Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salut!

proaspat posesor de Touran 2017 1.6 diesel. Am citit toate paginile si am cateva nelamuriri:

- masina merge 1 data/saptamana pe autostrada 100km dus-intors. Cu Cruise activat, la 130km/h am cam 2200-2300 ture. Trebuie sa ii fac ceva special sau se regenereaza filtrul singur in functie de nevoie?

- dupa un drum de 250km pe autostrada si 10km prin ora, caldura 35 grade afara, am vazut turometrul stand mai sus (putin sub 1000 ture). Consumatori opriti si fara nici un miros ciudat. Este asta un semn de regenerare si ar fi trebuit sa las motorul pornit? Sau datorita drumurilor de autostrada isi face singura regenerarile?

- astea erau valorile la cumpararea masinii (acum 1 luna). Cum vi se par?

Multumesc anticipat!

797EF3D9-7E4E-4E78-9EA7-A41188167A7C.jpeg

6C90CB0D-98C8-42A8-A434-91F3FD3EB67A.jpeg

0BA6C4A4-F8EE-4A3F-B678-052B06C164B5.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/21/2022 at 4:06 PM, N3astY said:

Da astept si eu sa revina din concediu unu din macanicii care e "expert" la motoare, care mi-a spus ca sunt destul de problematice aceste CNHA-uri si ca a avut multe in ultima vreme cu probleme de regenerare a filtrului.

Acuma ce e drept nici pe mine nu ma incanta datul jos de motor, dar daca o curatare de DPF si poate schimbare de EGR rezolva problema, as fi fericit. Luand in vedere ca altii/alte service-uri mi-au sugerat din start sa anulez DPF-ul, ceea ce nu ma simt tare confortabil sa fac. Am ajuns si la stadiul de a cere oferta de pret de la reprezentanta pentru un filtru de particule si un racitor-EGR :))

 Am revenit dupa o curatare a filtrului de particule. Din pacate aparent problema tot nu e rezolvata. Filtrul a fost curatat cu succes, calculatorul de bord a fost resetat, iar la recomandarea mecanicului, am iesit la un drum intins, in jur de 170km, la 2500-2800rpm, in manualala in viteza 3-4-5, si pe automata pe sport. Dupa aproximativ 80 de km s-a aprins din nou martorul de filtru de particule, si dupa inca 80km tot nu s-a stins. Am pus ObdEleven, si evident nici o eroare. In schimb am observat ca presiunea dif. pe filtru e mare. La resetare dupa curatare a fost 13hPa la relanti, acum e la 36-37 cu motorul pornit. E normal? Nu mai inteleg nimica. Idei / sfaturi?

WhatsApp Image 2022-08-07 at 11.02.08.jpeg

Modificat de N3astY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, N3astY said:

La resetare dupa curatare a fost 13hPa

13 hpa dupa curatare e foarte mult,ar fi trebuit sa fie 0 sau max 1-2

 

Senzor defect sau dpf-ul nu a fost curatat bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, EEXCALADE said:

13 hpa dupa curatare e foarte mult,ar fi trebuit sa fie 0 sau max 1-2

 

Poate sa fie senzorul "prost"? Adica daca a fost curatat dpf-ul, poate altceva sa mai fie? Luni merg din nou la mecanic sa vad ce zice el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca valoarea persista, verifica si pe contact cat ai. Daca necesita inlocuire,  cumpara original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici ca dpf a fost curatat cu succes.

13 hpa, nu arata asta, arata exact insuccesul.

La Odorhei a fost curatat ?

Am mai vazut cateva cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Oradea, ca aici locuiesc si mi sa recomandat. A taiat in dpf si a scos filtru, curatat solutie uscat pus inapoi sudat inapoi. A zis ca a fost umplut cu funingine si resturi de la AdBlue.

 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Daca a avut adblue in el si a fost curatat cu solutii chimice,e pa...

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta, alt filtru, nou sau cu km putini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vlahdacoroman said:

Daca a avut adblue in el si a fost curatat cu solutii chimice,e pa...

Nu AdBlu...ci perticulele care se elimina de la AdBlu, ca nu mai stiu ce denumire avea..chetamina sau ce....deci nu solutie AdBlue in sine

Modificat de N3astY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Inlocuieste linistit dpf....uree se numeste substanta si se cristalizeaza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un dpf nou original e 2700e pt modelu meu, iar after market am inteles ca nu tine :(

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta original SH, din dezmembrari, chiar si din extern, nu RO ( acolo ai mai multe sanse sa primesti informatii despre nr de km, an, etc ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut acuma o verificare, cu masina stationata de mai bine de 24 de ore, cu motorul "rece" (incalzit doar de soare). Una din poze e doar cu pozitia pusa, iar cealalta e la relanti (850-900rpm). Nu am nici un fel de eroare, doar martorul de dpf aprins. Am sunat la mecanic, care a zis ca curatarea "nu e garantata". Cei de la curatare au zis ca a fost infundat bine, dar l-au curatat. Ba ca l-au curatat bine (cand am ridicat dpf-ul), ba ca l-au curatat cat au putut (azi cand i-am sunat). Nu mai inteleg nimica.

 

WhatsApp Image 2022-08-08 at 12.34.14.jpegWhatsApp Image 2022-08-08 at 12.34.27.jpeg

Modificat de N3astY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ce părere aveți de următoarele date, e ok? 

IMG_20220810_221841.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@koma in poza postata regenerarea avusese loc in urma cu 17 km... deci nu ne putem da seama cum merg lucrurile. Mai mergi 150-200 km si revino cu alta interogare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce trebuie să mă uit, la volum funigine(5.95g)? Cat e maxim admis? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Atasez si eu cateva date cu vcds cu starea DPF care isi face regenerare la fiecare 200 km 

Puteti sa imi spuneti daca e ok ? ( am sch de curand senzorul G450 cu unul original si am executat protocolul din vcds)

Va multumesc anticipat

Motor oprit;                                                                       RELANTI:

Partic filter diff press                             -1hpa                      3hpa                   

...................off set for diff press             0 hpa                     0hpa

...................oil ash vol                              0.00l                      0.00l

soot mass calculated                              7.05g                     7.06g

soot mass measured                               8.40g                    8.04g

sensor for particular filter diff press      1 hpa                     5hpa

particle filter diff press dynamic.           1hpa.                     1hpa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Soot mass calculcated din ce motiv sare de la ~12 grame la 24, si incepe masian regenarea?

 

Octavia 3, cod motor CRMB, 172k de km, manuala

Screenshot gasiti mai jos, la primul meu post

On 7/23/2022 at 3:50 PM, paul4x4 said:

salutare colegi!

Masina este un Octavia 3 din 2016 (dieselgate, 9977) 2.0 TDI, cod motor CRMB, 4x4, manuala.

Problema este ca isi face regenerarile in afara intre 190-70 km indiferent de stilul de condus (alimentez Petrom Standard)

Am aflat ca senzorul diferential de presiune arata valori duble fata de ce au colegii - eu am peste 11-13 hPA in relanti, colegii au 5-6)

Differential offset e 0 mereu, indiferent de engine load


Am aflat, dupa regenerare cand ajunge pe la ~35% la incarcare DPF sare direct la 100% si incepe regenerare


Ma ajutati cu o parere daca senzorul e de vina?

 

Mentionez, cand isi face regenerare, se aude un safait, parca e fisurata filtrul sau conducetele dupa parerea mea 

 

WhatsApp Image 2022-06-04 at 7.32.17 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.07.15 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.07.15 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.07.16 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.07.17 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.07.21 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.07.21 PM.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soot mass measured ce valoare are atunci când observi acest lucru? Dacă una dintre ele atinge 24, atunci modifică valorea celeilalte la 24.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Distractia continua. DPF spalat, senzori de presiune de dinainte si dupa dpf schimbati, si dupa 90km extraurban am din nou martorul de filtru de particule aprins. Ca fapt divers,ce e drept nu mi-a mai cerut masina de mult timp AdBlue, oare are legatura? 

Ultima eroare, dupa care sigur intra in limitare, pareri?

---------------------------------------------------------------
01 Engine

    System description: R4 2,0L EDC
    Software number: 04L906021BG
    Software version: 8478
    Hardware number: 04L907309
    Hardware version: H23
    ODX name: EV_ECM20TDI01104L906021BG
    ODX version: 002006
    Long coding: 12034012232401080000

    Trouble codes:
        P200200 - Particulate Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold
            Intermittent
                Date: 2022-08-19 15:35:27
                Mileage: 218040 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 6
                Unlearning counter: 255
                Engine speed: 1313.00 1/min
                Normed load value: 56.1 %
                Vehicle speed: 31 km/h
                Coolant temperature: 92 °C
                Intake air temperature: 82 °C
                Ambient air pressure: 990 mbar
                Voltage terminal 30: 14.220 V
                Dynamic environmental data: 20962818F70BBB193E00D016EC00CB16ED00B317F7181317F40BCE196A0047

Modificat de N3astY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai o prbl la motor din cauza caruia soot mass creste rapid si infunda dpf.

Acesta, in urma spalarii, a fost curatat in mare parte, cenusa e f f putina, dar ti.l infunda carbonul.

Ce presiune diferentiala ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata acuma dupa 20km, in repaus, si mai am 70 pana acasa

Screenshot_20220821-200327_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220821-200248_OBDeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si bine inteles dupa 30km a intrat in limitare masina, si dupa inca 40 can am ajuns acasa, pe langa eroarea de mai devreme mai am si cea de particle filter regeneration duration....ce mos craciun mai pot sa ii fac?

P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1
            static
                Date: 2022-08-21 20:52:22
                Mileage: 218275 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 255
                Engine speed: 1879.50 1/min
                Normed load value: 48.6 %
                Vehicle speed: 68 km/h
                Coolant temperature: 91 °C
                Intake air temperature: 80 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 14.100 V
                Dynamic environmental data: 2096281347001339EA11560003EC31114E0708114F06E815B8FFFF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o prbl la motor.

Genereaza prea mult fum.

Eu zic ca, trebuie studiata prbl asta.

Senzori, clapete, egr, injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!