Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Not_used_calin

Sunt regenerari pe care le sesizezi (cand motorul la relanti sta pe 1000 rpm + simptomele de care ai amintit) si regenerari care se fac in mers, despre care n-ai habar. Eu nu cunosc vreo metoda prin care poti sa te prinzi atunci cand se regenereaza in mers.

Deci, la intrebarea ta "E mult, e putin cat se regenereaza" nu cred ca-ti poate raspunde cineva, pt ca nu sti cate regenerari si-a facut defapt. Eu am aproape 90 kkm si pot sa spun ca l-am prins de aprox.10 - 15 ori ca si-a facut regenerare la relanti. Sunt sigur ca au fost multe si in mers.

Vrei sa-l protejezi? Parerea mea e ca schimbatul la 2000-2500 rpm cand e rece si intre 2500-3000 rpm cand e cald e optim pt functionarea DPF. Asta e valabil in conditiile in care nu dai talpa. Talpa face sa se elimine mult fum (pe care nu-l vezi iesind din toba, pt ca se opreste in DPF).

O alta chestie e sa il lasi sa-si termine regenerarea. Nu il lasi, va relua ciclul over and over pana si-l termina sau pana te trimite in service.

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vezi mie... joi si vineri am facut 743 km cu masina in tottalitate extraurban si ghici... a facut de 2 ori regenerare in acest timp. Oare o fi ca am mers in setarea sport??? Si este normal ca si extraurban face asa des??? dar deja imi bag picioarele si ii las sa-si faca damblaua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul sportiv chiar ajuta, deci nu e de la asta. Asa a calculat masina ca trebuie sa faca. Asta e unul din motivele pentru care am vrut benzinara, sa nu mai aud de filtru de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asa ceva si mie mi se pare o mizerie si jumatate acest DPF...eu consider ca acestea EU6 sunt si mai restrictiv facute mai ales cele fara uree(AdBlue) si nu mai merge figura ca extraurban tin 1OOO-12OO km, trebuie curatate foarte des ca altfel s-ar colmata...intrebarea este...cu regenerari asa dese, cat o sa tina aceste filtre? Infundat in cei 17 OOO km de cand am mers nu l-am avut ca fac saptamanal drumuri extraurbane, dar clar cei care merg mult urban si nu le pasa de simptomele de regenerare si o sa le intrerupe des...o sa aiba probleme mai des ca inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai speriati lumea, ca si asa e destul de delicata problema.  Voi care aveti masini noi nu o sa aveti nici o problema pt ca ele oricum sunt garantate sa mearga pana la 200 000km. Problema or sa aiba astia care cumpara e6 SH cu ~ 200 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de speriat daca de acum se fac asa multe regenerari. E un topic bun ca poate realizeaza romanul ca 2.0tdi nu e motor de oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU ca si proprietar al unei masini cu astfel de motorizare afirm cu tarie: 2.O TDI EU 6 NU ESTE PENTRU ORAS, nici ca cutie de viteze manuala etajata extrem de lung, si mai ales cu acest DPF ultra activ...TSI-urile de generatia a doua pe curea sunt mai bune si luati-le pana ce desteptii de la VW nu o sa omoare si aceste motoare cu DPF de asemenea, fiindca viitorul se pare ca asta va fi termen scurt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca daca incepem sa ne facem probleme de genul la o masina cu o luna vechime, am dat-o rau in pandalii. Bucura-te de ea, macar cat e in garantie. No offense

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca si colegul o face... si eu am fost foarte guraliv legat si de vechiul TSi pe care l-am avut si la care si acum consider ca am avut noroc, ca in 1OO K km nu am avut nici o problema cu ea, o sa fac la fel si cu asta, idem in 7 luni 17 K km deja in masina si in urmatoarele 1.5 luni o sa intre min. 4-5K km in ea... si chiar masina asta o sa ramana la mine o vreme, ca asa este situatia la mine...deocamdata scaderea de calitate simt in alta parte... la un AC care la prima caldura serioasa deja da ortul popii in mod misterios... asta este de toata jena dar nu intra in acest topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de asta am afirmat ce am afirmat legat de TSI-uri mai sus, cu cateva posturi mai inainte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict in oras am observat ca se fac regenerari cam la 100-150km parcursi (la un condus normal). In afara e greu de spus, dar probabil in jur de 300km.

Eu cred ca, desi oarecum generatoare de stress, s-a mers pe varianta de regenerari dese tocmai pentru ca s-a invatat din greseli, si se initiaza regenerarile la un grad de umplere mai mic a DPF-ului relativ la generatiile precedente de TDIuri, unde erau relativ frecvente cazurile de colmatare / led aprins in bord.

Sa privim partea buna, E6 nu scoate fum nici macar la accelerari brutale :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai postat in alt topic tot despre DPF, eu am luat diesel pentru ca fac naveta, merg mult in afara, pentru oras e mai indicat un benzinar.

In fine, regim mers in afara orasului 150km zilnic, drumuri judetene, autostrada, la fiecare 350-400km face regenerarea. E indicat sa lasi motorul pornit cand observi ca o face, altfel la urmatoarea pornire reia. In cazul meu se face des in mers pe autostrada, 15 min in mers dureaza, altfel in oras la relanti 30min.

Daca ai Radio Compositon Media, intri in meniul CAR> Autovehicul> Stare Start Stop> si iti da mesajul "Functionarea motorului este necesara". Atunci face regenerarea, cand termina se opreste motorul daca stai pe loc. Mai exista o situatie, cea de filtru de particule infundat, unde iti apare un LED galben in bord. Trebuie mers in treapta 4 la 70km/h 15 min, sau mai turat. In  21000km facuti din ianuarie nu am patit.

E normal sa faca regenerarea DPF-ului, fiind vorba de DPF de ultima generatie (daca te uiti la motor in spate ai sa vezi 6 senzori!). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu, si eu... astazi dupa 85O km extraurbane, a 3-a regenerarare... da se pare ca astea EU6 fac mult mai repede, de este bine...asta o sa vedem dupa 1OO OOOkm... in rest nici la mine in 17 5OO km nu a fost niciodata colmatare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o aplicatie gratuita pe Google Play: VAG DPF Free, unde va arata Soot Mass (g) cat timp face regenerare, si cand a fost facuta ultima regenerare. Am observat ca atunci cand la Soot Mass ajunge la 24g se incepe procesul de regenerare unde va anunta de cate minute a pornit acest proces si o sa mai observati cum din acel 24g incepe sa scada. De obicei tine cam 25-30min indiferent daca esti pe loc sau in mers. Cand acel Soot Mass ajunge de la 24g la 6g se termina procesul de regenerare. Apoi in functie de cum o calci sau cand este motorul rece se incarca mai repede filtrul. Asa sti cel mai bine cand o sa aibe loc regenerarea si poti sa iesi cam 20km in drum intins sa isi faca treaba sau stand pe loc, timpul este aproximativ acelasi, in drum intins isi face aerisire mai buna motorul, nu se incinge asa tare ca si cand ai sta pe loc. 

Mai exista si varinta cu plata a acestei aplicatii 18,50 lei care iti arata exact cat este de incarcat filtrul de particule in procente si mai multe detalii despre regenerare. Vedeti in poze pe Google Play. Va trebuie un adaptor wireless sa va puteti conecta la aplicatie si asta e tot!

Eu sper sa va ajute! 

 

Modificat de rkn_alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am pus tester-ul pe un Passat B6 (nu am retinut exact anul; 2005 sau 2006) cu motor de 2.0 TDI (cel cu o singura axa). Am gasit urmatoarele erori (Check Engine aprins in bord, spirala aprinsa si ea):

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-021-BMM.clb
   Part No SW: 03G 906 021 MR    HW: 028 101 211 9
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  9389  
   Revision: --H01---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 43508 133 00998
   VCID: 7BF511673A10BBC6C11-802E

3 Faults Found:
001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450) 
               P0473 - 000 - Signal too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 259859 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 18:49:06

             Freeze Frame:
                    RPM: 2205 /min
                    Speed: 54.0 km/h
                    Load: 29.0 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Mileage: 50 km
                    Temperature: 408.0°C
                    Absolute Pres.: 1754.4 mbar

009299 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
               P2453 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    (no units): 56.10
                    (no units): -25.50
                    Mass Flow: 5.69 g/s
                    Temperature: 204.0°C
                    Temperature: 27.9°C

008194 - Particulate Trap Bank 1 
               P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 262921 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:16:07

             Freeze Frame:
                    RPM: 2520 /min
                    Speed: 63.0 km/h
                    (no units): 4.0
                    Duty Cycle: 14.6 %
                    (no units): 20.40
                    Temperature: 23.4°C
                    Time: 4492.8 s

Readiness: 1 2 0 0 0

Dupa stergere, prima si a treia eroare au reaparut. Daca s-ar inlocui acel senzor (G450), mai e nevoie sa se faca regenerarea filtrului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul g450.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua

am cumparat de curind un passat b6 din 2008 cod motor bmr,170 cai,dar o data la doua saptamini trebuie sa-i fac regenerarea la filtrul de particule,masina are 230 000km 

as vrea sa stiu daca cineva de pe forum a inlaturat fizic DPF de pe masina?

afecteaza cumva negativ mersul motorului dupa inlaturare?

am citit ca se resofteaza si calculatorul masini in acelasi timp.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum, ceva putere in + si un sunet frumos an evacuare.

Trebuie anulat din soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, geanipetre a scris:

buna ziua

am cumparat de curind un passat b6 din 2008 cod motor bmr,170 cai,dar o data la doua saptamini trebuie sa-i fac regenerarea la filtrul de particule,masina are 230 000km 

as vrea sa stiu daca cineva de pe forum a inlaturat fizic DPF de pe masina?

afecteaza cumva negativ mersul motorului dupa inlaturare?

am citit ca se resofteaza si calculatorul masini in acelasi timp.

 

 

Am avut aceeasi problema ca si tine...eu am avut avansul dereglat...anularea dpf sa fie ultima alegere...bafta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

la un passat din 2011  motor 2.0l 140 hp cutie dsg ce valoare maxima ar trebui sa fie la oil ash?70 g sau 170 ml?

Vreau sa cumpar un passat saptamana vitoare si sa stiu cat mai duce filtrul de particule!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

175 ml,dar in functie de starea motorului poate duce de 2-3 ori mai mult,sau mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

am uitat sa zic ca are 226.000 km!Sunt multi ?cam cat duce un astfel de motor?

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un diesel nu e mult! depinde cum a fost intretinuta,si daca s-au facut revizile la timp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Passat 2007, 2.0TDi, 140cp BMP. S-a aprins in bord martorul spirala, apoi check engine. Testul indica probleme la aspiratie. Pana sa apuc sa schimb furtunul de aer s-a aprins si martorul de DFP, care la test avea status permanent. Furtunul de aer l-am schimbat dar martorii raman aprinsi in bord. Masina nu are putere, in vitezele 2,3 si 4 nu trece de 3000 rot/min iar in treapta a 5-a se cam opreste la 2300 ture.

La test nu stia sa imi zica dmnl respectiv daca e senzoru de la DFP sau DFP in sine sau cat de incarcat e DFP-ul.

la alte 2 service-uri mi s-a sugerat sa dau jos DFP si sa curat sau sa il anulez din SW.

Cat de mult ar influenta motorul daca as anula DFP? Pot aparea probleme dupaia? 

Daca ar trebui mai bine sa il curat, ma puteti indruma catre un service unde as putea face asta?

Nu sunt prea priceput si imi cer scuze daca detaliile nu sunt prea exacte sau sunt off topic aici.

Va multumesc frumos de ajutor,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!