Jump to content

Probleme Cu Demarorul


tonic
 Share

Postare recomandată

azi tocmai cand ma pregateam sa merg la ITP, dupa ce am pornit masina am lasat-o sa mearga cca 10 minute, am spalat-o am mers cu ea pana la cumparaturi si inapoi mi s-a intamplat urmatoarea chestie:

cand sa pornesc, hotarat sa merg la ITP, cand sa invart demarorul scade brusc tensiunea sub 9 V si face doar un mic zgomot. Daca iau contactul si apoi pun din nou contactul arata 12V, dar daca incerc din nou face la fel.

Am bagat a 4-a si am impins usor masina inainte si inapoi ca sa misc pe acolo dintii (asa m-am gandit eu....nu stiu daca o fi bine). cert este ca apoi a pornit.Insa acum nu mai vrea deloc, nici dupa ce fac chestia cu a 4 a...

Ma gandesc ca s-ar putea sa atinga la masa undeva, fie la bucsele demarorului fie poate la perii etc.

Va rog daca stiti pe cineva care ar putea sa ma ajute (contra cost) sa dau demarorul jos si eventual sa schimb bucsele alea.

este demaror pt. 109 dinti.

aveti careva vreun dispozitiv sau scula ca sa schimb bucsa din cutia de viteze fara sa fie nevoie de dat jos motorul?

Stiti ce dimensiuni au bucsele?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt sanse mari sa fie bucsele... daca tot il desfaci, curata rotorul de praful de carbune ca el e o cauza "furtului de corent"...

daca nu reusesti sa scoti bucsa cu un surub M12, poti lasa bucsa aia pentru alta data, macar o schimbi pe cea de pe fata... eu am gasit la un magazin de piese de import bucsele, chiar pe stoc, vezi http://www.vwkafer.lx.ro/20072.htm

post-22-1205230885_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Nicu. astea sunt dimensiunile pt. demaror pt 109 dinti la volant? din cate stiu acest tip de demaror are axul mai gros....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scoti bucsa poti folosi in loc de prese si un tarod impreuna cu o bila.Bagi bila in fundul gaurii ,apoi bagi tarodul care incepe sa se infileteze in bucsa ,iar cand ajunge in fundul gaurii de de bila si restul e previzibil.Desigur ca tarodul si bila trebuie alese cu grija.Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni, e bine sa demontezi si sa verifici cum e al tau, oricum al meu e mai gros ca ala de 6V... si nu stiu exact cati dinti are... tinand cont ca la broaste sunt variatii cam la toate componentele, trebuie verificat fiecare caz in parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e sa faci bucsa dupa uzura actuala a axului. Cel putin eu asa am facut pt ca axul avea deja o uzura l-am rectificat sa fie uniform si am facut o bucsa dupa noua cota. Asta in urma cu vreo 12 ani si merge bine mersi si in ziua de azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa le faci cand se gasesc la 4lei setul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca axul are uzura mai bine le faci la cota. Asa sunt eu mai fixist cu chestiile mecanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ceva util : http://www.vw-resource.com/starter.html

Aceeasi problema am avut-o si eu, dupa ce o spalam nu mai mergea, se auzea numai un click, pana nu se ducea apa de peste tot nu mai mergea. Era doar un contact oxidat. In articolul de mai sus descrie pas cu pas ce trebuie facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scoti bucsa poti folosi in loc de prese si un tarod impreuna cu o bila.Bagi bila in fundul gaurii ,apoi bagi tarodul care incepe sa se infileteze in bucsa ,iar cand ajunge in fundul gaurii de de bila si restul e previzibil.Desigur ca tarodul si bila trebuie alese cu grija.Succes

extraordinara idee. Cum de nu m-am gandit.

Nu prea stiu...intreb....bila aceea se opreste acolo sau exista riscul sa cada undeva inauntru...???? si inca ceva: nu se intampla sa nu mai pot scoate bila de acolo??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Sunt si shurubelnitze cu mac-netzi in varf!!!sau cauti matali un mac-net de casti d'alea mici-mici-mici..lipesti-legi de ceva...si tragi cutotu'... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri s-a intamplat ceva aiurea ... cand am inceput sa dau la cheie , motoru a inceput sa se invarta incet, am presupus ca e bateria i-am masurat tensiunea era 12.3v am zis ca poate nu o mai avea amperaj (ea este de 66ah) , am pus'o pe redresor , azi am montato la loc pe masina si motoru invartea la fel ... hmm , am scos bateria dupa volvo (deepcycle) de 74ah care nu avea cum sa fie descarcata tinand cont ca e un deepcycle ma gandeam ca va invatii motoru calumea, de unde motoru tot asa incet se invartea , am scos de demaratoru , m-am uitat la bucsa si la ax , nu prezinta semne de uzura ... acuma problema este alta, ce altceva s-ar mai putea defecta prin el, la carbunii m-am uitat si sunt buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat la bucsa din demaror nu si la aia de prin cutie, presupun. La aia e mai greu sa te uiti ... (vezi mai sus cum se scoate). Altceva, in afara de carbuni, daca totusi se invirte, nu poate fi (la demaror zic) decit (poate) sa-ti fure curent pe undeva : cablurile / contactele proaste ori infasurarile de pe stator ori colectorul sa fie colmatat cu grafit.

Vezi si motorul... poti sa-l invirti cu mina ? Poate nu mai are ulei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine bucsa din cutie se vede foarte bine pt ca eu in masina deasupra la cutie am capac scot capacu si vad cutia :icon_thumright:, cablurile sunt verificate care fac legatura intre el si baterie , motorul se invarte usor , ca doar pana acum 2 zile pornea la sfert de chieie si 2 spriturii cu carb de dacie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi praf de carbune depus pe rotor si-ti "fura curent", daca zici ca toate bucsele sunt ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Enzo, degeaba vezi tu capatul bucsei din cutie, ca si eu am la fel la brotac - un capac de vizitare- insa cind am avut si eu problema mai demult, vedeam doar capatul bucsei, care era ok ... cind am scos-o era ca o foitza de uzata si mai era si din alama (nu cupru grafitat). De aia nu poti sa fi sigur pina nu o scoti din cutie, ca nu se vede deloc in toata splendoarea ei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un electrician si i'am lasat demarorul, prima problema este ca mi'a sarit din cositoru de pe rotor, si a 2 a ca bucsa din spatea , are joc in ea ... acuma mi'a zis omu sa ma duc la un magazin de piese auto straine sa comand bucsele, ca de restu se ocupa el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
ricacristea

m-a lasat si pe mine demarorul...prima problema mai serioasa de cand am broasca. Carbunii au ajuns la limita uzurii si nu mai faceau contact cu rotorul ca nu le mai permitea firul lateral. Luat alti carbuni, schimbati, joc in bucse acceptabil, spalat cu benzina, gresat cu vaselina, montat la loc, demaror OK. Problema este ca la demontare am pierdut una din cele 5 bilute care salasluiesc prin demaror. L-am montat asa, dar as vrea sa il mai demontez o data sa o pun si pe a 5-a . Stie cineva ce diametru au acele bile? A! Cod demaror 111911023B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domilor.. sunetul de click nu e de la contact prost de suprafata pe alimentarea demarorului.

Inauntru este pe solenoid un o bucata de metal prinsa central, care pune sub tensiune demarorul prin miscare de intoarcere in jurul axului sau. Cand acea bucata de metal nu face contact cum trebuie apare suntetul acela de click, click. Daca bateria e slaba face ca o mitraliera.

Nu stiu cum se numesc componentele in limbaj tehnic, dar sper ca v-am dat o idee, unde e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesa se numeste STARTER. E un electromagnet. inauntru face contact pe cei doi poli(de obicei din cupru) o LAMELA,. si aia din..., ca de obicei, ca celelalte. Sunt desfacibile in subansambluri..cine poate si are cu ce si unde..Pt. teoreticienii subtziri, care este, nu stie si nu pune mana...mai simplu sa ia alta probata/ sau 9. Bine, nu totzi este injineri..nici io nu's...io's arhivar cu studii...da' ce conteste! treaba e sa vrei! ca strici o gramada pana sa inveeetzi...alta chestie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ricacristea
Problema este ca la demontare am pierdut una din cele 5 bilute care salasluiesc prin demaror. L-am montat asa, dar as vrea sa il mai demontez o data sa o pun si pe a 5-a . Stie cineva ce diametru au acele bile? A! Cod demaror 111911023B.

anybody??:coffee_lol:

Modificat de ricacristea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesa se numeste STARTER. E un electromagnet. inauntru face contact pe cei doi poli(de obicei din cupru) o LAMELA,. si aia din..., ca de obicei, ca celelalte. Sunt desfacibile in subansambluri..cine poate si are cu ce si unde..Pt. teoreticienii subtziri, care este, nu stie si nu pune mana...mai simplu sa ia alta probata/ sau 9. Bine, nu totzi este injineri..nici io nu's...io's arhivar cu studii...da' ce conteste! treaba e sa vrei! ca strici o gramada pana sa inveeetzi...alta chestie...

Pai de obicei lamela aia se deterioreaza si de aici apare problemu de click click (teoretic si practic).

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o problema de natura electrica, cred. daca las masina nepornita 2 zile, nu mai vrea sa porneasca, adica ii dau cheie, face un clic si...nimic. tocmai am incarcat bateria, crezand ca dansa e de vina, bornele sunt curatate, incarcarea e ok, dar tot nu vrea sa porneasca. dar odata pornita si daca merg cu ea, nu mai sunt probleme, porneste ok. ce poate fi, unde sa ma mai uit? help...ca ma enerveaza deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune bateria pe un redresor, deoarece in mod sigur nu mai are suficient curent pt. a actiona starterul, mai ales ca a venit frigul... Daca bateria este mai veche/uzata, sau exploatata "necorespunzator" (este "obosita" si/sau alternatorul nu incarca bine ) , de asemenea, se descarca atunci cand sta cateva zile pe tusha. Cam toate se trag de la baterie ;) - sau poate ai un scurt sau consumator pe instalatie... care descarca bateria cand stai :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca o alta baterie de care stii sigur ca e buna ca sa elimini intrebarea: "o fi de la baterie?". Dupa aia un control la demaror, in primul rand carbunii. Daca tot esti acolo, curatate contactele rotorului si interstitiile dintre ele, verificat bucsele, curatat si uns ce trebuie. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!