Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salut, am achiziționat o octavia 3 2.0 tdi 150cp crmb e6 dsg  din 2018 circul destul de mult în oraș cam de o lună de la achiziție iar regenerari am văzut cu vagdpf că face de la minim 70 km la maxim 200km intervale între regenerari. Menționez că nu are nici o eroare la diagnoza. Aș dori pareri la valorile dpf adăugate mai jos. Am achiziționat această mașină deoarece era singura care în urma vericarilor la reprezentanta avea km reali și toate reviziile la zi inclusiv cutia dsg.

Ultimul printscreen este de azi dimineață.

Screenshot_20220928-082115_VAG DPF.jpg

Screenshot_20220928-080356_VAG DPF.jpg

Screenshot_20221017-080558_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi aceste valori în mers doar extraurban după regenerare.

Screenshot_20221018-103024_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/17/2022 at 12:22 AM, AlexStan said:

Buna seara dragi colegi,

 

Vin catre voi cu o problema aparuta recent.  Pe scurt, un audi a4 2.0 tdi cod motor cnha. Cronologic, filtru de particule a evoluat astfel :

1. Masina a inceput initial prin a-si face regenerari din ce in ce mai dese si de foarte mare durata (la fiecare 200km, trebuia sa aprcurg aproximativ 40km ca se finalizeze regenerarea).

2. Dupa un timp, a inceput sa apara martorul filtru de particule in bord iar regenerarea  se finaliza dupa aproximativ 70-80 km (martorul filtru de particule disparea atunci cand regenerarea se finaliza). 

 

Intrucat initial am crezut ca masina avea o problema la filtru de particule , tatal meu a dus masina la un atelier de curatat filtre. "Meseriasul" de acolo a verificat filtrul si a facut o adaptare (nu stiu exact ce adaptare a facut dar din ce am inteles de la tatal meu, a adaptat valorile unui senzor astfel incat sa reflecte incarcarea filtrului de particule ). A specificat ca presiunea este ok si nu este nevoie de curatarea filtrului.

 

Dupa aceasta adaptare prima regerare a pornit dupa 500 km dar nu s-a finalizat dupa (100km). A aparut eroarea Filtru de particule si a intrat in Limp Mode. Am sters eroarea ( P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1) si am facut o regenerare fortata.

 

Acum, a pornit ce-a de-a doua regenerare, dupa 600 km. Fiind aproape de autostrada, am iesit putin cu masina, regenerarea finalizandu-se cu succes. De asemenea am facut si o scanare si masina avea avea stocata eroarea (  P2002 Particulate Bank 1 Efficiency Below Threshold )

 

Ce parere aveti de valorile de dinainte de regenerare si de dupa? De unde as putea sa incep pentru rezolvarea problemelor?

 

Va multumesc!

 

 

WhatsApp Image 2022-10-17 at 00.16.05.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-17 at 00.16.48.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-17 at 00.17.54.jpeg

Filtru de particule colmatat,este deja compromis!

Oli ash resetat de dorel!

Presiune imensa daca motorul era la turatie de ralanti!

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Golf 7 1.6 90hp CXXA la care ii porneste foarte des termocupla si am observat ca are multe momente in care sta putin mai turat, aproape de 1k RPM. Ultima data cand am observat asta, eram in parcare si am accelarat usor pana la 1300rpm si cand a cazut acul inapoi a cazut la ~800rpm. Sa fie oare filtru de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 6 2.0 cfhc, dpf off se face si cu egr off ca sa nu mai am erori pe masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/17/2022 at 9:22 AM, pault83 said:

Salut, am achiziționat o octavia 3 2.0 tdi 150cp crmb e6 dsg  din 2018 circul destul de mult în oraș cam de o lună de la achiziție iar regenerari am văzut cu vagdpf că face de la minim 70 km la maxim 200km intervale între regenerari. Menționez că nu are nici o eroare la diagnoza. Aș dori pareri la valorile dpf adăugate mai jos. Am achiziționat această mașină deoarece era singura care în urma vericarilor la reprezentanta avea km reali și toate reviziile la zi inclusiv cutia dsg.

Ultimul printscreen este de azi dimineață.

Screenshot_20220928-082115_VAG DPF.jpg

Screenshot_20220928-080356_VAG DPF.jpg

Screenshot_20221017-080558_VAG DPF.jpg

Are km reali raportat la valorile din imagini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Km reali nu se "descopera" din imaginile legate de DPF 🙂 Poate a circulat majoritar urban => are DPF incarcat. Una care a circulat 350k km pe autostrada s-ar putea sa aiba DPF mai putin incarcat decat al tau.

DPF-ul este incarcat/mort la 80g. Vad ca al tau este pe la 52,7g, deci mai are ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Cred ca se refera la faptul ca "oil ash" a fost resetat sau "dat inapoi oleaca" la un moment dat, pentru ca are "doar" 52 gr la peste 230.000 km si totusi regenerari lungi si dese, la km putini si vad presiune de 10 mbar imediat dupa regenerare, ceea ce dupa mintea mea, e ff mult.

 

   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am făcut cu motorul cald, presiunea este mai mică aici, de ce oare? De ce nu îmi arată valoarea low pres egr?

Am mai avut un octavia 2.0 tdi ckfc e5 în primăvara acestui an și la acela aparea valoarea în procente la low press

 

Screenshot_20221020-094319_VAG DPF.jpg

Modificat de pault83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e din 2018, 4 ani, peste 230k km, aia inseamna aproape 60k pe an... ceea ce ne ar duce cu gandul ca s au facut majoritar extraurban, unde regenereaza mai rar, deci si oil ash mai mic... 

De cand a luat o colegul circula majoritar urban deci regenerari de intre 100 si 200km pot fi normale mai ales acum ca s a mai racit un pic. La iarna poate va fi si mai problematic.

Incearca sa vezi presiunea la relanti si presiunea imediat dupa oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea este 0hpa cu motorul oprit, iar în ultima postare cu printscreenul de azi este 5hpa. Am istoric de la 0km din reprezentantă inclusiv același istoric și de la firma de leasing din Austria de unde a fost adusă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 e cat de cat ok. Dpmdv, daca n ai alte erori, regenerarea o faci ok cap coada, desi in trafic urban sau pe loc nu prea e bine, per total nu eu personal nu vad o problema. Regenerarile dese sunt din cauza faptului ca circuli majoritar urban. Daca poti fa un drum mai lung cand ai ocazia si urmareste incarcarea dpf in extraurban. Ar trebui sa regenereze la minim 350/400km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu am drumuri lungi dar în viitorul apropiat am promis soției o plimbare până în Praga, fiind din Oradea avem aproape 1000 de km până acolo și atunci o să pot verifica extraurban. Mulțumesc de păreri.

16 minutes ago, acidone77 said:

5 e cat de cat ok. Dpmdv, daca n ai alte erori, regenerarea o faci ok cap coada, desi in trafic urban sau pe loc nu prea e bine, per total nu eu personal nu vad o problema. Regenerarile dese sunt din cauza faptului ca circuli majoritar urban. Daca poti fa un drum mai lung cand ai ocazia si urmareste incarcarea dpf in extraurban. Ar trebui sa regenereze la minim 350/400km.

Am observat că regenerarea în regim urban se oprește la 25% dar dacă sunt extraurban coboară până la 17% pe vagdpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ok valorile in procente dupa regenerari, avand in vedere conditiile date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună dimineața, am o nelămurire legată de temperaturi și anume că temperatura de intrare în filtru este mai mică decât cea la ieșire, este normal? Atașat am valorile.

Screenshot_20221022-095018_VAG DPF.jpg

Modificat de pault83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Același CFHC la mine baga si motorina in baie la regenerari tot 200 km intre regenerari o fi standarul lor:))), mai verificati uleiul din cad in cand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna sera. O recomandare pentru monitorizarea dpf  pentru ios stiti ? Am vazut ca dpf vag este doar pentru android. Stiti ceva similar pentru ios ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Eula said:

Buna sera. O recomandare pentru monitorizarea dpf  pentru ios stiti ? Am vazut ca dpf vag este doar pentru android. Stiti ceva similar pentru ios ? Multumesc.

Obdeleven! Merge si pe IOS si pe Android ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, sorinavram a scris:

Același CFHC la mine baga si motorina in baie la regenerari tot 200 km intre regenerari o fi standarul lor:))), mai verificati uleiul din cad in cand

Urmareste atent cateva regenerari, nu opri motorul pana nu termina regenerarea, fa si trasee mai lungi sa stea in temperatura corecta.

Foloseste apk vag dpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. La un motor crlb, cam din vara aceasta s.a schimbat comportamentul masinii si face regenerari aiurea. Masina e de noua 293mii. Face regenerari si la 30km. Dava de 3zile facusem regenerarea si am urmarit zilnic incarcarea, a 4-zi a inceput iarasi si a sarit valoarea de pe la 25 la 90.

Singura eroare pe care o am de ceva vreme este:

19233 - camshaft A intake

p0011 00 (039) retard setpoint not reached

 

Asta a fost la doua zile consecutive dupa o regenerare facuta si urmarita.

572683066_Screenshot_20221022-091219_VAGDPF.thumb.jpg.4350915754ed826a27a36c6306d484b2.jpg1877763977_Screenshot_20221022-193536_VAGDPF.thumb.jpg.fbef03b0dd261e7eae45b2ea3c343e61.jpg

 

Iar astea a 3a zi adica azi. Am prins ventilatorul pe maxim si vazusem ca am deja 90% si mergea. Am facut 2 poze pe final.

749349446_Screenshot_20221023-160425_VAGDPF.thumb.jpg.fb2406e6e8a69ec07a28737f2df9f9bf.jpg

 

719540417_Screenshot_20221023-160904_VAGDPF.thumb.jpg.066732f9714eb05ecfba019899567572.jpg

Modificat de Ovi.vrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/22/2022 at 10:20 AM, pault83 said:

Bună dimineața, am o nelămurire legată de temperaturi și anume că temperatura de intrare în filtru este mai mică decât cea la ieșire, este normal? Atașat am valorile.

Screenshot_20221022-095018_VAG DPF.jpg

Revin cu întrebarea dacă e ok să fie temperatura la ieșirea din filtru mai mare ca la intrarea în filtru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde. După regenerare (nu pare a fi cazul la tine), este mai mare câteva minute. de asemenea, dacă ai mers mai sportiv, este o temperatură mai mare dar pentru puțin timp. La tine tot timpul este mai ridicată temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpmdv e ok. Temp creste intai pe intrare si dupaia pe iesire, la fel si scade... intai pe intrare dupaia pe iesire. Urmareste cu vagdpf parametrii si temperaturile si vezi dupaia ce si cum scade. Iesi un pic pe centura si da i un pic sa vezi cum cresc temperaturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, offsetul de la senzorul de presiune diferentială e ok? Poate avea legătură cu regenerari mai dese? Aceeași valoare arată cu motorul pornit sau oprit.

Screenshot_20221024-160624.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul83O valoare de -1 este prea mica incat sa-ti influenteze regenerarile, deci nu e de acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!