Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Pentru cei care au motorul TDI 170cp DPF o intrebare. Apar aceleasi probleme cu curatirea DPF ca la Skoda RS cu acelasi motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Si chiar am mai scris asta. Daca ai grija ce motorina bagi, adica numai Euro 5, nu ai. Sau cel putin nu am avut eu pana acum. Am 9000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie o diferenta la felul de gestionare al motorului intre Rs si Passat. Cert este ca si pentru Rs daca alternezi mersul urban cu cel extra martorul de le DPF nu se mai aprinde. in cazul meu DFP-ul s-a aprins o singura data la 300 km dupa ce ridicasem masina de la dealer. Mersesem acesti 300 km numai in oras si dand si cateva talpi masinii intre semafoare ca de, nu de multe ori in viata iti iei masina noua! :D

Cert este ca de atunci martorul DFP nu s-a mai aprins iar masina a inceput sa vada intre timp si drumurile dintre localitati! Acum am la bord 2100 km.

Am vazut pe aici pe undeva ca si la Passat s-a intamplat sa se infunde filtrul de particule, iar din punctul de vedere am calitatii motorinei intr-adevar trebuie avuta mare grija!

Orice ar crede oricine cel putin pentru mine Rs-ul este o masina buna.! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am passat 2.0 TDI 170 CP...nou noutz...o luna are.....am probleme cu filtrul de particule...dupa cum am citit pe forumuri...exista, sau a existat aceeasi problema si la Octavia RS....daca merg 100-200 km prin bucuresti se aprinde martorul....stie cineva daca se poate rezolva problema si cum?....a mai patit cineva asta la noul passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Euro 5 de la OMV si problema e rezolvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fa o plimbare la 1-2 saptamani extraurban cca 50 km la turatie/viteza constanta in tr a V a sau a VI a pe la vreo 120. Regenerarea dureaza maxim 15 minute. Nu esti nici tu nici masina de vina ci traficul de bucuresti si motorina slaba calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus de la petrom de 2 ori euro 4 ca nu mai aveam mai deloc si nu a fost nici o problema. atentie, am facut plinul nu am pus doar un pic si a fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina de un an si ii pun doar EURO 5 de la rompetrol. nici nu am vazut becul de la dpf aprins vreodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu aceeasi masina, 2600km. Nu am avut probleme, pun Euro 4 de la OMV. E drept ca mai tot timpul schimb la 3.000 de turatii in oras, asa sunt obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3100km si nici o problema cu dpf - petrom(euro 4)+petromv(premium sau sprint diesel)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

sunt nou pe vw forum. trebuie sa imi ajunga masina in nov (b6 170 cp dsg). deja m-am speriat cand am citit ca se aprind diversi martori gen dpf cand masina este noua. in general am o parere buna despre vw, mai ales ca am mai avut passat si acum am un golf, dar nu pot sa cred ca la o masina de peste 30.000 e apar atat de repede aceste probleme...ar fi pacat sa fie intr-adevar defecte, poate ca sunt doar erori de bc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu_Andrei: felicitari pentru masina achizitionata, si stai linistit, e o masina foarte buna, dar stii cum sunt oamenii... eu am masina de 5 luni si nu am nici o problema cu ea.....si dpf ul se aprinde pentru ca asa e normal, se aprinde cand e plin cu particule in proportie de 40%, si te anunta sa ii faci procedura de ardere a lor, dar daca nu mergi ff mult in oras nu ai sanse sa vezi martorul dpf aprins....oricum asta e rolul dpf ului, sa arda particulele, deci e normal sa te atentioneze....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc...abia astept sa vina...

poti sa-mi dai mai multe detalii legate de aceasta procedura de ardere a particulelor? ce fac daca se aprinde acel martor?

...am o vaga impresie ca cei de la pbv nu-mi vor spune nimik cand o sa iau masina si nu vreau sa ma trezesc cine stie pe unde ca se aprinde si nu stiu ce trebuie sa-i fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu_Andrei: pai scrie si in carte... :lol: , dar uite cum faci: cand se aprinde martorul dpf, trebuie sa rulezi cu masina timp de 15 minute, la peste 80km/h, si peste 2000rpm, cat de cat constant...dar nu trebuie sa faci asta imediat, el se aprinde cand e plin la 40%. oricum sa pui euro 5, si nu cred ca o sa ai probleme. mie mi s-a aprins dupa ce chinuisem motorul vreo 10 zile prin oras, doar prin centru, am iesit pe autostrada intr-un weekend si totul a fos ok... deci nu-ti mai face griji DEGEABA. asta nu e o problema! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms, m-am mai linistit.

o sa revin cu impresii dupa ce vine masina; sper sa ajung si pe la intalniri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva care este modul si intervalul in care se face (auto) curatarea DPF? la masina din semnatira se intampla periodic ceva ciudat: brusc incepe sa scoata mult fum alb, urat mirositor si sa scada in putere pentru cateva minute dupa care totul revine la normal.

acesta sa fie procesul de autocuratare al DPF? sau alte probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta nu are legatura cu DPF-ul in nici un caz...fa o scanare cu Vag-ul sau mergi imediat in service cu ea.

Bafta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rzf:Vrei sa fii sigur ca are DPF...acum mi-am dat seama ca e 1.9..din cate stiam eu exista cu DPF nu? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@4abc. 1.9 au DPF sigur sigur (modele noi evident). Uite-te pe site-ul skoda/vw pentru lamuriri. Poti alege cu (daca tu crezi in mitul incalzirii globale provocate de excesul de CO2) sau fara DPF. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este din 2007 si are sigur DPF (este import germania)

o sa fac o scanare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand incepe sa se comporte ciudat, se aprinde si martorul de filtru de particule pe bord. Inseamna ca calculatorul de motor a adoptat un program de regenerare a filtrului. Acest program se declanseaza atunci cand filtrul de particule este colmatat peste 30% si incearca sa faca regenerarea pana cand filtrul ajunge la 80%. Peste 80% calculatorul nu mai induce starea de regenerare pentru ca este pericol de incendiu. Atunci va ramane martorul de filtru de particule permanent aprins pe bord si trebuie sa mergi la un dealer pentru a efectua controlat acea regenerare a filtrului.

Bun: de ce merge motorul ciudat cand se face regenerarea DPF-ului. ECU modifica avansul distributiei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare. Catalizatorul (care are DPF incorporat) are temperatura de regim ~500grade. Funinginea (care se aduna in DPF) are temperatura de autoaprindere de aprox. 600-650grade. Deci, prin modificarea fazelor distributiei ECU creste temperatura catalizatorului pana pe la 600-650grade si atunci funinginea se autoaprinde.

Bun, ce faci cand incepe regenerarea? De obicei ECU induce o stare de regenerare in conditiile in care mergi la turatii si viteze relativ constante cu auto. Daca incepe regenerarea cand tu esti in mers, incearca sa tii cat de cat turatia constanta (peste 2000rpm, indiferent de viteza) pentru a beneficia de o regenerare cat mai completa a filtrului. Nu accelera brusc, nu forta motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mutumesc pentru amanunte , se pare ca despre regenerare este vorba deoarece la scanare nu am gasit erori stocate si intradevar cand au aparut fenomenele rulam cu 50km constant (cu tempomatul) in localitati lungi

si fara trafic

oricum orice informatii sunt binevenite deoarece numarul masinilor cu DPF va creste constant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar creste numarul dieselurilor de la VAG echipate cu DPF (se pare ca asta este trendul inainte de trecerea la motoarele commonrail dezvoltate de Audi). Din pacate nici dealerii si nici utilizatorii nu au cunostinte clare despre ce inseamna DPF si stilul de mers cu acestea. Eu unul am incercat sa fac putina lumina pe-aici. Mai este un topic despre DPF si la Skoda->Octavia2. Acolo e postata si o imagine a catalizatorului cu DPF integrat. O sa sintetizez mai multe informatii si am sa rog un moderator sa faca un sticky.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand te gandesti ca sunt Dieseluri care trec normele de poluare fara DPFuri :eek: ...

Personal cred ca toate Dieselurile vor fi obligatoriu cu DPF din cauza ca in anumite regimuri de functionare emit particule...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!