Jump to content

Fulger Direct In Antena De Radio


CatalinL
 Share

Postare recomandată

Aseara am fost pe plaja cu prietena si deodata a inceput sa ploua da nu am bagat de seama si am stat ce am stat si deodata BOOOM .. praf luneta din spate... mi sa crapat si parbrizu.. sincer mam speriat .. se invartea ceva continu la motor si simteam vibratii mari in toate cele 3 pedale.. nu's ce era.. m-am dat jos din masina mi-am pus mainile in cap si cand m-am uitat antena de radio din spate nu mai exista.. negru in jurul ei.. ma urc inapoi in masina pe bord nu aparea nimica.. incerc sa dau cheie .. invartea motorul da nu pornea.. scot borna si o pun la loc... opaa apare km pe bord ceas tot... zic hai ca poate o ia.. da de unde .. am tractato pana la skoda.. acuma astept telefon sa vad ce imi spun. Si asta e primu an in care nu am facut casco ca aveam de gand sa o dau :icon_thumright:(...credeti ca poate sa imi fi afectat computerul de bord? Mp3.. nu la ars ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CatalinL

    33

  • Al Bundy

    5

  • SHARANEL

    3

  • Zorro Classic

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Doamne fereste. Imi pare rau pentru ce s-a intamplat. Asta ma duce cu gandul la o emisiune Top Gear in care testasera un Golf V, la curent electric de intalta tensiune. Au legat caroseria la curent electric, dar nu s-a intamplat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La el nu.. da la mine da :rolleyes:))))))) acuma ca mia ramas o pata neagra pe plafon ... cred ca ii trag o folie neagra pe plafon si niste geamuri fumurii :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doamne fereste.nu pot sa cred ce citesc.am crezut ca astfel de cazuri sunt foarte rare daca nu chiar inexistente.bine ca sunteti teferi.e posibil sa se fi ars componente electrice cat si electronice de fapt de la"implantul"de tensiune care a fost acolo.ma repet si spun bine ca sunteti teferi si nu s-a ajuns la :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da kelu asa este... acuma astept telefon.. am dat eu telefon la ei la skoda si se cam invart in jurul masinii si nu stiu ce sa ii faca:| SKODA SERVICE ! ! !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a decedat , ma costa 5000 de euro reparatiile. A fost ars totul ABS .. AIRBAG .. tot ce a avut masa legata la caroserie . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@osama: E primul incident de acest gen de care aud si imi pare rau ca treci prin asa ceva. Masina nu are asigurare CASCO ?

LE: Pacat ca nu ti-ai prelungit CASCO-ul. Nu te ferea, dar macar te despagubea.

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a zis mai sus ca nu are casco ca urma sa o vanda.super naspa situatia..ce sa spun.chiar nu mi-am imaginat vreodata ca se poate intamla asa ceva.credeam ca sunt povesti cand mai auzeam chestii gen pescarul care se pregatea sa arunce lanseta si l-a lovit fulgerul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura solutie ma gandesc ca ar fi un transplant full de "organe" de la o "dezmembrata".

:icon_thumright:

Imi pare rau sa aud ce s-a putut intampla. In seara aia ne-am speriat cu totii de ce tunete s-au auzit in zona unde stau. La un moment dat am avut impresia ca a explodat statia de GPL din apropiere. Locuiesc undeva aproape de tarm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inca nu-mi revin; :icon_thumright: foarte nasol ce ti s-a intamplat (nici eu nu am casco, inca), dar cred ca poate sa scada foarte mult pretul reparatiilor daca o faci la o persoana priceputa in fata blocului si nu la reprezentanta (trebuie sa mai fie si niste sigurante arse pe acolo si ceva fire parlite, nu e obligatoriu ca tot ce era legat la masa sa fie ars - zic eu); succes cu reparatia si tine-ne la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...foarte neplacuta situatia,bine ca nu ati patit voi nimic! Masina era pornita cand s-a intamplat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam impresia (nu tin minte unde am citit sau de unde am auzit), ca in masina esti ferit de trasnet. Sa inteleg din intamplarea colegului nostru ca nu este asa? Probabil ca pe plaja antena masinii a fost o "momeala" clasa I pentru trasnet.

Osama, sincere condoleante! Poate va fi doar o moarte clinica. Spune-ne si noua cand operatia a reusit si descrie toate procedurile. Ce a fost afectat si in ce proportie? Succes la inviere!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mie mi sa spus ca ma costa 180 de milioane piesele fara manopera. Sa ars computeru de bord , computeru de la airbag , de la clima , Abs, Si multe relee. Curentul puternic cica sa dus in caroserie din cat am inteles si tot ce avea masa legata la caroserie sa prajit . Ce sa zic acuma incerc sa fac macar computerul de bord ca sa o fac sa porneasca *nou costa 76 de milioane da am auzit ca sunt niste ,,tipi" in ct care ar reusii sa mil repare, si daca reusesc sa o pornesc o bag la vanzare .. cat o sa iau pe ea inca nu stiu.. macar de un avans pentru o masina noua. Maine iau constatarea de la Skoda si daca reusesc sa o scanez si o sa o pun aici pe site ca sa vedeti cam ce mi-a facut un fulger.. Dintr-o masina care mergea.. intr-o epava :P... va tin la curent cu totul ...

PS : Daca stiti pe cineva care le are cu computerele de bord si m-ar putea ajuta... astept informatzii ..fac cinste daca se rezolva :D Astept ... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auziti da masina nu ar trebuii sa aibe protectie la asa ceva? Daca ma lua din mers ? Ma gandesc sa fac o scrisoare la Volkswagen germania ... sa pun problema si sa trimit si ca anexa toata constatarea de la skoda :|.. Voi ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnule, eu nu cred ca ce ti s-a intamplat a fost din cauza fulgerului pt ca masina are sigurante pe fiecare circuit - daca apare un supracurent se arde siguranta, nu tot circuitul; cum explica cei din service aceasta realitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele sigurante sunt pentru cateva +zeci de volti .. nu mii de votzi care au fost acolo.. gandestete ca mia carbonizat o parte din plafon... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam impresia (nu tin minte unde am citit sau de unde am auzit), ca in masina esti ferit de trasnet. Sa inteleg din intamplarea colegului nostru ca nu este asa?
Tu, ca OCUPANT al autoturismului esti ferit de fulger, esti in siguranta in masina, chiar daca te loveste fulgerul. Masina este insa expusa, este un "paratraznet mobil", fulgerul poate lovi masina de 10 ori, iar tu in acest timp poti sta lejer inauntru si sa joci sheptic, esti in siguranta.
domnule, eu nu cred ca ce ti s-a intamplat a fost din cauza fulgerului pt ca masina are sigurante pe fiecare circuit - daca apare un supracurent se arde siguranta, nu tot circuitul; cum explica cei din service aceasta realitate?
Fulgerul nu a cauzat un supracurent, ci o supratensiune. Siguranta se arde doar dupa ce trece curentul prin ea, si e suficient sa ajunga 200.000 V in circuitul masinii doar pt o miime de secunda ca face warza tot, deci chiar daca a ars sigurantele, tensiunea ajunsese deja in circuit.Niste chestii.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta este pusa pentru a preveni supracurenti care circula de la sura (+12V) prin dispozitiv spre masa (0V).

Cand caroseria nu mai este 0 volti ci 20kV, curentul circula invers, asa ca dispozitivele sunt primele piese in circuit... si chiar ele au protejat sigurantele, nu invers.

Nasol moment... tot o masina cu dauna totala este solutia la problema ta.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta si pe mine cineva sa scot calculatorul de la motor ? Niste poze ceva unde se afla daca se poate , ca am gasit pe cineva care s-ar putea sa mil faca. Va rog frumos....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat caz. Asa cum zice si mayday147, aia de la TopGear au "curentat" un Golf 5 prin care au trecut mii de volti. Masina era oprita si dupa experiment a plecat pe rotile ei fara nici o problema grava.

Bafta cu reparatiile.

Modificat de pmhoria
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulgerul nu are mii de volti, ci are peste 10 milioane de volti (>10MV). Curentul generat in schimb de aceasta tensiune mare, este mic.

Dupa cum a zis si SHARANEL, in tot circuitul a fost spus unui front crescator de tensiune f abrupt si de f mare intensitate, la care sigurantele avand inertia lor nu au avut cum sa reactioneze, mai mult chiar s-ar putea ca unele nici sa se fi ars.

@osama: cauta dupa o piesa care arata cam cum este asta in poza. La mine e situata dupa motor in partea stanga masinii inspre sofer, pe caroserie. Poate trebuie sa dai jos capacul de pe motor daca ai asa ceva ca sa vezi ECU-ul.

post-16416-1206034531_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , l-am gasit .. la mine este sub stergatoare , sub parbriz , l-am scos . Am si eu inca o intrebare mi sa spus de la skoda ca am ars si computerul de bord (nu computeru de motor) da eu cand pun contactul imi arata km .. cate grade sunt afaa.. consumu toate alea.. plus ca imi functioneaza semnalizarile avariile totul si asa mi-au spus si de computerul de la climatronic.. care si ala functioneaza.. adica mi se aprinde displayul si chiar pleaca si ventilatorul ... Voi ce credeti , este arrs computerul de bord ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Greu de spus. Daca ar porni masina s-ar aprinde in bord cel putin un martor. Nu poti sa-i faci o scanare?

Osama (sper ca nu ai treaba cu celalat Osama...): la rubrica Vanzari am postat mai demult mai multe piese ca ar fi de vanzare: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=202856

Te rog sa vezi daca sunt compatibile pentru masina ta si suna-ma sau trimite-mi un mesaj! Nu te uita la preturi. Vreau sa te ajut daca pot.

Unele piese au fost date dar pe cele mai scumpe (repet, nu te uita la pret) inca le mai am.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cablu sa ii fac scanare :)) momentan am demontat computerul motorului sa il duc la cineva care se ocupa pe la noi cu astea , poate am noroc si mil face . O sa ma uit la ABS , ca cica e prajit si intradevar pun contactul si martorul la airbag si abs nu se mai stinge , o sa ma uit sa vad seria daac corespunde cu ce ai tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Computerul de bord nu are cum sa fie ars, pt ca el este parte de fapt din IC (de fapt este un program care afiseaza mai multe informatii si care ruleaza pe controller-ul din IC), si daca acesta fuctioneaza atunci functioneaza si computerul de bord, plus ca ai descris exact ca informatiile sunt afisate corect. Cat despre ECU-ul de control motor, daca ai noroc si s-a ars vreun integrat din sursa de alimentare s-ar putea sa scapi ieftin, in schimb daca s-a ars controller-ul principal cam trebuie sa faci rost de alt ECU, pt ca vezi tu chiar daca ai gasi un alt controller acesta ar fi blank si fara soft-ul necesar pe el :icon_thumright:.

Modificat de ShMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!