Jump to content

Jante, anvelope & TPMS (Tiguan 5N & 5N2)


gynel
 Share

Postare recomandată

Multumesc victorash. Daca nu intra, o sa mearga pe un B6. Totusi, sper sa mearga pe Tiguan B6-le fiind mai mult prin garaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a atras atentia asupra unui aspect de luat in seama. Poate aveti idee, ce diametru are gaura centrala la Tiguan 2012? Mi s-a spus de la aceeasi sursa ca poate sa fie 57mm sau 66,6mm

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

66 parca s-a pus doar pe Audi-urile noi, nu si pe VW-uri.

LE: Daca te uiti aici toate jantele recomandate se potrivesc si la modelul anterior, fara facelift, deci nu s-a modificat diametrul gaurii centrale intre cele doua modele...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi puteti spune si mie un cod si un pret pentru capacelele pentru jantele de tabla de Tiguan? Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Pentru ca e miez de vara, in acord cu intelepciunea populara, e timpul sa-mi fac griji pentru anvelopele de iarna.

Am vazut ca la VW exista o oferta de anvelope cu janta la vreo 1000 pe set, cu anvelope Semperit, generatia 2. Ce stiti de ele?

Citisem pe undeva ca Semperit e varianta buget a lui Continental.

La pretul asta se pot face destule combinatii pe piata, cu jante pe alese.

Eu nu am avut pana acum decat Dunlop de iarna si Michelin de vara (pe berlina si hatch) dar am citit de bune si despre Nokian. In alta parte am citit de bine despre Bridgestone, la varianta pentru SUV 4x4 de 215/65/16.

Cineva m-a sfatuit sa raman la jantelele de 16 pt iarna si sa cumpar jante de 17 pt vara (viitoare :) ).

Merita diferenta intre normale si XL?

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat de la reprezentanta un set de roti de iarna, dar cu jante de aluminiu de 16". Nu mai stiu exact pretul, in jur de 3000 RON (sper sa nu spun prostii). Anvelopele sunt Semperit Speed Grip 2 215/65 R16. Le-am folosit doua ierni si sunt foarte multumit de ele. Poti gasi pe internet cateva teste, in care s-au comportat bine: http://www.anvelopetop.ro/stiri-anvelope/53.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu inclin sa nu ma mai complic cu altii si sa merg pe ideea reprezentantei. La momentul asta, oferta e in jur de 4200 de lei pt setul de 4 cu jante de aliaj si vreo 3600 cu jante de tabla.

Ma blocasem putin referitor la marca.

Spui ca esti multumit de Semperit. In ce conditii le-ai exploatat? Numai oras sau si in afara? Munte, zapada, forestier, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circul jumatate in oras, jumatate afara, dar pe drumuri curatate in general. Iarna urc destul de des in Patinis la ski si nu am avut nevoie de lanturi. In plus am versiunea 4x2; stiu ca multa lume e contrariata, dar eu nu am simtit lipsa 4x4 pana acum. O singura peripetie am avut, cand sotia a calcat o bucata de gheata de pe marginea drumului, in timp ce depasea cu viteza destul de mare. Masina a inceput sa "danseze" controlata de ESP, dar s-a redresat din cateva manevre. Referitor la pret, s-ar putea sa fi fost ceva de genul 3800 acum doi ani. Initial am crezut ca acum sunt 1000 de lei setul si nu am vrut sa par fraier ca am dat aproape 1000 de euro pe niste roti :D . Jantele arata foarte fain pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, jantele "originale" parca arata mai bine decat altele. E un motiv pt care as pune de la reprezentanta, respectivi faptul ca, presupun, designerii VW au "asortat" jantele la linia masinii. Pe piata sunt mii de modele de jante dar multe sunt mai mult decat toparlanesti si nu se potrivesc deloc cu linia Tiguanului.

Sa vedem cu ce oferte vin baietii de la VW Cta.

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am primit pe mail o oferta de la VW sau Porsche din care mi-am dat seama ca la reprezenta au sarit calul  cu preturile la anvelope de iarna (oare de ce nu ma mira? :grrrrrr: ), asa ca ma orientez catre un dealer de cauciucuri. Deocamdata in topul preferintelor este Nokian WRG2 SUV, 215/65/16.

Intrebarea mea e insa alta: la un 4x4, unde se monteaza lanturile antiderapante? Pe fata, pe toate rotile sau pe spate (putin probabil)?

Intreb pentru ca in manualul de utilizare de la Tiguan scrie, la una din pagini, ca se monteaza pe toate rotile iar in alta parte (acelasi manual :tuktuk: ) scrie ca lanturile se monteaza numai pe rotile din fata. Nu am manualul la mine ca sa va dau exact paginile, dar imi amintesc perfect de chestia asta pentru ca m-am distrat copios cand am citit.

De intrebarea mea se mai leaga si o a doua intrebare, legata de distributia tractiunii; stiam ca la Tiguan este o distributie de baza a cuplului la tractiunea normala de 90/10 fata/spate si care poate varia pana la un 50/50.

O sursa extrem de autorizata dupa parerea mea mi-a spus ca in mod normal tractiunea este 20/80 fata/spate, pentru ca e mai economic si mai usor ca rotile sa impinga masina decat sa o traga. Voi ce stiti? Daca ar fi adevarat, atunci logica ne-ar obliga sa punem lanturile intai pe spate!!!

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguanul, ca mai toate masinile cu acelasi sistem de la VW, nu are niciodata mai mult de 50% pe rotile spate. Despre lanturi nu stiu, nu ma pricep. Avand in vedere ca e majoritar o masina cu tractiune fata banuiesc ca pe fata, desi cred ca ar trebui pe toate 4...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca tractiunea este 90/10 sin ajunge pana la 50/50. De la pbn service am infirmatia

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk 4

Eu stiu ca tractiunea este 90/10 sin ajunge pana la 50/50. De la pbn service am informatia

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk 4

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aurel

Nasol e ca si eu tot de la un sef de service am informatia, desi nu mai auzisem vreodata de asa ceva.

Si eu stiam tot de 90/10.

 

De lanturi ce parere ai? Fata sau toate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar fata. Pt ca rotile fata sunt viratoare.

 

Informatia nu e de la sef este de la mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, mecanicul e mai de incredere decat seful. Clar :).

Revenind la lanturi, OK, pe fata e obligatoriu. Dar e vreo problema daca pun lanturi pe toate 4 rotile? Intrebarea e daca pot apare probleme (tehnice sau de orice alt fel) sau e doar o problema de costuri?

Nu sunt mecanic, nici macar inginer, domeniul meu e cel medical, dar incerc un rationament tehnic: in conditii de aderenta scazuta pe toate cele 4 roti (urcus cu zapada sa zicem), raportul de transmisie variaza de la 90/10 spre 50/50 si chestia asta apare atunci cand rotile din fata incep sa piarda aderenta. In urma acestei redistribuiri, rotile din spate incep sa impinga, sa "ajute" si ele, si masina devine un veritabil 4x4. Daca in acest moment al aderentei scazute eu vin cu lanturi pe fata, axul fata devine din nou trenul principal de tractiune (avand aderenta datorita lanturilor) iar spatele, pe zapada si fara lanturi, ramane in continuare fara aderenta, deci ma duc din nou catre rapoarte mai mari spre fata. Concret, va trage din nou mai mult fata (avand aderenta datorita lanturilor) in timp ce spatele fara aderenta nu va ajuta aproape cu nimic. Adica, mai pe scurt, se pierde aproape total suportul 4x4.

Si atunci nu e mai bine sa pui lanturi pe toate 4 rotile?

Nu exclud posibilitatea ca acest rationament sa nu fie foarte solid, tocmai de aceea îi rog pe cei cu pregatire in bransa sa ne lamureasca.

Totodata, daca moderatorii considera ca poluam topicul, îi rog sa-l mute acolo unde cred de cuviinta sau sa deschida unul nou. Tema ma intereseaza (sper ca nu doar pe mine) nu de teama zapezilor din Constanta :) ci pentru ca se profileaza un Revelion la Padina si nu vreau sa mai patesc ce am trait acum 2 ani cu Latitude-le.

Stima.

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vorbit eu cu mai multi dealeri de anvelope si posesori de 4x4 permanent sau nu, concluzia a fost ca este imperios necesar ca diametrul de rulare sa fie acelasi la toate rotile pentru momentele cand trag toate patru. Ganditi-va ca prin senzorii de ABS scaderea diametrului unei roti ce produce diferenta de turatie duce la aprinderea semnalului de pana. La tractiunea fata e suficient doar doua lanturi pentru ca fata trage si vireaza spatele doar "atarna"...la tractiune spate degeaba ai lanturi de impingere daca rotile viratoare pierd aderenta.  Despre necesitatea lanturilor la purtator si "usurinta" cu care se pot monta , nu uitati ca ramasi pe burta nici lanturile nu ajuta. Limita de rulaj in siguranta la ori ce fel de 4x4 este data de garda la sol( ma refer la cel solid nu la suprafata noroiului :icon_rendeer: ). Drumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceasi concluzie (lanturi pe toate cele 4 roti) se desprinde din mai multe site-uri pe care am avut timp sa le consult. Unul din ele pare cel mai bine documentat:

http://www.rubicon-trail.com/jeep101/chains.html

 

Mai e si:

 

http://www.yotatech.com/f177/snow-chains-front-rear-4wd-131617/

 

in care se spune clar ca o singura pereche de lanturi pe un 4x4 (indiferent de pozitionare), transforma automat acel 4x4 in 4x2.

 

Si ca sa mai si zambim, unul dintre cei de acolo spune foarte plastic ca daca sunt conditii atat de vitrege incat un 4x4 cu cauciucuri de iarna in stare buna sa nu se descurce, atunci mai bine nu pleci de acasa :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune-ti anvelope bune de iarna si ai grija sa nu o pui pe burta, iar daca o pui nu lantutile te ajuta, cu ele, fara ele, tot pe burta o sa fii, lopata e de baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare dreptate cu lopetile, am doua in masina, una de zapada si una de infanterie :) o fac si tarnacop in caz de nevoie.

 

Am folosit doar lopata de zapada, dar la curatatul parcarii, pana in prezent nu am reusit sa raman intepenit.

Am 2 perechi de lanturi sigilate :), le-am plimbat de cateva ori pe la munte, dar nu am avut dc. sa le folosesc.

Mi se pare normal sa fie montate pe toate 4 rotile, ca doar daia avem 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pun pe rotile de tractiune, la tiguan pe fata, la bmw(si aicea ma refer la icsuri x1/3/5/6) se pun pe spate.

 

oricum lanturile reprezinta o solutie de avarie pentru gheata si au impact asupra articulatiilor masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pun pe rotile de tractiune, la tiguan pe fata, la bmw(si aicea ma refer la icsuri x1/3/5/6) se pun pe spate.

 

oricum lanturile reprezinta o solutie de avarie pentru gheata si au impact asupra articulatiilor masini.

Adica la Tiguan pe toate 4 rotile indiferent de raport 90-10 sau 50-50. Lanturile corecte sunt in zig-zag tocmai sa nu existe diferente de diametru intre talpa de rulare si axul de tractiune. Diferenta de inaltime la lanturile cu zale doar transversale solicita in plus transmisia si articulatiile masinii. Am mers mai demult pe gheata cu un Patrool cu tinte pe anvelope...alta viata ...dar nu sunt acceptate pe asfalt... :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca tot a venit frigul si ca sa evit cozile ce vor aparea spre sfarsitul lunii, Tiguanul meu a primit ieri un set de Nokian WRG2 SUV 102H XL, la 580 de lei bucata, cu montarea inclusa in pret. Fabricate in sept 2013.

Pe asfalt uscat se comporta bine, zgomot la rulare apropiat de cel al celor de vara, confort OK.

Suprafata de rulare e destul de interesanta, cu profil asimetric, pe exterior mai longitudinal, pe interior mai fractionat.

Am cautat sa pun Nokian SUV 3, ultimul model de la Nokian, lansat in vara asta, dar in Romania nu avem fata de el, trebuie sa termine stocurile existente. Probabil ca le vor aduce mai spre primavara :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Jante, anvelope & TPMS (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!