Jump to content

Probleme Pornire


supras_clan
 Share

Postare recomandată

A aparut si la mine problema cu pornitul mai greu cand e relativ frig afara... mi-e teama sa ma gandesc cand or veni temperaturile de sub -10 grade daca acum deja da semne de oboseala.

Daca masina (Bora 1.9 TDi 90 CP , 85k km) sta mai mult de 12 ore nepornita, porneste la 2-3 cheie.

Am observat ca pe furtunul transparent care duce motorina din filtru la motor lungimea bulei de aer difera: Astfel e de cca 4 degete cand masina este amorsata, iar dupa o perioada de cateva zile nepornita ... nu se mai vede deloc motorina pe acel furtun.

De la ce poate sa fie problema? Cum se poate remedia?

Va multumesc frumos pentru timpul acordat!

Catalin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-i o supapa de sens pe tur.

Multumesc frumos pt raspuns Taz21!

Am atasat poza cu furtunele... pe cel transparent am observat bulele. Cand se merge cu masina dupa 5 -10 minute e o bula de aer de cca 4 degete.

Daca nu se merge cu masina 1-2 zile nu mai se vede deloc motorina in acel furtun (si porneste la 2-3 chei)

Am pus si doua sageti de culori diferite, intrebarea e : care e turul si returul?

Multumesc!

post-62507-1288279981_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turul e cel transparent. Daca ai bule pe el iti merge masina in suturi si te zgaltaie la relanti. Ai schimbat filtrul de curand? Verifica conexiunile si verifica si stutzul de sub filtru sa fie infiletat cum trebuie. Si la supapa unde vine returul este un o-ring care se cam duce in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate cunosc la motorul de 90CP,problema lipsei motorinei pe tur este cauzata si de pompa de injectie care se dezamorseaza,lucru care nu ar trebui sa se intample.Nu stiu sa ofer mai multe detalii dar aici poti afla mai multe TURBODIESEL.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat ce are... dupa o inspectie mai amanuntita am descoperit ca furtunul ce iese din filtru (Tur) este crapat si pe acolo trage aer. Vezi poza din atasament cu sageata rosie.

Va rog sa ma ajutati daca stiti unde sau pe cineva care poate sa inlocuiasca acel furtun mai ieftin ? Am intrebat la PORSCHE Romania si pretul piesei de schimb costa cca 370 RON fara manopera. Si mi se pare f.f. mult pentru un furtun de inlocuit.

post-62507-0-73054300-1288608869_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este numai un furtun, este tot setul de tur-retur, iar ca pret,orientativ, in ETKA este 46 euro fara tva (la noi pe piata mai apar si alte adaosuri) si aici am gasit o discutie unde zice ceva de 75$.De inlocuit nu cred ca este greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten care are un golf 4 TDI si in locul furtunului tau de tur are un furtun negru de cauciuc de grosimea bucatii care iti iese tie din filtru. Poti pune si tu un furtun intreg (se vinde la metru in magazinele de piese auto)- acum nu stiu cum e la tine in partea de sub capac (daca poti scoate capacul de la motor si face o poza acolo unde intra furtunul iti pot spune daca e la fel ca la golf).

De fapt unde mai exact e crapat furtunul? Incercuieste pe poza zona.

ps. m-am uitat in ETKA si am vazut cum arata. Parerea mea ca poti inlocui furtunul cu unul din cauciuc de grosimea bucatii care iti iese din filtru. (pretul e sub 20RON/m)

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat ce are... dupa o inspectie mai amanuntita am descoperit ca furtunul ce iese din filtru (Tur) este crapat si pe acolo trage aer. Vezi poza din atasament cu sageata rosie.

Va rog sa ma ajutati daca stiti unde sau pe cineva care poate sa inlocuiasca acel furtun mai ieftin ? Am intrebat la PORSCHE Romania si pretul piesei de schimb costa cca 370 RON fara manopera. Si mi se pare f.f. mult pentru un furtun de inlocuit.

In Bucuresti sint centre care sertizeaza furtun de orice fel pe orice stut, sint convins ca si la voi sau mai ales la voi exista asa ceva... din ce vad in poza nu e deloc mare filozofie sa puna o bucata de furtun pe stutul spre plastic, in partea cealalta vad ca sint coliere clasice . Singura treaba mai deosebita este sa fie furtunul rezistent la produse petroliere .

Eu, daca ar fi vorba de masina mea, as taia sertizarea furtunului de cauciuc si as elibera stutul spre furtunul de plastic si as cauta tot un furtun de plastic , transparent cu care sa completez traseul = cu o bucata de furtun si doua coliere as rezolva problema destul de elegant , zic eu .

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o mica nelamurire cu care sper sa ma luminez. Mi-am schimbat bujiile in speranta ca voi avea o pornire la rece mai rapida, dar tot la fel :)) , imi invarte de 4-5 ori pana porneste, la cald imi porneste la sfert. Masina in cauza e un golf3 1.6 AEA.

Astept raspuns de la cei care cunosc sau care s-au confruntat cu asa ceva.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa faci schimbi bobina de inductie cu una de la o masina care porneste la sfert

poate fi de la ea, sa fie fisurata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, poi daca ar fi de la bobina, n-ar trebui sa am probleme si in functionarea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e noua, abia am cumparat-o. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi iesind din parcarea blocului am evitat o posibila tamponare si am apasat frana omorand motorul instant. Eram in relanti viteza a 2-a. Din acel moment motorul nu mai porneste. La primele 2 chei parca totusi avea vlaga dar de la a 3-a motorul e mort. Stie cineva ce s-ar fi putut intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si porneste sau nu in final ca nu inteleg?

sa nu iti fi sarit distributia de la punct daca nu mai porneste deloc sau daca porneste dar sta siudat in relantiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o mica nelamurire legata de pornirea la rece acum iarna pe frig. Am auzit tot felul de povesti. Cum e mai bine sa pornesti? Ii dai o cheie scurta "ca sa rupi uleiul" si dupa inca una, sau tii pana porneste?

Cum e mai bine? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu cred ca e buna varianta cu cheia scurta,daca e slaba bateria poti sa ai o singura incercare la temperaturi cu - .Daca nu porneste din prima dupa nu mai porneste.La benzina nu conteaza,golful meu iarna trecuta la -27 de grade i`am pus contactul s-au stins toate becurile din bord,i`am dat cheie si a luat-o din prima.Doar a mea si a lu vecinu au pornit pe frigu ala.La diesel recomand sa se puna de mai multe ori contactul sa se incalzeasca mai bine bujiile si sa se opreasca toti consumatorii (faruri,casetofon,ventilatie,dezaburire,stergatoare etc),daca nu ai baterie zdravana nu porneste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui de mai multe ori contactul la diesel nu faci decat sa uzezi prematur bujiile. ele stau aprinse atat cat trebuie in functie de temperatura citita de G62 (senzorul care masoara temperatua lichidului de racire).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu cred ca e buna varianta cu cheia scurta,daca e slaba bateria poti sa ai o singura incercare la temperaturi cu - .Daca nu porneste din prima dupa nu mai porneste.La benzina nu conteaza,golful meu iarna trecuta la -27 de grade i`am pus contactul s-au stins toate becurile din bord,i`am dat cheie si a luat-o din prima.Doar a mea si a lu vecinu au pornit pe frigu ala.La diesel recomand sa se puna de mai multe ori contactul sa se incalzeasca mai bine bujiile si sa se opreasca toti consumatorii (faruri,casetofon,ventilatie,dezaburire,stergatoare etc),daca nu ai baterie zdravana nu porneste...

Si mie imi porneste de la prima cheie doar ca invarte de vreo 3-4ori si zic unii ca trebuie mai intai sa-i dai scurt "sa rupi uleiul" fiind 10w-40 oricum e mai gros. Bateria e noua n-am probleme, ma interesa strict fenomenul cu cheia scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e ok sa invarta de 3-4 ori, daca nu porneste din prima nu are rost sa invarti la infinit ca omori si electromotorul si bateria. Deci nu o ia din prima, mai pui o data contactul, in felul asta "rupe " si uleiul, dar cel 10W 40 e margarina si cam greu sa urce in rampa dupa 3-4 "invarteli" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste din prima fara probleme, facand abstractie de faptul ca nu porneste, ma interesa strict basmul "ruperii uleiului". Chiar daca-ti porneste masina la prima cheie e mai bine sau nu sa tii scurt prima cheie pentru "ruperea uleiului"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e basm.

:offtopic: Hai sa-l trimitem la MythBusters :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa rupa, frate? Povesti. Pe mine ma intereseaza sa urce cat mai repede in rampa sa unga ce trebuie pe acolo. Vedeti si voi functionarea motor si ungerea cu ulei a motorului (sau cum ii zice) ca e pe net si film si desen, unde apare acea rupere? Ca e pompa care pompeaza ulei (trage)... atat... cine sa se rupa? Ca e "rupt" sau nu aia nu conteaza ca acolo nu apare fenomenul. Vreti sa traga pompa mai usor schimbati uleiul cu unul mai fluid la rece. Gradele de fluiditate le aveti la prima cifra din cod 5W40, 10W40. 15W40.

Cu adevarat e un basm... fenomenul apare la uleiul care face pojghita si piesele trebuie sa treaca prin ulei. Exista pe vremuri la masini-unelte un asemenea procedeu ( de exemplu la strunguri, la diverse freze industriale samd). Singurul loc in care se manifesta asemenea fenomen la masini (autoturisme etc) este in cutia de viteze in mod special daca nu aveti suficient ulei. Dar si acolo sfatul este sa porniti incet de pe loc pana se fluidizeaza putin uleiul. Totusi la 75W90 nu prea se simte la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!