Jump to content

Cablu OBD2


BogMW
 Share

Postare recomandată

Readuc in actualitate un topic discutat mai vechi.

Sunt curios care sunt diferentele intre un cablu OBD II normal si unul OBD II + CAN. Sper ca nu confund termenii. Am citit niste diferente pe site la ross-tech.com dar nu m-am lamurit prea bine. Ideea este daca imi este de ajuns (a se intelege daca pot accesa toti parametri tehnici ai masinii) cu un cablu OBD II normal (cu suport USB) pentru masina mea din semnatura (Golf IV, an 2001).

Am gasit pe ebay asa ceva

VAG-Com USB OBD KKL for Audi, VW, OBD2 , OBDII 2X2

si sunt curios daca este bun sau nu. Tin sa precizez ca vreau sa il folosesc cu VAC-COM 409.0 sau 504.1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    26

  • kisslorand

    14

  • Andi TDI

    11

  • voinea

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am facut interfata OBD2 a lui Jeff de pe "planetfall" dar am constatat ca nu merge, desi el pe site da tot felul de asigurari. Eu am un Golf IV, 1,9 TDI, 90 CP, din 2002. Daca o sa doriti pot sa pun si poze cu cablaj, piese, tot. Ca optocuploare am folosit SFH615A2, in rest piese exact ca pe site. Am verificat cablajul cu schema de vreo 2 ori. Stie cineva, sigur, aceasta schema merge sau nu merge cu un model de masina ca a mea? Daca merge ce soft foloseste, versiune, setari, coduri???!!! Multumesc. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare la toata lumea!

Urmaresc cu foarte mare interes acest forum de cand mi-am luat masina din semnatura (sper sa nu fi uitat ceva) si am aflat o multime de informatii de calitate, ocazie cu care tin sa va multumesc ca existati.

Acesta este primul meu post, si observ ca ultimul post pe acest topic dateaza din Dec. 2005. Mai este urmarit de cineva?

Mi-am construit si eu o interfata pe seriala (nu cea cu optocuploare ci bazata pe MAX232 si niste NAND-uri) nu functioneaza si nu stiu daca imi expun problema unde trebuie.

So, anybody? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea!

Urmaresc cu foarte mare interes acest forum de cand mi-am luat masina din semnatura (sper sa nu fi uitat ceva) si am aflat o multime de informatii de calitate, ocazie cu care tin sa va multumesc ca existati.

Acesta este primul meu post, si observ ca ultimul post pe acest topic dateaza din Dec. 2005. Mai este urmarit de cineva?

Mi-am construit si eu o interfata pe seriala (nu cea cu optocuploare ci bazata pe MAX232 si niste NAND-uri) nu functioneaza si nu stiu daca imi expun problema unde trebuie.

So, anybody? :D

vezi ca este un membru care face interfete si nu e scump(kisslorand parca are nikul eu mi-am laut de la el si functioneza perfect)

later edit: vezi ca are un post un pic mai sus

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit, numai ca interfata facuta de mine este gata, am testat-o offline si pare sa functioneze.

Obtin la iesire nivele corespunzatoare de tensiune pentru "1" logic respectiv "0" loging, iar VAG-COM vede interfata, dar de asemene spune ca nu-i facuta de Ross-Tech :beerchug:.

Ciudat este ca atunci cand ma conectez prin mufa OBD II, VAG-COM-ul incearca sa citeasca niste adrese de cateva ori dupa care da failed, iar cand ii dau sa testeze daca masina este compatibila OBD II de asemenea esueaza.

Am descoperit, folosind un banal ac, ca masina are urmatorii pini: 1 4 5 6 7 13 14 16. Dupa cum se poate vedea am K line (numarul 7), insa L line (pinul 15) pare sa lipseasca :confused:. Pinii de masa (numarul 4) si cel de alimentare (numarul 16) sunt OK.

Acum, ma gandesc ca ar putea fi de la:

1. CAN. Niciodata nu am facut o diagnosticare la masina, iar lipsa lui L line imi da de gandint. Poate o fi vre-un fir taiat, ceva?

2. De la adapter-ul USB-serial. Am citit ca au mai avut si altii probleme cu adaptoarele

3. De la setarile portului serial. Voi ce setari folositit? Ce baudrate? Cati biti de sincronizare etc.?

Ce parere aveti?

V-ati mai lovit de probleme similare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut !

in primul rand foloseste o versiune de vag-com mai veche 303/311 de ex....de la 409 inclusiv in sus interfata contine dongle deci nu va merge cu a ta ....

in al doilea rand scapa de adaptorul usb-com ... ar putea merge dar sigur nu va merge pe toate masinile pe care vrei sa intrii ...deci incearca sa ai un laptop cu serial :D

interfata lui jeff cu optocuploare merge "ok" dar merge :D.....

de asemenea o interfata cu max232 si ceva porti logice pe acolo va merge dar nu cum trebuie ... sigur veti gasi masini sau controllere pe care nu puteti intra .....recomand interfetele lui Kisslorand care folosesc cipuri specializate de mentinere a comunicatiei cu auto :D

succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut !

in primul rand foloseste o versiune de vag-com mai veche 303/311 de ex....de la 409 inclusiv in sus interfata contine dongle deci nu va merge cu a ta ....

in al doilea rand scapa de adaptorul usb-com ... ar putea merge dar sigur nu va merge pe toate masinile pe care vrei sa intrii ...deci incearca sa ai un laptop cu serial :D

interfata lui jeff cu optocuploare merge "ok" dar merge :D.....

de asemenea o interfata cu max232 si ceva porti logice pe acolo va merge dar nu cum trebuie ... sigur veti gasi masini sau controllere pe care nu puteti intra .....recomand interfetele lui Kisslorand care folosesc cipuri specializate de mentinere a comunicatiei cu auto :D

succes !

si eu toy pe ale lui le recomand, eu am luata una de la el si functioneaza brici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puneti si voi cap la cap intr-un singur post si puneti toate link-urile cu explicatii , cat costa vreau si eu asa ceva. Pe ce fel de masini poti sa intri cu un singur cablu... de laptop cu serial nu este problema... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu interfetele facute de mine am reusit sa ma conectez cu succes la:

- tot ce e grupul VAG incepand din 1992 pana in prezent (la cele care necesita CAN-bus, doar motor)

- toata gama Opel incepand din 1996 (mai putin Vectra C)

- toata gama BMW incepand din 1988 (excluzand ultimele serii, cele cu CAN-bus)

- gama Renault, incepand cu 1996

- Dacia, incepand de la SuperNova

- Mercedes - incepand din 1992, excluzand modelele incepand cu 2001 care au unele module pe CAN

- Rover, Mini, Volvo, Peugeot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice se poate, depinde de rentabilitate. Din pacate cererea e atat de mica incat nu renteaza investitia de bani si timp necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wait a sec , eu trebuie sa gasesc oferta pentru 5 service-uri din Craiova deci nu e chiar atat de mica cererea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit, numai ca interfata facuta de mine este gata, am testat-o offline si pare sa functioneze.

Obtin la iesire nivele corespunzatoare de tensiune pentru "1" logic respectiv "0" loging, iar VAG-COM vede interfata, dar de asemene spune ca nu-i facuta de Ross-Tech :(.

Nivelele de tensiune sunt OK pentru transmisie. ;) Receptia este alta treaba din cate am vazut.

Tu ai folosit porti NAND. Dar pt aceste porti (TTL) 0 logic inseamna ceva mai jos de 0.15 din Vcc. Adica, daca VCC este 5V, atunci 5*0.15 = 0.75V. Acum e posibil ca un 2V, de exemplu, care masina il considera si da ca 0 logic (fata de 12V), pentru portile tale TTL sa fie exact in zona "gri", daca intelegi ceea ce spun - nici 0 nici 1.

Recomandarea mea: foloseste pentru receptie, daca nu ai ceva specializat gen SI9241 sau SI9243, un comparator banal gen LM393. Seteaza sa basculeze iesirea la Vbaterie/2 si o sa mearga muuult mai bine.

3. De la setarile portului serial. Voi ce setari folositit? Ce baudrate? Cati biti de sincronizare etc.?

Nu-ti bate capul cu asta. Daca folosesti un serial port spy, vei vedea ca VAG-COM-ul isi seteaza singur parametrii portului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Cu interfetele facute de mine am reusit sa ma conectez cu succes la:

- tot ce e grupul VAG incepand din 1992 pana in prezent (la cele care necesita CAN-bus, doar motor)

- toata gama Opel incepand din 1996 (mai putin Vectra C)

- toata gama BMW incepand din 1988 (excluzand ultimele serii, cele cu CAN-bus)

- gama Renault, incepand cu 1996

- Dacia, incepand de la SuperNova

- Mercedes - incepand din 1992, excluzand modelele incepand cu 2001 care au unele module pe CAN

- Rover, Mini, Volvo, Peugeot

Deci cu interfata care o am eu de la tine pot accesa toate masinile astea?

Eu nu am incercat decit la vw-audi-skoda-seat si merge perfect ..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti, deoarece interfetele mele respecta standardul international ISO9141.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti, deoarece interfetele mele respecta standardul international ISO9141.

Te rog Lorand sa te uiti in PM. Multzumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am gasit un site pe net care trimite mufele obd la $5.95 bucata si transportul international ziceau ca ajunge undeva la 12$ deci pentru o comanda mai mare poate fi interesant.

kisslorand, pot sa folosesc interfata ta cu softurile facute pentru interfete bazate pe cipuri elm? pentru ca sunt destul de multe, si cateva ft dragute sunt si free

mersi

/edit: daca e cineva interesat de mufe sa spuna sa dau relatii

Modificat de at_b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu se poate. Chipurile ELM sunt de fapt microcontrollere ce se gasesc si in comert. Ele contin softuri, softuri fara de care nu functioneaza aplicatia PC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu se poate. Chipurile ELM sunt de fapt microcontrollere ce se gasesc si in comert. Ele contin softuri, softuri fara de care nu functioneaza aplicatia PC.

ata nu e de ghine

mersi pt raspuns

atunci, eu neavand vw, dar avand interfatza dediagnostic standard, ce softuri as putea folosi...

apropos, scria parca pe aici ca tu faci cablurile/interfetele, poti sa mi trimiti un pm cu preturi si detalii

mersi mult

alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o mica dilema,am masina (din semnatura ) am laptopul dar nu am mufa si nici un program,este cineva care ma poate ajuta si pe mine evident contra cost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mufa nu ai? De ce ajutor ai nevoie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma nevoie de cablu si de programe ptr masina si cat ma costa toata jucaria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am comandat de curand o IF din Germania si abia astept sa soseasca. Este baza ta pe cel mai nou ELM327 si inca nu pot pune intrebari pertinente pentru ca nu o am (inca)> Pretul este super bun tinand cont ca producatorii dau ca protocoale compatibile aproape tot ce este pe piata (inclusiv CAN). Intrebarea mea este daca la masina din semnatura (an 1998, motor AEB) pot sa folosesc VAG-COM 606.5 (ultimul release) sau trebuie sa fac rost de o versiune mai veche?

link: http://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/d...th/21_86_90_334

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am sa va pun si eu niste intrebari stupide si idioate.. dar care ma rod de ceva vreme si vreau sa stiu raspunsul exact :D deci in primul rand cu ce se deosebeste interfatza pe USB ? este viteza mai mare de transfer al datelor ? sau de ce este mai buna ? neavand interfatza inca nu imi pot da' seama, stiu avantajele unui cablu USB dar aici sunt :lol: asa si a doua ce e cu controleru ala... adica vad ca mai e o chestie.. cu 2 mufe COM ca un fel de amplificator de semnal sau ma rog... explicati'mi un pic... stiu ca unii au sa rada punand acesete intrebari dar le pu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!