Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

9 minute în urmă, Al Bundy a scris:

Nu știu cum pot obține ei 100 bari și la debit mare. Aici cred ca e o greșeală. 

60-100 bari zic cei de la Odorhei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Răcitorul de gaze și EGR, la mașina mea nu au fost curățate până acum.

Cel care a demontat dpf nu a curățat cele două componente.Nu mă pricep la mecanica insa mă întreb dacă ar putea avea și acelea un rol negativ decisiv pentru mașina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele principale ale colmatarii unui filtru DPF sunt urmatoarele: injectoare uzate, turbosuflanta defecta (cu infiltrare de ulei in admisie), senzori de presiune diferentiala defecti, senzori de temperatura defecti, filtru de aer infundat, debimetru de aer defect/murdar, scurgeri in carcasa DPF (care cred eu ca pot fi cauzate de un racitor fisurat), DPF schimbat cu unul neconform, conducere urbana pe distante scurte (care nu permite incalzirea motorului si efectuarea regenerarii), supapa EGR care nu mai functioneaza cum trebuie. Cred ca tu trebuie sa duci masina la un service ca lumea, care sa se apuce de desfacut si sa vada daca nu cumva ai probleme la unul din aceste elemente. Chiar daca filtrul DPF se curata, acesta se infunda rapid daca nu se rezolva si cauzele care au dus la colmatarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos pentru opinii.Asta voi face după sărbători, când voi merge la un mecanic auto cu multa experiență pe care îl cunosc personal.Atunci , metodic, se va investiga tot.Pana atunci, din fericire, nu prea trebuie sa circul cu mașina.

 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte, din experienta mea personala, cand a trebuit sa schimb valva EGR, s-a vazut la diagnoza electronica. La fel si cu senzorii, daca aveau probleme,s-a vazut pe tester. Deci mai degraba inclin sa cred ca la tine este ceva mecanic, si nu pe partea de senzori sau EGR. Insa e doar o opinie personala, te rog sa o iei ca atare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce știu eu, testerul vede doar ce raportează senzorii și ECU, nu mecanica în sine. Unele probleme mecanice apar indirect în valori, altele nu lasă nicio urmă în diagnoză. De aceea nu pot exclude complet nici partea mecanică, nici partea electronică doar pe baza erorilor.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe care chiar cunosc, îi rog frumos sa îmi spună dacă chiar s-a realizat și fizic, la propriu, regenerarea forțată a dpf daca senzorul de temperatura intrare în dpf nu a indicat temperatura mai mare de 348 grade sau in realitate regenerarea nu s-a realizat decât pe programul testerului?

In situația în care cu adevărat nu s-a realizat regenerarea fizica a dpf ci doar la nivel de soft al ECU, este o problema daca până ajung la service, voi mai circula maxim 20 km in total, in decurs de 3 săptămâni(de sărbătorile de iarnă cei mai mulți nu lucrează), din păcate, pe distante foarte scurte, de 1,1-1,5 km tur, la magazinele alimentare?

Mulțumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai regenerarea s-a facut sau nu, nu se poate si una si alta. Indiferent ca s-a facut regenerare din tester (manuala), sau regenerare normala (activa sau pasiva), tot regenerare e. Cu testerul se poate vedea valoarea pentru IDE00430-ENG102682 Particle filter: field regeneration request status.. Daca are valoarea 0, atunci regenerarea e incheiata (sau nu e nevoie inca sa se faca), iar daca are alta valoare atunci sistemul cere o regenerare care inca nu s-a facut. Daca e nevoie de o regenerare, in timp masina va incerca sa o faca in mod repetat, iar daca din cateva incercari nu reuseste, intai se aprinde martorul de dpf in bord, ceea ce in mod normal indica utilizatorului sa scoata masina la drum intins. Daca tot nu reuseste sa faca regenerarea nici dupa aceea, se aprind si alti martori. Deci martorii din bord spun ce trebuie facut. Daca martorul dpf e aprins, nu sunt indicate drumurile scurte, ci din acelea care conduc la regenerare. Cat de mare ar fi problema in cazul asta nu stiu. In mod normal in 20 de km nu se intampla o tragedie, dar bine nu-i face, se mai aduna funingine in el. Realitatea e ca nimeni nu poate spune de fapt care e starea dpf-ului, daca e critica sau nu.

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea diferentiala ce valoare are afisata in acest moment? 

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O completare/corectare la postarea de dinainte. 

Se pare ca valoarea pentru Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF devine 0 si daca regenerarea in curs e intrerupta, nu doar cand se finalizeaza cu succes. In acest caz se pot vedea parametrii Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN, respectiv Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN. Acestia repornesc numaratoarea de la 0 in caz ca regenerarea a fost completa. Daca regenerarea a fost partiala, acestia cresc insa in continuare, chiar daca Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF si Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF si-au redus valoarea (o parte din funingine a fost arsa), iar presiunea diferentiala a mai scazut.

Niste consecinte interesante rezulta de aici: 

a. Nu pare sa fie un singur parametru care sa indice toate regenerarile (si pe cele active partiale adica, ca pe cele pasive nici nu se pune problema). Ca urmare putem citi de exemplu 700km de la ultima regenerare, dar de fapt e posibil sa mai fi avut si niste regenerari active partiale (incomplete) in acei 700km, care au curatat si ele o parte din funingine.  

b. Algoritmul dupa care se declanseaza regenerarile e destul de obscur... daca ai avut o regenerare partiala (intrerupta sa zicem), cand se va declansa urmatoarea regenerare? Ca la orice regenerare, atunci cand Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF sau Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF cresc pana la 24, ca si cum nu s-ar fi intamplat regenerarea partiala? sau se va declansa totusi mai devreme, tocmai pentru ca a avut inainte o regenerare incompleta? Poate observ zilele astea. Regula exacta dupa care se declanseaza apoi martorul de DPF devine astfel si mai de nepatruns. 

Masuratorile pe care se bazeaza concluziile de mai sus:

1. Imediat (la 11km) dupa o regenerare completa pe drum intins, ceruta de martorul DPF aprins, presiune diferentiala 2.74 hPa la 783 RPM si 13.10 hPa la 2555 RPM, soot mass calculated 6.26 g, soot mass measured -1.08 g

2. La 246km dupa regenerarea initiala, presiune diferentiala 9.70 hPa la 980 RPM si 23.47 hPa la 2524 RPM, soot mass calculated 20.86 g, soot mass measured 8.89 g

3. Regenerare activa intrerupta din cauza opririlor (deci partiala), apoi imediat, la 273 km dupa regenerarea initiala, presiune diferentiala 5.48 hPa la 985 RPM si 16.01 hPa la 2507 RPM, soot mass calculated 16.04 g, soot mass measured -0.08 g

4. La 307 km dupa regenerarea initiala (fara alte incercari de regenerare intre timp), presiune diferentiala 6.88 hPa la 983 RPM si 17.91 hPa la 2519 RPM, soot mass calculated 18.54 g, soot mass measured 0.96 g

[1.6TDI CAYC, 206500km, oil ash volume 63g, fara erori, mers in oras]

 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!