Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Da, din G Play, am dat și 54 lei pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/22/2025 at 5:21 PM, adrian001 said:

Am mai scris pe aici in trecut ca VAG DPF nu merge cu ECU-uri care nu suporta protocolul UDS. Mai pe intelesul tuturor, nu functioneaza cu modele VAG mai vechi de aprox. 2011, cand s-a trecut de la KWP2000 la UDS. 

 

Hint: 2007 < 2011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la curatarea filtrului de particule, am gasit o firma din Bucuresti care foloseste un aparat numic Otomatic Platinum. Aparatul este acesta: https://otomatic.eu/?cd=22495875541&ad&kd&utm_term&utm_campaign=Performance Max - Global&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=2220763496&hsa_cam=22495875541&hsa_grp&hsa_ad&hsa_src=x&hsa_tgt&hsa_kw&hsa_mt&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gad_campaignid=22485857895&gbraid=0AAAAACfjOffrzyGf1vsP3U9neA7yRnsgl&gclid=CjwKCAjwpOfHBhAxEiwAm1SwEtzNXmTuMdZQ5ty0ScVxCStX31iOHZSRxR2hBOz6iPsOCdDm3QPyqhoCEDYQAvD_BwE

 

Ei spun ca toata treaba de curatare o face aparatul Otomatic, mecanicul intervine foarte putin. Se foloseste o combinatie de de curatare hidrodinamica+detergent, urmata de uscare termica. Tot ei demonteaza si monteaza filtrul la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am chemat un service mobil care face si diagnoza pe DPF. I-am chemat in parcare, au venit la masina, au pus masina pe tester si hop, eroare la senzorul MAP si mesaj ca bateria nu mai functioneaza. Nu am avut alta solutie decat sa schimb bateria. Dupa schimb, eroarea pe senzorul MAP a disparut, si electricianul este de parere ca din cauza bateriei slabe nu se mai faceau regenerarile filtrului DPF; adica bateria nu mai avea curent, senzorul MAP functiona defectuos si nu mai controla emisiile de CO2, motiv pentru care filtrul DPF s-a si imbacsit. El m-a sfatuit sa mai fac un drum extra-urban de 30 km, fiind de parere ca, odata ce am schimbat baterie, filtrul isi va face regenerarea. Voi ce parere aveti? Are logica ce a spus el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica ar fi ca o baterie descarcata nu ar mai avea ,,forta” sa sustina regenerarea filtrului DPF. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata ce motorul a pornit alimentarea/incarcarea  e sustinuta de alternator .

Bateria slaba NU genereaza erori  de piese defecte .

Regenerarea se face in mers cand alternatorul sustine incarcarea 

Regenerarea nu are nevoie de forta ,are nevoie de turatie constanta ,motorina ,temperatura …. si lipsa erori .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda..deci eroarea de la senzorul MAP era pe bune? El se poate curata sau trebuie neaparat schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteaza eroare completa scanata cu vcds sau vas 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am notat-o. Dar asa mi-a spus electricianul, ca este eroare senzor de presiune absoluta (MAP). Si tot el a zis ca eroarea apare din cauza bateriei descarcate si nu ca ar fi senzorul ars (dupa experienta lui). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rabdare ca o sa apara iar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Acum aproximativ un an jumate' am consultat un service local (prahova) intampinand probleme cu al meu passat cc 2010, 2.0 diesel. Pe scurt, inginerul service-ului a "incurcat" presiunea common rail cu cea a dpf-ului iar din aceasta greseala, filtrul meu fara probleme a fost trimis la curatat la o firma cred eu destul de cunoscuta. (dpf-service.ro).

Cand filtrul curatat s-a intors pe masina, evacuarea mea era neagra "tuci" si fumul intre trepte la acceleratie era foarte vizibil, delay-ul acceleratiei era ceva groaznic, consumul la fel.

Am reusit sa schimb filtrul acum, totul a revenit la normal, tobele s-au curatat de la sine.Insa, acum vine surpriza care m-a dat cumva peste cap.Cand dpf-ul vechi a fost dat jos de pe masina, am observat ca pe carcasa dpf ului a aparut un mare petec sudat iar fagurele era negru complet si gaurit de parca ai fi dat cu burghiu de 12.

Din ce stiu si tot reseach-ul facut, dpf-ul se curata sub presiune, cu ceva detergenti, nicidecum prin inlaturarea carcasei.

Scriu asta si din frustare, fiind la inceput cu diesel si fara a detine cunostinte legate de subiectu dpf, am platit service-ului suma de 2100 lei pentru aceasta actiune.In prezent, inca detin garantia celor de al dpf service. 

Din cei care stiti sau v-ati confruntat cu treaba asta, modalitatea asta de curatare este legala? Ca ma gandesc ca daca DPF este deschis (tăiat) și structura sa modificată, nu mai este același produs și serviciul prestat nu mai este “curățare”, ci alterare.

 

In foaia garantiei, specifica ei ca se pierde atunci cand filtrul este lovit, spart sau avariat.Pai nu asta au facut ei?Chiar sunt curios daca in cazul asta, eu sunt pe drept/legal cel pagubit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator,  nu i vorba de honda aici? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

measures.thumb.jpg.4b2b578866fa788ebff86ab3c7155657.jpg

 

Salut, ma puteti ajuta cu o interpretare a valorilor acestea va rog? Vw tiguan 2014 2.0 177 cp. Tobele sunt murdare, negre. Motorul merge foarte bine. Nu exista nicio eroare.

Inteleg ca valoarea ash load limit e pur teoretica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Azi s-a intamplat ceva ciudat la un golf 2.0 CRLB. A inceput regenerarea la SMM si SMC = 9g, la nici 20km de la ultima regenerare ce a decurs absolut normal.

 

Nu mi s-a mai intamplat pana acum sa porneasca asa devreme, si nici sa nu sara valoarea SMC la 22.5 in momentul regenerarii.

 

A mai patit cineva?

IMG_4942.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce părere aveți despre gradul de încărcare al dpd la bolidul meu, cam da cu funingine după fiecare regenerare pe tobe, undeva la 400 de km daca merg urban, in regim de autostradă nu am ținut cont.Momentan are vreo 200 k km cu plus, reali nu cred, tind sa spun 300 k cu plus după mine.Motorul merge bine, trage bine, fără martori aprinși in bord, las o poza cu valorile mai jos.

IMG_20251103_175504.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi puteti spune daca este ok? De cand am facut un stage 1 imi face regenerari la 200km inainte facea pe la 350,nu stiu daca are vreo legatura. B6 cbab

Screenshot_20251113_185149_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai multa motorina + talpa = fum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am un vw caddy 4, 2016, 2.0 tdi, 55kw, si face regenerari foarte dese dupa 30-40 km. O singura eroare p2209 nox senzor, nici un martor aprins in bord, motorul trage si merge normal. Are 2 senzori de presiune diferentiala, pe fiecare stut pe partea din stanga a fiecarui senzor este conectat un furtun, celalalt stut al senzorului fiind liber. Daca ma poate ilumina si pe mine careva ce sa fac sa nu mai regenereze asa repede. va multumesc!

 

 

Modificat de wolfy14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice eroare influienteaza negativ regenerarile .

Remediaza defectiunile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Skoda Octavia 2 2010 1.6 TDI CAYC, DSG, 206k km.

Azi am fost nevoit sa fac pentru prima data un drum special ca sa se stinga martorul de DPF. In ultimii 2 ani cred ca l-am mai vazut de vreo 3 ori dar atunci s-a stins in maxim 2-3 minute de la sine. In primii 12 ani nu a aparut niciodata.

Posibil sa stau in trafic mai putin in ultima vreme, dar senzatia mea e ca regenerarea se face tot mai des (la fiecare 110 Km am calculat, mai studiez) si dureaza mai mult. 

Am facut masuratorile urmatoare dupa regenerare, stand pe loc, in idle, respectiv cu aceleratia apasata. 

Se vede ceva in neregula? Ce s-ar mai putea verifica? Ar fi cazul sa fac o curatare de DPF?

Nu am timp sa fac drumuri speciale ca sa se faca regenerare, deci daca ajuta curatarea, asta fac (PM sugestii unde in Cluj?). Daca trebuie DPF nou, pun nou (PM recomandare de DPF original, ce tip exact adica, nu conteaza pret)...

Ms

VIN: TMBCT21Z1B8011736   License Plate: 
                Address 01: Engine  (03L 906 023 DD)
02:48:33
  IDE00021   Engine RPM 783 /min
  IDE00427-ENG101722   Particle filter: difference pressure-DIP_PF 2.74 hPa
  IDE00428-ENG100917   DPF: offset for differential pressure-DIP_PF_AD[0] 1.41 hPa
  IDE00430-ENG102682   Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 
  IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1822.80 s
  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 63.0023759 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 6.26 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -1.08 g
  IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 11.3 km
  IDE04263-ENG102014   Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 1.41 hPa
                Address 01: Engine  (03L 906 023 DD)
02:49:28
  IDE00021   Engine RPM 2555 /min
  IDE00427-ENG101722   Particle filter: difference pressure-DIP_PF 13.10 hPa
  IDE00428-ENG100917   DPF: offset for differential pressure-DIP_PF_AD[0] 1.41 hPa
  IDE00430-ENG102682   Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 
  IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1859.40 s
  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 63.0024669 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 6.26 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -1.08 g
  IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 11.3 km
  IDE04263-ENG102014   Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 11.53 hPa

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!