Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Urmareste valorile senzorilor, indeosebi cel de presiune diferentiala - inainte si dupa regenerare; la fel si senzorii de temperatura. As zice mai degraba sa faci niste cicluri de regenerare in oras, ai avea parte de un esantion de date mai clar.

Chiar daca in urma diagnozei la service nu a rezultat niciun cod de eroare, ia in calcul si monitorizeaza orice schimbare in comportament a motorului in ultimele 3 sapt.

De cele mai multe ori, nu DPF-ul in sine e problema, ci functionarea defectuoasa a altor componente din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot

Uleiul ajunge undeva la 100-104°

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote care nu era necesar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RaduMB

Masina functioneaza  normal, nu am simtit nicio schimbare, nu mi s a aprins niciun martor, nu au gasit nicio eroare. Eu am mers la service pt ca mi se parea mie ca isi dace f des regenerarile,  nestiind ca e ceva normal  la momentul respectiv ( acum dupa ce am mai citit pe forum si rapsunsrile voastre inteleg ca e normal sa isi faca undeva la 200 km de mers in oras). Insa de la regenerarea fortata la service pana acum vad ca s au mai adaugat aprox 3g , de la 42.5 g la 45,4g , la oil ash residue ( 8 zile de la regenerarea fortata , aprox 260 km parcursi pana la vag dpf ul pus de mine). Daca la fiecare 250 km o sa se adauge 3g sa inteleg ca in curand trebuie schimbat sau curatat? Ps: costul schimbarii dpf este f mare din ce am inteles( aprox 2000 euro + manopera). O sa vad cum se prezinta in urmatoarea luna si o sa postez periodic valorile si o sa va rog sa mi dati un sfat daca o curatare ar rezolva problema sau e musai schimbarea dpf ului . Merci!

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MCG123

Nu mai folosi quote pentru postările anterioare (îl poţi folosi dacă postarea este mai veche). Foloseşte @ aşa cum ţi-am editat eu postările

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, MCG123 said:

@RaduMB

Masina functioneaza  normal, nu am simtit nicio schimbare, nu mi s a aprins niciun martor, nu au gasit nicio eroare. Eu am mers la service pt ca mi se parea mie ca isi dace f des regenerarile,  nestiind ca e ceva normal  la momentul respectiv ( acum dupa ce am mai citit pe forum si rapsunsrile voastre inteleg ca e normal sa isi faca undeva la 200 km de mers in oras). Insa de la regenerarea fortata la service pana acum vad ca s au mai adaugat aprox 3g , de la 42.5 g la 45,4g , la oil ash residue ( 8 zile de la regenerarea fortata , aprox 260 km parcursi pana la vag dpf ul pus de mine). Daca la fiecare 250 km o sa se adauge 3g sa inteleg ca in curand trebuie schimbat sau curatat? Ps: costul schimbarii dpf este f mare din ce am inteles( aprox 2000 euro + manopera). O sa vad cum se prezinta in urmatoarea luna si o sa postez periodic valorile si o sa va rog sa mi dati un sfat daca o curatare ar rezolva problema sau e musai schimbarea dpf ului . Merci!

 

 

Se poate da jos si curata, dpf ul. Eu zic sa o lasi in pace, nu era necesara regenerarea fortata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, MCG123 a scris:

Daca la fiecare 250 km o sa se adauge 3g sa inteleg ca in curand trebuie schimbat sau curatat?

     

       Nu se adauga 3g la 250 km in niciun caz. Poate e o exceptie la regenerarile fortate.

 

       Ai 45,4 grame incarcare la 128.603 km => 1 gram la ~ 2.800 km. Rezonabil. Tu esti cu filtrul la putin peste jumatate.

 

       Vei avea incarcarea maxima la ~ 230.000 km daca se va incarca in aceleasi conditii ca pana acum. Si aparent filtrele merg destul peste incarcarea maxima, cu o intretinere corespunzatoare a motorului.

Modificat de Adria_n
greseala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, MCG123 said:

Insa de la regenerarea fortata la service pana acum vad ca s au mai adaugat aprox 3g , de la 42.5 g la 45,4g , la oil ash residue ( 8 zile de la regenerarea fortata , aprox 260 km parcursi pana la vag dpf ul pus de mine). 

E destul de mult 3g la 260km... mai urmareste valorile, si vezi intre regenerari cum urca oil ash.

Mie imi creste cam cu 0,1-0,2g undeva la aprox 350km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult pt raspunsuri. Eu nu am vazut valorile de la service, mi s au comunicat verbal. O sa monitorizez de acum inainte cu obd ul achzitionat si o sa vad exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin cu prt scr dupa regenerearea din dimineata aceasta. Prima poza este din momentul cand a pornit regenerarea, a doua poza este imediat dupa regenerare. Nu trebuia sa se duca pana la 0?

Screenshot_20211206_083941_com.applagapp.vagdpf.jpg

IMG-20211206-WA0006.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

 

       Nu se duce pana la 0. 

 

       Din ce am tot citit pe topic-ul asta si din experienta masinii mele, se duce de la 4 la 7-8 grame, in functie de conditiile in care regenereaza.

 

       In schimb este importanta si presiunea diferentiala dupa regenerare. Ai 14 hPa imediat dupa regenerare la ralanti ? Pare cam mult.

 

       La mine e in jur de 5 hPa imediat dupa regenerare ( cu turatia normala ~750 rpm , nu usor marita ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot habar nu am. Dar nu cred , din cate stiu este dupa scandalul dieselgate. Cuaa este motorul. Toti km au fost facuti in oras cu multe drumuri scurte:(. Pana mai achzitionam o masina nu prea am cum sa evit drumurile astea scurte

Modificat de MCG123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_n cred ca eram in mers cand am facut screen shot, nu mai stiu exact. Deci in jur de 5 ar trebui sa fie la ralanti? O sa verific cat este valoarea si la ralanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris acum ceva vreme si repet, la 1.6 tdi 120 cp DCXA, strict urban regenereaza intre 220 si 240 de km, iarna mai repede putin. La BiTdi clar regenereaza si mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Km f putini intre reg.

Ai sa omori rapid egr,dpf,sonde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MCG123 Nu trebuie sa fie neaparat 5, atat am eu de regula dupa regenerare si ajunge la 13-15 inainte de urmatoarea

                     

                 Pt intretinerea filtrului eu fac urmatoarele (daca au colegii alta parere/completari rog sa intervina :) )

 

               - macar 1 data pe saptamana merg cu ea pe autostrada ( ma ajuta serviciul, intrucat fac vreo 33 km pe sens, din care 10km sunt de autostrada + vreo 9km pe splai pana in centura ). Facut traseul asta dus-intors 1 data pe saptamana.

               - incerc sa anticipez regenerarile si sa le fac cat mai corect ( mers constant a 4-5-6-7 :P ) a.i. sa dureze cat mai putin. Nu le fac pe loc si nu opresc motorul. La tine vad ca a durat 28 min ( cam mult din punctul meu de vedere ) si facuta mai mult pe loc ( ai mers 4 km in 22 min => viteza medie vreo 11 km/h ).  

               - intretinere buna a motorului

 

                  Cu aceste minime lucruri, am crescut de la 150-250 km la 230-420 km, cu media pe la 350 km. Atat pot eu, din pacate dieselul in Bucuresti nu e varianta ideala.

 

                  Frunzarind acest topic vei afla multe lucruri despre acest filtru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea diferentiala e suspect de mare; la fel si soot mass measured - din cate stiu, tine de variabile masurate pt presiune si debit.

Cauta sa faci o diagnoza ca lumea, faptul ca la service doar ti s-a comunicat verbal ca nu e nicio problema, nu inspira incredere.

Merita o investitie si intr-o interfata VCDS, te-ar ajuta mult si pe viitor. Vezi la cati km iti mai regenereaza in aceleasi conditii - asa poti crea un sablon.

La mine pe 1.6 TDI CAYC regenereaza la 230-300 km in oras (100%) - testat si paratestat in decursul anilor si cu inj originale si cu 4 noi, EGR schimbat, soft de fabrica etc - drept urmare, trip-ul de pe bord e folosit strict pt monitorizare DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, powershot said:

Putini km intre reg.

Ai dieselgate ?

CUAA este biturbo, nu a fost inclus în dieselgate-ul 2008-2010, motorul e după 2015 apărut pe passat b8.

2 hours ago, ddexter said:

Am scris acum ceva vreme si repet, la 1.6 tdi 120 cp DCXA, strict urban regenereaza intre 220 si 240 de km, iarna mai repede putin. La BiTdi clar regenereaza si mai repede.

Asta dacă filtrul are aceeași capacitate.

 

Daca ajută, las mai jos datele de la mine, Allspace bitdi, rulaj 81k, abia și-a făcut regen, SMC scade până pe la 5.4g. Nu imi dau seama de presiunea aia diferențială daca e ce trebuie, mai ales că are și vreo două offseturi de câte 5hPa prin lista de monitorizări. În oraș fac cam 260km intre regenerări, dar greu prind doar oras, pentru ca mereu am drumuri lungi și iese de fapt un mixt.

Avantajul celor care ies des din oras cu dieselul este ca filtrul de particule face regen la cca 300grade și arde cenușa fără a mai porni regenerarea la cerere, altfel, doar în oraș nu trece niciodată de 220grade.

 

Screenshot_20211206-193339_OBDeleven.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat presiunea la ralanti, e undeva la 12-14 hpa. Cand am plecat azi dela birou la feicare semafor mai aruncam un ochi pe telefon si am observat ca in jurul valorilor astea e presiunea. Regnerarea de azi dimineata a durat asa mult pt ca a inceput exact in momentul cand am ajuns la gradinita:)). Nu am avut incotro decat sa o las pornita , am intrat am lasat copilul, dupa care am continuat drumul spre birou dar nu prea avem cum sa trec de treapta 3-4 pt ca era bara la bara la 8:30 dimineata ( din berceni pana in cotroceni  ~13 km am facut 47 min). @Adria_n o sa urmez sfatul tau si o sa incerc pe cat posibil sa anticipez regenerarile si sa le fac unde imi permit conditiile, cand o sa ajung la 90 -95% o sa incerc sa ies in afara sau sa ma duc pe o portiune de drum (gen splai) unde as putea merge constant nu cum am facut azi dimineata.

Screenshot_20211206_173709_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_actdin ce vad la tine valorile sunt similare cu ale mele si avem aceeasi motorizare. Incarcarea 30g la 81 k km, la mine este 45.5g (aproape 50k km in plus am eu). Presiunea este tot 12 la ralanti,deci pp ca e ok si nu ar trebui sa ma mai strezes ca trebuie sa scot acum peste 2000 euro sa schimb dpf ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MCG123

Ce vad eu din poze nu e nimic de panicat. Totul pare in regula, doar km putini intre regenerari... acum iarna cum vei circula pe frig, km putini, cam asta e... 150 maxim 200km intre ele. Vara poate sare spre 250km daca e mai liber.

% Nu coboara niciodata pana la 0. Cel mai bun soot mass calculated a fost de 3,67 si % a scazut la 16%... mers pe autostrada tempomat 120kmh.

Soot mass measured e ok, exact la atata scade si la mine dupa regenerare, -11 87.

Deci, probleme nu sunt, dar pot aparea la rutina ta zilnica. Bitdi ul clar nu e masina de oras. La atatea regenerari, eu as face schimbul de ulei mai repede de 10k km, daca tii la masina si vrei sa ai grija de ea. De la regenerari, uleiul se contamineaza cu motorina... cu cat mai dese cu atat mai multa.

In rest, motorina buna, si urmarit pe cat se poate regenerarile.

Succes.

Screenshot_20211201-165241_VAG DPF.jpg

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoi aveti nevoie de o benzinara pt oras. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu fac oras decat f rar. Media mea pe ultimii aprox 30k km la regenerari este de peste 400km intre ele, dar strict local 350-400.

Afara duce peste 700km fara pb.

Motoarele de generatie mai noua cu adblue regenereaza mult mai des. Daca te inveti cu asta si le poti urmari si finaliza corect nu vad nicio problema.

 

Screenshot_20211125-083935_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!