri lungi, cu motorul cald. De aceea drumurile scurte prin oraș, cu motor rece, dăunează mult unui diesel.

Un termostat defect va face ca motorul să se încălzească și mai greu.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ventilatoarele in full load si cu motorul rece cum se explica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!