Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Da, din G Play, am dat și 54 lei pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/22/2025 at 5:21 PM, adrian001 said:

Am mai scris pe aici in trecut ca VAG DPF nu merge cu ECU-uri care nu suporta protocolul UDS. Mai pe intelesul tuturor, nu functioneaza cu modele VAG mai vechi de aprox. 2011, cand s-a trecut de la KWP2000 la UDS. 

 

Hint: 2007 < 2011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la curatarea filtrului de particule, am gasit o firma din Bucuresti care foloseste un aparat numic Otomatic Platinum. Aparatul este acesta: https://otomatic.eu/?cd=22495875541&ad&kd&utm_term&utm_campaign=Performance Max - Global&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=2220763496&hsa_cam=22495875541&hsa_grp&hsa_ad&hsa_src=x&hsa_tgt&hsa_kw&hsa_mt&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gad_campaignid=22485857895&gbraid=0AAAAACfjOffrzyGf1vsP3U9neA7yRnsgl&gclid=CjwKCAjwpOfHBhAxEiwAm1SwEtzNXmTuMdZQ5ty0ScVxCStX31iOHZSRxR2hBOz6iPsOCdDm3QPyqhoCEDYQAvD_BwE

 

Ei spun ca toata treaba de curatare o face aparatul Otomatic, mecanicul intervine foarte putin. Se foloseste o combinatie de de curatare hidrodinamica+detergent, urmata de uscare termica. Tot ei demonteaza si monteaza filtrul la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am chemat un service mobil care face si diagnoza pe DPF. I-am chemat in parcare, au venit la masina, au pus masina pe tester si hop, eroare la senzorul MAP si mesaj ca bateria nu mai functioneaza. Nu am avut alta solutie decat sa schimb bateria. Dupa schimb, eroarea pe senzorul MAP a disparut, si electricianul este de parere ca din cauza bateriei slabe nu se mai faceau regenerarile filtrului DPF; adica bateria nu mai avea curent, senzorul MAP functiona defectuos si nu mai controla emisiile de CO2, motiv pentru care filtrul DPF s-a si imbacsit. El m-a sfatuit sa mai fac un drum extra-urban de 30 km, fiind de parere ca, odata ce am schimbat baterie, filtrul isi va face regenerarea. Voi ce parere aveti? Are logica ce a spus el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica ar fi ca o baterie descarcata nu ar mai avea ,,forta” sa sustina regenerarea filtrului DPF. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata ce motorul a pornit alimentarea/incarcarea  e sustinuta de alternator .

Bateria slaba NU genereaza erori  de piese defecte .

Regenerarea se face in mers cand alternatorul sustine incarcarea 

Regenerarea nu are nevoie de forta ,are nevoie de turatie constanta ,motorina ,temperatura …. si lipsa erori .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda..deci eroarea de la senzorul MAP era pe bune? El se poate curata sau trebuie neaparat schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am notat-o. Dar asa mi-a spus electricianul, ca este eroare senzor de presiune absoluta (MAP). Si tot el a zis ca eroarea apare din cauza bateriei descarcate si nu ca ar fi senzorul ars (dupa experienta lui). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Acum aproximativ un an jumate' am consultat un service local (prahova) intampinand probleme cu al meu passat cc 2010, 2.0 diesel. Pe scurt, inginerul service-ului a "incurcat" presiunea common rail cu cea a dpf-ului iar din aceasta greseala, filtrul meu fara probleme a fost trimis la curatat la o firma cred eu destul de cunoscuta. (dpf-service.ro).

Cand filtrul curatat s-a intors pe masina, evacuarea mea era neagra "tuci" si fumul intre trepte la acceleratie era foarte vizibil, delay-ul acceleratiei era ceva groaznic, consumul la fel.

Am reusit sa schimb filtrul acum, totul a revenit la normal, tobele s-au curatat de la sine.Insa, acum vine surpriza care m-a dat cumva peste cap.Cand dpf-ul vechi a fost dat jos de pe masina, am observat ca pe carcasa dpf ului a aparut un mare petec sudat iar fagurele era negru complet si gaurit de parca ai fi dat cu burghiu de 12.

Din ce stiu si tot reseach-ul facut, dpf-ul se curata sub presiune, cu ceva detergenti, nicidecum prin inlaturarea carcasei.

Scriu asta si din frustare, fiind la inceput cu diesel si fara a detine cunostinte legate de subiectu dpf, am platit service-ului suma de 2100 lei pentru aceasta actiune.In prezent, inca detin garantia celor de al dpf service. 

Din cei care stiti sau v-ati confruntat cu treaba asta, modalitatea asta de curatare este legala? Ca ma gandesc ca daca DPF este deschis (tăiat) și structura sa modificată, nu mai este același produs și serviciul prestat nu mai este “curățare”, ci alterare.

 

In foaia garantiei, specifica ei ca se pierde atunci cand filtrul este lovit, spart sau avariat.Pai nu asta au facut ei?Chiar sunt curios daca in cazul asta, eu sunt pe drept/legal cel pagubit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!