Jump to content

Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri


Humbert
 Share

Recommended Posts

neatsa.

intrebare despre benzina cu care alimentati TSI-urile.

astia de la OMV nu aveau si benzina de 98? eu parca asa stiam, insa aseara cand am alimentat nu am vazut decat 100 (de care am pus) si 95.

stiu ca s-a mai discutat, please bear with me, ma intereseaza doar ce pun cei care au TSI.

personal nu as pune 95, din cauza ca mi-e teama ca benzina de 95 de fapt nu are CO chiar 95, dar as pune 98.

deci doar Mol si OMV, ca au sulf putin?

Edited by Humbert
Link to comment
Share on other sites

Eu pun Lukoil la toate masinile, Diesel sau Benzina. Nu am avut nici o problema pina acum iar pretul e mai mic decit la OMV sau MOL.La TSI pun SuperEuroLuk98.

Link to comment
Share on other sites

parca producatorul indica 95 pentru TSI 122 si 100 pentru TSI 170... sau am inteles eu prost de la ceilalti posesori

pe stikerul de la rezervor ce zice la TSI 122?

Link to comment
Share on other sites

Eu pana acum am pus numai petrom 95, nu stiu daca exista diferente ca alta benzina nu am pus, dar cu asta nu tremura nu face nimic...si fuge bine fara ezitari

Edited by WooZie
Link to comment
Share on other sites

95 zice pe capacul de rezervor, ideea era daca ai incredere ca benzina pe care o vezi la pompa ca are 95 chiar are 95;

eu unul nu prea am... dar poate ma insel, de asta intreb aici, poate sunt oameni cu TSI care pun de 95 si nu au probleme

edit: ... cum ar fi woozie. merci, e clar ca o sa incerc si 95 sa vedem cum e

Edited by Humbert
Link to comment
Share on other sites

In principiu nu este o diferenta intre TSI 122 si cel de 170 din punctul asta de vedere. Ambele au injectie FSI care este mai sensibila la calitatea carburantului. Sunt de parere ca pentru a vedea imediat dupa alimentare efecte negative trebuie sa fie foarte prost carburantul, cred ca efectele negative se vad pe termen lung, dupa multi km. Eu prefer sa-i pun 98 deoarece vreau sa fiu sigur dar se poate pune si 95 in orice TSI.

Link to comment
Share on other sites

Eu mai degraba as fi reticent la a lua benzina de la altii din canistre decat de la peco, se practica intr-un timp la diesel "imi iau diesel ca iau motorina de la toti tractoristii"....dar eu am avut numai masini pe benzina si numai de 95 le-am dat, n-am avut probleme nici cu pompe de benzina nici cu injectoare.Acum de ce sa zic...despre fsi asta nu stiu mare lucru, dar nu cred eu sa fie nemtii chiar asa tampiti sa se riste cu garantia intr-o tara de hoti ca Romania si sa scrie 95 pe rezervor.Bafta

@Devastator "Eu prefer sa-i pun 98 deoarece vreau sa fiu sigur..." . Domne, in Romania n-o sa fii sigur nici daca ii pui 110 :scratch:

Edited by WooZie
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, din pacate.

Link to comment
Share on other sites

Velocity_Warrior

Humbert - sa traiesti omu'. Daca vrei sa te mai lamuresti un pic sau sa te bulversezi si mai tare poti arunca un ochi peste link-ul de mai jos despre bezine. Cred ca cel mai bine urmaresti pe acolo pe cei care au FSI-uri sa vezi ce benzine baga. Recomand a se citit tot topicul de la inceput.

http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=260

Cat despre calitatea bezinelor colegul nostru amadeus2000 a zis ceva zic eu cat se poate de veritabil in postul de mai jos.

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry649384

WooZie - mare dreptate ai. La noi in GL deja incepe sa nu se mai gaseasca motorina blat.

Link to comment
Share on other sites

Am mers pe mana producatorului, care recomanda benzina fara plumb de 95.

Asa ca am pus numai MOL 95, si in 2200 Km numai pe timp de iarna, inclusiv la cele mai mici temperaturi, nu am avut absolut nici o problema.

De altfel, cred ca parerile sunt foarte subiective, dupa cum se vede si din postarile de pe topicul despre combustibilul preferat:

eram fan Petrom( 95 fpb )si din intimplare era sa raman fara titei si am alimentat de la prima benzinarie ivita fiind fiind MOL (95) si de atunci am trecut numai cu benzina MOL motorul fuctioneaza mai rotund ,fara trepidatii si trage mai bine (citire de la un nespecialist,doar pe baza celor intimplate si fara autosugestie!!!)
Hey! exact invers e la mine: am alimentat vreo 2 ani numai MOL95 (am si card plin de puncte) si odata am bagat Petrom ca eram aproape de zero.

Am ramas surprins, tragea mai bine si consuma si mai putin. Cam de un am bag numai Petrom 95.

In plus e mai ieftina, daca nu cea mai ieftina (cu vreo 10 bani mai putin ca MOLul).

La vreo 3-4 luni mai arunc un bidon de aditiv si atunci consuma si mai putin.

De curand am schimbat si filtrul de benzina si nu am nicio problema.

Cea mai proasta benzina bagata a fost asta vara in judetul Covasna la un Rompetrol.

Nu tragea masina deloc, era ca un fulg inert asa. Si nu intelgeam de ce, apoi mi-a picat fisa ca e de la benzina.

Link to comment
Share on other sites

Pentru TSI-uri se recomanda o benzina cu continut scazut de sulf, MOL si OMV au cel mai scazut continut de sulf dintre toate.

Link to comment
Share on other sites

Am mai spus-o de mai multe ori, benzina de 95 care se gaseste in comert la noi nu respecta standardul ROZ 95 care este specificat de producator pe capacul de la rezervor in materie de sulf, ceea ce face ca aceasta benzina de 95 nu este buna pentru motoarele TSI. Prin urmare trebuie o benzina mai buna, gen 98 - 100, care respecta specificatiile in materie de sulf.

Nu va mai luati dupa toti "specialistii" pompagii care sunt experti la benzine ca nu ei o sa va dea 20 milioane de lei cand va trebui sa inlocuiti un injector de FSI infundat (care bine-inteles ca nu se schimba pe garantie).

Link to comment
Share on other sites

Velocity_Warrior

De acord cu tine, dar uite ce am scris eu acum ceva timp in urma.

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry650686

Apoi raspunsul la intrebarea pusa de mine l-am gasit mai jos.

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry633686

Eu as putea intelege ca mai toate produsele OMV sunt de fapt Petrom, sau toate produsle Petrom sunt de fapt OMV ?! :)

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

:) Pai cam asa si este. OMV nu are rafinarie in Romania prin urmare ia carburant de la alti producatori si nu numai de la Petrom. Eu lucrez oarecum in domeniu si stiu ca foarte des se alimenteaza sub emblema OMV cu carburant Rompetrol sau Lukoil. Bineinteles ca exista diferente doar ca minore.

Back on topic, Si eu sunt de acord cu istef, si anume ca nu are sens sa ascultam toti "specialistii" (daca veti intra in detalii cu ei,veti afla cu stupoare,sau nu, ca nici ei nu stiu de fapt ce produs comercializeaza).

Link to comment
Share on other sites

Concluzia mea este ca parerile sunt impartite; pare-mi-se mie ca trebuie sa tinem cont si de statia de alimentare propriuzisa nu numai de marca scrisa pe ea; aiurea, pe mine ma intereseaza sa am cat mai mare grija de masina => in cat mai putine probleme pe viitor; cam greu tinand cont de situatia descrisa de mine in prima propozitie.

Link to comment
Share on other sites

Am mai spus-o de mai multe ori, benzina de 95 care se gaseste in comert la noi nu respecta standardul ROZ 95 care este specificat de producator pe capacul de la rezervor in materie de sulf, ceea ce face ca aceasta benzina de 95 nu este buna pentru motoarele TSI. Prin urmare trebuie o benzina mai buna, gen 98 - 100, care respecta specificatiile in materie de sulf.

Nu va mai luati dupa toti "specialistii" pompagii care sunt experti la benzine ca nu ei o sa va dea 20 milioane de lei cand va trebui sa inlocuiti un injector de FSI infundat (care bine-inteles ca nu se schimba pe garantie).

Poate ca ma insel, dar din cate am citit, conform normelor europene, limita maxima la sulf este de 150 mg/kg (vezi http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...0L0071:RO:HTML) in cazul benzinei ROZ 95 (tot una cu RON 95).

Benzina MOL 95 are maxim 50 mg/kg, conform producatorului (vezi http://www.molromania.ro/ro/produse/carbur...po_plus_95_98/).

Sa spunem ca producatorul are tot interesul sa-si vanda marfa.

Dar mai sunt si alte rapoarte de monitorizare, cum ar fi http://www.minind.ro/domenii_sectoare/mediu/monitorizare.pdf care spun ca standardul european este respectat.

Alte rapoarte spun ca oferta producatorilor de benzine super/extra/premium este pentru segmentul premium de clienti, motoarele mergand cam la fel cu diferitele tipuri de benzina.

De curiozitate, am sa umplu un rezervor cu MOL 98 ca sa vad daca "simt" vreo diferenta in comportarea masinii.

Cat despre infundarea injectoarelor, exista studii sau experiente care confirma aceasta?

Link to comment
Share on other sites

Exista mai multe posibile cauze pentru infundarea injectoarelor, cantitatea de sulf nu este primul pe lista. Cantitatea de sulf este relevanta in primul rind pentru stabilirea normei de poluare. Cel mai mare "daunator" este apa (si evident alte impuritati) care apare nu la verificarile metrologice si nici la depozit/rafinarie, dar fix in statiile de distributie carburanti.De aici si concluzia (corecta de altfel) ca este in primul rind important sa alimentezi de la o statie cu rezervoare/pompe noi sau cel putin nu invechite si care sa aiba rulaj mare.

Link to comment
Share on other sites

Valentin M.

@hh - dar stiu ca ai asteptat-0 nu gluma.....la mine nu au trecut nici 2 luni si nu mai pot de nerabdare, imi inchipui ce a fost in sufletul tau 4 luni. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!!!

PS: o posibila cauza pt intarzierea asta ar putea fi ca masina ce tu ai comandat-o initial a fost vanduta altcuiva ce a dorit o configuratie asemanatoare. si dealerul a refacut comanda. doar o ideee...

Edited by Valentin M.
Link to comment
Share on other sites

felicitari hh79, asteptam poze.

eu am urmatoarea intrebare (din ciclul "o intrebare pe zi de Humbert")

am observat ca in conditiile in care masina se deplaseaza din inertie iar eu nu ating pedala de acceleratie, consumul instantaneu este zero daca masina e in viteza si intre 7 si 12 l/100 daca masina e scoasa din viteza.

nu e super dubios? adica inteleg de ce-mi arata zero cand e in viteza, pt ca atunci rotile invart motorul si nu invers, dar intrebarea e de ce-mi consuma mai mult atunci cand e scoasa din viteza? si la voi e la fel?

m-am gandit ca acel consum la 100 de km pe care-l vad e de fapt transformarea consumului exprimat in litri pe ora (pe care-l vad) cand stau pe loc in consum exprimat in l/100

gen motorul consuma tot 0.7 litri pe ora cand masina se misca din inertie si e scoasa din viteza, dar calculatorul se simte obligat sa-mi arate acest consum in litri la 100, deci la o viteza de 20km/h acel 0.7l/ora este echivalent cu 3.5 l/100 si scade pe masura ce viteza creste...

DAR: eu am valori mult mai mari, spre 10%

deci intrebarea este: consuma mai mult motorul cand masina se deplaseaza scoasa din viteza? daca da, de ce.

eu ca urmare a acestei observatii am inceput sa nu mai scot din viteza decat cu 2 secunde inainte de a ma opri. si chiar si-asa, dupa ce scot din viteza vad un consum mai mare decat cel pe care-l aveam inainte de a scoate, iar imediat dupa aia imi apare 0.6-0.7 litri pe ora

mie mi se pare ciudat, doar atat zic. si sunt curios si daca la altii e la fel

Edited by Humbert
Link to comment
Share on other sites

Pai toate motoarele la care carburatia e reglata de ECU, in frana de motor se taie injectia consumul fiind astfle zero, pe liber e normal sa consume pt ca altfel s-ar opri motorul nu ?.Am multi prieteni care nu inteleg treaba asta dar e simplu, cand rotile induc o turatie motorului mai mare decat ar aveao acesta raportat deschiderii clapetei de acceleratie,se taie injectia motorul fiind invartit de cutie si nu de benzina...ca sa zic asa.Sper ca m-am facut inteles, stau cam prost la capitolul exprimare.Mergeti in frana de motor si cat mai putin scoasa din viteza si o sa aveti consumuri pe care altii n-or sa le creada.Frana mareste cel mai mult consumul de carburant.Evitati-o.Bafta

Link to comment
Share on other sites

de acord woozie, dar mie imi arata consumuri mai MARI cand masina se deplaseaza scoasa din viteza decat atunci cand masina sta pe loc, desi motorul are aceeasi turatie (relanti)

asta nu inteleg eu.

altfel e clar de ce in frana de motor consumul este zero.

Link to comment
Share on other sites

Asa arata la orice masina, daca ai fost atent si turatia este mai mare,nu e cea de relanti,chiar daca e scoasa din viteza.La o turatie de relanti de 700rot/min iti arata 0.4....eh, la 900rot/min nu poate sa arate tot 0.4 :)E ceva si cu calculele astea,nu stiu exact de ce mareste turatia,dar decat sa zic prostii mai bine s isi dea cu parerea cine stie

Link to comment
Share on other sites

E absolut normal ce se intampla. Concluzia ta e corecta. Iti arata in L/100km si nu in L/h de aia pare mai mult.

Masina nu consuma mai mult daca e scoasa din viteza in mers sau daca sta pe loc. Injectia pilot care tine motorul "sa nu moara" e aproape la fel.

(nu e chiar identica.. atata timp cat masina se misca o sa o tina motorul undeva la ~1000rpm in loc de ~700 cat o tine atunci cand stai pe loc, insa diferenta de consum e infima).

Link to comment
Share on other sites

Mai multe discutii despre subiect aici

Link to comment
Share on other sites

merci de explicatii

foarte interesant si topicul de mai sus

e clar ca masina asta-i mai desteapta decat mine, deja-i a doua oara cand mi se intampla

traiasca frana de motor

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!