Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

vlahdacoroman
58 minutes ago, N3astY said:

Si bine inteles dupa 30km a intrat in limitare masina, si dupa inca 40 can am ajuns acasa, pe langa eroarea de mai devreme mai am si cea de particle filter regeneration duration....ce mos craciun mai pot sa ii fac?

P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1
            static
                Date: 2022-08-21 20:52:22
                Mileage: 218275 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 255
                Engine speed: 1879.50 1/min
                Normed load value: 48.6 %
                Vehicle speed: 68 km/h
                Coolant temperature: 91 °C
                Intake air temperature: 80 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 14.100 V
                Dynamic environmental data: 2096281347001339EA11560003EC31114E0708114F06E815B8FFFF

Problema nu e la motor,ai unul din senzorii de temperatura evacuare care da valori implauzibile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi o usurare sa nu fie problema de motor. Mecanicul spunea ca daca schimbare senzorilor de presiune nu rezolva problema, trebuie dat jos din nou dpf-ul. Nu stiu de ce da asta zicea vineri. Maine urmeaza sa duc inapoi masina in service sa vad. Presupun ca senzorul de temperatura de pe evacuare de care zici nu e pe/zona dpf-ului, asai?

Nu ma prea pricep, da de unde determini ca sunt valori implauzibile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Din experienta pe asemenea motorizari si dinamica temperaturilor din dpf!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fi norocos sa scapi din asa ceva cu un senz temp evacuare.

La felul cum depune carbon, nu prea cred, mai repede inj.

 Acuma depinde si de mecanic, cat e de diagnozer, felul cum monitorizeaza temperaturile, cat e de perspicace el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Cum par valorile astea? E un cbab 2009 230k km. Are 150km de la regenerare

20220821_213759.jpg

20220821_195709.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, N3astY said:

Salutare,

Distractia continua. DPF spalat, senzori de presiune de dinainte si dupa dpf schimbati, si dupa 90km extraurban am din nou martorul de filtru de particule aprins. Ca fapt divers,ce e drept nu mi-a mai cerut masina de mult timp AdBlue, oare are legatura? 

Ultima eroare, dupa care sigur intra in limitare, pareri?

---------------------------------------------------------------
01 Engine

    Trouble codes:
        P200200 - Particulate Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold
            Intermittent
  

Cauta pe net. Eroarea asta am impresia ca nu are legatura cu DPF.

Este infundat un racitor de gaze. Trebuie curatat/inlocuit.

 

https://www.audiworld.com/forums/a6-c7-platform-discussion-194/pl-error-p2002-audi-a6-2-0-tdi-ultra-190-hp-2973149/page2/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @moroenius pentru sfat. Sper sa fie rezolvarea buna, sa vad ce zice si mecanicul, daca propune EGR+Racitor sa verifice. Vineri cand am prelut masina cu senzorii de presiune schimbati, zicea ca daca nu se rezolvaaaa, trebuie din nou dat jos DPF-ul. Acuma toata lumea zice ca nu la dpf sa ma uit ci la EGR+racitor. Nu vreau sa ii impun la mecanic la ce sa se uite sau sa ii zic ca m-am documentat pe net, ca nu e meseria mea, nici mie nu mi-ar placea sa mie se faca la fel, dar totusi, daca mai multa lume zice de EGR, sper ca si mecanicul se va gandi in directia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Eroarea nu are legatura cu nici un egr,spune clar si este foarte explicita...unii vad ca vorbesc vorbe!

Regenerarea dureaza mult,o sa vezi in freeze frame ca dureaza si cateva ore(2-3).

Post injectia este calculata pe baza celor 2 senzori de temperatura din dpf,fara temperaturi plauzibile intra in regenerare continua,si dupa un anume timp genereaza dtc-ul tau,si se limiteaza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman am observat ce-i drept, ca in repaus, masina sta la 1000 de turatii in loc de 800, si consum de 1,3-1,5 in loc de 0,8 , dar daca opresc motorul, nu se aude nimic de sub capota (ca si cand ar face regenerare). Oare la asta te referi? Iar la faptul ca eroarea este foarte explicita, imi cer scuze, dar pentru mine nu e atat de explicita, de aceea intreb. Mai devreme am postat erorile si pe facebook (nu radeti va rog:))) pe grupul de AUDI A4 B8 Official ®🇷🇴 , si am primit multiple raspunsuri, cum ca intradevar , verificat pe o pagina de Elsawin,e EGR+racitor problema, si ca e o problema "cunoscuta" de Audi, dar nu e "recunoscuta", cauzata de aditivul de AdBlue. Acuma ramane de vazut ce spune si mecanicul si ce recomanda mai departe, in directia dat jos DPF sau EGR :( 

Modificat de N3astY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca de obicei, cauzele pot fi multiple. Daca ai incredere in mecanic si esti convins ca stie cu ce se manaca motoarele astea, lasa-l sa se desfasoare. Colegul ti-a dat una din cauzele pentru care ai putea avea DTC-ul ala si sunt de acord cu el. Luand in calcul imaginea de ansamblu, la tine pare mai mult decat acel senzor de temp defect. Dar trebuie sa incepi de undeva si asta ar fi un punct bun.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Da o serie vin si iti spun imediat,daca are TPI uri legate de eroarea respectiva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 problema mea e ca am umblat la prea multi mecanici deja. Recent m-am mutat inapoi acasa la Oradea, si inca nu am un service dedicat. Intr-un service mi-au facut regenerare fortatata pe loc(am inteles ca nu e tare ok/indicat) in alt loc solutia a fost sa sparga dpf-ul si sa faca dpf off, in alt loc voiau sa dea jos motorul sa scoata dpf-ul, si tot asa...o distractie totala. Acuma am reusit sa gasesc un service decent, recomandat de cineva de pe forum, unde fac doar vag-uri,si par sa fie ok. Ramane de vazut. Azi duc din nou masina la investigatii suplimentare

Modificat de N3astY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne anunti si pe noi care a fost rezolvarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta voi veni cu update-uri pe parcurs, ca si pana acuma :P Intre timp am lasat de dimineata masina in service, dar i-am spus la mecanic faptul ca nu vreau sa inteleaga gresit sau ca stiu eu meserie mai bine ca el, dar uite ce am citit, ce au mai zis baietii pe forumuri, etc. El zicea ca de la senzorul de temperatura pe evacuare nu crede ca este, ca aparent toti senzori dau valori bune/nu exista errori, dar partea de EGR+racitor era urmatorul pas si pentru el, doar ca zicea ca pentru a verifica egr+racitor trebuie dat jos DPF-ul din nou, deoarece aparent eu am 2 egr/racitor, unul fiind char la/pe DPF. Ca sa vedeti cat de bine ma pricep, dar invat si eu :))

In trecut, cand aveam un Cordoba , gasisem un site, cu toate piesele schite si pdf-uri pentru toata masaina, caroserie, motor, electronice etc. Presupun ca exista asa ceva si pentru Audi, oare are cineva vreun link sau ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-ai dat seria colegului vlahdacoroman sa verifice daca ai TPI pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@N3astY daca ai dus masina la Daniel cu siguranta va gasi pana la urma problema si o va rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Cu siguranta o rezolva din parti,daca nu stie diagnoza si electrica...

P2002 si p2458 se rezolva doar daca cunosti foarte bine motorizarea respectiva si managementul motorului aluia!

P2002 nu inseamna intotdeauna un racitor de gaze colmatat,sunt destule cazuri pe forumul de audi cu inlocuire racitor de gaze,si eroarea nerezolvata!Si in aceste cazuri solutiile sunt altele...

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o iau pe rand

  • @Dolfin oare la mine te referi sa dau VIN-ul la colegul vlahdacoroman  ? Nu eram sigur ca mie mi s-a cerut VIN-ul
  • @acidone77 la Daniel a dus masina
  •  @vlahdacoroman eu spun doar ce am citit, si ce mi s-a mai spus de mecanici

Ca si update, mecanicul nu a gasit nici o problema la senzori, iar psul urmator este verificare EGR. Problema e ca m-a sunat aseara, ca nu are loc pentru asa ceva acuma, ca e perioada de concedii, respectiv service-ul se inchide de sapt viitoare, si revine doar dupa 12 septembrie.

In alta ordine de idei, tin legatura cu primul electrician/electronist care m-a ajutat cu partea de curatare de dpf, si tocmai m-a informat ca e sigur 100% ca e vorba de EGR. Trecand multe masini prin mana lui in ultima vreme, cu aceleasi probleme, tocmai a avut un Q5 cu CNHA, iar cauza problemelor este data de EGR-ul de joasa presiune. 

Acuma stau 2-3 saptamani pana se intoarce mecanicul, sau merg inapoi la baietii care m-au ajutat cu demontarea DPF-ului si curatarea lui, inca nu stiu. Telenovela continua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Repet inca odata....p2002 nu inseamna intodeauna egr de joasa presiune colmatat!

P2458 se rezolva usor daca respecti ce am spus...restul sunt doar vorbe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@N3astY, tie iti place sa scrii mult dar pe de alta parte nu asculti "activ" ca sa avansezi in diagnosticare.

Da-i seria colegului, macar o sa ai un punct de plecare cu investigatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin imi cer scuze pentru neatentie :P sunt mult prea agitat in momentul de fata din cauza job-ului, si faptu ca nu am gasit o rezolvare pentru masina de cateva luni bune doar adauga la nivelul meu de stres.

@vlahdacoroman ti-am trimis in privat seria de sasiu, si multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

P2002:

Daca ai urme de funingine pe tobe,se inlocuieste dpf!

Daca nu ai urme de funingine si evacuarea e curata,atunci schimbi racitorul de gaze!

Pentru eroarea p2458 la spalarea dpf ului,unul din senzori  a fost bulit,nu va da eroare dar p2458 asta inseamna,e mult de explicat si oricum dorel nu va intelege,si nu va sti cum sa-i verifice!

Atentie mare,aceeasi eroare o poate da un dpf,spart,topit sau curatat cu solutii chimice!

Daca ai urme de funingine,pe tobe...dpf e compromis si ecu va genera p2002,insa nu ajunge sa-l inlocuiesti asta e efectul al unei alte probleme!trebuie gasita cauza,intrebarea este daca masina a avut soft stage 1?!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman Masina nu stiu sa aibe stage1, si presupun ca printr-o interfata VCDS/OBD nu poti sa iti dai seama. 

Baietii care mi-au spalat dpf-ul m-au asigurat ca dpf-ul e ok. In urma documentatiei online, am inteles ca majoritatea baga dpf-ul intr-un aparat si ii da presiune, iar in acest fel se pot buli acesti senzori de care cred ca spui. Pe recomandare am mers la un Service dedicat pe evacuari,care sunt singurii din zona, care scot filtrul de ceramica din DPF si doar pe acela il curata, daca e "doable", il monteaza inapoi, si sudeaza carcasa la loc. In felul acesta se pot asigura ca filtrul de ceramica nu e topit sau spart, iar curatarea se poate face sau nu. Urme de funingine parca aveam pe interiorul tobei la evacuare, da am inteles ca e "in parametrii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce înseamnă mai exact funinginea care e "în parametri" ?🤕

Dacă ai țevile afumate, atunci DPF nu-și mai face treaba cum trebuie.

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Inseamna ca am vorbit degeaba si tot degeaba am verificat TPI-urile pe baza seriei VIN🤦

Just now, Deadly said:

Ce înseamnă mai exact funinginea care e "în parametri" ?🤕

Se refera la valorile dpf-ului...

Cand un oarecare dorel din service nu stie ce raspuns sa dea,o baga pe asta: totul e in parametrii!

Clientul: dar masina tot nu merge!

Service: "asa face toate boss",o fi de la motorina! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!