Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

vezi ca am patito eu cu tempomatul ...si mi sau aprins trei becuri...dpf colmatat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

@MariusPD, raspunde-mi la intrebare fara ifose! Argumenteaza:

Daca merg 3500 km pe pilot automat, cum se face regenerarea? Si daca nu se face, de ce nu apare nici un martor din cauza cererilor de regenerare refuzate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista martor la regenerare.. 

unde mergi tu 3500 km doar cu pilot automat (neintrerupt ma refer)? :biggrin:

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Pe drum, domnule marius... nu ne cunoastem cat sa faci asemenea glume. Am condus si 25 de ore fara oprire, dar suntem off-topic!

Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare si as vrea sa invat totusi.

Si ca sa imi raspund singur la gluma ta:

-stiu ca nu exista martor care sa indice momentul regenerarii; ma mir ca poti sa spui asta in 2018

-exista un martor care iti indica probleme la DPF, in cazul in care acesta nu mai este in parametri, dupa cateva tentative de regenerare nereusite, colmatare.

Intrebarea mea de dinainte ramane valabila.

Astept un argument logic, va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa va calmati, ca sa nu se ajunga la sanctiuni. Dupa cum stiti pe acest forum este permisa combaterea ideilor nu a persoanelor.

Revenind la subiect, mai multi utilizatori sustin ca regenerarea nu se face pe pilot automat, dar totusi pana acum nu am vazut acest lucru scris in nici un document sau manual.

Si despre regenerare se spunea la un moment dat ca se face cu motorul peste 3000 rpm, ceea ce nu este adevarat avand in vedere ca in manual scrie negru pe alb ca se face intre 1800 si 2500 rpm la viteze peste 60km/h.

Deci, pana la urma cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere cum suna conditia de viteza ( 4th or 5th gear engaged (automatic transmission: position D / S). Vehicle speed at least 70 km/h. Engine speed between 1800 - 2500 rpm)

e clar ca pe pilotul automat nu poti face aceasta regenerare. De exemplu cutia automata nu va putea sa tina acele turatii, va cauta sa schimbe pentru 1300  rot/min..

Plus ca... avand martorul de DPF aprins, eu nu am reusit sa cuplez pilotul automat ..... Orice eroare pe motor va dezactiva automat pilotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 de acord, in cazul cutiei automate, dar in cazul cutiei manuale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru, doar ca e cutie manuala. Tot fara pilot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream ca in cazul cutiei manuale, poti mentine turatia in viteza a 4 sau a 5-a pe pilot automat in intrvalul de turatie specificat fara nici o problema, de ce nu si-ar face regenerarea?

Si din nou, nu contest cele spuse de voi, dar sunt mentionate intr-un document sau manual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt mentionate explicit, insa mai spun odata ca pilotul automat nu este autorizat in cazul unor erori la motor.  peste 40% incarcare, apare martorul DPF, ceea ce implica o "afectiune" a motorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Punem problema altfel: conduc cu 110 km/h pe autostrada si incepe regenerarea (o poti simti cand incepe), dupa care activez tempomat. Ce se intampla, se intrerupe regenerarea? Asta ar presupune ca in momentul decuplarii tempomatului, sa se reia procesul de regenerare. 

Eu nu am intalnit vreodata situatia asta la masina mea. 

Eu cred asa: atata timp cat rezervorul este peste sfert/jumatate, temperatura motorului este cea normala de functionare si nu ai alte probleme la motor, nu ar avea de ce sa nu se regenereze DPF cu tempomat activ, cu atat mai mult cu cat singura conditie era sa nu se opreasca motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici vorbim de regenerare activa. Nu de regenerarea pasiva care se face oricand se incalzeste suficient DPF-ul, cand se merge in conditii ideale pt asa ceva.

Vorbim despre regenerarea necesara cand apare martorul DPF. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 cred ca asta este precizarea asteptata: regenerarea pasiva se face oricand se incalzeste suficient DPF-ul, deci inclusiv cand se merge cu tempomatul activat, pe cand regenerarea activa (cand apare martorul DPF), nu.

Am inteles corect? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Discutia a inceput de la mentiunea mea ca am de gand sa fac 500 km pe tempomat, ca sa se mai curete evacuarea (NU DPF) si am ajuns aici. Nu pomenise nimeni de regenerare activa, sau probleme la DPF.

Ma bucur ca s-a ajuns la o concluzie, totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe scurt : daca se merge in conditii optime pentru incalzirea DPF-ului, acesta se curata de la sine, fara interventia ECU, fara a fi vorba de regenerare indusa de ECU.

daca nu se merge in conditii ideale, dupa 40% incarcare, ECU aprinde martorul si asteapta ca soferul sa reactioneze conform conditiilor necesare regenerarii.

Daca nu se reuseste regenerarea dupa cateva incercari, va aparea si martorul motor, iar regenerarea se va putea face doar cu instrumentul de diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac si eu o precizare legata de acest subiect. Din octombrie 2017 conduc un passat 2.0, CBAB, fabricat in 2010. 

Fiind mai stresat decat prevede legea in ceea ce priveste filtrul de particule si regenerarile acestuia, am facut mai multe loguri, inclusiv in timpul acestor regenerari. 

Legat de regenerarea cu tempomat activ, la un drum Bucuresti-Craiova , am folosit pilotul automat pe toata autostrada (cu mici actiuni ale acceleratiei sau franei, la nevoie, fiind ora 6 dimineata a fost f liber), am oprit la OMV Slatina si am facut o diagnoza, atasez poza. 

Concluzia mea, de debutant in acest subiect, este ca masina si-a facut regenerarea pe autostrada, cu tempomatul activat. 

54F719A6-0F81-4124-A2D4-58450D81DABE.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eexcalade tu esti tatic ....zi-mi te rog la mine daca e ceva in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca ai desincronizat distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu este ....avansul e la -2.25  e in regula asa este de cand am umblat ultima oara ..distributia a fost schimbata cu cele trei piese de blocare ...ceva senzor nu citeste bine dar care ?ca ma chinui cu ea de mult timp ..am observat o chestie cand face asa zici ca vrea sa regenereze asa se simte la drum imi baraie si tobele plus ca fumega motorina nearsa valorile pe injectoare cresc lambda totul creste dar consumul instant pe bord scade de la 0.6 la 0.5 ..iar masina incepe sa nu mai traga sa consume si sa imi infunde filtrul foarte repede   ....nu mai stiu ce sa ii mai fac

si nu face tot mereu asa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic Vezi daca egr-ul se  inchide perfect.

La distributie nu e suficient sa pui cele trei cale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eexcalade am schimbat egr-ul cu ceva timp in urma am pus nou.. tot asa facea si inainte cu ala vechi..

uitate te rog pe clip daca nu l-ai vazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grupul 003 2 e o problema maf,egr,soft .(din clip am dedus ca distributia nu pare sincronizata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care vor sa inteleaga cum functioneaza, si cum se genereaza filtrul de particule cautati SSP-urile 336 si  826803 (nu le pot atasa ca sunt mari ca si dimensiuni), insa va pot confirma ca nu scrie nicaieri ca nu se regenereaza daca mergi cu tempomat.

Acum, cum zicea si @andrei_221 s-ar putea ca atunci cand se face o regenerare activa, tinand cont ca e controlata de ECU, anumite functii sa fie dezactivate, sau chiar regenerarea sa nu se faca, pe principiul ca, conditiile de regenerare nu sunt indeplinite, si aici ma refer la tempomat. Probabil un raspuns oficial se poate obtine de la VW printr-un email, daca e cineva interesat.

Mai pe scurt puteti citi articolul asta, care e un interviu cu un inginer de la VW, si acolo veti gasi explicatii despre cum se regenerareaza DPF-ul, precum si unde nu trebuie folosite masinile cu DPF, tocmai din cauza modului de functionare:

"Common causes for complaint

• Frequent short journeys – Regeneration conditions are not met.

Not recommended for sale in the Channel Islands and inner city driving. "

Si cum la noi, in orase, in proportie de 90% sa ajungi dintr-o parte in alta trebuie sa treci prin centru, concluzia e simpla;

Offtopic: cine merge zilnic pana in 15 km (acasa/munca/acasa) aproape bara la bara trebuie sa treaca pe benzina, asta ca sa nu isi complice viata. Personal si eu si alti colegi/prieteni am ajuns la aceeasi concluzie, si asta din propriile experiente cu motoarele diesel care au DPF. Din pacate multi isi cumpara masini dar nu inteleg sau nu intreaba despre conditiile de operare. Am doi colegi care si-au luat diesel cu DPF, si amandoi au ajuns prin a elimina DPF-ul, si cand le-am zis ca de ce nu au intrebat sau interesat despre conditiile de utilizare pentru astfel de masini, bineinteles ca au devenit recalcitranti, dar is obisnuit cu a trai in Romania cu oameni care nu isi asuma si consecintele pentru ceea ce fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca :

in loc de acel soft furaciune de emisii si noxe s ar fi instalat unul in care sa te avertizeze cand se face aceasta ,,magnifica ,, regenerare ti ar fi fost mult mai usor sa intelegi cum,unde si cand trebuie sa o opresti ,forjezi,  etc etc 

NU scrie in manual ca trebuie luat diesel pentru oras sau exclusiv autobahn 

ma bucur de regenerari la fiecare 1400+ de km la masina care merge EXCLUSIV 100%  EXTRA-RURBAN !! [ greu de crezut ,dar adevarat !!] 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati ca din Septembrie 2018 se introduce obligatoriu DPF si la benzina, deci problemele se vor replica si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!