Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Va rog frumos imi poate spune si mie cineva ce reprezinta aceasta eroare si de ce tot imi apare aceasta chiar si dupa resetare si apoi apare dupa un anumit timp de mers cu masina? Mentionez ca n-am testat daca pe mers separat doar pe benzina apare aceasta eroare si am LTFT de -6,25% mers pe gaz. Va multumesc.

1 Fault Found:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa resetarea cui?

Daca pe gr 32 cimp2 ai -6.25 inseamna ca pe forta ai amestec bogat, dar daca iti da system too lean inseamna ca ai momente banui ca la timpi mici de injectie = relanti sau viteza de croaziera, cu amestec sarac...

Sau si mai naspa ai sonda imbatrinita...si mergi bine citeva zile dupa care o ia pe aratura si da eroarea de mai sus...

Cazul asta a fost la mine...de exemplu :) mi-a mincat ficatii eroarea asta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ai calculat dar la 18,5 l de benzina regular ( 100 de lei ) mergi max 200 de km in oras cu consumul dat de tine...

Consumul mare poate avea ca si cauza:

1. Hotia de la pompa

2. Sonda lambda defecta

3. Stilul de mers

Daca la tine eliminam 3 ramin 1 si 2. Sfatul meu este sa alimentezi de la Rompetrol sau OMV Aurel Vlaicu si ii faci consumul de la gol la gol. Deabia dupa aia poti sa-ti faci o parere.

Nu am nici un fel de eroare, EGR este nou, bujii noi.

Consumul mediu in oras este intre 8-10, si da faceam ~220km in oras , pentru ca panumite portiuni, o mai las la vale (cei din C-ta stiu).

Acum de exemplu am bagat doar 10L de gpl si am mers in oras fix 125km...acum am facut iar un plin, care se pare ca niciodata nu e la fel, ba 31, ba 28, hmmm.

Se pare ca sa mai reglat consumul, insa am observat o diferenta de putere destul de maricica, parca la inceput nu era aproape nici o diferenta insa acum...nu este nimeni din Constanta care sa se uite un pic? (sa nu aud de cei din P-ta Rosu) ?!.

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Resetare adica stregerea erorii respective. Am mers azi toata ziua numai pe benzina vreo 130km si nu apare nici o eroare,deci ce sa inteleg din asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Baghi 125 km cu 10l GPL este dubios de bine(consum de 8% in oras :o ). Diferenta de putere intre GPL si Benzina poate sa apara de la aerul conditionat sau de la calitatea GPL-ului. Eu am observat ca pe GPL este mai lenesa la turatii joase decat pe benzina cand folosesc AC-ul. Daca mai sunt colegi care au observat asta ii rog sa ne scrie.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap la fel si la mine...daca la viteza a 4a pe benzina la 2000 ture am cam 60-65, pe GPL trebuie sa ridic mai sus cu ~500-600 ture.Dar testand gpl/benzina, nu mai este asa "nervoasa" adica tre sa ma pregatesc un pic pentru o depasire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Ciudat! Eu nu simt nicio diferenta la demaraj intre GPL si Benzina, ba mai mult eu am setata instalatia sa treaca la dupa 4500 rpm pe benzina cand motorul este in sarcina. Nici macar cand se face trecerea la 4500 rpm pe benzina nu simt absolut nimic. Cred ca ar trebui sa mergi la service pentru investigatii, aici doar ne dam cu parerea si nu cred ca vei primi cine stie ce ajutor. Iti recomand totusi sa mai bagi si de la alte statii GPL, eu am sesizat ca este diferenta substantiala de calitate. Gazul de la Lukoil mi s-a parut cel mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da...este adevarat,la turatii joase este foarte puturoasa comparativ cu benzina, iar cu AC pornit nici nu mai zic. Veti vedea totusi ca odata cu trecerea km economia facuta este substantiala. Stiti cu totii ca motoarele noastre (1.6)trebuie tinute intr-o plaja de turatii mai mare decat altele,asta pentru un mers decent, acum cu GPL trebuie schimbat si mai sus, altfel da senzatia ca se opreste. Instalatia trebuie golita de aer (hotia de la pompa) periodic, as ruga un coleg care a facut treaba asta pe secventiala sa ne descrie si noua cum se face (fara sfaturi de genul : du-te la Vernesti...) eu spre rusinea mea (peste 50.000 km pe gpl) inca nu am facut golirea. Have a good one.

Modificat de liviucon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Masina cu GPL nu este mai puturoasa (reglata bine) decit pe benzina...nu atit cit sa se observe...

2. Nu ar trebui sa se observe diferente de putere la turatii mari. Tocmai am facut un drum de Bucuresti si pe sosea libera am folosit-o la turatii mari peste 4000-4500 rpm...virfuri de 140-150km/h... reglat Audi tot de 1.6 si probat pina la 160-170...asa a vrut "clientul"...intradevar cu reglajul initial se plafona la 4000-4200rpm din cauza diuzelor...

3. Diferenta de calitate am vazut si la aceeasi statie nu numai intre statii (firme) diferite...

4. Ce inseamna sa scoti aerul din rezervor? Poate apa si alte mizerii de pe "fundul" butoiului...dar astea se aduna in ani de mers si sute de mii de km...GPL-ul nu mai e asa de prost sa aduni atita mizerie...

Nu am auzit inca de asa ceva... detaliaza te rog...

Nu prea vad ce aer sa poti scoate din rezervor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar am vazut la service unde am montat GPL un caz, o doamna care nu mai putea face plinul, intrau doar putini litri de gpl, pt ca avea in rezervor aer, din cauza oamenilor de bine de la pompe.A desfacut baiatul de acolo ceva la rezervor si a lasat sa iasa aerul ala..a durat vreo 5 min poate mai mult, dupa care a facut plinul fara probleme..

Legat de "puturosirea masinii" cum sa nu fie...chiar ma uitam pe harta si linia de gpl este aproape perfect pusa peste benzina, insa diferenta de putere este, si nu o spun din auzite, vad pe masina mea, si nu, masina nu are nici un fel de probleme.

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, cu timpul intra din ce in ce mai putini litri de gaz. Este adevarat ca apar diferente de calitate si la aceeasi pompa, cat despre putere scade putin la trecerea pe gpl, dupa un timp iti cunosti foarte bine masina si sesizezi nimicurile astea. Urmeaza un drum foarte lung de vreo 1600 km in 4 zile, revin cu impresii dupa, legat de consumul de gaz de la Petrom si de la "fantome". Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ce ai vazut tu la service apropo ca "nu putea sa alimenteze" este altceva.

Pe butelie este o "multivalva" de protectie ce "sesizeaza" nivelul din butelie si blocheaza umplerea la ~80% din volum.

Pe linga asta reactioneaza si la presiune mare apropo de umplere si la suprapresiune si refulare pe furtunul special montat ce duce sub masina in caz de probleme sau accident...

Reactioneaza si la debit foarte mare si se blocheaza, in caz de rupere de teava de exemplu.

Revenind la problema cu umplutul si "aer" in butelie...

Masurarea nivelului in butelie se face mecanic cu un plutitor ca la vasul de apa la buda. E ~ acelasi sistem mecanic...

Daca nu este reglat bine sau la buteliile rotunde daca butelia este montata la unghiul care trebuie nu se mai face incarcarea la 80% ci la mai mult sau mai putin...

Defectul" ca "nu mai incarca" este blocarea acestui sistem...

De multe ori e de ajuns sa dai drumul la gaz/presiune din butelie, sa slabesti mutivalva din suruburi si sa o scuturi putin...se deblocheaza prostia aia de plutitor dinauntru si gata totul revine la normal...

Chiar daca ai aer in rezervor acesta va fi comprimat de pompa de incarcare in acel volum de 20% ramas liber...

2. Repet, pierdere de putere SESIZABILA in conditii normale de mers nu apare decit la o instalatie prost reglata...marea majoritate a montatorilor fac numai autocalibrare si ATIT...

Multi nu leaga nici sonda lambda, nu ai nici senzor de MAP...sint necesare pt reglaj fin in mers...ideal ar fi sa poti face un log in mers "sonda-timpi de injectie-turatie-temperatura", si atunci poti face un reglaj super ok...dar si asta necesita ceva timp si cunostinte si marea majoritate nu le au sau nusi bat capul decit daca te duci si le dai in cap...

Un reglaj prost te poate limita in turatii, consum maricel, pornire grea pe benzina dimineata (in f multe cazuri), nu trage decit eventual in anumite plaje de turatii, check engine aprins, etc...

Pierdere de putere si consum marit poate fi cauzat si de calitatea GPL...eventual incercati sa schimbati statia de alimentare...multi recomanda Lukoil sau Rompetrol dar nu parteneri...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a intamplat invers: la service au reglat manual pe mapa si au obtinut imbunatatiri doar atat cat sa nu zic ca am trecut degeaba pe acolo. Odata au reglat chiar in mers, in diferite regimuri de turatie si sarcina. Tot balbaita a ramas.

Totusi, stiu cum trebuie sa traga normal. Am facut cu ea acum doi ani Transfagarasan, Apuseni si Rodnei. Pe traseu am alimentat de pe la toate gazariile intalnite in drum. Nu am simtit diferente intre gaz si benzina.

Asa ca m-am ambitionat si am procurat o interfata de pe forum (mersi jagoman).

Am facut singurul lucru pe care m-am priceput sa il fac: o autocalibrare. Si-a revenit!! Pot sa spun ca am obtinut 95% din ce am sperat. Mai are o usoara ezitare pe la 2500 rpm dar ii gasesc eu cauza.

Acum, lamureste-ma si pe mine: prin ce influenteaza reglajul prost pe gaz, pornirile la rece pe benzina? Pentru ca recunosc, problema asta o am dimineata de catava vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se memoreaza Long Term Fuel Trim. Ce se aplica si la pornirile la rece, cand sonda lambda nu poate regla inca amestecul.

Daca ai LTFT -20% si se aplica "dozei" de pornire la rece, ce va rezulta?

Un amestec cu mult sau mai putin greu de aprins, adica de pornit motorul.

Cum se zice: s-a invatat motorul cu GPL si nu mai vrea pe benzina.

De curiozitate poti incerca o pornire "de urgenta" direct pe GPL, se vezi daca o ia mai usor sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme cu LTFT si STFT apar de regula la motoare cu ECU mai vechi. Generatiile mai noi ( de pe la SIMOS 7 ) nu prea au astfel de probleme.

Baghi: In mod sigur la tine e un amestec sarac pe GPL. In acest fel se explica si consumul anormal de mic in oras si puterea mai scazuta. Cauzele cele mai probabile sunt:

1. Sonda 1 defecta

2. Lipsa corectii STFT ( sau corectii imprecise )

Indiferent de calitatea GPL, la un ECU de generatie noua care are corectii bune cu sonde bune, va fi aceasi putere pe GPL si benzina ( diferente f mici exista dar de ordinul a 1-3 kw ), diferenta va fi doar la consumul de GPL.

La restul a raspuns colegul Moog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Wizard :

Pai mai toti pe aici au masini peste 2000-2001 adica niste ECU ceva mai bunute...

De multe ori sonda e imbatrinita...ECU isi face treaba...

Daca diferenta de calitate (foarte probabila) e mai mare decit +-10% poti avea ceva neplaceri...ECU nu mai poate corecta diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca inteleg ce-i cu memorarea LTFT dar pana sa-i fac autocalibrarea pe GPL prin oras am preferat sa merg mai mult pe benzina. Doua luni am mers: cate 4 zile pe saptamana pe benzina si 3 zile pe sapt. la exterior, pe GPL.

Am incercat zilele astea diverse moduri de pornire dimineata dar n-am constatat nimic. De trei zile s-a racit vremea si vad ca ii prieste de minune. Trebuie sa mai urmaresc.

In legatura cu proba de pornire direct pe gaz, nu stiu cum se face.

Stiu doar ca pornesc pe benzina si se comuta automat pe gaz dupa 40 grade si 1600 rpm. E drept, tot de cateva luni, comuta pe caz cam in prima 100 de m de la pornire. Trebuie sa am eu grija sa merg pe benzina cam 1-2 km (pana urca putin temperatura) si apoi sa comut manual pe GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica setarile de trecere. Si vezi cu motorul rece ce iti indica din soft, poate sa fie decalibrat sensorul de temperatura, sau chiar defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint unele instalatii care de noi e diferenta de 20-30grd intre real si ce arata :)

Nu e normal ca la 15-20grd afara sa-ti plece pe GPL in 100m...

Eventual mai ridic-o ...50-60grd...si vezi cum se comporta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm. La 24 MY07 diferenta ( de noua ) de 20 grade pe minus. Trecea pe gas la prag 1 cam pe la 60 de grd in loc de 40. Corectat la prima revizie + alte optimizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata pe racoare, cand tot omul normal merge la lucru, eu stau cu testerele-n bord :) ca s-o prind "la rece".

VAG-COM arata 22,5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul apa de pe instalatie GPL este altul decit cel original de pe masina.

Pe VAG iti da bine ca iei de pe G02/G62 ...

Ori nu ai senzor ori e pocnit...

Zii ca nu ai senzor de apa si seteaza trecerea dupa ala de gaz ..daca se poate...sau inlocuieste-l...

Mosule si eu am stat in ianuarie si feb cu laptopul dimineata in brate...parametri la rece/cald, loguri in mers...

De atita butonat si acu mai car laptopul dupa mine..........din obisnuinta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca s-a scris aici , dar nu am vazut daca a incercat cineva asa ceva:

http://www.aeb.it/products/emulators/oxygen

Evident ca solutia pe termen lung nu este pacalirea check-ului, dar care ar fi consecintele pt un rulaj indelungat cu check-ul pacalit ?

OFF: Ca solutie de inlocuire a rotii de rezerva , ce recomandati : kit solutie pana+compresor sau rezerva slim ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici tu e pt cunoscatori...eventual daca vrei sa faci "tuning" sa mergi cu amestec ceva mai bogat...sau pt masinile vechi cu instalatie pe carburatie...sau cu amestec sarac pt economie...idioti taximetrsti...

Ideea e ca termini cu bucla de verificare a amestecului prin sonda lambda...poti merge cu amestec mai bogat sau mai sarac...depinde de reglaj...

Dus supape , catalizator busit, injectoare benzina infundate...amestec mai mare in multe cazuri...

O instalatie care e reglata bine nu are nevoie de asa ceva...

Eu unul sint mai stresat si comod: roata slim, spray cu spuma, compresor...pe linga sufa, cablu curent si multe altele :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut mi-am montat de curand o instalatie tomasetto stag 200 si dupa primul plin 32 l am facut doar 130 km si sunt la ultimul led . Am facut o scanare cu vag com si am cateva erori cred ca sondele lambda sunt duse , iar dupa pornire masina imi trece foarte repede pe gaz. Ar trebui sa schimb sondele lambda sau acestea nu sunt utilizate cand merg pe gaz ? Am pus si erorile pe tester.

post-29328-0-78964300-1310418363_thumb.j

Modificat de Maadox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!