Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Buna ziua la un BMR sunt bune aceste valori?

Multumesc! 

20210709_090340.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tevile de esapament negre?

Date insuficiente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt negre tevile dar dupa un timp de funcționare in relanti apare un miros intepator la esapament 

20210709_090451.jpg

Modificat de Nic Usor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara. 

Vin și eu cu o situație foarte ciudata pentru mine. 

Am un golf 5 1.9 BLS de 105 cp cu filtru de particule. 

De câteva zile a început uneori când o pornesc la rece  sa nu meargă rotund puțin timp, consumul instant urcând mult și își revine după maxim 1 minut. 

Am. Fost sa pun tester pe mașină fiind sigur ca este un injector cu problema, deoarece vara trecuta i am mai schimbat unul, mașina având aceleași simptome. 

Când am fost sa pun tester pe mașină, valorile erau : 1. 0,10 2.-0.20 3.0.13 4.-0,15.

Din ce am citit prin cărți și tot acestea ar fi niște valori normale. 

De vreo 2 zile ma confrunt cu alta problema, mașina a început sa dea fum alb destul de mult când o turezi sau din când în când la relanti. 

Am verificat filtrul de particule și îmi arata ca are maximul de încărcare de 60 de grame și îmi spune ca ar fi 123 grame în el. 

Dacă ar fi asa, cum este posibil de mie niciodată nu mi a făcut regenerare, filtrul de particule nu s a aprins niciodată, iar mașina merge și trage normal. 

Ma poate lamuri cineva cu ce pot începe sa verific? 

Turbina a fost rectificata anul trecut în vara deoarece s a rupt axul, am rezolvat și a mers bine pana acum. 

Mașina merge și trage bine 

 

Modificat de George Moise
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Corectiile vizibile pe grupul 13 nu au nici o relevanta cu starea și uzura injectoarelor.

Mult mai importante sunt grupurile 018 si 023...la care nu se uita nimeni,probabil fiindca habar nu au ce sunt.

Faci confuzie intre valoare de cenusa si funingine...funinginea este exprimata in procente iar cenusa este un reziduu care ramane in dpf dupa ce in urma regenerarii funinginea este arsa.

Martorul se aprinde doar dupa cateva esuari in procesul de regenerare...deci indica posibile probleme.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, pai și ce ar trebui sa verific, astăzi am făcut un drum de 450 km de munte autostrada și tot si mașina n a zis nimic, a mers corect, a consumat normal pt drumul respectiv? 

Fumul este cam mult și înțepător și din cauza poate unei probleme mai mici ajung sa am dita mai problema, câteva îndrumări? 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai, dar cine a facut 515 km intre regenerari cu gen.2 DPF ? 

 

Nu eu ! Din pacate, e doar o gluma, pe la 330 km a regenerat, a mers sotia prea putin ca sa o termine, ajungand pana la 50% dupa 14 min de mers in oras, apoi stationat pe loc, oricum degeaba (mai lucram la instructaj 😄).

La repornire nu a mai vrut sa regenereze nici de nebuna (pe aplicatie a ramas iconita de regenerare, cea cu clepsidra rosie, posibil ca avertizare sau eroare). 

 

A regenerat a 2-a oara cand s-a incarcat din nou, drept urmare am scos-o la drum intins vreo 60 km, turatie constanta, putin peste 2000 rpm. Dupa alte 11 min de regenerare, filtrul a ajuns la 4,6 g.

 

Me, happy :). Invatam sa ne cunoastem nevoile 😁

Screenshot_20210713_071740_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20210713_072509_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Regenerarile rare nu sunt benefice ptr dpf...nu inteleg dc tot cautati sa regenereze cat mai rar,cand managementul este facut sa regenereze cat mai des,dar sa dureze cat mai putin.

O regenerare facuta foarte rar...dureaza foarte mult,cu stres termic mare asupra motorului si mai ales uleiului.

O regenerare facura des...dureaza mult mai putin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu @vlahdacoroman. Caldura absorbita de catre componentele motorului (inclusiv lichid de racire si ulei etc) e direct proportionala cu timpul in care acestea se afla in mediul cu temperatura crescuta. Cu cat mai mare timpul, cu atat stresul acumulat este mai mare. Ideal ar fi regenerari rare cu timp scurt. Dar, daca nu se poate, este de preferat sa fie dese si scurte.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman Tocmai, era o ironie la adresa mea. Nu a terminat initial regenerarea si nu si-a mai resetat km.

 

       Nu ma deranjeaza ca are alt management si regenereaza mai des, dar ma bucur cand apuc sa fac mai multi km intre regenerari, si in functie de stilul de mers. 

 

       Dupa regenerarile destul de dese, am incercat alt carburant de proba, de la Rompetrol am trecut la Mol si am constatat ca s-a marit distanta intre regenerari. Voi merge mai departe pe acelasi carburant.

 

       Nu cred ca vrea nimeni sa ii regenereze la 100 km daca se poate la 150 km in aceleasi conditii de mers, dar cu alt carburant. Mai intervine si factorul uman, nu tot timpul poti sa stai cand vrea sa regenereze 😐

 

       Invatam si testam in continuare 😀. Drumuri bune !

 

Modificat de Adria_n
adaugare text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta am patit si eu cu motorina de la Rompetrol.Cat timp am bagat motorina de la Mol,aveam regenerari pe la 350-450 km.Dupa ce am pus varianta mai scumpa de la Rompetrol,regenerarile s-au facut mai des.Am crezut ca sunt eu nebun cu treaba asta,dar se pare ca nu-i asa.Ce-i drept,trage mai bine cu Efix decat cu aia de la Mol.Acum am facut iar plinul cu Mol,s-a marit distanta dintre regenerari.Circul aproape mereu pe aceleasi drumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
21 hours ago, Adria_n said:

@vlahdacoroman Tocmai, era o ironie la adresa mea. Nu a terminat initial regenerarea si nu si-a mai resetat km.

 

       Nu ma deranjeaza ca are alt management si regenereaza mai des, dar ma bucur cand apuc sa fac mai multi km intre regenerari, si in functie de stilul de mers. 

 

       Dupa regenerarile destul de dese, am incercat alt carburant de proba, de la Rompetrol am trecut la Mol si am constatat ca s-a marit distanta intre regenerari. Voi merge mai departe pe acelasi carburant.

 

       Nu cred ca vrea nimeni sa ii regenereze la 100 km daca se poate la 150 km in aceleasi conditii de mers, dar cu alt carburant. Mai intervine si factorul uman, nu tot timpul poti sa stai cand vrea sa regenereze 😐

 

       Invatam si testam in continuare 😀. Drumuri bune !

 

La unele modele regenerarile intre 150-250 sunt perfecte...asa sunt calculate!Nu e nimic anormal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

la mine arata ca am parcurs 1150km de la ultima regenerare 😑

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pana acum aveam regenerari la 280km in bucuresti si peste 600km exclusiv extern

acum le face la 180km in bucuresti si maxim 350km extern

118%incarcare

1.6 cayc 2012 230.xxx. km dieselgate de pe la 170.xxx. km

sa ii fac o curatare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cantitatea de cenusa, care este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, maistoru a scris:

pana acum aveam regenerari la 280km in bucuresti si peste 600km exclusiv extern

acum le face la 180km in bucuresti si maxim 350km extern

118%incarcare

1.6 cayc 2012 230.xxx. km dieselgate de pe la 170.xxx. km

sa ii fac o curatare?

Fa downgrade de soft. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/27/2021 at 4:54 PM, F l o r i n said:

cantitatea de cenusa, care este ?

81.43g

On 7/27/2021 at 7:12 PM, powershot said:

Fa downgrade de soft. 

intentionez sa o fac impreuna cu un stage1 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/27/2021 at 12:08 PM, maistoru said:

pana acum aveam regenerari la 280km in bucuresti si peste 600km exclusiv extern

acum le face la 180km in bucuresti si maxim 350km extern

118%incarcare

1.6 cayc 2012 230.xxx. km dieselgate de pe la 170.xxx. km

sa ii fac o curatare?

 

 

Daca te ajuta sa iti stabilesti nr. de km: (vezi ca incarcarea cu cenusa poate varia destul de mult de la masina la masina) .. la mine am 35 grade de cenusa la 151.000 km. 

Asta inseamna 70 de grame la 302.000 km... 

81 de grame ...351.000 km ..

 

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar difera destul de mult.

 

        Eu am 42,80 gr la 164.000 (1.6 de 110 cai) iar un prieten cu Golf 7 (tot 1.6, dar de 105 cai) are ~ 43 gr la 193.000 km. A mea e luata din afara, a lui e din tara (mearsa majoritar extraurban). 

 

        La incarcarea aia de peste 80 gr probabil este de +/- 300.000 km. 

 

        Tind sa cred ca cea mai mica incarcare cu cenusa o obtii la o exploatare extraurbana pe drumuri nationale sau autostrada mers incet 🙃.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de simplu de inteles ca factorul principal in ceea ce priveste atat distanta intre regenerari cat si nivelul de cenusa acumulat in filtru este consumul de carburant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai adauga si consumul de ulei, care genereaza cenusa, necontorizata. 

Am vazut multe euro 6 inspecial, cu pres dif mare, peste normal desi masinile erau in km reali. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod real, in motor, ECU foloseste la calculul OIL ASH o functie care tine cont in principal de harta de emisii, sarcina motorului, orele de functionare si consumul de combustibil care sunt variabile. In functia OIL ASH, cenusa din ulei (care reprezinta 90% din totalul cenusii depuse in DPF) este o constanta calculata de producator din valoarea medie a unui consum de ulei de calitatea recomandata de producator (cu cenusa cunoscuta) pe tipul de motor respectiv.

Deoarece cenusa provenita din ulei reprezinta 90% din total putem deduce ca valoarea pe care o citim cu VCDS este doar informativa/aproximativa si ca incarcarea reala a DPF va fi:

- mai mica daca motorul consuma mai putin ulei decat media pe tipul de motor utilizat si folosim un ulei cu cenusa mai putina;

- mai mare daca motorul consuma mai mult ulei decat media pe tipul de motor si folosim un ulei cu cenusa mai multa sau aditivi suplimentari;

Cenusa din ulei se aduna doar in functie de numarul de ore de functionare si turatie.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash e mai reprezentativ pentru numărul de kilometrii decât pentru starea filtrului de particule. Singurul senzor care măsoară în mod real starea filtrului, e cel de presiune diferențială. Restul valorilor sunt calcule estimative și au multe variabile.

Inginerii VW puteau face o treaba mai bună dacă estimau încărcarea cu cenușă pe baza presiunii diferențiale, măsurată imediat după regenerare, când în mod normal rămâne doar cenușa.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au vrut sa elimine posibilitatea unui senzor de presiune diferentiala care poate arata eronat. OIL ASH e reprezentativ mai ales pentru orele de functionare si mai putin pentru kilometri deoarece prin oras unde se fac kilometri mai putini pe ora de functionare incarcarea este mai mare.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • aazur
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!