Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

în urmă cu 8 ore, detinator a scris:

350, nu 300, s-a mai explicat, postat din documentatia vw etc

Uite aici temp evacuare aproape 400 grade, viteza 140km/h pe bord, 132/133 real (pe segment pe care era legala viteza asta, precizez)

Nu am observat nici un fel de regenerare pasiva, nu stiu cum se poate observa aceasta, poate explica cineva

WhatsApp Image 2019-08-25 at 15.35.01.jpeg

Ma.. eu am stat cu ochii pe apk.. cand a atins 300 grade mers in panta sustinut.. am auzit un semnal .. ding.. si sa inrosit dpf..exact ca si cand intra in regenerare activa. Atata timp cat nu a scazut de multe ori temp sub 300 grade ... soot mass calculated scade incet. 

Mai era afisat in apk si faptul ca dpf se incarca cu minus mg carbon. 

Mai e ceva .. tu ai un soft care prin modul de functionare e f aproape de cele dieselgate adica generatie mai noua.

Nu si cum sa atingi media de 700km intre regenerari .. doar cu mers mult pe autostrada ceea ce in Romania .. nu e posibil.

Urmareste postinjectia sa vezi ca intra mai des in functie fata de un tdi cr fab pana in 2011.

 

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot da, din cate retin, masina ta e din 2011 si versiunea soft 9970 (apropo, mai sus zicea cineva ca cele cu 99 in fata ar fi cu dieselgata)

Totusi, un pic mai in spate a postat un coleg captura de la el, masina 2013, versiune soft cu dieselgate, motor 140cp, si a prins 700km si cu dieselgate

Deci cam tot ce spui tu nu se verifica, oricat mi=as dori si eu sa ai dreptate. Nu sint asa diferente majore intre dieselgate si fara dieselgate. 

Cel putin la noi cu CFGB 170cp din cate vezi sintem deja vreo 3 care raportam cam aceleasi lucruri. 

1 hour ago, powershot said:

Ma.. eu am stat cu ochii pe apk.. cand a atins 300 grade mers in panta sustinut.. am auzit un semnal .. ding.. si sa inrosit dpf..exact ca si cand intra in regenerare activa. Atata timp cat nu a scazut de multe ori temp sub 300 grade ... soot mass calculated scade incet. 

a facut ding si s-a inrosit, si cat timp a durat acel regen? mi-a facut si mie o data asa dar a durat cateva secunde, am presupus ca a fost o eroare doar. Eram pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Închei cu lămuririle. Îmi pare rau sa o spun dar am ajuns la concluzia ca nu merita sa îmi bat capul. 

Sint f mulți factori care duc la regenerări dese sau mai rare. Dar Numa din citit pe ici pe colo nu ai sa înțelegi niciodată.Eu îți spun din practica , ce vad pe anumite mașini care le cunosc, modul cum sint conduse, pe unde umbla, întreținerea. Nu raportez ce spun sau nu țin cont de mașinile exploatate incorect, uzate sau care fac parcurs doar oraș.

eu am scris mai sus, cu ceva pagini in urma ca, softul dieselgate e ok pt cei din vest care merg mult pe autostrada, la noi sint scurte, cu accelerați repetate și demaraje nu reusesti mare lucru. Cu dieselgate nu Reușești sa urci temperatura in dpf sa intervină reg pasiva, decât la viteze destul de mari, peste 140km/h.

Nu sint diferențe majore între dieselgate și soft original ?

nu ma mai apuc se enumăr aici ce diferențe sint, pe care le simte motorul și la urma urmei buzunarul nostru.

ma faci sa rad.

Mai aprofundează și aici ma refer la TDI cr din 2008 pana in 2012 sau 2011 pe sfârșit. 

Din 2012 pe sfârșit și început 2013, softurile orig sint f apropiate  de ce face un dieselgate.

duminica plăcută.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat si eu regenerarea pasiva in seara asta pe autostrada, scade si soot mass measured, deci, teoretic, daca mergi doar in regim de autostrada(~140) e posibil sa nu-ti porneasca niciodata regenerarea activa(repet, doar teoretic, deoarece nu poti merge doar pe autostrada cu masina). Asta daca nu cumva exista si vreun timer setat pentru un interval maxim de timp intre regenerari, sau o alta conditie in afara de limita maxima pentru soot).

Modificat de bogdan_16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 tdi, 90 cai, CAYB, la 140 nu face regenerare pasiva pe autostrada. Mai trebuie ori sa adaug km la viteza, ori sa fie urcari lungi ca sa se intample. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan .. poti sa depasesti in acest regim 1000km intre regenerari. Bine .. acuma in Ro nu este posibil.

Mai testeaza si ai sa vezi cat de mult creste intervalul regenerarea pasiva.

Cu clima pornita .. ajuta putin  reg pasiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun 2 poze din weekend. Am făcut un drum cam alert în Bulgaria. 

Înțeleg ca am avut parte de ceva regenerare pasiva, din moment ce au crescut km și a scăzut procentul de încărcare? 

Screenshot_20190901-113150.thumb.png.f583c6c6697ad380b1ee9658b19554ad.png

Screenshot_20190901-191730.thumb.png.f57b7ed8434b737874b4b6097906a05d.png

Vagdpf arata diferit regenerarea activa /pasiva? Parca am auzit acel ding dar la scurt timp am urmărit temperatura gazelor și nu era mare. 

La final a făcut o curățare in mers (nu am sesizat-o), nu știu la câți km... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când regenerează activ apare și simbolul din imagine precum și un sunet deosebit.

IMG_20190902_093600.png

Referitor la câți km a făcut regenerarea activă, poți vedea în fișierul log din apk. Îți recomand să îl citești pe laptop deoarece are extrem de multe pagini, în funcție de cât ai folosit aplicația.

Modificat de nicusan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul si simbolul sint fix cele de la regenerarea activa. Dar simbolul dispare dupa doar cateva secunde.

Daca chiar s-ar face regenerari pasive asa de succes, am vedea diferente mari intre masinile aduse din germania de ex si cele din romania la capitolul incarcare DPF versus nr kilometri, dar nu vedem astfel de diferente.

Tot consumul de motorina (si ulei) e cel care conteaza, cantitatea de carburant arsa acolo... de altfel formula aia vestita tine cont tocmai de acest parametru (consumul mediu): https://www.stemei.de/pages/coding/zusatzinfos/audi-tdi-motoren-russpartikelfilter-beladung-anzeigen.php

O alta dovada este ca cei cu motoare mai mici cu consum mai mic au regenuri medii la km mai multi, cei cu motoare medii (cele de 140 cp) la un nr de km ceva mai mic, iar cei cu CFGB/CFGC, motoarele cu 170cp/177cp, la un nr de km si mai mic. 

Din ce se vede, nu prea conteaza ca exista sau nu dieselgate pe masina (muale are dieselgate)

regen1.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pagina 11 a acelui SSP se prezinta prima generatie de DPF care este separat de catalizator, precum si a doua generatie in care acestea sunt corp comun.

DPF.jpg

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi cu atentie fiecare pagina din documentul atasat, este un repost din Mai, dar lumea nu citeste in urma:

International Council on Clean Transportation - VW defeat devices: A comparison of U.S. and EU required fixes.

ICCT-briefing_VW-fixes_USvEU_20171214.pdf

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi si o explicatie detaliata a modificarilor Dieselgate, traduceti-l cu Google.

Citat:

"Split Main Injection Pattern" - a existat la lansarea pe piață a motoarelor EA189 conform VW doar în formă experimentală. A fost prea devreme pentru seria EA189. VW a introdus acest tip de injecție în succesorul EA288.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Detin un vw passat b6 cbab 2010. am facut prostia sa ii fac DPF OFF acum vreo 30k KM. Iau in calcul varianta unui DPF ON(din cauza mirosului insuportabil din jurul masinii). Intrebarea mea este:

Exista un service unde se executa fara probleme ulterioare aceasta operatiune? 

Ati mai facut asta? Ati avut probleme ulterioare? Masina cred ca este in parametrii normali, fum doar daca o calc f brusc, iar valorile injectoarelor in ~0. Acum nu stiu sa zic mai multe despre turbo/egr.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acel moment am avut eroare senzor presiune. Dar era senzorul fabricat in malaysia (din ce imi aduc aminte, cel care pe forum tot era sustinut ca nu se strica). Multe cicluri de regenerare ratate...si cam ala a fost motivu.

Ah da, si baietii de la DPF OFF, care se grabesc sa scoata bani, in loc sa faca o regenerare fortata ! 

Deci, exista un service unde mi se poate face o diagnoza, daca celalte componente sunt ok, si merita sa pun la loc dpf-ul?

 

Multumesc 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pentru regenerare pasiva de ce nu merge luat in calcul si mers in viteza a 3-a, a 4-a la o viteza rezonabila?
Mai sus scrieti numai de viteze mari si in ultima treapta, banui!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa mergi cat sa atingi temperatura ceruta (300+ grade parca am observat eu).

la mine este treapta 5 pe autostrada (nu ultima treapta), in felul asta merg legal, constant si la turatie ok - 2500rpm.

probabil poti si in treapta 3 dar viteza va fi peste 50 (cat ai voie in oras) si cam lent pt mers pe autostrada. eventual pe un drum cu limita mai mica?

 

in Buc nu am unde sa merg constant (viteza/durata) cat sa fac regenerare pasiva, poate doar noaptea pe bulevardele mari. (de la Gara in Chitila, fara semafoare) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvandl

in locul tau, as cumpara un dpf aftermarket. Daca iei unul SH, tot ar fi recomandat ca ii faci o curățare înainte de montaj, in felul asta cred ca te ajunge destul de mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am facut o scanare cu VCDS 12.12  si am obtinut valorile de mai jos  si nu stiu sa le interpretez . Saptamana trecuta am schimbat senzorul G450 , s-a aprins martorul din bord Engine cu eroarea 001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450) . Valorile  de mai jos sunt la relanti  cu motorul rece.  E de bine sau de rau ? La ce sa ma astept in perioada urmatoare ?

18:39:13 Group 067: Particle Filter (Exhaust Gas I)
  114.0°C  Temperature bef. Turbo Charger
  60.0°C  Temperatur in Particle Filter
  5.10  Press. Difference Particle Filter
  -10.20  Press. Difference Offset

18:39:13 Group 068: Particle Filter (Exhaust Gas II)
  17.4 %  Particle Filter Load Coefficient
  78.0  Particle Filter Carbon Mass
  0.0 %  Carbon Mass Learned Value
       

18:39:13 Group 075: Particle Filter (Exhaust Gas IV)
  114.0°C  Temperature bef. Turbo Charger
  72.0°C  Temperature bef. Particle Filter
  17.4 %  Particle Filter Load Coefficient
  54.0°C  Temperature after Particle Filter

18:40:36 Group 070: Particle Filter (Regeneration Status II)
  00000000  Status 4 Regeneration
  0.0 s  Regeneration Time (Total)
  0.0  Failed Regenerations
  0.0  Successful Regenerations

18:40:36 Group 071: Particle Filter (Nacheinspritzung)
  861 /min  Engine Speed (G28)
  0.0 mg/str  Injection Quantity (Post Injection)
  30.4 °ATDC  Injection Start (Post Injection)
  0.0°KW  Injection Duration (Post Injection)

18:40:36 Group 073: Particle Filter (Vehicle Data)
  7.8 l  Consumption since Regeneration
  120 km  Distance since Regeneration
  156.0  Time since Regeneration

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine v-am gasit. Proaspat posesor de B6 2.0TDI CBBB, fost posesor de B5. Recent mi-am cumparat o interfata VCDS 18.9 si sunt interesat sa imi dau seama de starea DPF-ului de pe masina. As aprecia un mic ajutor in ceea ce priveste unde anume trebuie sa ma uit si, eventual, sa postez valorile afisate.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @teo.wtw ai venit fix unde trebuie, acum trebuie doar sa iei la citit topicul. Altfel, ar trebui sa recitim noi pt tine si sa repostam de 10 ori aceleasi lucruri. 

cred ca iti lua maxim 20 de minute sa te lamuresti daca incercai sa citesti ultimele cateva pagini de aici... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, teo.wtw a scris:

Salut si bine v-am gasit. Proaspat posesor de B6 2.0TDI CBBB, fost posesor de B5. Recent mi-am cumparat o interfata VCDS 18.9 si sunt interesat sa imi dau seama de starea DPF-ului de pe masina. As aprecia un mic ajutor in ceea ce priveste unde anume trebuie sa ma uit si, eventual, sa postez valorile afisate.

Multumesc

Ia apk vag dpf. Pt inceput e mai usor de vizualizat parametri decat in vcds... parametri pt dpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!