Jump to content

Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri


Humbert
 Share

Postare recomandată

Nu vad legatura intre un senzor de turatie si benzina proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G28 nu e cel de la acceleratie? ... poate ma insel ... sorry de OT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nervoss ... nu vreau sa stiu unde "bat" aluziile tale ...

Vroiam sa spun: ce scrie pe capacul de la rezervor, aia bagi: scrie 98, bagi minim 98. in caz de urgenta bagi de 95. e simplu.

Interesant era daca (mai)punea cineva rezultatele analizelor principalelor sortimente de benzina, sa stim si noi, de ex., cea de 99+ de la petrom cat are, cea de 95 de la firma x cat are real. In rest voi vorbiti discutii aici. Asta e parerea mea personala. Eu as uni topicul cu cel de aici: http://vwforum.ro/topic/2182-benzina-de-unde-de-care-de-ce/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e un topic putin mai specific.

Inscriptiile de pe buson sunt relative la noi in tara. Min.95 poate sa fie echivalentul cu 98 in realitate la pompa.

Ideea ramane ca la FSI/TFSI/TSI trebuie o benzina cat mai curata, cu cifra octanica mare.

Folosirea unei benzine mai proaste nu da efecte vizibile si costisitoare imediat, ci in timp va dauna.

TSi-ul cu cheltuiala se tine :)).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Velocity_Warrior

Masina din semnatura "bea" in general Petrom si in special cea de 95. Totusi vara, folosesc cu preponderenta Petrom 99 pentru ca riscul de detonatii e mai mare si zice-se ca o benzina superioara ar fi mai stabila dp asta dv. In rest, in anotimpurile racoroase sau reci folosesc Petrom 95. Am incercat si un plin de Mol Evo 99 dar n-am simtit nimic aparte la benzina respectiva la fel cum n-am simtit nici cu OMV 100, pe vremea cand se numea asa. Iarna trecuta cat si iarna asta cei de la Lukoil au avut/au acea promotie cu carburanti ECTO la pret de cei simpli, asa ca am profitat si am pus ECTO 98 de la ei.

Ca o concluzie dupa utilizarea diferitelor benzine ar fi asa:

- la folosirea unei benzine superioare motorul are mici tremuraturi/smucituri la relanti cand este rece dar in schimb sunetul motorului la turatii medii si mari este unul linistit/normal

- la folosirea unei benzine normale motorul nu mai prezinta acele smucituri la relanti in schimb in sarcina sunetul este unul accentuat, gutural

Din punct de vedere al consumului n-am observat diferente notabile intre benzine si la fel pot spune ca nici din punct de vedere al dinamicii nu sunt diferente. Consumul este oricum influentat de prea multi factori, in special climatici, ca sa tragem o concluzie clara.

Daca dati un click pe cifra de consum din semnatura si veti putea vedea detalii despre alimentari.

Sanatate

Modificat de Velocity_Warrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La mine pe capacul de rezervor scrie min. 91/95 RON.

Eu am incercat mai multe sortimente si am incercat si ceva masuratori cu VCDS (timpi de injectie, etc) si nu am observat nicio diferenta.

Ultimile 2 plinuri le-am facut cu noul EfixS 98 dar nu percep nicio diferenta comparativ cu OMV 95,Mol 95,Efix 95,Extra 99+ (numai cu astea am mai alimentat pana acum).

Cifra octanica se alege de producator in functie de raportul de compresie si curba de avans.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Velocity_Warrior

Revin cu ceva informatii referitor la benzina ECTO Sport 98 de la Lukoil. Dupa doua plinuri cu aceasta benzina pot afirma urmatoarele ciudatenii:

- la pornirea rece motorul si-a pierdut din zgomotul lui specific FSI/TFSI/TSI (acel tzacanit). Mai degraba seamana a zgomot de motor clasic pe benzina eventual fara injectie :unsure:

- cu motorul rece in sarcina zgomotul motorului este cel putin ciudat, zici ca-i un fel de huruit asa, nici nu stiu cum sa-l descriu

- tot cu motorul rece in sarcina masina este foarte puturoasa, abia daca simti ceva cand calci pedala fie si mai sustinut

- dupa ce o scot din garaj, las motorul pornit si ma duc sa inchid usile, nu vreau sa va zic in ce hal miros gazele de esapament

- contrar a ceea ce am scris in postul anterior, la relanti cu benzina asta nu smuceste frate !

- comportamentul de mai sus dispare cu desavarsire cand motorul se incalzeste si cand sunetul motorului devine unul linistit (dar tacanitul lui nu revine in intregime)

- la drumuri lungi pe langa faptul ca motorul pare mai silentios este si mai fasnet, adica trage f bine si mai ales la ture mai ridicate

 

Ultimele doua plinuri le am facute cu Petrom Standard 95:

- pornirea la rece si-a recapatat zgomotul anterior si e mai linistit

- cu motorul rece in sarcina zgomotul este cel pe care-l stiam dintotdeauna la masina

- a disparut acea lipsa de vlaga in accelerari cu motorul rece (sa nu credeti ca sar de 2500 cat timp e rece motorul ;) ) cum o calc cum simt, e aproape instanta treaba 

- a disparut si mirosul greu/intepator a gazelor de esapament cu motorul rece

- cand motorul s-a incalzit zgomotul este aproape acelasi ca atunci cand era rece iar tacanitul este omniprezent :icon_thumleft: (la mine se aude doar cu capota saltata)

- la drum lung in schimb nu ma incanta asa de tare cum se comporta dpdv al demarajului. Trebuie sa urc cu ea putin mai mult in ture ca sa obtin ce obtineam cu cea de 98

 

Cred ca renunt la a mai pune vreodata Lukoil in masina mea. Am in plan ca in anotimpul cald sa incerc si un EfixS 98, sa vad ce-i cu benzina asta domnle' ?!

 

Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niste descrieri interesante... dar benzina Lukoil pare sa aiba si niste avantaje...mai ales daca la rece, motorul nu mai tacane.

Uite, o sa bag si eu niste Rompetrol, sa vedem daca se simte ceva.

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am de gand sa-mi cumpar un golf v 1.6 fsi cu 150.000 km -200.000 km la bord, eu sun fan rompetrol, se strica ceva daca o sa pun 95, rog posesorii care alimenteaza de  zeci de mii de km cu 95 fsi-urile sa-mi zica daca au avut vreo pb din cauza benzinei. Diferenta intre alto si 95 e mare si nu prea imi permit sa alimentez cu alto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rompetrol e romanesc 100%. ai curaj? mai ales ca in trecut parca au dat-o in bara cu aditivii lor. 

 

avand in vedere ca iei o masina folosita la care poate pica orice oricand, ar trebui sa sufli si in iaurt..cu un mol evo sau omv100 de exemplu.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

terminati cu presupunerile astea... . toti comerciantii ia produse din aceleasi rafinarii, dupa cum e pretul..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si toti comerciantii pun aditivi dupa capul si smenurile lor, deci de la romani 100% e mai rau.:)

 

inca o data, acum ceva ani se vorbea ca rompetrol au stricat multe motoare cu benzina lor, pana au schimbat aditivii. poate altii stiu mai multe detalii. eventual ce pun acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu știam că Rompetrol e companie kazahă. Și până la urmă, ce importanță are dacă este românească, rusească, austriacă sau sârbă ? Rompetrol, Petrom, OMV și Lukoil comercializează numai benzină produsă la noi în țară. Agip și Mol iau în mare parte de la cei trei mari jucători de pe piață, Socar face la fel. Nu știu despre Gazprom, s-ar putea ca ei să comercializeze carburant adus de la sârbi.

 

Deci, ce vrei să spui cu "si toti comerciantii pun aditivi dupa capul si smenurile lor, deci de la romani 100% e mai rau" ? Tu mergi la sârbi, nemți, austrieci să alimentezi ? Că altfel, bagi și tu, la fel ca noi, carburant 100% produs în România.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

credeam ca e simplu. omv foloseste aditivii pe care ii foloseste si in austria, mol pune aditivii pe care ii pune sau ii punea si in ungaria. rompetrol pune aditivii (ce nume au?) in ce tara? romania si mai care? si ales si produs de cine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va stresati prea tare cu aditivii din benzina, nu cred ca sta fiecare benzinar sa-si faca propria retea magica de aditivi ci de multe ori cred ca ii cumpara de-a gata.

Oricum toti aditivii pentru benzina sunt in mare parte o combinatie de diverse tipuri de alcool.

 

Cel mai important aspect mie mi se pare in continuare curatenia bazinelor in care se tine benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mare parte, bezina de 95 este obținută direct din rafinare cu cifra de 95. Iar aditivii folosiți pentru creșterea CO sunt, cum a spus și toni, alcooli: MTBE, ETBE, bioetanol. Compuși oxigenați, mai exact.  Sulful se apropie și el de cifra 0, un alt lucru foarte bun. Cam aici s-a ajus de ceva vreme. 

Diferența se face, probabil, la aditivii de curățare sau detergenți, cum li se mai spune. Și nu cred că riscă vreun producător mare de pe piață să strice benzina cu un aditiv slab sau cu proprietăți distructive. 

Jalea cea mare este la tancurile de stocare din stațiile de alimentare, transport, ș.a.m.d. 

 

@ jag, la o simplă căutare pe Google aflai și numele aditivului folosit de Rompetrol: Keropur - http://www.basf.com/group/corporate/en_GB/brand/KEROPUR, produs de cea mai mare companie de chimicale din lume și anume BASF (ai ghicit, sunt nemți). 

În ce țară ? Păi, ai vrut să zici țări: Franța, Spania, Serbia, Ucraina, Rusia, Albania, Ungaria, în diferite cote de piață și evident, în România.

 

Acum, zi-mi și mie unde găsesc cea mai mică informație despre OMV DPP 08, care ar fi aditivul folosit de OMV/Petrom ? 

 

Postul acesta nu vreau să pară un versus, vreau doar să aflu pe ce se bazează unele aversiuni față de un producător sau altul, în cazul acesta Rompetrol.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde scrie ca rompetrol foloseste keropur? eu stiam ca doar mol foloseste.

omv are energy extra facut de ei parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Accidental la masina din semnatura s-a facut un plin cu benzina de 95 (am imprumutat-o cuiva si pt ca asa scria pe capac....). Masina in 55000km nu a primit decat benzina OMV sau Rompetrol de 100. M-am convins personal si defnitiv ca este diferenta intre 95 si 100, performantele scazand simtitor.

Pentru TSI deci, benzina de 95 nu prea "merge" ... abia astept sa se termine  :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

recomand OMV , cea mai calitativa - chiar daca " se papa " mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am mers mult cu OMV 100 insa acum nu as mai schimba MOL EVO, cu care alimentez acum....Oricum parerile sunt impartite legat de carburanti intrucat fiecare isi simte masina in felul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pana la urma cum este cu combustibilul ? 

Pana in momentul de fata am alimentat cu 95 de la OMV.

Din ce am inteles de la un numar mare de posesori TSI/TFSI  este o diferenta night/day intre 95 si 99+ si nu doar la acceleratii.

De la mersul motorului pe orice plaja de turatie , pana la sunetul motorului si cel mai evident , felul in care masina trage.

Consider ca diferenta de cost intre carburanti nu este atat de mare incat sa nu pun 99+ daca acest lucru o sa imbunatateasca vizibil mersul motorului cum zice lumea.

Plus ca o sa fie un risc mai mic de stricare a injectoarelor samd.

 

Voi ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea nu-i nicio diferenta. Eu am incercat mai toate sortimentele.

Ce-i drept, la motorul meu scrie pe capacul de la rezervor 91/95. Acest motor nu este pretentios la benzina.

Poate la cele cu min. 95 sa fie o diferenta.

(Cel putin eu nu am simtit nicio diferenta)

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 300+ km cu 98+ de la petrom si nu simt nici o diferenta de nici o culoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!