Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@powershotpoti sa imi spui si mie cand ar trebui sa ma ingrijorez? La ce valori? Iti multumesc mult, asemenea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand faci sub 100 km intre regenerari la drum, presiune diferentiala mare, dupa regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un golf 5 de curând.... Mi s a aprins martor motor, ulterior și spirala aceia, pe tester mi a spus ca este vorba despre dpf... O regenerare forțată, curățare, asa mi a zis mecanicul. 

Oare de ce nu și a făcut singura regenerarea? Și de ce nu s a aprins martorul acela specific dpf? Sunt începător în astea, ma lămuriți și pe mine? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ai pus intrebarile astea mecanicului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se recomda update de soft la ecu ( nu stage) ?Daca sa facut update ( nu la dieselgate) se poate reveni la versiunea cu care a venit din fabrica?1.6 tdi cayc.Mi se pare ca cu noua versiune am un carait pe injectoare si o pornire un pic mai lunga.Versiunea din fabrica era ceva de genul 5xxx si acum am 8xxx( nu mai stiu exact de aceea am marcat cu xxx).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @powershot. Ma gandeam daca ai idee de parametrii full, ce cote ar avea un dpf cat mai plin?

Am vazut ca zice la mine acolo: cantitate cenusa ulei 0.16L din cat total admisibil? 
volum funingine masurat 4.23g din cat total admisibil?

ai vreo idee unde as putea gasi aceste informatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici pe forum le gasesti.

Sint date teoretice, date de producator.

Acestea pot fi depasite usor.

Oil ash, poate depasi bine 0.22l ca exemplu, desi producatorul recomanda inlocuirea dpf inainte de 0.20l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

În cazul motorului 2.0tdi, 150 cai putere, an fabricație 2016, care ar fi o turație normală, atat pentru a evita imbacsirea prematură a filtrului de particule cat și a preveni celelalte probleme care decurg dintr-un mers subturat, respectiv funingine pe evacuare, care va duce la înfundarea catalizatorului și la blocarea supapei EGR?Este ok o turatie de 2000 rotații pe minut?Sau ar trebui minim 2200rpm?1800rpm ar fi prea puțin?Știu ca sub 1750rpm este crimă curată pentru motor, și duce la problemele tehnice mentionate. de mine.

Pana acum rulam intre 2200-2500rpm insa mi-a trecut prin minte, poate ca destul de tarziu, ca ținând motorul mai turat de 2200rpm, se produce mai multă funingine care imbacseste mai repede filtrul de particular și apoi trebuie să aștept finalizarea procesului de regenerare. 

De regula de la cati kilometri rulati, apar probleme la filtrul de particule, impunandu-se curățarea sau înlocuirea lui?

Merita facuta preventiv, o curățare a filtrului de particule,chiar dacă nu sunt probleme tehnice semnalate  sau este doar o cheltuiala băneasca inutila?

Mulțumesc.

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice sa lasi filtru in pace daca nu iti face probleme. Un condus normal intre 1500-2500 rpm chiar si 3000-3500 in unele cazuri e ok. La mine in Drive schimba mult prea jos (schimba si mai jos pana am resoftat cutia). Eu personal merg 90% in oras si 10% afara poate 5% uneori. Merg aproape tot timpul in Sport si asa schimba vitezele la 2500-3000 rpm in functie de cat de tare accelerez. Filtru il monitorizez cu Vag DPF (aplicatia Android) si nu am avut probleme. In 2 ani de zile am crescut Oil Ash cu 100ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.09.2022 at 18:15, florin71 a scris:

În cazul motorului 2.0tdi, 150 cai putere, an fabricație 2016, care ar fi o turație normală, atat pentru a evita imbacsirea prematură a filtrului de particule cat și a preveni celelalte probleme care decurg dintr-un mers subturat, respectiv funingine pe evacuare, care va duce la înfundarea catalizatorului și la blocarea supapei EGR?Este ok o turatie de 2000 rotații pe minut?Sau ar trebui minim 2200rpm?1800rpm ar fi prea puțin?Știu ca sub 1750rpm este crimă curată pentru motor, și duce la problemele tehnice mentionate. de mine.

Pana acum rulam intre 2200-2500rpm insa mi-a trecut prin minte, poate ca destul de tarziu, ca ținând motorul mai turat de 2200rpm, se produce mai multă funingine care imbacseste mai repede filtrul de particular și apoi trebuie să aștept finalizarea procesului de regenerare. 

 

De regula de la cati kilometri rulati, apar probleme la filtrul de particule, impunandu-se curățarea sau înlocuirea lui?

Merita facuta preventiv, o curățare a filtrului de particule,chiar dacă nu sunt probleme tehnice semnalate  sau este doar o cheltuiala băneasca inutila?

Mulțumesc.

Eu acu dau dpf jos de pe masina si il trimit la curatat.

Are oil ash 0.21l 306000km,, regenerari pe la 260...300km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde te-ai hotarat sa il trimiti si ce tip de curatare ai de gand sa ii faci ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot- de curiozitate, tu ce cod de motor ai ? La masina mea (A4 Allroad 2014) am fost nevoit sa-l curat la 195k 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, Adria_n a scris:

Unde te-ai hotarat sa il trimiti si ce tip de curatare ai de gand sa ii faci ? 

Da, buna intrebare.

Ma gandesc sa trimit la cineva care il taie si curata cu presiune de aer.

Ar mai fi si cei de la Odorhei, dar ... nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 23 de ore, Bernek9000 a spus:

Eu as zice sa lasi filtru in pace daca nu iti face probleme. Un condus normal intre 1500-2500 rpm chiar si 3000-3500 in unele cazuri e ok. La mine in Drive schimba mult prea jos (schimba si mai jos pana am resoftat cutia). Eu personal merge 90% in oras si 10% afara poate 5% uneori. Merg aproape tot timpul in Sport si asa schimba vitezele la 2500-3000 rpm in functie de cat de tare accelerez. Filtru il monitorizez cu Vag DPF (aplicatia Android) si nu am avut probleme. In 2 ani de zile am crescut Oil Ash cu 100ml.

Asa voi face.

Oil ash specificitate de imbacsire al filtrului de particule?

Folosești aplicația Vag dpf cumparata din magazinul google play?Aceasta aplicație are meniul doar in lb engleza?

 

 

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da aplicatia cumparata cu un adaptor cumparat cu vreo 50 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca scump fata de versiunea obdeleven pentru android ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Credeti ca e o idee buna sa tin conectat permanent un Elm 327 pentru VAG DPF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il tin conectat de vreo 2 ani pentru VAGDPF si nu am avut nicio pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare grup,
Revin cu "povestile" mele. In prima faza le multumesc si imi cer scuze, si pentru inainte si in avans, fata de @vlahdacoroman si @moroenius.
Filtru de particule curatat, schimbat racitorul de EGR, resetat valorile care sa indice faptul ca a fost "schmbat" dpf-ul, dupa 300km (100 intern+200 extern) sa aprins din nou martorul de DPF, iar dupa inca 90km a intrat in limitare.Efectiv nu isi mai face regenerarea. Fiind la Cluj, am dus masina la un service cu care am mai lucrat, iar concluzia lor a fost ca nu au fost codat / setat corespunzator in memoria calculatorului, faptul ca s-a curatat dpf-ul. Informatie suplimentare ce am aflat, e faptul ca acest model nu stie regenerare fortata in mers, decat pe stationare. Ei presupun ca problema tot nu sa rezolva cu aceasta setare, dar altceva nu isi dau seama ce poate fi, si ca ma paste un DPF off. Nu mai rezist cu ea, si nu stiu incotro sa ma indrept. Am vorbit la reprezentanta in Oradea, au zis ca nu imi garanteaza ca vor gasi si/sau rezolva problema, si ca ma va cam ustura buzunarul ca sa faca diagnoza pas cu pas. In principiu luand in vedere ca curatarea la mine sa facut prin scoaterea filtrului de ceramica din DPF, ei nu se prea baga la asemnea "manevre" facute de "alti mecanici", dar ar face o exceptie (cunosc pe cinvea).
Idei pareri recomadari de mecanici?
Multumesc anticipat. 
P.S. Dupa ce rezolv problmea (daca o rezolv) voi scoate o carte legat de acest topic:)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.09.2022 at 14:25, acidone77 a scris:

Eu il tin conectat de vreo 2 ani pentru VAGDPF si nu am avut nicio pb.

Folosesti o mufa Konwey908 cu buton de on.off.

La cat de utila e apk, merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosesc, pt ca nu functioneaza la fel de bine ca elm327 sincer, ca merge mai bine si mai ok ca si konnwei (am si de asta dar nu prea l folosesc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elm327 este un microcontroler care se găsește și în konwei care este, de fapt, un producător. Și eu sunt de părere că este mai bun și mai bine construit konwei. Îl am în permanență pornit (nu îl opresc din buton) de peste trei ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!