Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, mtode said:

 ....mi s-a aprins senzorul de EGR ....

Masina nu are nici un martot pt egr,acel martor se poate sprinde fin zeci de cauze.

Nu a mai fost si alta eroare?

Mergi prea mult in oras pe distante scurte.

Cand relantiul e la aprox 1000rpm las-o sa termine regenerarea sau scoate-o la drum.

Sterge eroarea si fa o regenerare in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Acum cateva zile am cumparat un Touran din 2008 cu motor 2.0 BMM. In probe a functionat bine, spun eu, neavand nici o cunostinta de cum ar trebui sa functioneze un motor Disel. Motorul tragea foarte bine. Am facut aproximativ 150 km pana intr-o seara cand am plecat dintr-o parcare si s-a aprins semnul filtrului de particule. Din cate m-am interesat pe la cunostinte, am facut, sau mai bine zis, am incercat fara succes o regenerare in mers, aproximativ 60km aproape constant la turatie de 2500-2800R/min. Mi s-a aprins intermitent spirala, apoi si chekul dar nu se intampla nimic. Pe tester am eroare P242F, mi s-a spus ca filtrul este infundat in proportie de 98,6% si ca inainte de a fi vanduta masina, a fost pacalit softul cum ca ar avea un filtru nou, metoda foarte periculasa pentru motor. 

In prezent, motorul nu urca mai mult de 3000rot/min.

Problema este ca trebuie sa fac RAR-ul pe 30 ian si trebuie sa o rezolv cat mai repede, motiv pentru care apelez la parerile voastre in legatura cu cea mai buna solutie pe care sa o aplic.  Multumesc.

IMG_20180114_104626.jpg

IMG_20180114_104704.jpg

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf colmatat. Sterge eroarea ,fa regenerare fortata (10-15 min) urmareste temperaturile din filtru ,daca nu cresc la 600-800 grade trebuie facute investigatii la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sters eroarea dar la recitire, apare imediat. Cu cine am vorbit despre regenerarea fortata, a zis ca nu se baga deoarece a avut evenimente neplacute in care efectiv i-a luat foc masina. Bineanteles ca ma cam sperie gandul acesta al regenerarii fortate. La ce turatie se mentine motorul in timpul acestei regenerari?

Hotararea luata pana acum este sa demontez filtrul si sa-l trimit la Odorhei dar ma gandeam ca poate scap mai usor.

Filtrul presupune o manopera de demontare complicata, se mai desfac subansambluri la Touran pentru a fi dat jos? 

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2509-2900 rpm ,viteza a3a.

De asta se monitorizeaza temperatura pe durata regenerarii ,ca sa nu ia foc.

Daca temperatura nu creste ...poti pune si dpf nou ca se infunda.

Curatarea dpf-ului te ajuta numai daca problema actuala nu e de la motorul cara a infundat filtrul.

Daca dai dpf-ul jos porneste motorul ,acceleraza si daca scoate fum ...nu monta filtrul pana nu remediezi problema.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suhanel06021981@gmail.com

Buna ziua. După ce am făcut o regenerare a DPF comandata din tester in următorii 1000 de km mașina (passat CC 2011 2.0 tdi 170 hp) mi-a scos cam de 5 ori, la intervale variabile de timp, fum pe la turbina sau DPF (nu am reușit să-mi dau seama pt că sunt foarte apropiate). Prima data când mi-a scos fum (la 150 de km după ce am acea regenerare) mașina scotea fum albicios pe perioada de accelerare brusca pe evacuare iar după ce am oprit-o am observat că scotea fum și pe la DPF sau turbina. De unde ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca la Touran BMM, catalizatorul este in acelasi corp cu DPF-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt corp comun

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram hotarat sa scot DPF dar din cate am inteles, nu se poate scoate fara catalizator in cazul in care sunt in aceeasi carcasa. Vreau sa pastrez catalizatorul pentru a iesi noxele la Rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Negresa a scris:

Eram hotarat sa scot DPF dar din cate am inteles, nu se poate scoate fara catalizator in cazul in care sunt in aceeasi carcasa. Vreau sa pastrez catalizatorul pentru a iesi noxele la Rar.

Salut! Eu am anulat dbf ,sunt in acelasi corp,dar catalizatorul a ramas! La iesirea dinspre partea motorului in acea cutie la inceput se afla catalizatorul, apoi este filtrul de particole! Acel dbf a fost spart cu o surubelnita bucati,iar catalizatorul a ramas! Eram acolo cand s a facut operatiunea! Am intrebat daca se da jos si catalizatorul, mecanicul mi a zis ca se poate,dar nu are rost! Mi a dat jos doar dbf ul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sa primesc un DPF de pe o masina cu 100000km la 1000 lei. Datorita zapezii, inca mai astept sa ajunga curierul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai important e sa gasesti cauza colmatarii,altfel o sa-l infunde si pe asta sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi DPF-ul. Daupa cativa kilometri, o distanta de la bordul becul ce clipea cu spirala iar motorul incepe sa traga bine, ramanand doar verificul si filtrul particulei aprinse in bord. Am mers la cineva cu soft diagnoza sa-mi reseteze erorile si ce mai era de facut dar in mers, pe regenerarea cu laptopul, unul din senzorii de temperatura imi arata 900 grade. Am scos pe rând cele două mufe, neagra și maro dar nu se întâmplă nimic cu temperatura de 900 de grade. Omul a ajuns la concluzia că ori pe traseul mufei negre spre ECU ar fi o intervenție care să mascheze o eroare, ori este ceva din moale modificat.

In continuare, se aude un tiuit, nu suierat, in diferite sarcini ale motorului. 

Rog sa va dati o parere.

 

IMG_20180120_152219.jpg

IMG_20180120_152332.jpg

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rescrie un soft original ,ca sa excluzi varianta unui soft modificat in scopul vanzarii

Daca valorile de mai sus sunt cu motorul la relanti dpf-ul nu se prezinta chiar bine ,presiunea diferentiala e cam mare . Daca valoarea de 12.75 mbar creste in scurt timp ...trebuie sa cauti problema la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Daca ar intra intr-un final in regenerare, diferenta de presiune nu v-a scadea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scade dupa regenerare . Important e sa vezi cat % se incarca si in cati km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Adica daca se incarca in limite normale, inseamna ca motorul functioneaza bine si nu scoate mult fum? In cazul in care softul este ok, oare ce as mai putea verifica in legatura cu cele 930 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se incarca 30-40% in aprox 400 km de mers in oras e perfect

Verifica temperaturile senzorilor dimineata la rece doar cu contact pus

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult 930 grade ...senzorul după galerie cum se prezinta...nu cumva ai (diode termistori etc) in loc de senzor ...unii mai fac și așa ceva cu senzorul ăla când se buseste

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la asta se referea si persoana care a facut verificarea.

Eu am desfacut doar mufa neagra si maro pentru proba celor 930 grade dar cautand pe net, am vazut ca senzorul cel mai de jos are mufa portocalie, pe care eu nu am desfacut-o pentru verificare. Imi pare foarte rau ca nu am fost atent la acest detaliu in momentul schimbarii DPF-ului. Stiti care este ordinea celor 3 senzori, cu mufa neagra, maro si portocalie, in ideea in care pe filtru sunt doar doi senzori? Ma gandesc si sper ca cel portocaliu sa fie defect si sa genereze cele 930 grade.

Screenshot_2018-01-22-04-52-16-854_com.android.chrome.png

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am facut o scanare si am urmatoarele valori :

 IDE00427-ENG101722   Particle filter: difference pressure-DIP_PF 10.12 hPa
  IDE00428-ENG100917   Particle filter: offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -0.41 hPa
  IDE00430-ENG102682   Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 
  IDE00431-ENG102952   Particle filter: field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000  
  IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 25690.30 s
  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 73.0025866 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 14.22 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 11.67 g
  IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 119.2 km
 

Golf 6 1.6 tdi  cayc, 2011, 237.000 km.

Care e limita maxima acceptata a diferentei de presiune ? 

Trebuie curatat filtrul de particule ?

Precizez ca nu am softul de dieselgate instalat.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • gabriel88
    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!