Jump to content

Jante, anvelope & TPMS (Tiguan 5N & 5N2)


gynel
 Share

Postare recomandată

Ok, posibil dar nu obligatoriu, multi vorbesc maghiara pt ca sunt din Tg. Mures.

Insa anvelopele de iarna intotdeauna sunt confectionate din cauciuc mai moale si se tocesc repede, mai ales daca mergi cu ele pe asfalt. Daca nu e moale, nu-i o anvelopa buna de iarna :)! In plus profilul de zapada are caracteristic niste canale fine, serpuite, a caror adancimea e mai mica decat a crampoanelor. Atunci cand uzura toaca din profilul anvelopei pana cand canalele fine ajung doar un desen, s-a cam terminat cu profilul de iarna chiar daca anvelopa mai are inca crampoane. Crede-ma ca anvelopele oricare ar fi ele vor fi adecvate de iarna si peste 7 ani (5 + 2 erau in poveste) doar daca stai in loc sa mergi.

Atentie, absolut toti producatorii recomanda folosirea anvelopelor de iarna atunci cand temperatura scade sub 7 grade si nu trebuie asteptat sa vina mai intai zapada cum e practica pe la noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina se descurca cu adevarat remarcabil! eu sunt incaltat cu AT-uri de la Bridgestone:

http://www.bridgestone.eu/bfe/v/index.jsp?...0005101a10aRCRD

care desi sunt din gama de vara, se descurca super si pe zapada. Recomand 100%. De cand a venit zapada sunt in culmea fericirii.

d'abia astept sa ies maine din nou la joaca! :angry:

AT-uri ca a tale, s-or fi descurcand in zapada uda...dar la temperaturi cu minus grade se intaresc ca plasticul cu toate consecintele de rigoare pe polei, gheata, drum inghetat samd. E suficient sa ai nevoie sa franezi mai tare odata, la volan e destul sa gresesti o data in viata... :)

Oameni buni, cauciucul de iarna nu inseamna exclusiv rulaj pe zapada. Chiar si cu cauciucuri de iarna pe un SUV 4x4 la urcari de pante accentuate inzapezite, poti sa ai nevoie si de lanturi.

Dar ma rog, fiecare cu alegerile lui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic ai dreptate, insa doar teoretic! Hai sa nu mai vorbim din carti. Si eu am asteptat cu interes sa vad cum se comporta aceste AT-uri pe zapada si ger. eu de miercuri am condus tiguanul zilnic cate 2-3 ore in ficare zi prin Bucuresti si imprejurimi unde temperaturile au oscilat intre -2 si -9C. Aceasta experienta am impartasit-o aici.Poate la Cluj a fost zapada uda insa in Buc a fost ger. Anvelopele sunt din gama de vara insa au marca M&S(Mud&Snow).

Aici:

http://www.tirerack.com/tires/surveyresult...y.jsp?type=ORAT

primesc printre cele mai bune note pe zapada fiind si cele mai populare anvelope impreuna BFG AT T/A cu peste 73 milioane mile reportate in test.

La celelalte masini imi schimb anvelopele in fiecare an in octombrie/nov cand temp incepe sa scada sub 7C.

cand mai ai de facut lectii de morala te rog sa te documentezi mai intai. Acest topic se bazeaza in special pe experiente personale. Ce 4x4 conduci tu zi de zi?

PS. Chiar daca nu sunt de acord, eu nu mi-am permis sa fac observatie unor colegi care spun ca masina se descurca f bine chiar si cu anvelope de vara!

Modificat de Raf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well...nu vorbeam din carti.

Ma gandesc ca avand un SUV (fie el unul compact) ai citit si alte forumuri de 4x4. Acolo toti sunt de parere ca iarna pe 4x4 iti pui cauciucuri de iarna si lanturi cand e nevoie.

Restul sunt improvizatii...sau Cancan.

Scuza-mi te rog, remarca care mi-am permis-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bender - Posibil sa fi inflorit si ala putin povestea, multi "vanatori si pescari" in tara asta(vroia si el sa-si laude marfa). O sa vad cat se rodeaza dupa iarna asta.

Dragi frati cu VW in frunte, hai sa lasam supararile deoparte si sa ne bucuram de zapada (mocirla in Buc).

De sarbatori trebuie sa fim mai buni si sa imprastiem numai energii pozitive.

Va urez sarbatori fericite, un an nou plin de impliniri si cati mai multi km. fara probleme.

P.S. Si cel mai important, sa va tina franele, indiferent de ce cauciucuri aveti.

Love you all ;) :D Uraaaa :) :) "Mihaela te iubesc ! " ;) Vive la France ! ;)

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Back din concediu. Cam putina zapada, dar....

Am gasit si ceva drumuri cu zapada batatorita si cateva portiuni cu gheata, nu am pierdut controlul niciodata. ABS-ul rareori l-am auzit caraind, de cateva ori intentionat cand am incercat niste frane bruste(foarte multumit de rezultat, pentru suprafata respectiva).

La viteze de 60-70km/h pe drum de zapada, mai fugea putin masina(insesizabil de catre pasageri), acum motivele pot fi numeroase poate si drumul (santurile) ma trageau poate a mai si alunecat, oricum 60-70km/h nu este o viteza tocmai ok pentru abordat curbe pe zapada inghetata, daca mergeam cuminte si reduceam viteza suficient la curbe nu cred simteam nimic(dar dehh am 4x4 si cauciucuri de iarna).

Masina se comporta super-ok pe zapada atata timp cat ai cauciucuri de iarna.

Am vazut in actiune si niste Dunlop 3D, erau pe un Ford si chiar mergeau super ok pe acelasi drum.

Am revenit pe 3 in Buc, cand tocmai a inceput zapada. Pe E85 era coloana, iar singurele masini care depaseau erau 4x4, bineinteles ca nu am avut probleme cu micutul Tuareg, nu era foarte multa zapada depusa dar suficient cat sa te fure de fund daca nu erai 4x4(mai ales cand traversai parleazul de zapada de pe mijloc intrat/iesit din coloana).

Am facut si depasiri la 120-130, nu am simtit niciodata ca fuge masina, coloana mergea in medie cu 70.

Sincer ma declar multumit de masina si de cauciucuri. Repet ca nu am cu ce sa le compar ca sa zic ca sunt mai bune sau mai proaste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Puiutzul meu de Touareg este incaltat cu cauciucuri de vara si am fost dezamagita de cum se comporta pe zapada. Marea surpriza a fost cand am iesit in prima zi cu zapada, a inceput sa patineze si a fost nevoie de cateva manevre suplimentare ca sa-l pot scoate de acolo. Intr-adevar strada pe care stau nu este dezapezita niciodata de utilaje si este o adevarata aventura sa o traversezi. Raman impotmolite tot felul de masini, inclusiv un Santa Fe pe care a fost nevoie sa-l impinga ca sa-l puna in miscare. Pana acum nu am reusit sa am nevoie de "intariri" :) l-am scos eu de fiecare data, insa daca o sa raman impotmolita in zapada pe undeva ma voi supara foarte tare.

Cred ca sunt un pic dezamagita pentru ca inainte de Tiguan am avut Frontera si nu am avut nici cea mai mica emotie pe zapada, era fantastica mashinutza aia.

Am cautat la un moment dat cauciucuri cu "caramele" ca cele pe care le aveam pe Frontera dar nu am gasit si majoritatea nu le recomanda pe SUV.

Ati gasit vreun model de cauciuc de genul asta? Sau ce imi recomandati din cele testate? Va trebui sa i le schimb totusi pentru ca nu prea am siguranta cu ea asa, in curbe imi fuge de spate vizibil si nu am chef sa o fac de ras ramanand pe undeva impotmolita cu tot cu 4x4. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile de iarna sunt recomandate cand temperatura scade sub 7 grade.

Incearca sa privesti altfel, cum patinezi tu cand porti niste pantofiori cu talpa lucioasa sau adidasi iarna.

Gumele care nu sunt special facute pt iarna, o sa inghete si o sa se intareasca bocna. Distanta de franare si aderenta o sa scada.

Gumele de iarna sunt mult mai moi iar impreuna cu profilul specific de iarna o sa crestca aderenta pe zapada si gheata (despre asfalt nici nu mai vb).

Ideea este sa nu umblii cu ele cand este cald afara, deoarece o sa se uzeze mult mai repede decat cele de vara si inutil.

Sfatul meu este sa cumperi pt iarna niste cauciucuri corespunzatoare, informatii despre care sunt mai bune gasesti in acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat la un moment dat cauciucuri cu "caramele" ca cele pe care le aveam pe Frontera dar nu am gasit si majoritatea nu le recomanda pe SUV.

Ati gasit vreun model de cauciuc de genul asta? Sau ce imi recomandati din cele testate? Va trebui sa i le schimb totusi pentru ca nu prea am siguranta cu ea asa, in curbe imi fuge de spate vizibil si nu am chef sa o fac de ras ramanand pe undeva impotmolita cu tot cu 4x4. :)

Daca vrei o buna manevrabilitate pe zapada, va trebui sa cauti anvelope de iarna cu dimensiunea din talon cu specificatia M+S (mud and snow).

Bine ar fi sa ai un set de roti de vara si separat un set de roti de iarna...ai face economii in timp si jantele/anvelopele ar fi mai protejate.

In Austria cauciucurile de iarna sunt obligatorii pe perioada 1 noiembrie-1 aprilie, doar ca idee...deci esti oarecum in intarziere... :rolleyes:

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai iei in considerare si faptul ca pentru suv-uri, cauciucul anvelopelor e mai dur, la 0 grade, e clar ca te cam dai cu sania si integrala nu te ajuta mai cu nimic.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum bine zice Dadu, cand alegi anvelopele ai grija sa fie pt 4x4, in general suporta o sarcina mult mai mare decat cele normale(se presupune ca 4x4 e mai grau). Nu stiu cat de valabil este si in cazul Tiguan care cantareste destul de putin dar exista si aceasta diferenta, nu stiu daca mai are si alte avantaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie respectat indicele de sarcina al anvelopelor cu care a fost dotata masina (adica nu mai mic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si unde apare scris acest indice de sarcina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali@ foarte multumit de cauciucuri. Nu am alunecat decat pe gheata (sticla) cred ca trebuia sa-mi montez nituri (am vazut ca exista niste gaurele pt asa ceva) ca sa nu alunec pe gheata.

BTW. Niturile din cate am inteles se folosesc numai pe zapada/gheata daca le bagi pe asfalt distrugi cauciucul si niturile. Poate la polul nord sau in Siberia se fol astfel de accesorii. Am vazut ca le mai flosesc baietii la teste, am vazut inclusiv un test cu un Tiguan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare forumisti!

Ca un om care isi face iarna car si vara sanie :coffee_lol: ma gendesc sa cumpar anvelope pt. sezonul rece

Cele de vara sunt 235/55/R17.

Inteleg ca pt. iarna sunt mai potrivite cele mai inguste.

Foloseste cineva iarna anvelope 215/60/R17? Eventual montate pe jantele de aliaj...

Ceva impresii?!?

Alte sugestii de dimensiuni mai potrivite si argumentele de rigoare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi ai ales o dimensiune potrivita pt anvelopele de iarna, diferenta de circumferinta ar fi sub 0,1%, totusi ar fi recomandat sa le schimbi cu tot cu jante!

Daca pastrezi jantele de aliaj si schimbi doar cauciucurile nu faci mare economie. Cauciucurile de 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi ai ales o dimensiune potrivita pt anvelopele de iarna, diferenta de circumferinta ar fi sub 0,1%, totusi ar fi recomandat sa le schimbi cu tot cu jante!

Daca pastrezi jantele de aliaj si schimbi doar cauciucurile nu faci mare economie. Cauciucurile de 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Pe frigul asta, ma gandesc deja sa caut cauciucuri de iarna. Deocamdata, o sa caut ContiCrossContact. Daca stiti furnizori cu preturi bune, anuntati, va rog. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ONTINENTAL 215/65 R16 98 T

CONTICROSSCONTACT I.O.

608.00 16.00% 512.00

Click aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din astea am eu si sunt f multumit de ele...va urma a 3-a iarna cu ele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de Dunlop 3D am auzit numai lucruri bune.

Chiar nu sunt genul "ce am eu este cel mai bun".

Recomandarea mea e sa cumperi si jante de aliaj, nu de la reprezentanta pt ca sunt sucumpe.

Parca tot in topicul asta am spus unde am gasit jante de aliaj la un pret rezonabil. Jantele sunt argintii nu negre deci estetic vb nu arata chiar asa rau.

Un sofer care vede jante de aliaj, se gandeste(apreciazaza) ca ai si cauciucuri de iarna.

Daca folosesti masina la agatat, banuiesc ca o blonda nu o sa fie foarte impresionata de jantele/anvelopele de iarna.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturi set roti de iarna Tiguan la dealeri VAG in Romania octombrie 2010 TVA inclus:

21565165N0S

Set roti iarna cu janta de otel 6,5 x 16"

5/112/33; anvelopa 215/65 R16 98 H Semperit Speed Grip

2809 RON

2156516TYZ833

Set roti iarna cu janta de aliaj Alaska 6,5 x

16" 5/112/33; anvelopa 215/65 R16 98 H

Semperit Speed Grip

3433 RON

Pentru jantele de otel sunt disponibile si capace personalizate:

5N0071456 XRW Set capace dimensiune redusa Tiguan 112 RON

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Jante, anvelope & TPMS (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!