Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Vino la Iasi e 3.10 :)

Pe alocuri 3.19 si Lukoil la 3.05 cit o mai fi...

Dar preturi din astea sint de citeva saptamini deacum asa ca...

Stai linistit ca si benzina o va lua in sus in curind...

Cu toate ca au fost antecedente cind GPL a fost cu 1RON mai ieftin decit benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in Bihor ca deja hotii l-au dus la 3,40-3,50...

Deja la pretul ala bag din butelii frate ca-n anii 90.

Un adaptor de pistol e mai greu de facut dar nu imposibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un stut filetat :)) pe mijlocul gurii de alimentare ai filet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Right...e filet de 10 parca.

Ne punem pe treaba caci gazul din butelii e ok de primavara pina toamna si majoritatea statiilor private oricum vand gaz de butelie neaccizat 10-90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ce mama draqului ia apucat totusi? GPL-ul are accize bagate la pret? Eu stiam ca nu are accize in pret. Si totusi gazul metan de butelie merge prin instalatiile noastre fara sa busim ceva? Unde gasim adaptoare ca sa incarcam rezervorul nostru cu gaz metan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina una alta e mai convenabil GPL decit butelia...pina cind ?

Eu zic sa trecem pe ulei comestibil :)) ars... cel putin pt o duzina de masini cred ca string de prin Iasi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In buteliile de aragaz e gaz Butan ce tot GPL se numeste.

Metan e in conductele de gaz, dar acela necesita alt rezervor, alt reductor, caci nu se poate comprima la fel ca si gpl-ul, si parca merge la presiune mai mare.

Dupa cate am inteles, GPL Aragaz e mai muradar decat cel ce gasesti la Skid GPL, si are si o compozitie bituminoasa, ce s-ar depune destul de repede in reductor.

Deocamdata e mai convenabil GPL-ul decat butelia. Pana cand? E greu de spus. Chiar daca ramane diferenta intre benzina si GPL, daca creste pretul in acest ritm si noi cu GPL vom ajunge sa stam pe ganduri cand va trebui sa alimentam.

Caci salariile/puterea de cumparare nu creste, deci devine tot mai scump sa circuli si pe GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu de spus cite statii au in skid compozitia ok de GPL auto 40-60 vara si 60-40 iarna...

Multi baga 10-90 casnic ca nu e accizat la fel cum faceau evaziune cu combustibil Tip M pe post de motorina pina sa bage accize si la ala.

Acciza exista de multi ani la gpl-ul auto. Asadar daca stai sa mizezi pe faptul ca la pompa cumperi mai curat...eu zic ca e teapa mai ales la privati.

In rest deocamdata pina in 3-3,20 lei e inca ok. Mai sus de 3,20 diferenta fata de butelii devine mare si merita luate in considerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista cineva in Constanta care imi poate regla si mie instalatia GPL cum trebuie?, indiferent ca sunt in oras sau afara am acelasi consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stag 300+

Spre rusinea mea am si interfata GPL, insa nu inteleg mai nimic din ce se intampla pe acolo, si imi e sa nu o dau de tot peste cap.

Orice as face si cum as merge consumul e acelasi, plin la plin 300-320 km (adica 30-32L)

Instalatia a fost montata/reglata de baietii de la Vernesti, am mai fost inca odata la ei sa vada ce se intampla si spun ca totul e in regula, insa mie nu mi se pare deloc ok in afara 10% consum, in oras sa spunem ca accept, dar in afara cu o viteza de 90-100km....

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam ciudat ce spui tu...

- Citi km ai facut cu instalatia in total ?

- De unde alimentezi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baghi daca ai laptop, interfata GPL si VAG-COM, internet mobil, instaleaza teamviewer si pot trage un ochi...

Suna-ma oricum daca nu esti atehnic :)

E relativ usor de reglat daca stii cum...

Daca ai unde du-te si verifica injectoarele...daca ai Valtek si ai avut norocul sa alimentezi la o statie cu GPL prost ai sansele sa se fi dus garniturle de etansare de la pistonase si nu mai etanseaza...

Schimbarea lor te costa ~100RON cu manopera...se schimba pistonasele, arculetele...

Eu am patit-o si mi-a consumat 9.5 in concediu :) la mers normal fara "ilegatitati"...mari...:))

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De alimentat nu am alimentat de la nici o statie "bomba" in general numai de la Lukoil..

Moog, am interfata GPL, am si Vag Com, insa nu am internet mobil :( ,atehnic nu sunt zic eu insa pentru mine masina e ceva relativ nou.

Injectoarele cred ca sunt Valtek, parca asa am auzit atunci la montaj, insa cum le pot verifica/testa (cum pot vedea producatorul lor)? aici in C-ta sunt doar unii care monteaza si profesionalismul lipseste cu desavarsire, deci pass.

Pfff mie din 10% nu ma scoate...

120L Pana acum am facut vreo 6000 KM cu instalatia asta...

Ce este ciudat, ca atunci cand m-am reintors la Vernesti baietii mi-au spus ca totul e perfect...insa mie din 10% nu ma scoate, cand va aud ca aveti consum 6-7 extern imi vine sa ...

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu Golfu 4 al meu am pe GPL un consum de 8% pe extern si 10% pe intern. Tot concediul la mare dus intors de 1300 km i-am facut cu 104 litri de GPL.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Baghi consum 6-7 pe GPL e destul de greu de atins, poate la 70-80 kmph intr-a 5-a, dar cum spune si colegul de mai sus un 8% in afara si 10% + in oras este normal (in functie de oras poti ajunge la 14-15) dar 10% afara imi ia la 130 cu aer pornit. Nu stiu daca am voie sa dau link pe forumul acesta dar exista un forum dedicat GPL, iar tipul de acolo te poate ajuta cu ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forum de GPL nu cred ca ar fi problema...ar fi un link util...

Daca e vorba de Nord service e ok ...

Apropo de consumuri de 6-7 asta e un vis erotic a unora care fac plinul merg 100km si fac plinul :) sau se iau dupa BC etc...

Un consum real la 1.4 ar fi 7-5.8 pe extern si un 10-11 intern...asta fara talpa etc...

Dar 9-10 pe extern am scos mers la limita luarii carnetului...altfel un 8.5 e consumul real...

In oras scot si 12-14 iarna cu drumuri scurte, si vara cu aerul conditionat...

Nu aveti RDS in Costanta ca dau stick modem? Sau nu poti parca intr-o zona cu wireless? Eu de ex prin wirelessul din casa in parcare...

Sau mai sint cartele prepay pt internet mobil, ceva de genul? :

http://www.orange.ro/internet-mobil/prepay/cartela-internet-prepay-ro.html

Ideal ar fi primele 2 variante...

Apropo de injectoare scrie pe ele marca. E o chestie dreptunghiulara cu niste bobine rosii in pe laterala...

De desfacut e relativ usor...daca te pricepi cit de cit si daca ai ceva scule...

-o surublenita pt scos sigurantele la bobine (si impins/deztepenit furtunasele sa le poti scoate (asta in cazul cind dai rampa jos cu totul, daca e incomod de lucrat cu ea pe masina)

-o tubulara de 4 sa desfaci colierele (daca dai rampa jos)

-o cheie de 13 parca de desfacut camasa la pistonase (chestia din interiorul bobinelor

-multa atentie sa nu scapi nimic pe la motor ca ai pus-o :)

Cam asa arata rampa:

http://www.drypa.pl/produkt385_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe_-__-_1.Listwa_wtryskowa_Valtek_4_cyl.3ohm.html

Iar pistonasul dinauntru e:

http://autogas-lpg.co.uk/spare-parts/46-injector-rail-valtek-repair-kit-.html

In partea mai mica are o garnitura rotunda plina care se umfla de la gazul prost si nu mai asigura etansarea...sau formeaza canale, prezinta uzura...

Garnitura din partea mai mare care e ca un inel e de amortizare sa nu faca zgomot...

Atentie la arculete, nu le pierde, deforma, alungi etc...

Curata foarte bine, pistonasul si interiorul unde culiseaza...si intr-o parte si in alta...

Nu e mare filozofie dar trebuie sa lucrezi ingrijit si cu atentie...

Eventual sa faci rost dinainte de niste coliere mici ca sint destul de proaste si scapa la a 2a folosire :)

Dar pina la asta vezi de restul...

Macar pune vreo 2 poze cu setarile si harta timpilor de injectie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baghi: Desi ai destui km presupun ca ai alimentat si de la Petrom iar consumul a fost probabil la fel...

Deci...in conditiile date extraurban...caci aici e beleaua ta ( 90-100 km/h ) fara clima tre sa ai cam 7 iar cu clima cam 8/100.

Daca ai 10 e clar ca e o pb. La Vernesti ai vb cu Laurentiu sau altcineva ?

In orice caz nu iti recomand sa intervii tu caci e in garantie si pierzi garantia. Iti dam o recomandare ceva...rezolvam noi cu Laur dar ar fi cam primul feed-back negativ la adresa lui...

Pe benzina cit scoti asa ? ( poate e alta problema...)

Moog: Lasa-ma cu forumu' la montatorii de la Craiova.

Pe linga faptul ca-s cu nasul pe sus, orice critica si problema o trateaza de parca nu e normala, nu exista, asa face toate, e de la gaz...etc

Ca sa discutam obiectiv fara a fi influentati o putem face si aici si dincolo pe dclub.

Oricum mie mi se pare suspect de mic consumul in oras de 10 cu exceptia faptului ca merge doar noaptea sau duminica dim :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10% poti scoate fara clima, daca nu mergi drumuri scurte, si destul de multi km/zi...mai ales in perioada asta a anului, e mai lejer traficul...

Plus ca Galatiul nu-i Bucuresti :))

De cei de la Nord (habar nu aveam de unde sint) am zis ca sint ok in sensul ca mai cunosc fata de alti plutasi...

Baghi mergi pe benzina ACUM macar vreo 100km si vezi ce consum scoti...de la plin la plin sa fii sigur de el...

Citi km ai cu instalatia? Filtre, revizii etc?

Consum mare poate fi si de la gaz prost...eu am mai patit-o alimentind de pe drum Bucuresti-Iasi...de la noname-uri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 6000 km profesore !

Hai ca o data de 2x dai vina pe vant din fata, gaz prost...etc

Dar ori nu face el consumul ok ( de la gol la gol la aceasi pompa si dimineata ) ori are ceva belele. Dar chiar si asa consumul in oras trebuia sa fie mai mare caci vara presupun ca nu merge transpirat ca porcu' fara clima :)

Offtopic: Mai sunt destui cu mertane, audi, bmw-uri care merg cu geamuri deschise vara sa faca economie... :blah_:

Dar omu nu a dat toate datele...

- Ce explicatie are de la montator in privinta asta

- Daca a bagat si de la alte statii gaz

- Ce consum echivalent avea/are pe benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Laurentiu il cheama, cel cu Octavia...eu nu am ce sa le reprosez, sunt super ok oamenii de acolo insa nu inteleg de ce am consumul asta.

Pe benzina imi consuma normal, adica undeva la 8,5-9 in oras aici in Constanta, si ~6,5 viteza legala 50-90 cu AC pornit.

De alimentat am alimentat de la Rompetrol si in mare parte Lukoil, calculul a fost de la plin la plin, golit complet pana trece pe benzina.

Calculul este simplu de facut 30-32L - ~300-310 km indiferent de stilul de condus daca e in oras sau extraurban.

Imi este un pic cam greu sa ma reintorc iarasi la Vernesti pentru un test de rutina, si atunci Laurentiu a mers cu ea iar eu am stat cu laptopul in brate sa vada ce se intampla, insa concluzia a fost ca masina merge perfect, apropo nici o eroare cu VagCom, bujii noi, EGR nou, revizia nu am facut-o inca pt ca nu am facut mai mult de 6000 km.

Apropo, Moog m-am uitat de dimineata sa vad ce scrie pe rampa de injectoare, si sunt exact cele date de tine din link, insa nu inteleg cum as putea sa desfac alea, daca desurubez cu inbusul ala de 6 sau de cat e nu se deregleaza rampa? si sincer nu m-as incumeta sa fac asta, mai ales ca vin dupa un concediu, apoi schimb uleiuri, filtre si alte consumabile si mai nou acum mi s-a aprins si airbag-ul in bord, posibil sa fie spira defecta :(

Multumesc pentru indrumari domnilor, o sa incerc diseara cand ajung sa fac niste poze cu setarile din GPL.

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai interfata si nu modifici nimic, numai te uiti nu ai treaba cu garantia...

Softul memoreaza numai daca faci modificari...dupa cite stiu...are "warning pt asta...

Deci poti sa te uiti, faci poze si iesi...

Pagina cu setari -banui ca aici totul e corect, "MAP" si pe dreapta mai ai niste taburi, "MAP", Deflection, rpm corection, temp corection...

Trage un ochi la errors daca ai ceva...

Cind te uiti si faci poze sa fie pe gaz sa vezi si ce presiune ai la gaz, si map-ul -depresiunea in galerie...dreapta sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Laurentiu il cheama, cel cu Octavia...eu nu am ce sa le reprosez, sunt super ok oamenii de acolo insa nu inteleg de ce am consumul asta.

Pe benzina imi consuma normal, adica undeva la 8,5-9 in oras aici in Constanta, si ~6,5 viteza legala 50-90 cu AC pornit.

De alimentat am alimentat de la Rompetrol si in mare parte Lukoil, calculul a fost de la plin la plin, golit complet pana trece pe benzina.

In oras stai ok cu consumul gpl. Mai tii minte valorile STFT si LTFT ? si mai ales daca Laur a zis ca iti functioneaza corectiile cind erai cu laptop in regim dinamic ?

Cati km are masina ?

Sonda lambda 1 e schimbata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cunosc nici o valoare STFT si LTFT, corectii stiu ca a mai facut pe harta .

Masina are 166.000km, nu am schimbat nici o sonda, insa doar ce am avut ITP si mi-a spus ca totul e in regula inclusiv gazele, ce-i drept am asteptat un pic sa se incalzeasca ca era rece. Ma duc sa pun interfata gpl si revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitati aici print screen-uri dupa ce am scanat

post-72671-0-70929800-1315246205_thumb.j

post-72671-0-91592400-1315246219_thumb.j

post-72671-0-77839300-1315246227_thumb.j

post-72671-0-46514600-1315246234_thumb.j

post-72671-0-17265200-1315246243_thumb.j

post-72671-0-54283200-1315246410_thumb.j

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!