Jump to content

Jante, anvelope & TPMS (Tiguan 5N & 5N2)


gynel
 Share

Postare recomandată

Are cineva idee de un model de jante asemanator Boston de 17 de la Tiguan, numai ca pe 18 ? Ca Boston pe 18 nu exista... asa de curiozitate

Imi place modelu asta de jante.

eu am un tiguan cu jante si cauciucuri de 18 si vreau sa le schimb cu unele de 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca mai exista un topic legat de anvelope, dar pe mine ma intereseaza gumele pentru sezonul rece.

Am varianta T & F si cu cauciucurile de fabrica Hankook HP 215/65/R16 98h.

Datorita profilului mai zgrunturos si tractiunii 4x4 am zis ca nu o sa am probleme iarna.

In mare parte am avut perfecta dreptate, nu am ramas blocat pe nicaieri insa am avut o surpriza neplacuta cand a trebuit sa franez pe un alunecus.

Din cauza frigului, cauciucurile erau bocna, am patinat de toata frumusetea pana m-am proptit intr-un parapet. Daunele nu au fost deloc mari pt ca nu aveam viteza, insa intamplarea m-a pus pe ganduri. Daca aveam viteza mai mare? Daca in peripetiile mele chiar aveam nevoie de o frana brusca la un moment dat? Ajungeam in sant sau in rapa?

Gumele de iarna sunt mult mai moi, au o aderenta sporita datorita profilului specific, asta nu inseamna ca nu patinezi cu ele dar ai mult mai multe sanse sa te opresti.

Avand in vedere cele de mai sus am inceput sa caut cauciucuri de iarna.

Nu sunt expert si nici experienta in domeniu nu am, deci orice sfat sau informatie o sa-mi fie de ajutor.

Primul pas a fost Midocar Vitan, am gasit acolo o oferta cauciucuri+jante tabla aproximatin 2000-2200 lei. Gumele nu mai stiu ce marca erau insa cand am vazut ca erau fabricate in 2007 mi-am luat gandul de la ele, cred ca tocami daia nici nu am retinut pretul exact.

Am notat totusi pretul jantelor de tabla pt cei interesati WKR 6,5 X 16 5/112/33 340Lei bucata. Un set 1.360 Lei.

Cam piperat dar cred ca in 2-3 ani se amortizeaza investitia (demontat-montat cauciuc, echilibrat, azot, eventual indreptat jante). Poate nu se amortizeaza asa repede insa sigur este mult mai practic si comod sa ai un set de iarna cu tot cu jante de tabla).

Tot la Midocar un set de iarna cu cauciucuri Continental era parca 4.000-4.400 Lei, o sa revin cu preturi exacte dupa ce mai trec pe la ei.

Astepta pareri pro si contra.

Modificat de Andy_B
Topicuri unite: Nu cred ca este necesar sa cream un topic numai pentru anvelope de iarna, mai ales ca despre acestea s-a discutat anterior si in acest topic. Am unit eu cele doua topic-uri. Numai bine!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o intrebare ... poate ma poate ajuta cineva

vreau sa pun pe masina cauciucuri de iarna.

momentan am jantele pe 18, iar cauciucurile sunt destul de scumpe, asa ca m-am decis sa iau ceva mai mic ... pe 16 de exemplu.

ma puteti ajuta cu un ET ? ca sa stiu ce jante incap si ce jante nu ?

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne luam dupa masina din semnatura nu stiu ce sa zic pt ca nu ma pricep.

La Tiguan acestea sunt Jantele de otel:

61/2x16 5x112.0x57.0 ET 33.0 Tiguan

Iar pt Golf V:

6x15 5x112.0x57.0 ET 47.0 Caddy, Golf Plus, Golf V, Golf V/Jetta, Golf VI, Touran

6x15 5x112.0x57.0 ET 47.0 Caddy, Golf Plus, Golf V, Golf V/Jetta, Golf VI, Touran1

61/2x16 5x112.0x57.0 ET 50.0 Golf Plus, Golf V, Golf V/Jetta, Golf VI, Touran

Asta din ce am gasit pe net si sper sa-ti fie de ajutor.

P.S. Poti sa vb cu Vali@NVT pentru jante de otel raport pret/calitate bun, sa ii ceri sa fie KFZ Elvetia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre tiguan era vorba ... am mai multe masini in semnatura :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry am vazut doar ce ai la profil.

O janta pt Tiguan la Vali costa 240 lei, asta din ce oferta am primit de la el pe privat (marca KFZ Elvetia).

O janta de otel la Midocar Vitan costa 340 lei (originale de VW nu stiu de unde provine).

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

255/55 R18 ... merg oare puse pe jantele de 18 ?:vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Dimensiunea 255/55 R18 e pentru Touareg.

235/50R 18, 245/45R 18, 255/45R 18 sunt dimensiunile care merg pe o janta 8,5Jx18 de Tiguan. Prima ar fi cea mai confortabila daca se poate spune asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca tot nu am reusit sa dedic un topic nou destinat anvelopelor de iarna, va propun un mic sondaj (desi raman la parerea ca un topic destinat special anvelopeleor de iarna era mult mai potrivit asa cum a zis si un mare clasic in viata "iarna nu-i ca vara").

Va cer parerea pentru anumite anvelope, in special destinate SUV, dupa parerea vostra care ar fi mai bune? Si va rog sa si argumentati daca puteti.

Incercati sa treceti peste prostul obicei in care fiecare cioara isi lauda puiul si sa incercati sa va dati cu parerea pentru tot ce exista in acest segment.

Eu va propun cativa candidati, dintre cei mai conscuti din actualul segment(daca am uitat ceva va rog sa completati).

Ordinea nu reprezinta si clasamentul lor, am incercat sa aleg anvelope specific SUV, incercati sa uitati experienta sau contactul cu anvelope destinate altei clase.

Dunlop SP Winter Sport 3D

Nokian WR G2 mai nou am descoperit ca exista si varianta SUV (sunt diferente la profile)

Vredestein Wintrac 4 xtreme: High performance SUV winter tyre

Michelin Latitude Alpin si Alpin HP(sunt diferente la profile)

GoodYear UltraGrip SUV (am ales ceva mediu pt clasa SUV)

Pirelli Scorpion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt Tiguan, din cate am inteles, pe 18 nu merge decat 235/40 R18. pe 19 ar merge 255/35 R19

cat despre cauciucuri de iarna, eu folosesc ContiWinter si nu exagerez cand spun ca efectiv caut troienele ca sa intru in ele. e prea fun :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@piratu': dimensiunea standard a rotilor pe 17" la Tiguan e echipata cu anvelope 235/55/R17. Pentru jante pe 18" anvelopele ar fi 2335/50/R18, iar pe 19" 235/45/R19.

In privinta variantelor enumerate de Vlaf F Buc, as alege fara probleme oricare intre Dunlop WinterSport 3D care se fabrica si in 215/65/R16 T si in 235/55/R17 H (merg foarte bine si M3-urile dar acolo sunt doar cele pe 17"), Conti4x4WinterContact, Nokian WR G2 SUV, Goodyear UltraGrip SUV.

Si Vredestein Wintrac Extreme au rezultate foarte bune pe tyretest.com si sunt foarte OK.

Probabil cel mai important la anvelope sa alegi pentru Tiguan este oferta cea mai convenabila pe care o gasesti. De exemplu pentru mine unde gaseam Dunlop si Gooyear in jur de 215-230 Ron/bucata si Continental spre 270-280 Ron este clar ca Dunlop sau Goodyear, toate fiind foarte performante.

Acum nu pot sa nu fac comparatia intre Dunlop WinterSport M3 care le-am luat iarna asta si am reusit sa le testez si la +20 grade la un drum de Bucuresti si acum in ultimele zile pe zapada, gheata si zapada imbibata cu multa apa, foarte alunecoasa, mai pe scurt fleoscaiala :), unde am fost foarte multumit de ele in toate situatiile astea, bineinteles ca nu sunt de preferat temperaturiile astea de 20 grade pentru ele, dar vremea face ce vrea. Si ma duce cu gandul cum ar fi un Tiguan cu M3-urile astea si urcand vreun deal ceva prin zapada serioasa, cred ca impresioneaza audienta. Aici conteaza intr-adevar foarte mult capacitatea de tractiune pe zapada pentru ca anvelopa cred ca trebuie sa aibe santuri destul de largi ca sa poata sa evacueze rapid o cantitate mare de zapada cand patineaza, trebuind dezactivat ESP-ul pentru asta.

Acum pentru Tiguan cred ca este important sa fie niste anvelope confortabile, cu capacitate buna de tractiune pe zapada, manevrabilitate si stabilitate buna si sa fie si sa nu fie prea zgomotoase.

De exemplu Pirelli Scorpion Ice&Snow sunt foarte bune, tractiune pe zapada excelenta, dar sunt destul de zgomotoase, asta luandu-ma dupa tyretest.com, deci probabil nu este alegerea cea mai buna in cazul in care se merge in majoritatea timpului pe sosea si nu prin troiene de zapada pe coclauri.

Trebuie tinut cont si de faptul ca Tiguan-ul nu este foarte greu, sub 1700 kg la gol comparativ cu suv-urile mari care au intre 2200 si peste 2500 kg in general si ca este o masina 4x4, deci nu cred ca are sens ca sa ne luam cele mai performante anvelope de tractiune pe zapada ca fara ele nu putem. Dintre cele enumerate de mine cam toate stau foarte bine la capitolul performante pe zapada si conteaza performantele pe asfalt, manevrabilitate, silentiozitate etc pentru decizia finala.

Ca oricum cand vin adevarate troiene de zapada de genul 80-100 cm sau chiar si 50-60 cm dar de ceea mai tare si densa, nu usoara in care treci usor cu orice masina, doar anvelope de genul celor de tractor te-ar mai putea salva, altfel sufa.

Deci concluzia mea este ca oferta financiara cea mai buna va avea cea mai mare importanta. Conteaza si preferinta fata de un anumit profil sau marca a anvelopei, ca poate place mai mult Dunlop sau Continental si mai putin Goodyear-ul pentru varianta SUV, de exemplu.

Orice ar fi cred ca merita testat cu anvelope de iarna performante in urcare. Eu am fost foarte multumit si impresionat ce poate face Kuga (doar asta aveam la indemana :P) in urcare pe un drum acoperit cu zapada, iar pe dedesubt noroi si cu anveloope all-sezon, deci mult mai jos ca performante ca unele de iarna. E drept nu era rampa prea mare ca altfel nu aveam sanse sa o urc, dar 4x4-le si-a spus cuvantul indiscutabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi-am luat de la sec. michelin alpine, 4 buc la 500 ron cu tot cu montaj.

treaba e ca nu am mers niciodata cu cauciucuri de iarna pe masina asta sau cele dinainte....dar e diferenta de la cer la pamant

allseasons e de cacao

aveam pirelli allseason cu cu care a venit echipata masina...si nu mia venit sa crec cat m-am chinuit sa ies din parcare cu masina....

winter fratilor, chiar si second. asta a fost bugetul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si gandeste-te ca la 500 Ron toate 4 nu sunt prea noi si nici cu profilul foarte bun. O sa fie inca o diferenta la unele noi :), poate nu chiar la fel de mare ca de la cele all-sezon la astea sh de iarna. Chiar asa, din ce an sunt si cam cat mai au din profil? Sunt cele pe 16"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma bag aiurea in vorba si sa fac antireclama la tot felul de anvelope :) dar masina se misca incredibil pe zapada, polei si am anvelope bridgestone de vara ! numai pe gheata intra cum e si normal abs-ul. Am parcat-o zilele astea in locuri incredibile (mai mult sa o testez ca nu prea am avut ocazia) off-road-ul fiind un mare atu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina se descurca cu adevarat remarcabil! eu sunt incaltat cu AT-uri de la Bridgestone:

http://www.bridgestone.eu/bfe/v/index.jsp?...0005101a10aRCRD

care desi sunt din gama de vara, se descurca super si pe zapada. Recomand 100%. De cand a venit zapada sunt in culmea fericirii.

d'abia astept sa ies maine din nou la joaca! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija cu joaca sa nu patesti ca mine

eu m-am jucat in parcarea unui mall pana am reusit sa ating o masina

:)

zgariat bara si indoit putin aripa stanga

din cate mi-a spus bladeX...crre ca o sa cam coste

ata ete

mergem mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus anvelope de iarna Nokian WR G2, nu erau ieftine (700 lei/buc) dar sunt fff bune...poze in topicul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scump...... ele costa in jurul a 550-600 Lei/buc

Confirm tot pe aceasta cale ca Nokian WR G2 exista si in varianta pt SUV.

Am intrebat la importator daca exista diferente si sunt si mai confuz (totusi linistit pt ca am varianta SUV... cel putin asa mi-a zis el).

Importatorul mi-a zis ca: "nu exista diferente de profil intre WR G2 simplu si SUV, dar ca cei de la Nokian au facut si seria SUV pt anvelope destinate special masinilor 4x4."

Intelegeti ce vreti eu unul nu am inteles nimic. Daca profilul este identic (desi pe site la Nokian nu par identice) dc au mai sos varianta SUV? Si dc SUV? Nu exista si masini mici cu 4x4.

Am aprofundat putin, la importatorul roman pe site(oferta) nu exista WR G2 SUV exista WR SUV si WR G2 simplu (pe site la Nokian nu exista WR SUV exista doar WR G2 SUV si WR G2 simplu).

Sincer cred ca importatorul nu prea cunoaste cum sta treaba sau poate nu a inteles intrebarea mea(poate se gandea la care sunt mai bune, sau poate WR SUV este o serie mai veche.... pe gumele mele scrie WR(mare) si G2(mai micut). Profilul seamana cu cel de site de la WR G2, nu stiu daca sunt identice pt ca nu am fost cu poza la mine.

Anvelopele se comporta exceptional insa nu am termen de comparatie cand spun asta, singurul moment in care a intrat ABS a fost cand eram la propriu pe gheata, in viraje am reusit sa derapez doar intentionat (acceleram dupa ce intram in curba). Nu am iesit cu ele la drum lung, insa va pot spune cu inima impacata ca nu am gasit troian in care sa ma blochez, am facut chiar si un mic raliu sambata pe data de 19 in piata Constitutiei, nu era inca zapada nivelata, de nins a nins vineri si tot atunci mi-am pus eu gumele asa ca sambata seara cand am trecut pe langa piata am dat cateva ture, a fost super si nu am avut probleme.

Importatorul avea tot un Tiguan(viziniu) 2.0TSI 170hp hidramat, tot Nokian avea pe masina mi-a zis ca e o serie mai veche pt ca nu exista WRG2 anul trecut, tot el mi-a zis ca Nokian sunt o super alegere, nu este foarte cunoscuta la noi pe piata insa afara este foarte apreciata. Nu cred ca ma mintea sau incerca sa ma convinga ca am facut o alegere buna (stau sa ma gandesc ca in mom in care si-a pus el pe masina cauciucuri putea sa aleaga din toate firmele si marcile din lume dar totusi a ales Nokian).

Si baietii de la montaj faceau bascalie de unul cu Peugeot Paladin care monta tot Nokian, replica a fost urmatoarea "nu eu pot sa-ti zic vere cat de bune sunt, iesi afara si intra in zapada cu ele si vezi tu atunci cat de bune sunt, ai grija sa nu ramai suspendat pe un troian ceva in rest nu cred ca o sa ai probleme".

Tot importatorul mi-a zis ca avea un Opel inainte si dupa 5 ani de Nokian iarna a vandut masina cu tot cu anvelope si mai mergea 2 ierni.

Nu vreau sa-mi laud anvelopele pt ca sincer nu am cu ce sa le compar si nici nu cred ca o sa apuc sa le compar cu altceva pt ca nu o sa mai am nevoie de un alt set(nu tin masina asta mai mult de 5-6 ani).

Poate daca ma intalnesc cu un fratior pe la munte ne bagam in namet sa vedem care are anvelope mai bune. Pana atunci o sa revin cu niste poze.

@Raf suna bine alegerea facuta de tine, am citit putin despre ele pe linkul dat de tine, scrie ca merg si iarna, cred ca singura problema este zgomotul pe care-l fac pe asfalt, ce indice de viteza au?

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca merg, sunt M&S insa sunt din gama de vara.

Nu mai stiu litera, 190 km/h. este singurul dezavantaj, dar fiind masina sotiei, a copilului si de concediu e mai bine asa. altfel nu stiu daca m-as tempera!

cat despre zgomot... aproape deloc. dupa ce am descaltat Pirelli P6(care inca isi asteapta cuminti un nou proprietar) aproape ca nu am simtit nici o diferenta!

Modificat de Raf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit destul de mult despre aceste anvelope, si am vazut ca sunt si aceste anvelope pentru SUVuri, un pic diferite de la anvelope normale WR G2, si am zis, daca am suv atunci sa-mi cumpar anvelope corespunzatoare numai ca NU EXISTA in marimea 235/55 R17.

Insa mi-au zis ca sunt anelopele wr g2 XL, care sunt pentru suvuri, si sunt mai balonate ca cele normale. in fine am decis langa asta.

mai erau anvelope continental conti cross nu stiu ce la 1300 lei/buc...dar nu cred ca are rost. vanzatorul mi-a zis ca si nokian produce anvelope de iarna ff bune si oamenii da rand nici nu simt diferenta intre aceste anvelope. Cine vrea sa faca performata e altceva.

Luna tracuta a aparut un test in revista auto motor si sport despre anvelopele de iarna. Iata rezultatele:

1.Continental Winter Contact TS830

2.Goodyear ultra grip perf 2

3.Dunlop sp winter sport 3d

4.Vredestein Snowtrac 3

5.Michelin Primacy alpin

6.Nokian WR G2

7.Pirelli WInter Sottozero

8.Semperit Speed Grip

9. Goodyear Vector 4 Season

10. Hankok Optimo 4s

Bridgestone s-a retras.

Anvelopele testate au fost 205/55 R16

Eu cred ca in afara de ultimele doua, care sunt alvelope 4season, celelalte sunt f bune.

Mai multi prieteni au montat Nokian Hakkapelita pe masini X5, Q7, outlander si sunt satisfacuti.

Modificat de szraymy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o parere personala.

Nu o sa pun botul la nici un test sau clasament facut de romani, daca eram importator sau reprezentant Goodyear, Dunlop, Vredestein, Michelin, Nokian, Pirelli ii dadeam in judecata.

Problema e ca la noi de cand ii dai in judecata si pana obtii o sentinta mori de batranete.

Chiar nu pot sa cred sau sa accept ideea ca "Continental is the best tire manufacture"(poate aici in Romanica un spaga ruleaza tot iar baietii de la Continental daca tot au fabrica si banul gros dc sa nu-si bata putin joc de concurentii lor) intr-un cuvant "rusinica".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o parere personala.

Nu o sa pun botul la nici un test sau clasament facut de romani, daca eram importator sau reprezentant Goodyear, Dunlop, Vredestein, Michelin, Nokian, Pirelli ii dadeam in judecata.

Problema e ca la noi de cand ii dai in judecata si pana obtii o sentinta mori de batranete.

Chiar nu pot sa cred sau sa accept ideea ca "Continental is the best tire manufacture"(poate aici in Romanica un spaga ruleaza tot iar baietii de la Continental daca tot au fabrica si banul gros dc sa nu-si bata putin joc de concurentii lor) intr-un cuvant "rusinica".

mi se pare ca estul era facut in Germania, si revista a preluat-o de la ei articolul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele pt SUV de regula difera ca profil dar nu obligatoriu. Daca profilul e acelasi, atunci difera prin faptul ca au identificatorul XL (eXtra Load) sau suporta o sarcina mai mare la aceeasi dimensiune cu cele non-SUV.

Cine vrea sa afle mai multe despre anvelope si nu numai, poate incerca aici http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Vlad, am doua comentarii la cele de mai sus:

1. Nu te pripi in privinta testului despre care spune szraymy. Sunt doar curios, ai pregatire juridica sau ma insel :) ?

Testul e facut de "auto motor und sport" si preluat de catre "auto motor si sport", o practica des intalnita la noi ca revistele de profil sa-si faca suma cu articole traduse. Articolul original pare destul de obiectiv, conditiile de test si aparatura folosita au fost la nivel profi, varianta rezumat a articolului poate fi citita aici http://www.auto-motor-und-sport.de/testber...-h-1414738.html

Cateva aspecte importante: anvelopele testate au fost non-SUV deci alta palarie, masina de test a fost Golf fara 4motion, testul nu a fost doar pe zapada ci a inclus si probe de asfalt ud/uscat, au fost evaluati si factori de genul zgomot, rezistenta la rulare - implicit economia de combustibil...

2. Daca atunci cand vorbesti despre importatorul Nokian te referi la firma de la inceputul autostrazii soarelui, chiar nu trebuie sa te mire ca te-au bagat in ceata! Anvelopele Nokian sunt consacrate in tarile nordice, Rusia si America de nord acolo unde iarna este iarna, dar din experienta personala cred ca singurul care stie in amanunt ce vinde este domnul Toth Elemer, ceilalti de acolo fiind mai degraba preocupati de marketing sau abureli. Daca vrei sa lamuresti ceva trebuia sa discuti cu el.

Iar povestioarele impartasite sincer clientilor, de genul ca a mers 5 ani dar mai mergea inca doua ierni seamana cu ce spunea Bula intr-un banc, ca avea o sula asa de lunga ca ii sedeau 10 porumbei pe ea, dar ultimului ii mai scapa din cand in cand piciorul.

LE: szraymy, am postat in acelasi timp

Modificat de bender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bender - Daca domnul Toth Elemer este un tip putin mai plinut tuns scurt, care banuiesc ca nu este din Buc dar vb maghiara cred ca ne referim la aceiasi persoana. El este cel care mi-a spus povestea cu cele 5 ierni asa ca nu cred ca mintea, depinde acum si cat au fost folosite aceste anvelope, de ex anul trecut nu stiu daca a avut cineva nevoie cu adevarat de cauciucuri pt. iarna.

Si da vb de aceiasi firma :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Jante, anvelope & TPMS (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!