Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Buna seara/ziua, dupa caz :)

De mai bine de 6 luni am facut trecerea de la Golf 5 varianta scurta la Golf 7 combi din nevoia de mai mult spatiu pentru calatoriile cu familia.

Este vorba de un Golf 7 cu motor de 1.6 TDI, euro 6 si 110 cai.

Ideea este de ca de ceva timp mi-a aparut in bord motorul galben, Check Engine si pusa la tester apare eroarea P2002 Particulate Trap Bank.

Daca o sterg apare din nou dupa 60-80 km.

Masina merge la fel, fara sa piarda din putere.

Doresc sa mentionez ca masina circula zilnic 50 km, majoritatea in extern. Am incercat sa elimin aceasta problema schimband motorina, am facut un traseu pe autostrada cu viteza constanta pentru regenerare, degeaba eroarea apare din nou, desi am tot sters-o intre timp.

Suprinzator odata s-a sters de la sine, dar a fost un caz fericit.

Am fost la doi mecanici, unul dintre ei mi-a zis ca ar fi un senzor de vina, dar fara sa fie sigur si

din pacate sunt 2 bucati ( unul dintre ei, cel din stanga, are doar un furtunas conectat la una din iesiri, iar cel din dreapta are amble iesiri furtunase conectate)  cu acelasi cod si se gaseste doar pe original si e in jur de 300 lei.

Al doilea mi-a zis ca ar fi DPF infundat si ceva cenusa in EGR-ul de dupa DPF si ca daca e asa trebuie schimbat atat DPF-ul cat si EGR- ul cu pricina.

Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Atasez poze cu eroarea si cu senzorii de care pomenea unul dintre mecanici.

Mentionez ca nu am cunostinte prea multe in a manui testerul, dar cu rabdare si impreuna cred ca putem sa ii dam de cap.

Va multumesc!

B31D08C8-958C-4239-9CC3-25B129712AC6.jpg

IMG_3351.jpg

IMG_3385.jpg

IMG_3453.jpg

IMG_3454.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JNY  desi am 1.6 TDI (EU5) de vreo 5 ani (si am avut o belea cu senzorul de presiune diferentiala dar nu imi amintesc eroarea) am zis sa intreb pe varu gooale:

Primul link zice ca problema e intre motor si DPF.

Cel de al 2-lea zice:

   Possible Causes

  •  Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty
  • Diesel Particle Filter (DPF) faulty

   Possible Solutions

  • Check/Replace Exhaust Pressure Sensor (G450)
  • Diesel Particle Filter (DPF)
  • Perform Emergency Regeneration (Refer to Specifications!)
  • Check/Replace Diesel Particle Filter (DPF)

Daca google images nu minte G450 e chiar senzorul diferential de presiune, cel cu doua furtunase.

Singura schema pe care am gasit-o arata ca ambii senzori fac parte dintr-un modul mai mare:

duS6slZ.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Multumesc tare mult de info, am citit putin si eu, dar ideea e ca ar putea fi amandoi senzorii si poate si altceva.

Am facut o programare la reprezentanta sa vedem poate ma lamuresc ei.

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un passat 2.0 CBAB si isi face regenerarea la 310 - 320 km mers in oras. Azi as fi vrut sa o scot la fugarit pe exterior dar a inceput regenerarea si nu am mai iesit.

Nu e prea des la 300 de km ?

O scot o data pe luna in exterior si merg cam 30 de km in 2500 - 2800 km.

Ceva sfaturi va rog!

PS Am avut 170 ml de ulei 2T in plin luna aceasta. Sa fie regenerarile mai dese din cauza uleiului?

Inca ceva: am schimbat uleiul. Mecanicul a pus 4,3 l. Dupa o saptamana de verificare zilnica a jojei am observat ca este mult peste maxim. Ieri am scos aproximativ 300 de ml de ulei, dar tot parca este putin peste max. Dupa ce am scos uleiul masina trage mai bine, iar motorul nu mai este asa zgomotos dimineata. Eu zic ca nu e placebo. Ma gandesc la toate scenariile. 

Modificat de claudiubuhan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca isi face cam des regenerarea!Skoda mea cu motor CBBB isi face regenerarea cam la 1200 km si merg destul de mult urban insa de fiecare data cand observ ca incepe procesul de regenerare merg cu ea 15 minute la drum intins si pana acum nu am avut probleme!Ma gandesc sa nu ai softul Dieselgate fiindca am inteles ca acesta provoaca regenerari mult mai dese!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate scoate softul  Dieselgate ? Sa revina la cel initial?

Prin Iasi stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Softul Dieselgate au toate masinile ? Are si al meu Passat B6 ?

Am mai studiat

https://www.volkswagen.de/de/service-zubehoer/kundeninformationen/erdgas-rueckrufaktionen.html aici zice ca respecta normele.

Modificat de claudiubuhan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat b6 nu are soft dieselgate

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am verificat si eu pe site-ul de mai sus. Multumesc

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Passat 2010, CBAB, am avut regenerari la 400km ( toti km in oras ).  In cazul la care fac referire, am facut cei 400km in 22 ore si am consumat aproximativ 36 litri de motorina. @claudiubuhan nu cred ca este o problema atata timp cat viteza medie de deplasare este foarte scazuta (consum mare). Daca ai posibilitatea, fa un log inainte de regenerare si vezi parametrii filtrului de particule, consumul de carburant, etc...

@ionut10a, de ce passat b6 nu are soft dieselgate?

" Stimate client Volkswagen,

Ne pare rău că trebuie să vă comunicăm că motorul diesel din seria EA189 instalat la autovehiculul dumneavoastră cu seria de şasiu WVWZZZ3CZAE101029 este afectat de un soft care cauzează diferenţe ale valorilor emisiilor de oxizi de azot (NOx) la testarea pe standul de teste (NEDC).

Dorim însă să vă asigurăm că autovehiculul dumneavoastră este sigur din punct de vedere mecanic, iar capacitatea sa de a circula este neafectată...... "

Modificat de Gelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Joi o pun pe VCDS si revin cu valorile. Intradevar cei 300 de km sunt numai in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu cunosc atat de bine intre ce valori trebuie sa incadreze atat DPF-ul, cat si injectoarele. Atasez cateva poza din VCDS, daca mi le poate interpreta cineva.

DPF.jpeg

Injectoare.jpeg

 

Daca imi puteti spune o parere despre Passat B6 2.0 TDI 170 cp (fabricatie 11.2007), motorul cu 2 axe cu came.

Modificat de Cristian.Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf pare ok,trebuie vazut la cati km face regenerarea iar valorile injectoarelor sunt relativ bune,insa doar un test pe banc e sigur.

Daca ai test cu eprubete il poti face si pe masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/11/2018 at 10:12 PM, claudiubuhan said:

Joi o pun pe VCDS si revin cu valorile. Intradevar cei 300 de km sunt numai in oras.

Mai jos sunt valorile mele. Ultimele 3 regenerari sunt la 300 km. Nu prea inteleg mare lucru din valori. Ma ajuta cineva ?

dpf passat.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica la cati km isi face regenerarea,presiunea diferentiala ar fi ideala la relanti cam 5 mbar.

Ultima regenerare a avut loc cu 40 km in urma...urmareste acest aspect,adica dupa cati km isi face regenerare din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Am un Touran cu DSG, 1.6 din 2012 (195.000 km). De dimineata in drum spre serviciu se aprinde becul. Ajung la birou si opresc motorul.

La pranz ma intorc casa (doar prin oras) ~5 km / 10-12 minute. Cand fac gararea masinii se stinge martorul din bord. Opresc motorul. Pun din nou contactul tot stins e.

Este in regula ?  Sa o scot acum la drum intins ? Nu am interfata de diagnoza sa fac masuratori.

 

Multumesc!

Modificat de stefansavu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mod normal, când aprinde trebuie sa mai mergi cu ea sau sa stai pornit, un pic accelerat, pana termina regenerarea. Ii poti face o plimbare, sa cureți filtrul.... Dacă ți-l aprinde asa des și nu apuca să-l curete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/8/2016 at 6:13 PM, vlahdacoroman said:

Salut,

Din diagnoza, advanced measure blocks, ai idee ce anume (ca's multi indicatori pe fiecare din cele mentionate de tine) trebuie bifat?

"Nu strica sa faci ceva loguri in mers la turbina,injectoare,MAF SI EGR."

M-ar interesa sa le selectez, sa le urmaresc in mers, si apoi sa le interpretez. Ai cumva "expected" value.

De ex, la injectoare stiu ca valorile trebuie sa fie intre +-0.5 Ideal, sau +-1.1 (sa fie bine), ce e peste, e de rau.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu este cam mare acel 80% procent de incarcare? Prin extrapolare, pana la 100% mai am aprox. 25000 Km. Am monitorizat ultimele 3 regenerari si au loc intre 450 si 550 km.

Multumesc.

Screenshot_20180927-154951.thumb.png.9bc6c4490badff6df8bd2d917857fe6a.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , postez aici poate ma puteti ajuta cu problema mea la Passat B6  2.0 BMP 140CP . Am avut probleme cu dpf-ul si anume erau sparti toti faguri si nu isi mai facea treaba . Am luat alt dpf din dezmembrari  de pe un motor de 170 cp , a fost curatat si anume , au fost taiate capacele de  deasupra si dedesupt , suflat cu aer in sens invers , apoi spalat cu solutii de curatat sub presiune . A fost refacuta carcasa metalica prin sudura in argon si apoi montat pe masina .Dupa montarea pe masina au fost sterse erorile care erau de la celalalt filtru .Toate bune si frumoase timp de doua trei zile apoi a reaparut eroarea de filtru de particule . Am scos-o la drum lung in ideea de a-si face regenerare poate dispare martorul din  bord, mers in treapta 4 cu 2500-2800 rpm timp de 15-20 min , dar in loc sa dispara martorul a aparut si spirala si check engine . Masina trage dar are martori aprinsi in bord si la o diagnoza apare eroarea P2002-000 .

Ce mama ei sa ii fac ca ma scoste din minti ? Multi imi recomanda sa ii fac DPF OFF , dar nu vreau . Ce inseamna eroarea asta ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor presiune G450 defect sau filtru DPF ,verifica cablajul aferent senzorului vezi si in blocurile de masura ce valori sunt 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!