Jump to content

Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri


Humbert
 Share

Postare recomandată

Referitor la tipul de carburant pentru FSI/TSI-uri uite ce zice neamtul :

"Superbenzin bleifrei, min. 95 ROZ

oder Super Plus bleifrei"

Si la MPI-uri :

Superbenzin, oder Normalbenzin bleifrei,

min. 91 ROZ 4)

Sincer, eu intr-a mea bag 95, dar 91 care este minim recomandat nu m-as risca chiar daca as alimenta in germania, pentru ca pe termen lung pot sa apara probleme. De fapt si in cartea masinii scrie se poate utliza temporar benzina de 91. Acelasi lucru cred ca se poate lua in considerare si la TSI/FSI-uri unde minumul recomandat este de 95, deci ar fi bine de utilizat benzina de 98. Trebuie luat in seama si ca o eventuala reparatie este mult mai costisitoare din start avand in vedere complxitatea unui motor turbo cu injectie directa...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidius

Acum cateva pagini spuneai(pag 20): "Aaaa... inca ceva: benzina cred ca stii ca trebuie numai de la 98 in sus pentru TSI-uri"

Acuma vad ca s-a schimbat "Superbenzin bleifrei, min. 95 ROZ oder Super Plus bleifrei"

Nu stiu de ce te lasnezi in declaratii de genul: "unde minumul recomandat este de 95, deci ar fi bine de utilizat benzina de 98." pt ca nu este un adevar universal valabil deci e pararea ta (care cred ca e gresita). Neamtul scrie 95 eu 95 bag! Sau oare sa ma iau dupa tine!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REX: Fiecare baga ce vrea in masina...

AM afirmat "de la 98" in sus tot in ideea ca la carte e trecut un minim de 95... Daca citesti atent mai sus am si justificat de ce e bine a se utiliza de 98 la motoarele FSI/TSI, plus ca "feeling-ul" oricarui inginer care citeste datele tehnice spune "98" :icon_thumright: Acum daca tu vrei sa bagi de 95 asta nu inseamna ca automat toata lumea trebuie sa faca ca tine... unii poate gandesc altfel si vor sa evite eventuale neplaceri cauzate de un folosirea unui combustibil care in Romania nu se stie nici cat de "95" este ;)

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidius

1. Ai spus "Aaaa... inca ceva: benzina cred ca stii ca trebuie numai de la 98 in sus pentru TSI-uri" nu ca ar fi bine de la 98 in sus!! Ai folosit cuvantul "trebuie"!!

2. Nu am spus niciodata ca toata lumea sa bage 95, ca mine. Sincer nu ma intereseaza ce baga lumea pt ca fiecare face ce vrea cu masina lui. Dar nu imi convine sa se vorbeasca prostii referitoare la carburant. Odata spui 95 odata spui 98 lucru care creaza confuzie!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Usor mai baieti... trebuie sa ajungem noi la un consens...

Dar asa din experienta mea pe acest motor.... am facut plinul cu 95 dar si cu 100 (numai OMV) si vreau sa spun ca nici o diferenta...

Si asa cum am mai spus intr-unul din topic-uri... la motoarele de pana in 200-250 CP nu este sesizabila diferenta de cifra octanica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spus si mai spun inca o data:

am facut vreo 3-4 plinuri cu omv/mol de 98/100 si restul adica inca vreo 3-4 cu 95 de la mol/omv si nu am simtit nici o diferenta, nici la consum nici la performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rex: EU cred ca TU vorbesti prostii cand insisti prosteste pe faptul ca e buna benzina de 95... Sau poate la cluj 95 insemna 98 ? :icon_thumright: Daca ai inteles ceva bine, daca nu lasa pe altii OK ?HAi sa terminam ca degeneram.

Am mai spus si mai spun inca o data:am facut vreo 3-4 plinuri cu omv/mol de 98/100 si restul adica inca vreo 3-4 cu 95 de la mol/omv si nu am simtit nici o diferenta, nici la consum nici la performante.
Pai depinde si de sofer chestia cu "simtitul" ... deci e subiectiva afirmatia.... si nu e nevoie sa "te repeti " Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca totusi se intrece orice limita intr-o discutie care nici macar nu isi are locul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidius Vad ca nici cum nu vrei sa incetezi!

In primul rand vorbesti numai prostii (posturile de la pagina 20 si cele de mai sus dovedesc acest lucru) si in al doilea rand chiar nu vrei sa incetezi! Am mai avut discutia cu benzina pe acest forum la pagina 20 si vad ca nu ti-a fost de ajuns (Am spus atunci sa incetam, dar vad ca nu tu chiar nu vrei sa incetezi!).

Ar trebui ca cineva sa opreasca aceste discutii care ii clar ca nu ajuta la nimic.

P.S. Eu iti raspund ca sa iti arat ca vorbesti prostii si ca sa nu induci oamenii in eroare cu ineptiile tale!

P.S.2 Un moderator ar trebui sa vada ce se intampla pe acest topic si sa intervina!!

Devastator Ai dreptate! Scuze domnu, dar ovidius chiar nu vrea sa inceteze!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REX Dar nici tu nu vrei sa incetezi... te-ai repetat in afirmatii, ai facut si afirmatii subiective de genul ca "tu simti ca nu e nici o diferenta cand bagi 95 sau 98 " .. gata, lasa-te!

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis acest topic pentru a discuta direct despre tipul de benzina pe care sa-l folosim pentru motoarele FSI sau TSI.

L-am creat momentan aici, daca se discuta mai mult voi muta topicul pe aria de Motoare pe benzina. Am lipit discutia de pe topicul Golf V 1.4 TSI 122 CP.

Sa raspund si la subiect:

Velocity_Warrior, diferenta intre Top 99 Premium si OMV Carerra 100 este ca prima e fabricata in Romania iar a doua este importata din Austria direct de la rafinariile OMV, deci nu este chiar aceeasi benzina si se simte si la condus.

La motoarele in 16v si in special la FSI-uri si TSI-uri imediat se cunoaste o benzina de calitate mai proasta, sunt mai pretentioase la benzina proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

istef - Multam mult de raspuns.

:Driver: Sa speram si sa dea Domnul asa sa fie. E destul de dificil sa credem ca in ziua de azi inca se mai aduce combustibil din afara granitelor. Ca sa numai comentam cisternele in care e adusa. Sincer daca as sti la cine sa apelez as apela ca sa aflu exact provenienta lor. Eu vreau sa si tind cred ceea ce ai zis tu.

Ceea ce ma deranjeaza e ca nu am vazut pana acum in Romania (sau o fi fost) o analiza sau o comparatie oficiala facuta publica intre combustibilii care se gasesc pe la noi, banuiesc ca toti sunt mana in mana si nu are rost sa-si fure unii altora "gainile din curte". :ninja:

istef - te intreb pe tine dar si pe restu. Este adevarat ca in momentul cand schimbi combustiblilul (iei unul mai prost sau mai bun) nu observi imediat diferentele pentru ca ECU trebuie sa se adapteze si el ?! De aici modificarea consumului, al "torsului" motorului, etc. Ar cam trebui minim un plin ca masina sa "invete sa inghita" noul combustibil.

Modificat de Velocity_Warrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Razboinicule (sper ca nu al luminii...) :P

ref la treaba cu producatorii de carburant... hai sa fim seriosi! :Driver:... nicicand nu va iesi ceva de genul asta pe sticla sau in media (in general)

OnT: 15k km, in Ro, exclusiv Mol98 si OMV Carrera100, in proportie cam de 80-20 ... Plus accidentul sotiei cu Agipul si indicatorul de noxe aprins iar boost-ul tremurand :ninja:

Dintre cele doua, nu reusesc sa-mi fac o impresie... parca totusi "o simt" mai invatata cu Mol-ul... repet, poate fi placebo, doar o impresie...

In continuare voi marsa in aceeasi directie... desi marturisesc ca sunt curios de TopPremium-ul99 de la Petrom... nu mai stiu cine, parca VladMHL il lauda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neamtul scrie 95 eu 95 bag! Sau oare sa ma iau dupa tine!?

Neamtul mai zice in cartea masinii mele sa schimb vitezele in jur de 2000 RPM (sau ceva de genul asta nu mai stiu exact).Asta inseamna ca zice bine ? Oara cate zeci de topic-uri sunt pe forumul asta in care se descriu turbine, intercoolere, si motoare facute praf din cauza mersului "babeste" ? In fine chestia asta nu stiu daca e valabila si la benzina, a fost doar un exemplu.

DAR legat de discutia de mai sus, ideea este ca nu tot ce zboara se mananca, si mai bine te bazezi pe cazuri reale decat pe ipoteze. Este fara nici un dubiu ca in tara noastra nu se respecta nici o norma, iar pe neamtu` din Germania nu prea il intereseaza de ce conditii avem noi in Romania.Sunt convins ca 95 ROZ de la ei = 98 de la noi.Sau chiar mai mult.

Ideea este : chiar vrei sa te risti sa mergi pe mana romanilor ? Si totul pentru ce ? Pentru o diferenta de 100.000-200.000 lei vechi la un plin ? La o masina de 300-400-500-600 de milioane sau chiar mai mult...?

Ma scuzati dar asta mi se pare :Driver: :D.Iti iei masina de `jdemii de euro ca sa te zgarcesti la o diferenta infima pana la un combustibil mai bun :P.Si eu refuz sa cred ca ti-ai luat golf 5 nou si nu ai bani de benzina :)

Lasati-i pe cei cu LOGAN sa puna 95 sau cat vor ei, TSI-ul totusi consider ca merita ceva mai bun si nu cred ca se strica daca ii puneti 98 sau 100 :lol:

Postez aici pentru ca s-ar putea sa ma fac benzinar in curand si studiez piata :ninja:

Si terminati cu cearta, fiecare baga ce benzina doreste dar trebuie subliniate dezavantajele/avantajele (daca exista) ale alimentarii cu o benzina mai slab calitativa la niste motoare/injectoare destul de pretentioase si de scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REX Dar nici tu nu vrei sa incetezi... te-ai repetat in afirmatii, ai facut si afirmatii subiective de genul ca "tu simti ca nu e nici o diferenta cand bagi 95 sau 98 " .. gata, lasa-te!

Ma bucur mult ca s-a mutat discutia aici!

Da, am vorbit serios: "eu simt" pt ca nu am aparat de masura! Poate ai tu!!! Dar nu cred!!

P.S. nu ai vazut nici o data un TSI de 122 cp si esti mare expert! Nici macar nu ai citit despre el!

P.S.2 Eu nu ma dau mare destept, dar ma consider mai informat ca tine, cel putin in aceasta privinta!

Din punctul meu de vedere discutia cu tine pe aceasta tema s-a incheiat pt simplu fapt ca nu esti in stare sa relatezi un fapt cum trebuie si apoi te si simti atacat cand cineva iti raspune cu argumente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rex si ovidius, va rog sa incetati flame-ul, altfel veti primi warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF: NU degeaba sunt bancurile cu ardeleni! Scuze dar nu m-am putut abtine.

sau cu olteni...ioi nici io nuam putut :P

nu ca rex ar avea dreptate (chiar daca suntem concetateni)...eu bag numai omv100...e prea mica diferenta de pret ca sa risti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu incercati sa reveniti ontopic si sa va abtineti la asa ceva se va lasa cu masuri.De ce trebuie sa ajungem la asemenea discutii?Fiecare face ce vrea cu masina lui...poate sa puna si gaz in ea..sunt banii lui si alegerea lui.

Deci...sa revenim la subiect...

Va multumesc pentru intelegere! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidius, nu inteleg de ce te agiti din afara terenului, tu ai MPI, nu stii de la prima mana cum sta treaba.

Octavia mea e FSI si am mai avut una MPI. In amandoua am incercat toate benzinele, de la 95 la 100 si cu mana pe inima, cand treci de placebo nu se simte nimic.

Masinuta din semnatura merge de cateva saptamani cu benzina de la Agip de 95 (descoperire recenta), iar inainte de asta servea Petrom 99+. Intre astea doua nu simt nici o diferenta, decat faptul ca dupa un plin la Agip mai ramane de o pizza prin oras.

Pe clapeta la a mea scrie 95/98. Initial credeam ca mananca mai multa de 95 decat 98. Mi-a atras atentia un alt user FSIst care locuieste in DE ca-i pune de 95 de la inceputuri fara nici o diferenta de consum. Am pus si eu mana sa calculez, si are dreptate. Acum vreo saptamana am bagat Carrera 100, si nu pot zice ca s-a cunoscut ceva nou in termeni de consum sau putere.

Cu Octavia cealalta am bagat de curiozitate si 91 RON in De, la fel, nu s-a cunoscut mare lucru, doar un pic mai zgomotoasa, si nimic altceva.

De altfel, cel mai rau lucru care se poate intampla cand bagi benzina sub norma este sa bata avansul la subturare. Eu unul am subturat masina de cca 3 ori in ultimele 6 luni, in principal din lenea de a schimba in jos. Atat.

S-o luam altfel si sa caut un link despre ce se intampla cu motorul cand bagi benzina cu CO mai mare decat ii e prescrisa? Pe scurt se intarzie avansul, scanteia se da cu pistonul mai aproape de PMS si obtii o explozie mai scurta si mai intensa.

Care-i singura problema aici? Ai aceleasi vechi bujii, gandite pentru benzina de pe clapeta rezervorului.

... cam asa se vad lucrurile din Prazilia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am FSI si nici TSI insa din intamplare cand imi schimbam distributia la masina (TDI :) ) era un Golf V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TSI 140/170 cai cred ca e mandatara benzina de 98 din cauza raportului mare de compresie.

Revenind la situatia povestita de tine, povestea n-ar fi cifra octanica in defectarea injectorului, cat cel mai probabil continutul de impuritati, pentru care evident ca nu e responsabil VW. Daca omul mai are bonurile de la benzina (sigur ca da, de parca le tine cineva) se poate adresa OPC pt recuperarea pagubelor de la firma de la care alimenta.

Ps: Confirm si eu ca din cauza gunoaielor benzina de 95 Petrom e cea mai mizerabila specie posibila. Mai am o Supernova la care am schimbat filtrul artizanal improvizat de taica-meu dupa ce tembelul familiei (cunoscut si sub numele de fratele mai mic) a alimentat de acolo.

Problema secundara ar putea fi alimentarea din sortimentul cu sigla rosie de la Petrom, tot de 95, cu aditiv inlocuitor de plumb (benzina de Dacia), care aditiv se putea coxa pe capul injectorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu va suparati daca se baga si un "dizelar" in discutie.

Stiu ca se vorbeste strict de TSI si FSi, eu ma refer in general la benzinare din care se scot cat mai multi cai. De aceea cred ca nu sunt total offtopic. Nu vreau sa ma dau mare chimist (pt. ca nu sunt), doar vreau sa explic anumite lucruri ce pentru unii (cei care nu stiu deja) pot fi folositoare, pacat ca-i cam mult de citit ...

1. Cu cat vrei sa "storci" mai multi caluti la aceeasi cilindree, cu atat cresti raportul de compresie (ma refer la proiectarea motorului). Cu cat cresti rap. de compresie cu atat riscul de detonatii creste. De aici si necesitatea utilizarii unei benzine cu CO mare la motoare din care se scot foarte multi cai, raportat la cilindree.

2. Cu cat presiunea atmosferica e mai mare, cu atat fenomenul "Knock-knock" e mai accentuat. De exemplu, daca la mare folosesti CO98, la altitudini foarte mari (3000m) ajunge CO95. Oricum, e mai probabil sa-ti tacane motorul pe litoral decat la cota 1400.

3. Cifra octanica reprezinta "rezistenta" benzinei la autoaprindere (detonare) la compresie. Nu are legatura cu deflagratia (arderea propriu-zisa) si nici cu puterea calorica. Ea se masoara in mai multe feluri (indicii: RON si MON). Intotdeauna RON>MON. In State se afiseaza la pompa media celor doua, care se mai numeste si indice AKI (Anti-Knock Index), pe cand in EU se refera doar la RON. De exemplu, benzina noastra de 95RON,o gasesti in State la aprox. 91AKI (max. este 93).

RON = "Research Octane Number"

MON = "Motor Octane Number"

RON este aprox. MON+9

Izo-octanul are cifra octanica 100. N-Heptanul are cifra octanica 0. Amandoua intra in compozitia benzinei pe langa alte multe hidrocarburi cu CO intermediare. Deci este greu sa faci analiza chimica si sa aflii CO matematic.

Ca sa prepari o proba cu CO de 95 (chimic procentual), se amesteca 95 parti izo-octani la 5 parti n-heptani.

Atunci cand se face analiza unei benzine pentru a se afla CO (RON sau MON), se face doar o comparatie (nu se face analiza chimica pr.-zis) cu o benzina de referinta, cu CO cunoscuta. Desigur, sunt aparate care "substituie" acea proba de referinta. Deci in realitate, cand spui ca are CO95, spui de fapt ca se comporta ca si una de 95 (una etalon).

Aflarea lui RON sau MON se face pe cale dinamica, folosindu-se un motor etalon. In principiu, motorul este acelasi si pentru aflarea RON si MON, difera "stresul" la detonatie la care este supus combustibilul (preincalzirea combustibilului, turatii mari, avans pe o plaja mai larga). Mai pe romaneste RON se apropie mai mult de utilizarea normala a unui motor auto, pe cand MON ca si cum ai avea de gand sa-l "coxezi" in regim de rally.

Va intrebati probabil uni dintre voi, cum e posibil sa fie benzina si RON100, si de mult peste 100 (cea de rally). Explicatia e ca sunt si alte substante mai rezistente la detonatii decat izo-octanii. Metanolul are 113, etanolul are 116. Deci cand se trece de 98, nu mai e vorba de super-distilare ci se face uz de aditivi. In acest caz se modifica si alte proprietati ale benzinei, mai ales cifra calorica (vezi cele de rally).

De exemplu, Petrom Top Premium 99+ are RON99 si MOT86, deci s-ar traduce ca un AKI93 (in State).

Spun asta pentru ca daca gandesti logic, in procente, nu pricepi cum e posibil sa existe benzina cu CO mai mare de 100. De fapt este o evaluare, care intrece sistemul de referinta.

Benzinica buna de liniute "sare" de 100RON (cifra octanica nu lei :) )

Intrebarea mare in Romanica, apropo de benzinica este: Cat are in realitate cea de 95RON? Are atat sau mai putin? Neincrederea e mare! De aici si toate discutiile in contradictoriu. Nu avem varianta decat, "pe probate", impresii, si cateodata placebo si subiectivism. Eu unul nu cred ca cea de 95RON e 95RON, in realitate. Asta-i parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se infunda injectoarele dau in judecata OMV sau MOL, ca oricum pastrez chitantele!

AndyG mersi de info.

Cu cat citesc mai mult cu atat ma conving mai tare ca omv sau mol de 95 e bine pt motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinguinuldestepa

Am mai pus filmuletul asta pe aria in care se discuta despre benzina. Conteaza tipul masinii si motorul. Este un test facut de cei da la emisiunea Fifth Gear cu diferitele tipuri de benzina pe diferite masini. Eu zic sa va uitati. Am 2.0 FSI si parerea mea este ca motorul merge cel mai bine cu Petrom 99 sau Carera 100.

P.S.-foarte interesant postul AndyG

http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0

Modificat de pinguinuldestepa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante testele facute ... si mai interesant este ca s-a testat si un Golf GTI cu motor TSI 1.4 la care se vede clar ca benzina mai buna are influeta asupra puterii motorului, de aici rezulta in mod logic ca motoarele TSI sunt mai "sensibile" la calitatea carburantul folosit. La motorul de clio care este un clasic 1.4 16V 80 CP, fara turbina, injectie directa etc, nu se simte diferenta de la o benzina la alta. Acum fiecare trage concluziile :icon_cry: :)

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!