Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

9 minute în urmă, Al Bundy a scris:

Nu știu cum pot obține ei 100 bari și la debit mare. Aici cred ca e o greșeală. 

60-100 bari zic cei de la Odorhei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Răcitorul de gaze și EGR, la mașina mea nu au fost curățate până acum.

Cel care a demontat dpf nu a curățat cele două componente.Nu mă pricep la mecanica insa mă întreb dacă ar putea avea și acelea un rol negativ decisiv pentru mașina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele principale ale colmatarii unui filtru DPF sunt urmatoarele: injectoare uzate, turbosuflanta defecta (cu infiltrare de ulei in admisie), senzori de presiune diferentiala defecti, senzori de temperatura defecti, filtru de aer infundat, debimetru de aer defect/murdar, scurgeri in carcasa DPF (care cred eu ca pot fi cauzate de un racitor fisurat), DPF schimbat cu unul neconform, conducere urbana pe distante scurte (care nu permite incalzirea motorului si efectuarea regenerarii), supapa EGR care nu mai functioneaza cum trebuie. Cred ca tu trebuie sa duci masina la un service ca lumea, care sa se apuce de desfacut si sa vada daca nu cumva ai probleme la unul din aceste elemente. Chiar daca filtrul DPF se curata, acesta se infunda rapid daca nu se rezolva si cauzele care au dus la colmatarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, vizitator a scris:

Cauzele principale ale colmatarii unui filtru DPF sunt urmatoarele: injectoare uzate, turbosuflanta defecta (cu infiltrare de ulei in admisie), senzori de presiune diferentiala defecti, senzori de temperatura defecti, filtru de aer infundat, debimetru de aer defect/murdar, scurgeri in carcasa DPF (care cred eu ca pot fi cauzate de un racitor fisurat), DPF schimbat cu unul neconform, conducere urbana pe distante scurte (care nu permite incalzirea motorului si efectuarea regenerarii), supapa EGR care nu mai functioneaza cum trebuie. Cred ca tu trebuie sa duci masina la un service ca lumea, care sa se apuce de desfacut si sa vada daca nu cumva ai probleme la unul din aceste elemente. Chiar daca filtrul DPF se curata, acesta se infunda rapid daca nu se rezolva si cauzele care au dus la colmatarea lui.

Mulțumesc frumos pentru opinii.Asta voi face după sărbători, când voi merge la un mecanic auto cu multa experiență pe care îl cunosc personal.Atunci , metodic, se va investiga tot.Pana atunci, din fericire, nu prea trebuie sa circul cu mașina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte, din experienta mea personala, cand a trebuit sa schimb valva EGR, s-a vazut la diagnoza electronica. La fel si cu senzorii, daca aveau probleme,s-a vazut pe tester. Deci mai degraba inclin sa cred ca la tine este ceva mecanic, si nu pe partea de senzori sau EGR. Insa e doar o opinie personala, te rog sa o iei ca atare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce știu eu, testerul vede doar ce raportează senzorii și ECU, nu mecanica în sine. Unele probleme mecanice apar indirect în valori, altele nu lasă nicio urmă în diagnoză. De aceea nu pot exclude complet nici partea mecanică, nici partea electronică doar pe baza erorilor.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe care chiar cunosc, îi rog frumos sa îmi spună dacă chiar s-a realizat și fizic, la propriu, regenerarea forțată a dpf daca senzorul de temperatura intrare în dpf nu a indicat temperatura mai mare de 348 grade sau in realitate regenerarea nu s-a realizat decât pe programul testerului?

In situația în care cu adevărat nu s-a realizat regenerarea fizica a dpf ci doar la nivel de soft al ECU, este o problema daca până ajung la service, voi mai circula maxim 20 km in total, in decurs de 3 săptămâni(de sărbătorile de iarnă cei mai mulți nu lucrează), din păcate, pe distante foarte scurte, de 1,1-1,5 km tur, la magazinele alimentare?

Mulțumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai regenerarea s-a facut sau nu, nu se poate si una si alta. Indiferent ca s-a facut regenerare din tester (manuala), sau regenerare normala (activa sau pasiva), tot regenerare e. Cu testerul se poate vedea valoarea pentru IDE00430-ENG102682 Particle filter: field regeneration request status.. Daca are valoarea 0, atunci regenerarea e incheiata (sau nu e nevoie inca sa se faca), iar daca are alta valoare atunci sistemul cere o regenerare care inca nu s-a facut. Daca e nevoie de o regenerare, in timp masina va incerca sa o faca in mod repetat, iar daca din cateva incercari nu reuseste, intai se aprinde martorul de dpf in bord, ceea ce in mod normal indica utilizatorului sa scoata masina la drum intins. Daca tot nu reuseste sa faca regenerarea nici dupa aceea, se aprind si alti martori. Deci martorii din bord spun ce trebuie facut. Daca sunt martori aprinsi care includ dpf, nu sunt indicate drumurile scurte, ci din acelea care conduc la regenerare. Cat de mare ar fi problema in cazul asta nu stiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!