Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

A curatat cineva dpf de euro 6 d,cu adblue ?as vrea cateva detalii.Banuiesc ca se curata cu tot cu catalizator .In plus nu stiu care metoda e mai ok,spalare sau ardere.Prin ardere curata doar la Odorhei,altii nu stiu,imi e cam peste mana,ar fi super daca ar fi ceva similar pe langa Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spălarea e frectie la picior de lemn,daca nu gasesti cauză colmatării,se va infunda la loc in cateva saptamani!

In majoritatea cazurilor dpf urile ajung la curățat cand sunt fisurate/topite sau colmatate ireversibil!

Înlătură cauza ,nu doar efectul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asemenea o spalare cu solutii agresive poate insemna sfarsitul dpf-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca dpf-ul ajunge sa se incarce de la rulaj? Adica masina veche avea 250 mii km si 85 grame de cenusa din maxim 80. Regenerare la 200 km in oras si 400 km la drum lung. Nu avea nici o eroare, totul mergea perfect, doar ca pe diagnoza arata ca are multa cenusa. In cazul acesta ar fi ajutat o curatare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu exista "senzor" care sa masoare cenusa(oil ash) valoarea din blocurile de masura este calculata pe baza unui algoritm,in functie de consumul mediu si de numarul de regenerari,si nu exprima in realitate o valoare reala/masurata!Este un mit al service-urilor care s-a perpetuat si pe grupurile de profil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Corect, asa este.

Ce voiam sa intreb este daca acea valoare estimata incepe sa se apropie de valoarea maxima teoretic, atunci ar fi utila curatarea?

Sau cat timp merge bine atunci mai bine il lasi asa?

Modificat de sandumbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
13 hours ago, vali zak said:

A curatat cineva dpf de euro 6 d,cu adblue ?as vrea cateva detalii.Banuiesc ca se curata cu tot cu catalizator .In plus nu stiu care metoda e mai ok,spalare sau ardere.Prin ardere curata doar la Odorhei,altii nu stiu,imi e cam peste mana,ar fi super daca ar fi ceva similar pe langa Bucuresti.

Ce era mai important,am uitat...

Un filtru de particule care are si catalizator de reducere(SCR) inclus, este practic imposibil de curatat dataorita tipului constructiv!Curatarea corecta a unui dpf cu SCR se face prin taierea carcasei de metal,restul sunt povesti...pentru cârcotași cautati unul taiat/desfacut si o sa intelegeti motivul!

@sandumbogdandaca nu poti masura exact,de unde stii cata cenusa are?!

Pare cam multa cenusa pentru acei 250.000 km...nu as lua in calcul deocamdata curatarea dpf-ului dar nu este rea ideea sa o faci preventiv la un om capabil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Intre timp am vandut masina deci nu mai e cazul sa curat dpf. Insa ma ingrijora putin cantitatea de cenusa. Si avand si adblue si acum citind ca e problematic de curata atunci cu atat mai bine ca am dat-o inainte sa apara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda Kodiaq 2019 2.0TDI 150cp E6 cu adblue la 360.000km am avut regenerari la 70-80 km cu eroare p2002.

La reprezentanta mi s-a recomandat înlocuirea filtrului de particule si a racitorului egr de joasă presiune. Acestea le știam și eu dupa codul de eroare.

Am rezolvat prin curățarea racitorului egr, verificarea lui cu presiune sub apa sa nu aibă fisuri si o spălare a filtrului dpf.

Bineînțeles am eliminat o posibila cauză: un injector care avea valori mari la diagnoza a fost recondiționat, fiind verificate toate injectoarele, acel injector avea valori peste limitele admise pe bancul de testare.

Acestea au fost făcute in urma cu un an, timp in care am mai făcut 20.000km, cu regenerari între 280km in oraș si 400km extern.

Contează foarte mult modul de exploatare si întreținere al autoturismului.

Am condus Crafter 2.0 TDI E6 care in momentul de față are peste 700.000km cu DPF original, dar care face drumuri lungi pe autostrada 3000km dus-intors, cu schimbarea uleiului si a filtrelor la 30.000 nu la 10.000 cum recomanda unii!

Dacă km îi faci mai mult in oraș, da, este altă uzură alte ore de funcționare si atunci reduci nr de km la care faci schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!