Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Buna.

Am observat ca e o diferenta de aprox. 8 grame intre shoot mass measured si calculated.

Dupa regenerare am asa:

shoot mass measured cu minus, -3.22g

shoot mass calculated 5.49g

oil ash volume 0.15L

Vin acum cu o intrebare la voi: se poate face o adaptare sau ceva astfel incat cele doua valori sa se apropie? sau intrebarea mea e stupida?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa e la multe. 

Am incercat eu egalizarea valorilor pe multe masini, nu iese nimic. 

Dupa ce am scapat de dieselgate, valorile au fost apropiate o vreme, apoi s. au distantat iar. 

 

Evacuarea e afumata? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evacuarea e ok si nici nu scoate fum, totul e ok dar ma gandesc ca nu poate sa fie prima valoare cu minus, adica nu ai cum sa ai minus la cenusa, ar trebui ca acea valoare sa nu scada sub 0 si sa mearga regenerarea pana si a doua valoare ajunge la 0 si astfel diferenta intre ele ar fi foarte mica daca totul merge cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speta de ieri. BTDI 300+cp, 130k km, MY2016.

Teoretic totul functioneaza ok, regenerari tot pe la 350km (+/-) la rutina mea, ceea ce consider ca e ok. Afara la mers si normal si tare, cu regenerari pasive, duce spre 600-700km daca e cazul, deci teoretic nu e o pb.

 

SMC: 19.85 ( incarcare 87% ) incepe regenerarea

SMM: -6.36

 

SMC: 16.36 ( incarcare 72% )

SMM: -11,87

 

SMC: 5.65 ( incarcare 25% ) se finalizeaza regenerarea

SMM: -11,87

 

Soot Mass Calculated urca de la 5,6 aprox pana pe la 19,5-20 ( daca ma prinde pe centura sau drum lung ) si 23-24 daca ma prinde in oras, unde temperatura de lucru a gazelor e mai mica si nu prea sare de 300grd.

 

Ce ma intriga este Soot Mass Measured, care dupa regenerare de fiecare data ramane la -11,87 si tot urca pana pe la aprox -6 cand incepe sa scada iar...


E normal? SMC sa creasca si SMM sa scada?

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan_ Eu le vad ca niște valori de plecare, nu cred ca are importanță ca sunt negative, au și ele o decalare (offset) astfel încât punctul lor zero nu este acel zero matematic.

@acidone77 te ajut eu cu niște valori, bitdi stock cu 75k rulați, sunt din zile diferite, te orientezi după valoarea oil ash.

Prea multa importanță nu as da la valori, dacă merge nu pierd timpul sa stau cu geana aiurea pe ea, îi dau ce trebuie, revizii mai dese decât e cazul... mai am un an de garanție, deja dam în paranoia.

Screenshot_20210828-164555_OBDeleven.jpg

 

Screenshot_20210828-163201_OBDeleven.jpg

 

Screenshot_20210128-210828_OBDeleven.jpg

 

Screenshot_20210128-204528_OBDeleven.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @ct_act !

Nu e vorba de paranoia sau stres, eram doar curios daca e ok cu valorile respective... adica SMM sa fie cu minus. Dar vad ca si tu ai cam aceleasi valori la SMM dupa regenerare... -11,xx 

Asa o fi la bitdi uri 🤷‍♂️😂

Si la mine reviziile sunt tot la 10k, si includ tot ce trebuie :) nu duce masina lipsa de atentie.

 

In ultimul screenshot vad ca ai 400km de la.ultima regenerare si SMC 11,xx ceea ce mi se pare foarte bine...

Ai idee la o rutina normal cam la cati km iti regenereaza?

Mie si inainte de soft tot pe la 300 350km regenera la rutina si drumurile zilnice ( la drum intins nu prea ma intereseaza ca acolo e cam altceva :) )

Modificat de acidone77
Later info
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima poza: după temperatură văd ca era în regen, deci aia sunt kilometrii, SMC era în scădere, am pus special poza din timpul regenerării, ca voiai sa compari variația SMC/SMM.

 

La mine (bitdi pe Allspace, masina de 2 tone, aerodinamica de dulap, consumuri clar mai mari decât pe passatul tău) face regen undeva între 300-400km mers mixt, dar nu stau niciodată cu ea doar în oraș. La exterior nu am urmărit, probabil e mai sus, dar se pot face aproximări în baza consumului de motorină, soot depinde direct de consum, mergi tare (consum mare) =>soot mare, regenerări mai dese iar oil ash volume va creste mai repede.

 

Ca durata de viață, am oil ash volume care a urcat recent la 0,07 litri la 76k km... la limita teoretica de 0,18L rulajul estimat va fi de +/- 195k km, ceea ce e rezonabil.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intriga faptul ca vad masini, vai mama lor, total neingrijite, ulei sch cand isi aminteste omu, filtre sch cand porneste greu la rece, km fara număr. 

Dpf activ, in parametri buni, oil ash f mare si... Smm, smc, egale sau pe aproape. 

 

De ex e cineva cu dtc pe lambda, face regenerari, valori bune si nu vrea sa sch sonda. 

Smc si smn, aproape egale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act valorile sunt similare, regenerari cam la fel, desi am soft aproape 70k km :)

Conform aplicatiei vagdpf, eu am oil ash residue (g) 45,4 la 131k km, si limita ar fi undeva la 80g, deci un teoretic 230k km pt filtru, dar am vazut bitdiuri cu aproape 300k km si oil ash peste 100g, care functionau perfect, deci plauzibil ca ansamblul sa duca in jur de 250k km fara pn, daca masina e intretinuta corect :)

Daca mergi tare, da consum mai mare si soot mai mare, dar totodata si temperatura de functionare e mai mare si regenereaza pasiv mai mult, de aici si distantele mai mari intre regenerarile active la drum lung/autostrada.

Deci, apa, paie si pedala 😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la valorile negative ale SMM (soot mass measured):

Conform VW, ECU are in memorie o harta de forma celei de mai jos care difera in functie de tipul de motor si de soft.

image.png.cb224541e1b75d4cf4ea2b840f534761.png

SMM - soot masurat are o valoare conform ecuatiei de mai jos:

image.png.f01c16800ecba6c70d979c323a05a5f3.png

Se observa ca la numitor (Crv_dpLoaded – Crv_dpClean) este intotdeauna o valoare pozitiva.

Poate aparea o valoare negativa doar daca diferenta Dp-Crv_dpClean este negativa adica atunci cand:

1. senzor dpf decalibrat

2. daca senzorul dpf este bun (se poate testa cu presiune conform datelor producatorului), inseamna ca valoarea Deltap este sub curba Crv_dpClean prevazuta de constructor la incarcarea cu oil ash calculata de ECU (si OIL ASH este o valoare teoretica calculata de ECU functie de multi parametri si poate fi diferita de starea reala a incarcarii cu oil ash).

Daca senzorul este bun si viteza de crestere a SMM este comparabila cu cea de crestere a SMC (sau mai mica) atunci totul este in regula chiar daca valoarea SMM este negativa.

Regenerarea activa se declanseaza cand SMM sau SMC ating valorile maxime acceptate de ECU (functie de conditiile de functionare si SMC va “sari” la valoarea SMM daca SMM ajunge primul) si va continua pana cand SMM si SMC scad ambele sub o valoare acceptata de ECU (tot functie de conditiile de functionare), chiar daca una dintre ele va suferi o “plafonare” a vitezei de scadere la un moment dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Definitii:

SMM - closed loop calculation uses actual sensor input (pressures), to infer the soot loading.

SMC - open loop calculation uses engine operating data to calculate a theoretical soot amount. This calculation has a minimum accumulation rate so it will go up whether you are making soot or not.  It is a backup estimate of filter loading.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 18.09.2021 at 11:37, powershot a scris:

Ma intriga faptul ca vad masini, vai mama lor, total neingrijite, ulei sch cand isi aminteste omu, filtre sch cand porneste greu la rece, km fara număr. 

Dpf activ, in parametri buni, oil ash f mare si... Smm, smc, egale sau pe aproape. 

@powershot dupa ce am experimentat si eu SMM si SMC diferite ( doar ca la mine SMMu era mare ), am alimentat cu motorina standard. Coincidenta sau nu, au crescut aproape la fel, ca niste frati gemeni 😅. Ar putea fi si asta o explicatie la ceea ai constatat. 

 

               Monitorizez in continuare filtrul asta, ca prea ma "intriga". Cand crezi ca ajungi sa il cunosti, imediat te surprinde 😋

 

56 minute în urmă, florilar1 a scris:

SMM - closed loop calculation uses actual sensor input (pressures), to infer the soot loading.

@florilar1 asta e singurul parametru ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul paramentru pentru ce ? Exact ce se intampla acolo si ce algoritmi foloseste VW pentru a determina valorile alea, le stiu doar aia care au facut parte din echipa de dezolvare sau care au acces la documentatia "secreta" VW. Noi putem doar specula pe baza observatiilor facute si informatiilor publice de pe internet cu privire la modelele de estimare a incararii DPF-ului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa obtina SMM din DeltaP, ECU foloseste si volumul de gaze calculat care trece prin DPF la momentul respectiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu o alta intrebare la care nu am raspuns, este ce este "dynamic differential pressure offset" ? Multe implemetari nu au paramentrul asta, au doar "differential pressure offset" care e relativ simplu de inteles ce e, cum se masoara si ce face. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Diferential pressure offset" ajusteaza valoarea de 0 a senzorului cu motorul oprit (senzorul este piezo, care este o piesa pasiva si depinde de valoarea tensiunii de referinta). Corect ar trebui sa se numeasca "Static differential pressure offset". Se presupune ca aliniind valoarea de 0 a senzorului vei obtine o liniaritate corespunzatoare.

DPF noi nu sunt identice ca rezistenta la curgere din cauza elementului filtrant care este ceramic. "Dynamic differential pressure offset" o calculeaza ECU cand DPF este nou (gol) plecand de la o valoare DeltaP memorata (cat ar trebui sa fie) si cat arata real senzorul DeltaP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E plauzibila explicatia ta, dar asta in seamna ca dyn offset e calculat o data si nu se mai modifica pe durata de viata a DPF-ului. Nu am stat sa urmaresc foarte atent valorile, dar sunt oarecum sceptic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am fost precis in exprimare, nu e o singura valoare, este o curba offset cu cate o valoare pentru fiecare valoare de debit de gaze. Curba cu valori medii este furnizata de catre producatorul OE de filtre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti verifica astfel: de fiecare data cand avem o valoarea X a "differential pressure" vom avea aceeasi valoare Y pentru "dynamic differential pressure offset".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt nou posesor de Passat CC 2.0TDI 170CP CBBB.

Am următoarea problema, astăzi am fost cu mașina la service și băieți au constatat ca am problema la egr+racitor.Mi au șters eroarea și mi au spus ca am filtru de particule la 150ml aproape înfundat.

Au pus din nou testerau și cred eu ca într-un fel a păcălit sistemu mașini deoarece am văzut ca a dat comanda pe tester cum ca as fi pus unu nou.

La ce consecințe sa ma aștept?

Săptămâna viitoare o sa schimb egr+racitorul dar la filtru de particule ce mai pot sa fac?Bănuiesc ca masina nu o sa mai recunoască ca este înfundat și nu o sa își mai dea regenerare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la altii care sa iti puna valoarea care era inainte si nu mai calca pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/20/2021 at 11:39 AM, florilar1 said:

Daca senzorul este bun si viteza de crestere a SMM este comparabila cu cea de crestere a SMC (sau mai mica) atunci totul este in regula chiar daca valoarea SMM este negativa.

 

SMM creste mai incet ca SMC la mine, cam la 1/3 din valoare.

SMM creste cam de la -11,x la -6,x in timp ce SMC creste de la 5,x la 20,x ( 6 "unitati" vs 15 "unitati" aprox )

 

Am prin un nou record pe autostrada in Ungaria la regenerare.

SMC a scazut pana la 3,04g si incarcarea pana la 13% ( deobicei SMC si regenerarea se opresc la valori de 5,8g si 24% )

Totodata, dupa motorina din Ungaria mers tempomat corespunzator, la 500km de la ultima regenerare SMC era la doar 13g si incarcare doar 57%... deci extraurban duce bine DPFu :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Ce reprezinta aceste valori pentru DPF? Am un dpf sanatos? Am un DPF pe duca? 

 

Oil ash residue 72.11g

Oil ash limit 70g.

Soot mass calculated 8.84g

Soot mass measured 7.46g

Distance since last regeneration 240.9 km.

 

Valorile leam obtinut folosind un ELM327 si aplicatia platita Car Scanner.

 

Masina in cauza: Volkswagen Polo 6R 1.6 tdi 2010 cod motor CAYA 55kw.

Masina are la bord 290.000 de kilometri. Filtrul de particule isi face regenerare intre 350 si 550 de kilometri (verificati pe OBD). Depinde de modul in care o exploatez preponderent.

 

Multumesc pentru eventualele raspunsuri :)

Modificat de mastanadrian7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un dpf plin care funcționează foarte bine și va avea viață lungă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!