Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

A curatat cineva dpf de euro 6 d,cu adblue ?as vrea cateva detalii.Banuiesc ca se curata cu tot cu catalizator .In plus nu stiu care metoda e mai ok,spalare sau ardere.Prin ardere curata doar la Odorhei,altii nu stiu,imi e cam peste mana,ar fi super daca ar fi ceva similar pe langa Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Spălarea e frectie la picior de lemn,daca nu gasesti cauză colmatării,se va infunda la loc in cateva saptamani!

In majoritatea cazurilor dpf urile ajung la curățat cand sunt fisurate/topite sau colmatate ireversibil!

Înlătură cauza ,nu doar efectul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asemenea o spalare cu solutii agresive poate insemna sfarsitul dpf-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Dar daca dpf-ul ajunge sa se incarce de la rulaj? Adica masina veche avea 250 mii km si 85 grame de cenusa din maxim 80. Regenerare la 200 km in oras si 400 km la drum lung. Nu avea nici o eroare, totul mergea perfect, doar ca pe diagnoza arata ca are multa cenusa. In cazul acesta ar fi ajutat o curatare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu exista "senzor" care sa masoare cenusa(oil ash) valoarea din blocurile de masura este calculata pe baza unui algoritm,in functie de consumul mediu si de numarul de regenerari,si nu exprima in realitate o valoare reala/masurata!Este un mit al service-urilor care s-a perpetuat si pe grupurile de profil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Corect, asa este.

Ce voiam sa intreb este daca acea valoare estimata incepe sa se apropie de valoarea maxima teoretic, atunci ar fi utila curatarea?

Sau cat timp merge bine atunci mai bine il lasi asa?

Modificat de sandumbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
13 hours ago, vali zak said:

A curatat cineva dpf de euro 6 d,cu adblue ?as vrea cateva detalii.Banuiesc ca se curata cu tot cu catalizator .In plus nu stiu care metoda e mai ok,spalare sau ardere.Prin ardere curata doar la Odorhei,altii nu stiu,imi e cam peste mana,ar fi super daca ar fi ceva similar pe langa Bucuresti.

Ce era mai important,am uitat...

Un filtru de particule care are si catalizator de reducere(SCR) inclus, este practic imposibil de curatat dataorita tipului constructiv!Curatarea corecta a unui dpf cu SCR se face prin taierea carcasei de metal,restul sunt povesti...pentru cârcotași cautati unul taiat/desfacut si o sa intelegeti motivul!

@sandumbogdandaca nu poti masura exact,de unde stii cata cenusa are?!

Pare cam multa cenusa pentru acei 250.000 km...nu as lua in calcul deocamdata curatarea dpf-ului dar nu este rea ideea sa o faci preventiv la un om capabil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Intre timp am vandut masina deci nu mai e cazul sa curat dpf. Insa ma ingrijora putin cantitatea de cenusa. Si avand si adblue si acum citind ca e problematic de curata atunci cu atat mai bine ca am dat-o inainte sa apara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebi_cj2023

La Skoda Kodiaq 2019 2.0TDI 150cp E6 cu adblue la 360.000km am avut regenerari la 70-80 km cu eroare p2002.

La reprezentanta mi s-a recomandat înlocuirea filtrului de particule si a racitorului egr de joasă presiune. Acestea le știam și eu dupa codul de eroare.

Am rezolvat prin curățarea racitorului egr, verificarea lui cu presiune sub apa sa nu aibă fisuri si o spălare a filtrului dpf.

Bineînțeles am eliminat o posibila cauză: un injector care avea valori mari la diagnoza a fost recondiționat, fiind verificate toate injectoarele, acel injector avea valori peste limitele admise pe bancul de testare.

Acestea au fost făcute in urma cu un an, timp in care am mai făcut 20.000km, cu regenerari între 280km in oraș si 400km extern.

Contează foarte mult modul de exploatare si întreținere al autoturismului.

Am condus Crafter 2.0 TDI E6 care in momentul de față are peste 700.000km cu DPF original, dar care face drumuri lungi pe autostrada 3000km dus-intors, cu schimbarea uleiului si a filtrelor la 30.000 nu la 10.000 cum recomanda unii!

Dacă km îi faci mai mult in oraș, da, este altă uzură alte ore de funcționare si atunci reduci nr de km la care faci schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Buna ziua,postez si eu aici ptr a primii pareri legate de aceste valori,masina dupa ce se incalzeste nu ma trage cum trebuie dar are momente cand trage foarte bine,se comporta ciudat si aleatoriu ,valorile mi se par ciudate ,masurat mai mare decat calculat si dublu ca valoare , nu exista erori stocate in ECU !

16f5f3cc-8463-4bc7-9a4f-73acb69b0770.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu din cauza respectiva nu trage,problema este in alta parte...mergi la un service,caută un om capabil  ca o pui in cap!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum presiunea diferentiala este mare. Cat ai incarcarea filtrului? Pare ca DPF e pe "sfarsit de viata" - dar mergi la un service sa puna un diagnostic corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu e presiune diferentiala!

La motorizările EA288 este chiar senzor de presiune, adică nu masoara diferenta de presiune dintre intrare si iesire dpf, masoara exact presiunea din evacuare si presiunea din dpf,unele motorizari EA288 au doi senzori,unul ptr dpf si unul egr!

Presiunea de 9 mbar e ok,se masoara dinamic in mers,nu trebuie sa depaseasca 300 mbar!

46 minutes ago, Dan Adrian 1975 said:

Creste in continuare rapid

IMG_4636.jpeg

Fiindca e in limp!Este limitata...de asta creste soot masurat!Vezi ca nu regenereaza in limp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Nu are erori stocate in ECU,am plecat de pe loc si presiunea calculata s a schimbat instant in 29g si a pornit regenerarea,este ceva ciudat acolo tinand cont ca nu are erori stocate 

Masina este cu 2 senzori -motorizare euro6 ,nu stiu ce masoara fiecare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu e nimic ciudat,nu trebuie sa ai eroare ca ceva sa nu mearga bine sau sa fie in limp!

Masina are probleme,de asta soot calculat creste imediat...la 24g incepe regenerarea!

Dar nu finalizeaza daca e in limp,sau dupa ce o finalizeaza creste instant la 24 si o initiaza din nou!

Soot calculat este determinat pe baza unui calcul matematic pe baza senzorilor de debit aer,temperatura, presiune....etc!

Nu te mai juca,ca nu ii dai de cap...nu faci altceva decat sa expui turbina unei temperaturi mari,nivel ulei crescut,stres termic etc...

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975
35 minute în urmă, vlahdacoroman a scris:

Nu e nimic ciudat,nu trebuie sa ai eroare ca ceva sa nu mearga bine sau sa fie in limp!

Masina are probleme,de asta soot calculat creste imediat...la 24g incepe regenerarea!

Dar nu finalizeaza daca e in limp,sau dupa ce o finalizeaza creste instant la 24 si o initiaza din nou!

Soot calculat este determinat pe baza unui calcul matematic pe baza senzorilor de debit aer,temperatura, presiune....etc!

Nu te mai juca,ca nu ii dai de cap...nu faci altceva decat sa expui turbina unei temperaturi mari,nivel ulei crescut,stres termic etc...

Astea sunt valorile dupa regenerarea care a facut o la 117 km fata de ultima iar penultima regenerare a fost facuta dupa 636km ,ceva nu este in regula 

IMG_4639.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Revin cu valorile DPF ,cele doua inregistrari sunt facute la cca 30min cu masina stand pe loc ,practic cred ca este imposibil ca valoarea masurata sa se dubleze inn30 min la relanti si plus de asta valoarea masurata mai mare ca cea calculata stiu ca nu e ok !

 

IMG_4647.png

IMG_4648.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date insuficiente,nu se poate ghici care e problema.

Ai nevoie de o constatare amanuntita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa va limitați la subiectul topicului. Pentru alte discuții aveti la dispoziție PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Revin cu problema,poate ma lamureste cineva,cele doua valori sunt integistrate la interval de 35 km intre ele,masurat si presiunea diferentiala au valori ciudate 

IMG_4659.jpeg

IMG_4660.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata tevile de esapament ?

Pare ca e o problema la motor care incarca dpf-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea calculated shoot mass pare ok sa creasca de la 4.45 la 6.73 in 35 km.

Valoarea measured shoot mass nuprea arata bine pentru ca 1. pornise de la mult prea minus, am mai vazut valori negative dar nu asa de mari si 2. a crescut cu 16.91g ceea ce e foarte mult pentru numai 35 km.

Mai vad ca ai presiune cu minus la unul din senzori, oare nu e posibil sa fie acel senzor defect si din cauza lui sa iasa si measured shoot mass gresit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!