Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

La mine extraurban cu Allspace bitdi nu prind niciodată peste 500km între regenerări, sunt undeva la 470km.

E drept că scot extrem de rar consumuri de 5, media longterm este de 7.5-8.4 l/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine media extraurbana e cam de 7 7,5%. Cand merg cu familia mai scade spre 6 :lol: 

Ideea e ca la mers sustinut pe autostrada gen, regenereaza mult si pasiv, de aia creste nr de km pana la regenerarea activa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi,

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat?

Am achizitionat de circa jumatate de an o Skoda Octavia 1.6 TDI DSG.

Am in bord 170.000 km parcursi. 

Am pus vcds sa vad valorile filtrului de particule si atasez o poza.

 

Ce parere aveti ? 

 

Multumesc anticipat.

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatiile prezentate nu sunt suficiente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, powershot said:

Pune si oil ash, temperaturi dpf, etc. 

 

back

Capture.PNG

snipp 2

 

 

snipp 2.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Help me! Știe cineva de ce passatul meu nu își poate face regenerarea filtrului de particule in oras? Trebuie sa ies pe autostrada vreo 10-15 km de fiecare data cand incepe. Daca nu ies se aprinde in bord  martorul filtrului de particule. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, powershot said:

RIonut, e ok. 

Vezi diferential presure. 

 multumesc poweshot 🙏

 

atasez si diff pressure

1.JPG

2.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Gasesc si eu pe cineva priceput si binevoitor a ma ajuta cu o verificare mai ampla cu VCDS ?

Sa-mi verifice si axa cu came si alte elemente.......!

Problema intampinata este ca se tot aprinde martorul de filtru de particule !

Ceva vreme in urma cand se aprindea foarte des, am gasit sonda de la axa cu came defecta, am inocuit-o si de atunci se aprinde ce-i drept mai rar....

Fac acest apel catre cineva din Bucuresti....(contra cost, bineanteles) !

Passat 2.0 L, TDI, 140 CP,  BMP, 2008

Multumesc !

Modificat de nicu1iancu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem mai mulți colegi care te putem ajuta, in București. Consulta aria Prestari servicii.

Care e nivelul de umplere, la dpf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la masa de cenusa, cum mi se arata mie pe canalul 68.......este de 46

Modificat de nicu1iancu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A trecut un an jumatate de cand am A3-ul 2.0 TDI CFFB din 2012 (am aproape 30k km facuti). Cand l-am cumparat facea regenerari in exterior la 300-350 km maxim, zilele trecute am reusit sa ajung la 420 km (are soft dieselgate). Partea buna este ca eu merg 90% exterior. De cand am luat-o am monitorizat-o mereu si am incercat sa nu intrerup regenerarile. Nu am avut niciodata aprins martorul de la DPF. Masina are peste 300k km si filtrul isi face treaba in continuare deci pentru cei carora le e frica ca se infunda sau mai stiu eu ce, recomand drumuri exterioare, motorina buna si schimburi de ulei la maxim 10k km plus monitorizarea cu vag dpf cand este posibil (asa o sa ii prelungiti viata cat mai mult).

 

Atasez mai jos poza din VAG DPF cu inainte si dupa regenerare (la prima poza valorile nu sunt la relanti de aia si presiunea diferentiala atat de mare, de obicei inainte de regenerare arata in jur de 8), in cea de-a doua valorile sunt la relanti dupa finalizarea regenerarii. 

262733710_419171376584610_6910822782006907036_n.jpg

262837843_1024772721430947_304538078612664993_n.jpg

Modificat de danield79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valori foarte bune pt km respectivi. 

 

          Asa sunt si softurile post-dieselgate mai noi. Maxim 450 km intre regenerari in conditii bune spre ideale de mers.

 

          Ceea ce nu prea cred ca este corect in aplicatie : durata regenerarii (am constatat si eu uneori lucrul asta).

 

          Nu cred ca a durat 6 min din moment ce ai mers 33 km in 33 min => 1 km/min sau 60 km/h iar in ultima poza ai deja 9 km de la regenerare, deci a regenerat in anteriorii 24 km => o durata de 24 min (in functie de cand a plecat efectiv regenerarea, oricum erai la 97%, presupun ca nu a mai durat mult). 

 

           Ideal am prins 10-12 min, sub aceasta valoare nu am reusit sa scad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima poza nu incepuse regenerarea, ea de obicei incepe la 21,30g soot mass calculated deci a mai trecut ceva timp pana a ajuns la 21,30 ca sa inceapa...dar cred ca cel mai repede s-a regenerat tot cam asa 8-10-12 minute in conditii optime pt o regenerare. Si am observat ca cel mai repede temperatura la regenerare creste cand turatiile sunt pe la 1800-2200rpm in continua accelerare sau in sarcina, nu stiu cum sa explic :)), nu cum zic unii "dai cu a 3-a la 3000 rpm". Chiar si in treapta a 5a la 2000 rpm temperaturile au crescut de la 300 la 600 grade in 2-3 minute si soot mass calculated scadea foarte repede, cu 0,20-0,30 la circa 3 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine de cand se aprinde martorul cu inceputul regenerarii, pana la finalizare dureaza cam 12-14minute, dar pana sa ajunga la temperatura optima de ardere, peste 600grade la intrare, mai dureaza 1minut sau 2, deci regenereaza efectiv, in conditii bune/spre ideale cam 10-12minute.

Eu deobicei regenerez la mers constant in tr4 cu 70kmh sau tr5 cu 80/90kmh ( turatie undeva spre 2200-2500rpm ) acolo am vazut ca e cel mai ok la cantitate de mg/km arsa ( - 1200-1500mg/km )

Cel mai bine totusi arde la 50-60kmh tr3/4, la viteza mai mica, am vazut si -2000/-2200mg/km, dar nu prea ai unde sa mergi cu viteza asa mica constanta ( DN sau centura, ce injura toti :D )

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scapa de dieselgate si ai sa ajungi la 700 km intre reg, egr are viata mai buna, acceleratie mai vioaie din ture joase, consum mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer ma gândesc ca e bine ca își face regenerări mai dese la km ăștia fiind filtrul mai încărcat, mai bătrân. Nu e un deranj ca își face la 400 km regenerări, mai ales ca merg foarte mult exterior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danield79

Ar fi frumos, dar nu e asa, își face regenerări mai dese din cauză că softul dieselgate depune mai mult în filtru. Fiecare regenerare lasă un reziduu permanent în filtru, adică dpf va avea viață mai scurtă.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Generatiile mai noi de motoare asa sunt gandite, cu regenerari mai des, si nu vad o problema cu asta ( decat un discomfort pentru sofer ) atata timp cat motorul functioneaza bine si e intretinut corespunzator ( ulei bun, filtre de calitate, schimbate la intervale corecte ( nu 30k km ulei, sau 60/90k km filtre ) si regenerarile pot fi urmarite si facute ca la carte. In conditii optime un filtru duce 250/300k km fara probleme, poate chiar mai mult. Am vazut zeci de masini, unele chiar pe forum, cand capacitatea de incarcare teoretica a filtrului a foat depasita si cu 20 30% si masinile mergeau/merg fara nicio problema.

E totusi un "filtru", la 300k km chiar nu vad o problema in a l curata sau inlocui daca e cazul.

Daca se circula majoritar urban e clar ca alegerea unei motorizari diesel a fost o "greseala", dar in rest nu vad o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si am destule probleme cauzate de regenerari - inclusiv jenantul fum alb care apare cand esti fix in mijlocul traficului in centrul orasului. Asta cu toti parametri "normali" pentru DPF si elementele conexe acestor probleme (EGR, injectie, debite) in parametri (diagnostic VW-Audi!).

Pot spune ca daca masina are deja kilometri buni (> 150k) si e folosita in cea mai mare parte in oras, e destul de clar ca nu ai scapare si nici nu exista ceva solutie miraculoasa inafara regenerarilor foarte frecvente. E o problema cu care trebuie sa traiesti.

Cam ce poti face (inafara de a scapa de masina)? Ulei doar cu specificatiile stricte pentru motorul respectiv (in cazul meu norma VW 504.00 / VW 507.00), schimburi mai dese daca ai doar naveta urbana scurta; Filtru de aer schimbat mai des. 

Motorina e esentiala. Specificatiile pentru masini cu DPF sunt pentru motorina cu continut foarte scazut de sulf (Euro5/6 sub 10 ppm). Din pacate aici avem o problema mare cu aprovizionarea (eu m-am orientat dupa ceva research, nu recomand nimic aici pt ca nu e etic, cautati si voi - pot zice ca nu e ieftina). 

Am instalat aplicatia VAG-DPF. Excelenta, recomand! (Atentie la modulul BT ales, nu merge cu orice dispozitiv ELM chiar daca e OBD2, pentru ca foloseste pentru comunicare protocolul CAN-BUS). O folosesc permanent pentru monitorizarea starii  DPF si cand se apropie de limita de incarcare teoretica, o scot la un drum lung - preferabil autostrada - desi nu de cele ami multe ori nu am de facut un asemenea drum.

Sigur, astea implica foarte multi bani in plus față de promisiunea unei mașini „economice”. Dar mai puțini decât să te apuci să schimbi chestii:

Deci, nu va grabiti sa apelati la solutii radicale cum ar fi schimbat DPF, "curatat" DPD (asta e o chestie foarte relativa - eu nu cred să funcționeze), schimbat senzori de presiune, O2, schimbat injectoare, schimbat EGR - s-ar putea sa cheltuiti sume respectabile (de ordinul miilor de Euro) si problema sa reapara foarte curand, dacă aveți același regim de folosire a mașinii și motorina e sufluroasă. Daca e ceva de schimbat, doar dupa o diagnoza foarte complexa și atentă, facuta de cineva care chiar stie ce face si ce spune.

Sigur, solutia cea mai destepata pentru mine era sa fi ascultat de primul impuls si sa nu mai cumpar o masina Diesel de fabricatie recenta, cu toate instalarile care salveaza planeta. Nu o schimb încă pentru că altfel e o mașină foarte bună, încă up-to-date. Așa că...

Bafta!

 

Modificat de Oli77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

            In mare parte ai dreptate cu ceea ce spui.

 

            In schimb problema cu fumul alb cred ca o au primele generatii de DPF. La fel, cred ca putem confirma multi de pe aici ca "nu da fum alb" la regenerari.

 

            Eu ma apropii de 170 k. Sunt aproape convins ca si peste 200k o sa fie la fel ( cu intretinerea specifica : schimburi la 10k, alternante urban-extraurban, regenerari facute cat mai corect, rezolvare alte probleme ale motorului care ar incarca filtrul ). 

 

            Si pentru ca am devenit "maniac" pe problema asta, mi-am facut un excel simplu unde imi notez periodic valorile incarcarilor de unde => km efectivi cand filtrul se incarca la 100 %. 

 

            Evident e o statistica si atat :P

 

            image.png.bb23ddbeeef80ba46931b2ce390e8ab1.png

 

           

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las si eu aici un centralizator cu ce am putut urmari in ultimii aprox 65.000km prin aplicatia VAG DPF.

Unde sunt km mai multi de 7-800 intre regenerari, am mai sarit urmarirea lor si probabil s-au mai adunat 2-3 regenerari necontorizate.

Dar pe ultimii 40.000km, media intre regenerari a fost de 450km.

DPF.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Adria_n said:

           In schimb problema cu fumul alb cred ca o au primele generatii de DPF. La fel, cred ca putem confirma multi de pe aici ca "nu da fum alb" la regenerari.

 

           

Salut! E bun si Excel, dar log-ul aplicatiei poate fi consultat oricând si poti face analize mult mai complexe.

Nu stiu ce inseamna ”generație veche” (DPF-ul s-a inventat în anii '70 și este echipare standard de la Euro 5) - mașina mea e din 2013, probabil nu e cel mai nou model.

Dar fumul alb nu cred să aibă legătură cu asta, ci cu regenerările nereușite mai degrabă, cu cauze diferite, asta e concluzia mea. 

 

Modificat de Oli77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca ma puteti ajuta si pe mine cu citirea si interpretarea valorilor? Multumesc anticipat!

20211215_221729.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!