Jump to content

Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri


Humbert
 Share

Postare recomandată

pinguinuldestepa

Daca nu ma insel GTI-ul are motor 2.0 TFSI si vreo 200 CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI-ul din clip "ajunge" doar la 170CP ... de asta am zis ca e 1.4 TSI :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andy G a explicat foarte clar pentru cine cunoaste un pic de inginerie cum sta treaba cu carburantii .

Sa va mai dau si eu ceva info cu privire la TSI ( ca multi il cumpara si nu stiu de fapt ce motor evoluat este ) : la acest motor configuratia este de motor subpatrat adica alezajul este mai mare decat cursa si deci se preteaza foarte bine la a lucra la turatii inalte deoarece fortele de inertie in PMS ( punctul mort superior ) si PMI ( PM inferior ) sunt mult mai mici ; Motorul este si supraalimentat - riscul de aparitie a detonatiilor in regimul de turatii inalte este destul de ridicat de aceea si raportul de comprimare nu este ridicat pentru ca daca raportul de comprimare ar sari de 11 detonatiile ar aparea indiferent de combustibilul folosit .

De aceea avand in vedere configuratia constructiva a lui, supraalimentarea ( cea cu turbo suflanta care lucreaza la turatiile ridicate ) precum si sistemul de injectie directa a carburantului ( timpul de formare a amestecului in camera de ardere este muult mai mic decat la injectia clasica in poarta supapei ) combustibilul folosit trebuie sa aiba cifra octanica cat se poate de ridicata ( pentru supraalimentarea si regim de turatii inalte ) si continutul de sulf cat mai mic ( pentru injectia directa ).

Cine poate intelege aceste lucruri va actiona in consecinta cine nu ....ma abtin ..

Modificat de rfh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

E ciudat oricum faza cu 170 cp la GTI. Pana acum n-am auzit sa fie TSI pe GTI. O fi dat Jimmy (sau cum il cheama) de la 5th Gear comanda speciala ... naiba stie ... Oricum f interesant ce au facut baietii.

AndyG cum sa se supere cineva ca ai postat aici chit ca ai un diesel, si mai ales ca ai adus atatea argumente despre benzine. Este un forum free, posteaza cine vrea oriunde, parerea mea (sa ma corecteze moderatorii daca gresesc).

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rfh: eu nu sunt specialist in motoare dar explicatiile date de tine si de ANdyG sunt foarte clare, si asa cum ai spus fiecare actioneaza in consecinta, in functie de ce intelege desigur :lol:

Oricum, acum eu zic sunt destul informatii tehnice astfel incat fiecare sa traga concluziile si sa hotarasca ce baga in masina.

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf GTI cu motor TSI 1.4
Aia da!! Cea mai tare faza! :lol:

GTI are motor de 2.0 TFSI 200CP, sau GTI edition 30 are 2.0 TFSI 230CP!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista TSI pe GTI. Pe GTI exista TFSI de 200CP sau 230 CP. Pe GT exista TSI de 122CP, 140CP sau 170CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca aceasta benzina OMW este supraapreciata si la acest lucru a contribuit mult marketingul si vestea ca este benzina "de import" si deh, daca e scumpa e buna (la fel cum au facut si cu uleiul de motor OMW - nesimtit de scump insa cu toate acestea lumea il cumpara fiindca "daca e scump trebuie sa fie si bun")

Vazusem pe forum BMW un test comparativ al mai multor tipuri de benzina, efectuat in mod profesional de catre un chimist. Concluzia era ca cea mai curata benzina este Lukoil 98, in niciun caz OMV.

"Da... dar are foarte multe reziduuri benzina de la OMV... Practic cifra octanica ar fi ok dar... ce se gaseste prin Carrera (plumb, resturi de aldehide din procesare,etc.) dauneaza motorului dar si arderii..."

Modificat de LYM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luam cazul particular al Golfului GTI.

Daca va uitati la filmul ala si apoi cautati date despre fiecare benzina veti vedea ca se compara functionarea sa cu benzina de 95, apoi cu benzina de 97 si 98.

Exprimarea corecta ar fi asa: Golful GTI produce puterea nominala cu benzina de 98, precum e specificata de producator, si nu cu benzina de 95.

Totusi, Golful TFSI de 200 cai nu are nici o relevanta in discutia de dinainte, despre GT-ul de 122 cai. Pentru primul producatorul recomanda 98RON, pentru al doilea 95RON.

In caz ca nu s-a prins toata lumea, GTI-ul produce 177 BHP, nu cai putere la volant, cum se masoara in normele DIN. Diferenta este consumata in invingerea rezistentelor interne ale motorului si cutiei de viteze, diferentialului, si restului ansamblului de transmisie.

edit: Exprimarea corecta n-ar fi BHP, ci cai putere la roata. BHP reprezinta puterea la axul motor, fara accesorii atasate.

Modificat de fx_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista TSI pe GTI. Pe GTI exista TFSI de 200CP sau 230 CP. Pe GT exista TSI de 122CP, 140CP sau 170CP.

My fault .. ma gandeam la GT Sport :blink: Se mai intampla ca doar sunt posesor de 'tavela nu de Golf :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu', te iertam ca nu stii cati cai are un GTI, dar Impreza WRX STI e o legenda..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este si supraalimentat - riscul de aparitie a detonatiilor in regimul de turatii inalte este destul de ridicat de aceea si raportul de comprimare nu este ridicat pentru ca daca raportul de comprimare ar sari de 11 detonatiile ar aparea indiferent de combustibilul folosit .

sunt curios care este regimul "normal" de rpm la TSI-ul de 140cp, si de unde incep turatiile inalte. si daca acest motor , fiind supraalimentat, se uzeaza mai usor daca e folosit la turatii inalte...peste 4000 sa zicem.

scuze daca am fost :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

eu am 40.000 km cu 1.6 FSI si am pus numai benzina de 98 de la Rompetrol. pana acum nu am avut nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pana acum 2 luni foloseam numai Carerra 100 (parca e cea mai OK).Cam de la sfarsitul anului (din motive obiective) am trecut pe Mol de unde alimentez cu Evo 5, care pare OK , masina trage ca si cu cea de la OMV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez in functie de situatie cu Carrera 100 sau Mol98, nu m-am incumetat sa pun altceva, iar pana acum nu am avut nici un fel de problema.

Ar trebuii sa facem un top cu benzina buna/proasta.

In topul meu Carrera 100 si Mol98 ocupa acelasi loc, mai spunea cineva pe aici de Rompetrol, ce-a de 98, ca si ea ar fi la randul ei buna.

Practic in RO nu cred ca exista benzina etichetata drept 95 ROZ care sa fie compatibila cu motorul TSI, nu in sensul ca ofera o aceleratie mai slaba, dar fara becuri de noxe sau pericol de injectoare infundate.

Modificat de mOFO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic in RO nu cred ca exista benzina etichetata drept 95 ROZ care sa fie compatibila cu motorul TSI, nu in sensul ca ofera o aceleratie mai slaba, dar fara becuri de noxe sau pericol de injectoare infundate.

Daca te-ar auzi distribuitorii de benzina din Ro cred ca te-ar pupa.

Si ca bonus ar scoate benzina de 95 de la pompa.

Serios vorbind, am citit o multime de pareri, studii si rapoarte. Majoritatea spun ca benzina optima este cea recomandata de producatorul masinii, pentru ca acesta ar avea potentiale probleme in caz de defectiuni, cel putin ca imagine daca nu si ca dovada de lipsa de fiabilitate a motorului si erori grosolane in aprecierea calitatii unei benzine intr-o anumita tara .

Eu am 2500 de km cu benzina de 95 si nu am de gand s-o schimb, decat ca experiment.

O sa va tin la curent cu evolutia problemelor pe care o sa le am (daca vor fi) si prima grija va fi sa va anunt cand mi se va infunda un injector (daca se va infunda). Atunci o sa-mi fac "mea culpa", imi voi pune cenusa in cap si voi recunoaste ca am gresit radical. Iar constiinta o sa ma mustre amarnic pana la sfarsitul zilelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important e sa intelegi ca daca fabricantul recomanda 95ROZ, si ca daca esti convins ca are in realitate 95ROZ, e suficient, si ca cea de 98,99, 100 nu ajuta motorul la nimic, dar nici nu strica, doar costa mai mult. Deci, repet, daca esti sigur. Problema e ca aproape nimeni nu e sigur.

In nici un caz nu trebuie sa pui 95, daca se cere 98.

Noi nu cumparam doar "cifre octanice"! Mai important e, ca pe langa aspectul "cifra octanica", sa fie lipsita de impuritati, apa, sulf peste limita etc. Calitatea benzinei nu o da doar cifra octanica! De aceea tentatia e mare sa consideram ca daca are CO mai mare, ne asiguram ca nu picam sub standard si ca celelalte calitati (fara impuritati, fara apa mai mult decat in standard, concentratia mica de sulf) sunt garantate.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndyG: "...cea de 98,99, 100 nu ajuta motorul la nimic, dar nici nu strica, doar costa mai mult." Poate ca o cifra octanica mai mare decat cea recomandata strica putin pe la injectoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am auzit sa strice. Singura care stiu ca "arde" motoarele e cea de rally ("trei brazi" de ex.) ce sare bine de 100, si care e de fapt un cockteil si cu alte substante care-i ridica atat CO, cat si puterea calorica. Nu e cazul celei de 100 ce o gasim in PECO.

Explica te rog treaba cu injectoarele!

LE: CO reprezinta DOAR rezistenta benzinei la aprindere atunci cand se face compresia (fara scanteie). ATAT.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mi-a fost recomandat de dealer, pe motiv ca arderea este mai intensa la o cifra octanica mai mare...

da, si eu stiam ca CO reprezinta rezistenta la detonatie a combustibilului. Practic o CO mai mare inseamna o rezistenta mai mare la detonatie, deci sanse mai mici ca motorul sa functioneze sub parametrii prevazuti de producator (mai multe detonatii consecutive pot determina computerul care face managementul aprinderii sa intarzie aprinderea cu cateva grade, deci motorul va "trage" ceva mai slab si implicit consumul va creste)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hahaha, ar fi si culmea sa-ti zica aia la service ca "nu sti domne' ca trebuie bagata numai de aia de 95 ca aia de 98 strica motorul", atunci cand ai probleme cu motorul pe garantie. Dealerul nu cred ca era rau intentionat, doar ca nu stia ce zice. De obicei ti-ar fi spus pe exact dos, ca sa fie sigur ca nu va "suferii" motorul de la benzina cu CO doar declarata nu si reala, sau de aia cu cifra octanica marita datorita adaosului de apa :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate din cauza ca eu am MPI-ul, motorul mai putin pretentios la carburant din gama de motorizare VW

Modificat de Radu C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice motor e valabil, dar nu asa de drastic pe cat sa fie cazul sa strice injectoarele. Nu se intampla decat o singura chestie, scurteaza durata de viata a bujiilor, care sunt calculate pentru o temperatura mai mica decat produce combustia cu 98RON.

Nu e o chestie la fel de drastica precum, sa zicem, mersul cu ambreiajul semiapasat, dar un motor proiectat pentru 95 si care merge cu 100 constant va schimba bujiile mai devreme, sau le va scoate la termen, dar intr-o stare jalnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am alimentat astazi cu carerra 100 de la OMV. Diferenta este extrem de sesizabila fata de carerra 95, si nu cred ca e efect placebo. Motorul este mult mai sprinten, si cred ca inclusiv dinamica masinii era usor modificata din acest motiv. O sa fac si unele masuratori ca sa fie totul obiectiv :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu c: daca tot faci masuratorile alea, "masoara" si consumul :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!