Jump to content

Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri


Humbert
 Share

Postare recomandată

Golf4 1.6 AZD, adus de mine din Germania.

Am bagat Aral de 95 intial, am zis sa mai scutesc bani. A mers cam prost, a confirmat ca 16v prefera 98, 85 in ultima instanta... La iesire din Germania am bagat OMV 100. A fost ok. In Ungaria MOL cu cea mai mare cifra octanica, apoi la noi tot in Mol Evo5. A mers perfect, si-am mers asa cateva luni. Mi-a zis cineva sa renunt la Evo5 ca mananca supapele, mi-a mai zis ceva ca mananca supapele... Asa ca am trecut pe Mol 98, am zis sa pastrez firma: a mers prost-prost! Dupa 2-3 plinuri si consum mai mare, nu mergea rotund, dadea sa moara la semafor, zgomot mai mare in mers. Am trecut pe Rompetrol 98 si nu am de ce sa ma plang, de vreun an si jumatate nu am pus altceva. Cam scumpa, dar merge bine. Ma gandeam sa schimb ca am o problemuta cu pornirea la rece, si unui coleg cu o problema oarecum similara i-au zis la service ca de la benzina are probleme. Dar din ce am citit, nu cred ca voi face o schimbare, raman la Rompetrol 98, concluzia mea ar fi ca mai mult conteaza statia de unde alimentezi.

Respect!

Scuze, acum am vazut ca doar pt TSI si FSI era topicul.

Modificat de 80kln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Velocity_Warrior

Revin cu ceva impresii dupa ultimile benzine folosite.

Anul trecut prin toamna am alimentat cu renumita Carrera 100 de la OMV sa vad si eu care-i treaba cu ea. Spre surprinderea mea n-am simtit nimic deosebit in putere sau comportament general prin comparatie cu Top Premium 99+ sau Premium 95.

Apoi am alimentat un plin cu Premium 95 si spre golirea rezervorului am simtit acele mici trepidatii la relanti. Precizez ca alimentasem inainte de a se schimba treaba cu Euro 5 si cu sulful :blah_:

Acum am facut din nou plinul cu Premium 95 (cu noile norme). Nu stiu daca e placebo sau nu dar pot zice ca merge mult mai frumos motorul dacat cu cea dinainte.

Voi ramane exclusiv pe benzina de 95 si pe cat posibil de la Petrom.

Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
cazanradudaniel

Eu alimentam inainte cu Carrera 100. Aveam fluctuatii la relantii destul de suparatoare.

Am incercat MOL Evo 100, benzina mult mai buna, Fluctuatiile au scazut mult.

Dupa asta am incercat Rompetrol Alto 101. Dintre toate cele sus mentionate ultima este clar cea mai buna.

Motorul merge mult mai bine, fluctuatiile au disparut.

Este vorba despre un 1.6 FSI (BAD - 81 kW)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cate bordeie,atatea obicee!eu la mk v gt ts

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag doar benzina OMV 95 si pana acum in 5000 km nu am avut nici o problema cu FSI-ul . A portnit intotdeauna la prima cheie si relantiul este foarte stabil . Asa ca o sa continui sa folosesc OMV 95 . Pe capacul de la rezervor scrie 98/95 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primii 19.000 km i-am facut aproape exclusiv cu MOL 95 (rareori cu MOL 98 si MOL EVO) si nu a fost nici o problema.

Urmatorii 10.000 km, dupa soft, i-am facut exclusiv cu MOL EVO si din nou nu a fost nici o problema.

In acesti 29.000 km masina a pornit, tot timpul la prima cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aproximativ 2500 km alimentez cu ALTO 101. Dupa parerea mea e de departe cea mai buna benzina din Romania. Comparabila cu orice benzina de afara.

Masina functioneaza impecabil cu ea. Diferenta mare intre ALTO 101 si Carera 100

Locul 1 - ALTO 101

Locul 2 - Top 99+

Locul 3 - Carera 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pun ALTO101 de vreo luna si imi place cum trage masina. Sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Foarte folositor ! Chiar cautam de mult o parere avizata legata de benzina noastra in special una care sa fie buna pentru FSI-uri. Multumim !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu zice nimic despre motorine? ... ce combustibil pentru diesel folositi si de la ce statii peco? Am sa exemplific eu care folosesc Sprint diesel de la Petrom V ori de la OMV (care e mai aproape di cele doua variante , atunci cand vine timpul de alimentare la rezervor aceea este folosita).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentez in ultimul timp de la Lukoil cu 98. Comparativ cu Petrom 99+ pe care am folosit-o inainte, relantiul este mai stabil dar a crescut ff putin consumul. Pt. FSI eu zic ca e o benzina buna, iar pretul acelasi cu 99+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu zice nimic despre motorine? ... ce combustibil pentru diesel folositi si de la ce statii peco? ....

:offtopic:Fyi: Topicul este pentru benzinare (Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri, Ce benzina sa folosim!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Am citit de curand de un experiment facut de un posesor de Honda Accord, impreuna cu 2 ingineri de la un service Honda care au masurat parametri motorului in functie de tipul de benzina folosit. (http://www.reno.ro/Ce-tip-de-benzina-sa-folosesc-page-2-t69639-s30.html). Surpriza testului a fost Petrom 99. Ce parere aveti ?

Cred ca are rude prin Austria actionari la OMV sau mai pe sleau cred ca lucreaza chiar la OMV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate testul despre benzine nu poate fi concludent la noi, depinde foarte mult de statia de unde alimentezi, eu merg de obicei cu petrom 99+ fara nici o problema, dar am alimentat la o alta statie, dupa care s-a oprit motorul singur in mers. Dupa ce am golit rezervorul si am bagat Mol Evo, si-a revenit masina. Deci depinde de cat isi baga nasul cei de la benzinarii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

"reinvii" si eu acest topic facand referire la ce tip de benzina alimentez masinuta din semnatura ... Momentan alimentez cu MOL EVO 100(98 nu mai este) ... anul trecut am bagat MOL 95 si diferentele intre acestea doua constau in silentiozitatea motorului. Cu EVO 100 e ceva mai silentios in rest nimic ... masina se comporta exemplar ... Sunt curios daca ati mai experimentat si alte tipuri de carburant cei cu FSI-uri si TSI-uri ... Am inteles ca ALTO101 de la Rompetrol e buna dar la mine in oras nu prea exista asa ceva :) ...

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@davides - Ti se pare ca exista vreo diferenta intre MOL 98 si MOL EVO 100 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin in continuare idee ca diferenta intre benzina de 95 si celelalte este mai mult de pret decat de calitate, eu am 18000 km facuti cu tsi-ul meu si nu am bagat decat benzina de 95 alternativ rompetrol, petrom, am bagat odata si de la lukoil, nu am simtit absolut nici o diferenta, masina se comporta la fel de bine, nu am nici o problema cu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina cu cifra octanica mare are rezistenta mai mare la autoaprindere. Asta e singura diferenta. Ca si energie produsa de un kg de benzina 95 sau un kg de benzina 98, sunt aprox. egale.

DAR

La motoarele cu raport mare de compresie sau turbo cu presiune mare de supraalimentare, folosirea unei benzine cu cifra octanica mica, va duce la autoaprinderea acesteia inainte de momentul optim, inainte de scanteie (detonatii). Si atunci, energia nu mai este transformata in lucru mecanic care sa impinga pistonul (el inca nu a terminat cursa la PMS, ci inca urca) ci o mare parte se transforma doar in caldura pe care o vor prelua piesele motorului. Diferenta de putere este insesizabila uneori pentru un sofer de rand... ca nu ai 200cp ci doar 190, greu de sesizat... Si masinile cu aprindere electronica au senzor de detonatii care mai corecteaza un pic... Dar acumularea de caldura, dupa cateva zeci de mii de km o sa-si spuna cuvantul asupra chiulasei in primul rand.

Am folosit si 95 in cazurile in care nu am gasit de minim. 98 (pe autostrada in Austria, cei de la BP nu au mai mare de 95, la fel, nici o benzinarie din Olanda nu are benzina cu CO >95, la ei si V-Power de la Shell e data ca 95).

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d, un post la obiect si in cunostinta de cauza. La motoare gen tsi, benzinele cu cifra octanica ridicata protejeaza camera de ardere de supraincalzire iar cativa caluti in plus conteaza si chiar se observa. Calitatea combustibilului este sesizabila in conditiile in care motorul este unul evoluat, cu senzor de detonatie, camshaft, avans variabil, injectoare cu duze multiple etc. Din ce gasim pe piata, se pare ca podiumul ar fi ocupat de Rompetrol Alto 101, Mol Evo 100 si Petrom 99+(sau Omv Carerra 100). Au preturi similare, timp de injectie stabil, variatii reduse la relanti. Intre Mol 95, 98 si Evo exista diferente atat de pret cat si de performante. Acestea din urma se simt in special la motoare puternice, supraalimentate de genul tsi, fsi. Cu masina din semnatura am facut 10 mii km cu Carerra 100, urmatorii 4 mii cu Evo 100 si nu ma intorc la Omv. Despre Rompetrol Alto am o parere buna, dar cel putin in Cluj nu se gaseste la prea multe statii, eu doar pe Calea Turzii am vazut, poate ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Ultimele 2 rezervoare am alimentat cu Alto 101. Motorul functioneaza si trage simtitor mai bine fata de Top99+ de la Petrom. Urca mult mai repede in ture si asta de la turatii mici.

Sunt foarte multumit dar si pretul este pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ma bucur ca ai regasit si tu chestia asta, motorul mi se pare ca are mai mult cuplu si categoric consuma mai putin, nu e placebo.

Insa ieri am alimentat cu 5.18lei litrul........ shitttttt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

samartean, ca-i alto, carrera sau evo, pretul este acelasi. Ma refer la cele cu cifra octanica similara. Alegerea iti apartine, se pare ca alto si evo sunt cele mai echilibrate. Cred ca merita sa dai in plus 10 % pe luna, in schimb nu-ti tremura motorul, nu ai surprize la revizii, ca sa nu zic de mai rau. La tsi-uri este important ce le dai sa pape. Drumuri bune si fara incidente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex76 - categoric.

Pot sa confirm ca EVO e excelenta, insa pana cand m-am ars la o benzinarie din Ludus/MS, ce vindeau ei sigur nu era benzina EVO-luata, am umblat 500km cu variatii la relanti si trepidatii.... a 2a oara nu mai risc.

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

swarthofole

eu sunt fidel petrom de 95, pentru ca masina se comporta foarte bine si nu am avut niciodata probleme la pornire sau in timpul mersului...am incercat si omv carrera 95 si am impresia ca motorul e putin mai zgomotos...despre benzinele cu CO mai mare de 98 nu pot spune nimic pentru ca nu am alimentat niciodata (pentru simplul motiv ca pe stickerul de pe clapita de la rezervor scrie clar 95/98)...ma gandesc ca producatorul stie el ce ii trebuie masinii...apoi, am mai auzit de tot felul de variante de amestec intre 95 si 99 de la petrom...stie cineva ceva?e ok? (din punct de vedere al randamentului motorului)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!