Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

@ferenc77 incearca o reinstalare a aplicatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce observ este ca toată lumea măsoară aceleași valori (cam ce am postat). Apoi la interpretare încă n-am găsit sugestii similare. Mi s-a spus ca filtrul e gaurit pentru ca presiunea e prea mica, sau ca se scurge ulei pe la ceva supapa, sau ca injectoarele nu sunt bune (iar cei care testează injectoare îmi spun sa caut problema în alta parte). Sau ca ar trebui sa demontam filtrul  sa măsurăm presiunea prin el. Sau sa schimbam senzori la nimereala. Plus insistenta sa măsoare aceiași parametri după care pauză. Și sa las forumurile că ăia nu știu. Firmele specializate pe curățări de Dpf automat vor sa facă curățare... Speram sa nu fie nevoie sa fac mașina bucăți pentru o diagnoza. 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 13 mbar la ~2800 rpm, este scazuta presiunea, probabil din cauza asta ai primit sugestia cu filtrul crapat. Eventual daca ai posibilitatea masoara cu un manometru presiunea pentru a compara ce inregistreaza senzorul de presiune diferentiala. Urmareste cu un grafic presiunea diferentiala daca se modifica in functie de turatia motorului atat spike cat si drop, daca revine lent dupa ce ajunge la relanti verifica sa nu fie infundat/spart furtunul sau teava care intra in dpf

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta mai bine un mecanic competent in zona ta si nu mai merge la toti "macelarii"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.am cumpărat un passat b8 cod motor Crlb an 2015/06. Mașina avea 222000km. Reviziile și reperați au fost făcute până în 2023 la vw am istoric scos de la vw. Reviziile au fost doar cu ulei Castrol 5w30 dar schimbat la 30.000 km . Probleme este că papa ulei 1 litru la 1000 km. Regenerările sunt foarte dese și soot mass measured creste foarte repede. Soot mass calc când ajunge la 13-15 Gr sare direct la 24 și începe regenerarea. Bănuiesc ca este din cauză că mănâncă ulei și se aduna multa cenușă. Vechiul proprietar a dat jos filtru și la curat dar nu a făcut nimic.eu mă gândesc că mai întâi este nevoie sa rezolvi cauza și după sa se curețe filtru. A schimbat și cei doi senzori dar nu știu dacă ia făcut adaptarea. Așa că am schimbat și eu încă odată senzori sa fiu sigur și să făcut adaptarea dar degeaba.ma gândesc să mă apuc de motor sa schimb simeringuri supapa și dacă văd că nu este de la simeringuri supape sa segmentez motorul. Prima data am schimbat cu ulei original 0w30 și după 1000 am schimbat cu  LIQUI MOLY 5w30 507  Mașină este automata automata .Aștept un sfat daca se poate. Multumesc.inainte am avut tot passat b8 cumparat de mine din germania la 212000km ajunsesem cu acest passat la 327.000 si facea regenerarile pe acelasi drum de munca la 250-260 km folosesc centura din bucuresti.problema cu acest passat a fost ca ma lovit unul si a fost dauna totala.

aici a sarit undeva de la 16gr la 24.jpeg

asa arata dupa adaptare.jpeg

Modificat de miky2003adr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, miky2003adr said:

Castrol 5w30 dar schimbat la 30.000 km . Probleme este că papa ulei 1 litru la 1000 km

Ai gasit cauza .

Prima data trebuie sa rezolvi problema consumului de ulei .

Gasesti acel ulei consumat in dpf .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/3/2025 at 9:54 AM, R_a_z_v_a_n said:

@ferenc77 incearca o reinstalare a aplicatiei.

Da am incercat inainte sa postez. A ramas la fel. O sa incerc pe alta masina sa vedem. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un VW Golf 7, motor 2.0 tdi, 150 cai putere, an fabricație 2016, acum cu 212900 km rulați.

Deoarece regenerarea in mediul urban se făcea în jur de 90-120 km, văzând că unii își trimit la curățat dpf-urile, am hotărât să trimit și eu dpf la curat, la Odorheiu Secuiesc.

Un mecanic de la mine din oraș a demontat și remontat dpf și de atunci nu se mai finalizează regenerarea deoarece temperatura indicata de senzorul de intrare în dpf este in jur de 340-360 grade.

După remontarea dpf s-au făcut setările necesare și am circulat fara probleme, 277 km când a început procesul de regenerare care nu s-a realizat deoarece temperatura indicata de senzorul de intrare în dpf este prea mica.

Precizez că au fost schimbați senzorii de presiune și temperatură intrare-iesire în dpf cu originali VW, făcute setările necesare, temperatura motorului este de 90 grade, după ce se încălzește, căldură funcționează foarte bine, antigelul este ok, insa regenerarea nu se face.

La prima regenerare ratată pe care am incercat sa o fac in deplasare, după ce am făcut zeci de km, pe rand, s-au aprins martorii de bord dpf, egr, sarma indicata pe bord.

După ce au fost înlocuiți senzorii de presiune, am circulat 288 km fara probleme , fără să se aprindă un martor de bord iar apoi  a intervenit regenerarea care nu s-a finalizat insa acum, necirculate mult, nu a apucat sa se aprindă decât martorul de bord la dpf.

Că o ciudățenie, înainte de regenerare, fiind oprit la o benzinărie, am verificat cu aplicația VAG DPF și OBD2, îmbâcsirea cu funingine a filtrului de particule, fiind indicat procentul de 66% , la relanti, acul turometrului fiind la 700rpm, apoi am oprit motorul, alimentat cu carburant, făcut circa 500 metri când a început regenerarea, aplicația VAG DPF indicând 100% îmbâcsirea cu funingine a filtrului de particule.

S-a incercat o regenerare forțată cu testerul, care a fost finalizată, insa temperatura celor doi senzori menționați de mine nu a trecut de 360 grade.S-au înlocuit cei doi senzori de temperatura, intrare și ieșire în dpf , făcut ceva setări și incercat regenerare forțată cu testerul, care s-a realizat  insa temperatura indicata de senzorul intrare în dpf nu a depășit 350 grade.

Sunt disperat la maxim.

Unii zic că ar putea fi problema la egr , curat în momentul demontării dpf, sau la injectoare.Altii zic că a fost distrusa fizic dpf la curățenie, ciobit, și din această cauză nu creste temperatura suficient pentru regenerare.

O persoana, electronist auto,  afirma  că ECU respinge dpf-ul deoarece nu mai corespunde fizic, că și compoziție, că nu va fi acceptat decat un dpf nou, original, VW și că nu este o problema cu injectoarele, egr, alte componente mecanice.El zice că chiar daca as reinstala softul original pe ECU, tot nu va fi rezolvată problema.

Pe cei care chiar aveți experiență tehnica in domeniu, că rog frumos sa mă ajutați cu un sfat.

La service-uri, la mine în oraș, vor doar sa monteze și să demonteze iar în câteva locuri mi s-a spus sa aștept până ce se aprind toți martorii de bord și motorul intra in mod avarie, ceea ce sincer, nu mi se pare logic.

Va rog frumos sa mă ajutați pe cei care chiar  cunoașteți in domeniu, cu opinii. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii de temperatura montati dupa curatarea filtrului, ce marca sunt? Esti sigur ca nu la ei este problema? Au mai fost cazuri de senzori noi, marca Delphi, care au venit defecti din fabrica. Adica masurau, dar masurau prost. Nu zic ca asta e problema si la tine, mentionez doar o varianta. Pe de alta parte, metoda termica presupune taierea carcasei metalice a filtrului, incalzirea si apoi curatarea materialului filtrant, si sudarea carcasei la loc. Cei de la Odorheiu Secuiesc asta fac. Este posibil ca la taiere carcasei metalice   sau la sudare sa fi atins materialul ceramic din interior, si softul sa nu il mai recunoasca. Ai mai vorbit cu cei de la Odorheiu Secuiesc, dupa curatare? Ei ce parere au?

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, iceman_30 said:

regenerarea in mediul urban se făcea în jur de 90-120 km

Interval normal

 

20 minutes ago, iceman_30 said:

și de atunci nu se mai finalizează regenerarea

L-au “curatat” de toate propietatile

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, vizitator a scris:

Senzorii de temperatura montati dupa curatarea filtrului, ce marca sunt? Esti sigur ca nu la ei este problema? Au mai fost cazuri de senzori noi, marca Delphi, care au venit defecti din fabrica. Adica masurau, dar masurau prost. Nu zic ca asta e problema si la tine, mentionez doar o varianta. Pe de alta parte, metoda termica presupune taierea carcasei metalice a filtrului, incalzirea si apoi curatarea materialului filtrant, si sudarea carcasei la loc. Cei de la Odorheiu Secuiesc asta fac. Este posibil ca la taiere carcasei metalice   sau la sudare sa fi atins materialul ceramic din interior, si softul sa nu il mai recunoasca. Ai mai vorbit cu cei de la Odorheiu Secuiesc, dupa curatare? Ei ce parere au?

Senzorii sunt OE VW.

Mâine dimineața voi incerca sa discut cu cei de la Odorheiu Secuiesc.

în urmă cu 2 ore, EEXCALADE a scris:

 

L-au “curatat” de toate propietatile

Adică distrus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din pacate la asta se refera @EEXCALADE

 

Dar nu inteleg de ce ai curatat un filtru doar pt ca si altii il curata??? Cat aveai Oil Ash de l-ai dus la curatat?

 

As zice sa te apuci sa cauti unul original second, dar dintr-o sursa cat de cat sigura ca sa stii cati km are, sau ce incarcare. Unul nou original nu merita economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minute în urmă, iceman_30 a scris:

Adică distrus?

Da, a mai fost cazuri cu dpf distrus la Odorhei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O remontare greșită a dpf ar putea fi cauza situației tehnice descrise de mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca senzorii de temperatura sunt originali Volkswagen, nu este din cauza lor. Iti pot da PM cu datele firmei unde mi-am facut eu curatarea filtrului, eventual ii suni, le povestesti intamplarea si ii intrebi daca se baga sa iti curete ei filtrul din nou. Dar trebuie sa le spui si ce erori ai pe tester. Curata si filtre trimise prin curier. Sau cel putin iti spun o parere pertinenta. Din ce am inteles tot de la ei, metoda termica este riscanta ptr ca daca se seteaza prea sus temperatura din cuptor, materialul filtrant se deterioreaza prin impregnare cu cenusa (cenusa patrunde in compozitia miezului ceramic al filtrului). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti la Odorhei pe site, ei spun ca filtrele nu se spala

Daca citesti la ai tai, ei spun ca e riscant incalzirea dpf ului, etc

Pe cine naiba ii crezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat temperatura la regenerare ajunge si la 800 grade, de ce ar dauna incalzirea in cuptor la aceasi temperatura ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, iceman_30 said:

ECU respinge dpf-ul deoarece nu mai corespunde fizic

ECU citeste diferenta de presiune pe DPF si decide daca mai e bun sau nu comparandu-le cu niste valori prestabilite in diverse regimuri de sarcina. Nu are alte metode de verificare.

19 hours ago, iceman_30 said:

chiar daca as reinstala softul original pe ECU,

Daca nu e softul original, e posibil ca ECU sa nu-ti dea erori pe DPF chiar daca e distrus (depinde de soft). Eu as instala softul original.

Presiunea diferentiala masurata pe DPF la diverse sarcini poate indica starea reala a DPF. Daca presiunea diferentiala e in parametri, atunci treci la verificare EGR, injectoare, etc...

Temperatura pe DPF nu este atinsa daca DPF nu mai creaza contrapresiunea necesara (e distrus), injectoarele nu mai sunt in parametri pe post injectie (sau softul nu comanda corespunzator injectoarele), EGR nu inchide total cand incepe regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, Al Bundy said:

Atata timp cat temperatura la regenerare ajunge si la 800 grade, de ce ar dauna incalzirea in cuptor la aceasi temperatura ?

Nu dauneaza pana la 800°C. Dar, incepand de la 1000 anumiti oxizi din cenusa pot sa se topeasca si sa faca corp comun cu ceramica.

Ca un exemplu, sa zicem ca DPF este pus intr-un cuptor la 800°C. Daca pe langa cenusa DPF-ul are si funingine (care este carbon nears), funinginea se aprinde si poate duce temperatura in DPF la peste 1200 chiar daca in cuptor sunt doar 800. La regenerare pe motor nu se ating aceste temperaturi deoarece exista un flux de gaze continuu de 600 °C prin DPF.

Nu se curata DPF in cuptor fara sa ai si debit de aer/gaze prin el in contrasens caci altfel se distruge sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. In mod intentionat sau neintentionat, temperatura din cuptor poate sari serios peste 1000 grade, si atunci se prajeste materialul filtrant din interiorul filtrului DPF (fagurele). Plus ca se taie carcasa metalica a filtrului, ca se se poata scoate acel fagure, si apoi se sudeaza la loc, dar aceasta este alta discutie. Ca fapt divers, am gasit pe intranet o firma care folosea metoda termica pentru curatarea filtrului DPF. Culmea e ca avea recenzii bune, toti laudau comunicarea cu ei. Erau situati pe undeva in Ilfov, la iesirea dinspre Colentina. Cand am ajuns acolo, m-am luat cu mainile de cap: propietarul era un metalurgist care avea un cuptor improvizat in fundul curtii (parca eram in Amintiri din copilarie de Ion Creanga), pusesera niste rezistente de resou pe peretii laterali ai cuptorului si bagau filtrul la mijloc. Nici un fel de control al temperaturii, nu mai tin minte daca aveau sau nu termometru, dar metoda de controlat temperatura nu aveau. Asa ca am plecat rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • vizitator
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!