Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

eu as fi insistat sa schimbe si senzorul care e clar defect, chiar daca "nu cred ca influenteaza". Fiind defect, trebuie oricum schimbat, si as fi insistat.

E inca in garantie masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe grafic nu se vad anomalii la senzorul de temperatura 3, are acelasi comportament ca senzorul 4. Senzorul 3 are are variatii mai bruste datorita pozitionarii inainte de DPF. Eu nu vad nici o problema la acest senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema poate fi din soft (tu vad ca ai facut update), injectoare, EGR sau clapeta de pe evacuare (inclusiv senzorii de presiune de pe langa ele) care daca "agata" pentru scurt timp pot genera la variatii de sarcina soot exagerat fara sa dea erori. E treaba reprezentantei sa verifice functionarea lor. Ai observat daca la drum lung cu regim constant se incarca la fel de repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am vorbit cu cineva cu motor CRBB, masina de firma. Face regenerare in Bucuresti la 80...120 km. El a preluat-o la 110.000 km si are acum 160.000 km si la fel a facut de cand a preluat-o. Il doare in bascheti ca e masina de firma. S-ar parea ca sunt multe masini cu acest comportament dar multi nu dau importanta... Nu stiu ce sa cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea in oras (inainte de Corona) facea regen la 130-150 km dupa calculated. Acum cred ca as reusi un 60-80km.

Am vazut masina cu 90km si regen dupa calculated.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte dese regenerarile ,verificati nivelul de ulei (la 10-15.00 km creste cu aprox 1-2 L )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci  la cei care au regenerari dese si nivel constant  de ulei e posibil ca un eventual consum de ulei sa fie mascat de contaminarea cu motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol, deci posibila uzura a pistoanelor la unele EA288 revine in atentie... cand celelalte componente sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e alt subiect ,nu au avut probleme cu pistoane/segmenti ..

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cazul aici. Masina isi face afara regen la 220-250km. De 5000km e mers numai extern 90% si s-ar vedea lipsa ulei.

Masinile cu consum ulei fac regen si afara la 50-60km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din discutiile de pana acum, s-a desprins oricum ideea ca motoarele EA288 regenereaza mult mai des ca cele EA189

Nu stiu daca e rau sau bine sau dauneaza altor componente, probabil ca nu, probabil ca acest motor/EGR/filtru etc au fost de la inceput conceput pt acest comportament. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scriu si eu aici comportamentul motorului meu CAYD de pe caddy van 2015.Motorul a fost produs in decembrie 2014.L-am urmarit cam o saptamana cu VCDS .Precizez ca 75% din km facuti sunt pe autostrada cu viteze de 120km/h pe pilot automat.In regim de autostrada masa calculata e intodeauna mai mare decat masa actuala a filtrului.In oras masa calculata creste foarte repede (comparat cu autostrada sau drum national).De obicei dupa cam 25-30 km in oras masa masurata depaseste cam cu 30% masa calculata.Daca masa masurata ajunge undeva in jur de 20g dupa ce ies din oras si intru din nou pe autostrada si ajung la viteza de 120 km/h am observat ca face regenerare pasiva putin cate putin si dupa cam 30-40 km masa masurata ajunge iarasi sub masa calculata.Desi am urmarit comportamentul timp de o saptamana in fiecare zi cate 3-4 ore (cam atat tine bateria laptop-ului) nu am nimerit nici macar o data o regenerare activa.Probabil nu e nevoie sa o faca des.Ultima data cand m-am uitat aveam in jur de 450 km facuti cu masina si inca masa masurata era undeva in jur de 16g.Dar cand am cumparat masina dupa vreo 2000 km facuti m-am uitat cu VCDS si am vazut ca isi facuse regenerare in urma cu 8 km.Probail cele 2500 rot/min aproximativ cu viteza de 120 Km/h sunt de ajuns pentru o regenerare activa fara ca eu sa simt ca masina regenereaza.O sa mai urmaresc in zilele urmatoare VCDS si o sa revin cu noutati daca exista vreo schimbare

Modificat de Catalin99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin99

Bine ai venit in grupul nostru. Ai acelasi comportament cu noi.

Si la noi la peste 120 km/h intram in regen pasiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.marca
7 hours ago, florilar1 said:

Problema poate fi din soft (tu vad ca ai facut update), injectoare, EGR sau clapeta de pe evacuare (inclusiv senzorii de presiune de pe langa ele) care daca "agata" pentru scurt timp pot genera la variatii de sarcina soot exagerat fara sa dea erori. E treaba reprezentantei sa verifice functionarea lor. Ai observat daca la drum lung cu regim constant se incarca la fel de repede?

La drum extern DN, se regenereaza la 150-250km, insa cand am facut ultimul drum mai lung extern nu urmaream soot mass measured, ci doar soot calculated(si aveam comportamentul acela cu "salt" la 23-24gr), insa presupun ca se incarca soot measured mai incet decat in oras.

In ultimele 2-3 sapt de cand urmaresc soot mass measured am mers extern doar cate 4-5 km de autostrada apoi 4-5 km oras. In cei 4-5km autostrada, daca mergi regulamentar 120-140kmh scade timid un 0.1-0.2gr la measured, eu zic ca la mine ca sa scada semnificativ soot measured din regen pasiv trebuie mers 160-200kmh.

O alta curiozitate este ca la mine soot mass measured nu se duce in teritoriul negativ imediat dupa regenerare, ar fi avut de unde sa urce :). la mine s-a dus la 2-3grame.

Senzor 3 temp nu este oare pe output? din graficul meu , nici mie nu mi se pare ca vreunul dintre senzorii de temp nu ar functiona normal, datele sunt plauzibile.

Imi poate da cineva un log din VAGDPF, in care aveti si parametrul soot mass measured, de la un motor EU6, preferabil 2.0TDI 150CP?  vreau sa vad ce diferente mai exista intre comportamentul de la mine si de la alte masini.

 

mersi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

palomino1700

Va salut. Am observat ca am toba finala putin murdara de funingine, Passat B7 CFGB 170cp. Regenerarile le face normal, atasez valorile, presiunea diferentiala ajunge in mers la 130.

 

Screenshot_20200704-173345_VAG DPF.jpg

Modificat de palomino1700
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km pui intre regenerari ?

Ce pres dif ai la relanti cu motor cald ?

Eu de cand folosesc ulei Rawenol am evacuarea curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

palomino1700

Cu mers preponderent urban se regenereaza in jur de 350km iar cu extraurban 500-600km.

La relanti presiunea dif. este in jur de 10 avand 80%incarcare before regenerare.

Folosesc ulei castrol 5w30 LL Professional.

Care sunt valorile normale pt presiunea diferentiala?

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai oil ash mai mult .. de aceea si pres dif mai mare.

Dupa reg 3..4 mb si inainte de reg un 7...8 mb ar fi ok.

Ai generatia doi de tdi cr astea lucreaza putin diferit dpf.ul.

Majoritatea au reg la km mai putini fata de cele din prima generatie.

Ma refer la motoare ok din pct de vedere tehnic.

E bine .. stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexim_mihai

Salutare! A facut cineva o curatare a filtrului de particule ,DPF? ce metoda ati folosit si cat continut de cenusa avea. Am ajuns la nivelul maxim recomandat de cenusa si am regenerari la aproximativ 300km. Dintre curatarea chimica si cea cu temperaturi inalte care ati folosit-o si ce rezultate ati obtinut? Am pierderi de ulei dar uleiul fiind contaminat cu motorina sta mereu la nivel.
Golf plus 1,9 tdi BLS 2006

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! In urma cu ceva timp mi-am scos softul dieselgate de pe masina(Passat B6 2.0 CBDC 2009) pentru ca se regenera foarte des(200-300 km). Inainte sa renunt la soft, la oil ash volume era 138ml iar acuma am vazut ca e 0ml iar regenerarea se face intre 800-900 km. Km in bord 266000 . De ce oare s-a resetat asa?

Multumesc

0D5C4D86-4CFE-467C-861A-D12DF9D81723.png

Modificat de Blackyyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune inapoi valoarea initiala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Florin

Salutare dragi colegi!

Am si eu un Golf 6 2010, 1.6 TDI, cod motor CAYC, deci varianta de 77kw, 105 cai, km la bord 209880. (Cred ca-s reali, masina a fost adusa la comanda din Germania, i-am zis aluia sa nu manareasca km sau altceva. Daca s-au dat acolo, aia e alta poveste. Par km reali.)

Acum vreo 2 saptamani si ceva mi s-a aprins si mie in bord martorul de DPF, doar ala. Masina a mers mai greu, fara vlaga, probabil limp mode, din cate am citit aici. 
Eram plecat in oras, la urmatoarea pornire a intrat o regenerare care s-a terminat cu succes, iar martorul s-a stins. Ultimii 300 si ceva de km au fost facuti exclusiv in oras, imi dau seama cand se face o regenerare si de obicei o las sa-si termine treaba. Masina o am de anul trecut de prin August.

In urmatoarele zile m-am dus la un prieten sa imprumut un cablu HEX-CAN si am tot citit si rascolit topicul asta.

Dupa regenararea care a avut loc in urma martorului DPF aveam valorile astea, la relati, motorul cald, dupa un drum de oras:
420439428_1duparegenerareainurmamartoruluiDPF.thumb.jpg.ddb872535f1666cddfc51266a1b1b9f8.jpg

 

La injectoare la relanti, cu motorul cald astea:

78206303_4valoriinjectoarelarelanticumorotulcald.thumb.jpg.0d7a50d47467d338110a1568422693ff.jpg


Am tot urmarit valorile dupa un drum, doua, de oras si cam astea erau inainte de urmatoarea regenerare:
34831443_2caminaintedeadouaregenerare.thumb.jpg.babda6e5d8ba07ca2cca709a600391ec.jpg

Consumul e destul de maricel, peste 10 la suta in ultimii 300 si ceva. Eu locuiesc in Cluj-Napoca si fac drumuri de oras cam scurte, de obicei la deal, deci daca turez mai tare motorul asta de 1.6 in rampa, papa motorina de numa.

La urmatorul drum, dupa poza anterioara, si-a facut o regenerare, am lasat masina sa-si termine treaba iar cand am ajuns acasa aveam valorile astea:

2135534268_3dupaadouaregenerare-kmbord209874-cam133.6kmdelagenerareaanterioara.thumb.jpg.989b348fd920f633baa643a07de1aa23.jpg

La consumul asta, destul de ridicat prin oras, peste 10%, vad ca si-a facut regenerare cam la 133km, probabil cand soot calculated s-a apropiat de 25.
Nu stiu daca sunt afectat de dieselgate, linkul http://info.volkswagen.com/ro/ro/home.html?tab=check-own-car la mine nu merge, nu se incarca nicio pagina...

Presiunea diferentiala vad ca tot creste cu consumul, deci pare ok, din cate am citit in topicul asta ar fi in valori normale, nu? Dupa regenerare e mai mica.

Consumul extraurban e in jur de 5%, am scos si 4.6% si 6, dar cam in jur de 5 e de obicei pe ruta Cluj-Napoca -> Oradea.

Masina a fost la inceput masina de scoala, asta e, ghinion. Cel putin asa am vazut in ceva raport de pe autodna, ca avea dotari de scoala la un moment dat. Ambreiajul e chiar ok, posibil sa fi fost schimbat. Daca a mers mult prin oras poate si filtrul a fost curatat prin Germania, dar nu am informatii de genul asta, e doar o banuiala.

Intrebarile mele sunt:
Sa-mi fac probleme cu DPF-ul?

E posibil sa fi ratat ceva regenerari si de aia sa se fi aprins martorul DPF?
Am observat ca are momente cand pare ca face regenerare, o las pana cand scade turatia la relanti la normal. Dar la urmatorul drum, iar pare ca-si face regenerare si iar tre sa stau cand ajung undeva pana cand scade turatia. Am patit asa de cateva ori.

Mentionez ca nu am nicio eroare la engine, egr sau alte componente adiacente. (Am ceva erori la stergatoarele de faruri care nu au mers niciodata, mai nou la senzorul de ploaie si la antena radio, dar posturi prind, deci naiba stie, in rest nicio eroare).

Ce valori as putea sa mai urmaresc? Sau pot sa stau linistit ca filtrul pare in regula, momentan?

Orice sugestie e binevenita si apreciata. Mersi fain! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui că atunci când se pare că începe regenerarea o lași până revine turația la ralanti, adică faci regenerarea pe loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia mea e ca nu ai km reali. Problemele astea nu apar la km cat zici tu. Oil ash e f mic....v6 gr parca am vazut. 

Nu mai sta pe loc in regenerare.

Ia o mufa obd Konnwei si monitorizeaza dpf.... cu apk VagDpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!