Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Nu ma supar deloc doar vreau sa ajut pe cei ce vor o instalatie buna si nu exagerat de scumpa sa faca o alegere.Sa dau un exemplu:Pe loganul de fabrica e montat un Landi Renzo foarte scump la care nu gasesti soft [stufos si dificil de utilizat] si injectoarele se duc pana in 60K.Am multi prieteni care au schimbat injectoarele landi cu rail motivul :un inj. landi costa 300 lei iar 4 rail 250 lei.faceti voi calculul. Si merg binisor peste 200K.Deci eu zic ca e bine de stiut astfel de lucruri cand faci alegerea.Asta daca nu cumperi din praktiker metro sau alte supermarketuri ceea ce eu nu recomand pentru ca tot la un montator autorizat ajungi pentru montaj si acolo o sa ai mai multe optiuni.

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vortexo,

Inca un aspect care mi se pare interesant de discutat:

Necazul e ca la noi in gaz nu este parafina ci grafit de unde apare si uzura mare la injectoare daca sunt mari in diametru.

Exista sistemul FLashLube care ar trebui sa rezolve oarecum aceasta problema (uzura nu este eliminata total dar se produce mult, mult mai lent) dar din ce stiu eu nu se preteaza la orice tip de instalatie.

Practic lubrificantul folosit in kit-ul FlashLube este o parafina diluata la un anumit grad de vascozitate - pentru a asigura pulverizarea identica independent de temperatura - la care se adauga MPG-CAPS (care realizeaza o peliculă catalitică de grosime nanometrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am vazut ca se preconizeaza mai nou o scumpire a carburantilor dupa 1 ianuarie sau mai devreme cu 20%.

Vroiam sa intreb din nou daca poate recomanda cineva in Iasi un service profesional ptr montare GPL.

Mai am si o alta intrebare aveti idee de exemplu daca se mai pastreaza functia de computer de bord CONSUM in cazul rularii pe GPL?

Cat ar costa o instalatie euro3/euro4 cu rezervor toroidal ptr motor VAG 1.6 16V?

Credeti ca merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu consumul aratat pe bord iti v-a indica tot consumul care il ai pe benzina chiar daca mergi pe gaz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea,

Pretul unei instalatii cu rezervor toroidal pentru VAG 1.6 16v variaza (in mare) intre 2300 si 3000 RON, functie de marca/model, componente folosite etc...

Daca merita sau nu... s-a pus deja aceasta intrebare si poti citi si tu ceea ce au scris in pag. 1-2-3 ale acestui topic cei care au/au avut instalatii GPL pe masini. Nu poate decide nimeni in locul tau dar eu iti spun ca inca nu am cunoscut pe cineva care sa-si pus instalatie GPL moderna pe masina E3/E4 si sa spuna ca nu merita.

La Iasi nu stiu ce firme aveti dar iti recomand sa te informezi bine inainte de a face pasul pentru ca un montaj profesionist in general face diferenta intre "dureri de cap" si performante/confort in utilizare.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci lexxus

intr-adevar eu ma gandesc asa ca o solutie de back-up pentru ca nici macar nu am masina inca dar sunt mari sanse sa fie asa :)

ideea e ca ma gandesc si al planul B in cazul in care consumul + pretul benzinei va deveni o mare gaura in bugetul lunar pentru mine

stie cineva sau are o schema principiala de functionare a instalatiei de GPL si modul cum se combina aceasta cu circuitul de alimentare cu benzina?

asa prin tara in zona apropiata Iasi unde ati face o recomandare profesionista pentru cei care si-au montat deja?

eu prefer sa dau un ban in plus ptr profesionism decat ieftin si cu multe probleme dup-aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gaz montat de 1 an pe masina si am facut deja 70.000km.scurt si la obiect : Arad -Frankfurt -Arad = aprox 2800km - cost gaz 190euro cu tot cu matritzele de ungaria si austria ptr autostrada.daca mergeam pe benzina ma costa 310 euro :).am instalatie Milano,multa lumea zicea ca este cea ma de "kakao",dar eu nu am avut nici o problema in tot acest timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalat si eu instalatie GPL pe masinuta mea Golf 4 1.6 16v motor AZD cu rezervor in locul rotii de rezerva.instalatia a fost instalata pe masina in iunie anul acestaProbleme cu instalatia nu am avut deloc si consumul de gaz este de 10,5%-11% in oras cu clima si afara 9-9,5% cu clima asta in conditiile in care 90% din drumurile mele facute afara sunt pe autostrazi la o viteza constanta de 135-140km/h.Preturile in ungaria ptr 1L gaz sunt de 183 - 189FT , iar in germania max 0,7Euro/L.

Ne poti spune unde ai instalat GPL si cat te-a costat toata operatia?

Poti pune o poza cu portbagajul?

A fost afectat spatiul din portbagaj in vreun fel?

Multumim.

Ca si continuare asta am gasit in Iasi:

http://gplautoiasi.ro/?p=detalii&c=14#

Vad ca ar ajunge pe la 2100 ROn cu un rezervor toroidal o instalatie secventiala Euro 4 la ei.

Ce parere aveti de componentele care sunt mentionate acolo?

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatia a fost montata la arad intr-un service autorizat

poza cu portbagajul nu am,dar nu este nimic in el ptr ca rezervorul instalatiei (55litri) este in locul rotii de rezerva,iar rezerva este o roata mica si subtire care sta in porbagaj (fiind golf variant)

preturile au mai scazut si afara.de ex in ungaria pretul gazului este intre 150 - 165FT/litru,in germania 0.48 - 0.60 eurocenti/Litru si in arad cel mai ieftin este la 1.90ron/litru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine o instalatie pe gaz dar la noi in zona nu am gazit numai de la BIGAS. Este bun, voi ce ati auzit de asa ceva, costul ar fi 2300 ron. Daca stie cineva in Cluj sau Baia Mare ceva firme sau adrese rog sa se pozteze sau aici sau un PM. Neaparat trebuie sa fac ceva cu consumul asta de benzna si am zis ca trec pe gaz. Care e mai bun BIGAS, BRC, Tomasseto?Atasez lista de preturi si si modelele care se monteaza. Spuneti voi daca e ok sau sa aleg alta marca.

Lista_pret_atelier_pe_tipuri_de_autoturisme_2008MW_2_.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o prostie GPL! Niciodata masina nu va mai avea aceleasi performante ca pe benzina... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobo1987,

Acest topic incepe astfel:

are cineva asa ceva pe masina?merita?

Aici nu e vorba de un "poll" unde lumea sa isi dea cu parerea/votul daca GPL e o prostie sau nu. Daca ai/ai avut GPL pe masina si ai ceva de spus pro sau contra, argumenteaza te rog. Cred ca toata lumea ar vrea sa stie de ce nu e bun GPL-ul, nu ? Dar banuiesc ca nu ai avut niciodata... si atunci nu vad cum ai putea sa te pronunti despre un lucru pe care nu il cunosti.

Cat despre:

Niciodata masina nu va mai avea aceleasi performante ca pe benzina...

arata ca nici macar nu te-ai obosit sa citesti topicul.

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine sa-mi montez.

E cineva care si-a montat recent in Brasov instalatie GPL pe Golf si daca se poate ceva detalii ? (daca nu vrea sa posteze pe forum at. PM)

In afara de IATSA ( sper sa nu se considere reclama) care se ocupa mai mult de dacii nu am gasit firme profesionale ca in alte orase si sa merg in alt oras sa-mi montez ar fi cam dificil cu garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor...vad ca nimeni nu se oboseste sa citeasca tot topicul. Va mai spun odata: GPL pe masina este super, si la pret si la performante . Daca este cineva care inca mai are nelamuriri atunci sa ma contacteze. ProGaz din Vernesti jud Buzau este cea mai profesionista firma de montaj gpl din zona,dupa nus ce firma din Bucuresti. Eu am ales in final sa instalez BRC pe g4 1.6 16v AZD in detrimentul Tomasetto-ului , desi stiam ca VW a scos niste g varianturi din fabrica cu Tomasetto pe ele. Patronul de la ProGaz care are o octavia 2 de 1.6 tot pe BRC mi-a spus ca ceea ce stiam eu de Tomasetto pe golf variant cu 2 rezervoare , nu era gpl, ci gaz butan.Si intr-adevar asa este, super de treaba omu'

Daca masina nu are nici o problema pe benzina atunci nu va avea nici pe GPL,cat despre consum eu am reusit un 9 in oras si 7.5 - 8% in afara ,dar asta tine de stilul de mers. Va repet daca aveti nelamuriri vb aici sau pe pm sau unde vreti voi.

Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviucon

ar fi interesant sa pui niste poze cu rezervorul si cum afecteaza acesta spatiul din portbagaj, si de asemenea celelalte modificari care sunt aduse masinii asa mai in detaliu...pe unde este adus GPl-ul din spate spre motor, cum au lucrat baietii...etc...orice detaliu necunoscut este binevenit.

Ce ma intereseaza pe mine:

1-daca ai rezervor toroidal daca mai este plata podeaua din portbagaj si ce ai facut cu roata de rezerva

2-pe unde au tras furtunele de Gpl baietii si daca au lucrat bine

3-cum arata la motor

4-cum arata comutatorul si cand cum se face comutarea

Merci anticipat de info.

Stiu ca unii cred ca e o blasfemie sa pui GPL pe benzina de la VW dar cand iti consuma 10-12 in oras cred ca e mai preferabil sa mergi mai turat pe GPL si sa iesi ieftin decat sa mergi subturat pe benzina ca sa reduci consumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari. in primul rand podeaua nu mai este plata dupa modificare,adica rezervorul de gaz este mai ingust si de cate ori pui ceva mai greu in portbagaj se va face o "groapa" in el dar se rezolva cu niste baghete de lemn mai groase putin, despre furtune nu stiu ce sa iti zic deoarece nu am stat langa ei la montaj ,dura prea mult,in principiu cea mai importanta decizie pe care a trebuit sa o iau a fost amplasarea comutatorului de gaz care are si indicator cu LED uri. Trebuie sa te gandesti bine la locul unde vrei sa il montezi deoarece noaptea este foarte iritanta lumina verde a lor, mai ales la drum lung. Te sfatuiesc sa treci pe gaz deoarece acelasi consum il aveam si eu pe oras , dupa cum am descoperit mai recent pe benzina. Daca nu iti convine te rog sa ma suni si sa ma injuri :banghead: bafta multa in continuare. daca mai ai nelamuriri ma suni sau imi scrii aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niste poze cred ca ar fi mai edificatoare pentru toata lumea care se gandeste la asa ceva

1.cu roata de rezerva cum ai rezolvat?

eu ma gandeam ca daca la masina se rabateaza scaunele sau pui rezervor toroidal sau pui unul mai micutz cilindric undeva in laterala portbagajului ca in cazul in care ai de transportat ceva ce necesita rabatarea scaunelor (un dulap, o cutie mai mare) sa mai poata fi folosit portbagajul cat de cat

Cred ca pana la urma cea mai practica solutie e cu rezervor toroidal si un suport ptr roata de rezerva sau o roata de rezerva de aia ingusta, cel putin asa ma gandesc eu...

Ca si marime a rezervorului cat de ok este cel toroidal, cam ce autonomie ofera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea,

Desi exista si rezervoarele cilindrice mai mici (incepand de la 25L, desi in Romania nu am vazut inca asa ceva) alegerea unui astfel de rezervor implica automat micsorarea spatiului disponibil in portbagaj. Nu am auzit niciodata de montaj "in laterala" dar gandeste-te ca indiferent de amplasament, rezervorul cilindric are un asa numit cadru de sustinere... deci spatiu oricum pierzi, pe lungime ori pe latime. De aceea au aparut rezervoarele toroidale.

Solutia cea mai buna din punct de vedere al spatiului este, in opinia mea, utilizarea unui rezervor toroidal, renuntarea la roata de rezerva si cumpararea unui kit reparatie pene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult

inca astept pozele desi am vazut si pe net destule

ce vroiam sa intreb e daca nu sunt probleme cu rugina in locurile unde s-a umblat ptr gura de umplere cu GPL?

btw unde e recomandabil sa fie acel orificiu?

eu as zice ca cel m bine sa fie sub un capac deci sau sub capacul de benzina sau undeva la portbagaj langa cheder...

aici cred ca sunt cele m multe montaje http://www.agrom.ro/montaje.htm

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut in vara ,in Muntenegru, un Audi A6 cu GPL si mi-a placut unde avea duza de umplere. Era pozitionata in bara spate foarte jos. Aproape ca nu se vedea. Asemanator Golfului din imagine.

post-20276-1256651235_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact ca in imaginea de mai sus am si eu duza de incarcare , este neagra si ea si fusta de la bara, nici nu se vede ca este pe gpl,nu ca ar fi vreo rusine,asa scapi de posibilitatea aparitiei ruginei. Initial am vrut si eu sub capacul rezervorului langa busonul de benzina dar nu se poate deoarece la golf, busonul este inconjurat de cauciuc care include si o scurgere pt picaturile de carburant ,deci nu se poate acolo. cat despre roata de rezerva ,aceasta nu imi mai trebuie,mi-am cumparat un spray foarte eficient cu 10 ron care lipeste spartura si mai si umfla roata ,cel putin pana ajungi la primul PECO unde mai bagi aer in roata.(testat de mine si aprobat) :P Exista si la noi tipul ala de rezervor cilindric de 25 l dar se pune pe Matiz,Tico si altele mai mici si care fac taximetrie de obicei,pe o masina mai mare nu are rost. Autonomia mea este de 400-500 de k in functie de cum conduc sau daca urc. Daca insisti cu pozele o sa incerc sa le pun dar nu promit pt ca scriu de la munca si nu am acces la porturile USB. o zi buna.

Am uitat de o chestie.....rabatarea canapelei nu este afectata cu absolut nimic de rezervorul toroidal(roata de rezerva te incurca atunci cand rabatezi canapeaua? :D ) Si despre buson la portbagaj ,in stalp ..iar nu merge pt ca nu au pe unde sa bage furtunasele alea deoareca ar necesita un volum de munca mult prea mare si sincer nici nu as vrea sa imi desfaca panouri de pe masina niste instalatori de gpl,oricat de buni ar fi ei in ceea ce fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt hotarat sa imi pun gaz dar am auzit ceva povesti cu supapapele, scaunele de supape. E clar ca se uzeaza motorul in timp ca daca nu era asa veneau de mult masinile din fabrica cu optiunea de gaz...iar cele care au acuma aceasta optiune bag mana in foc ca au ceva modificat la motor...dar ce ma intereseaza pe mine mai mult este la cate zeci de mii de km se vede uzura?Sa raspunda cei in masura si doar cei care au puse instalatii pe masini cu euro 4, 3 nu cele cu carburator sau povesti de la tata de la vecinu....sau in cel mai rau ca sunt mecanic si am vazut masini distruse si poate omul nu o intretinea deloc. Multumesc.

Di ce am citit de la inceput in masura ar fi lexxus si vortexo.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sponsorule,eu,daca ai citit ce am scris,am deja cu gaz 85000km impliniti astazi.circul foarte mult cu masina afara (medie de 12.000km pe luna)si asta inseamna ca masina mai tot timpul circula pe autostrazi afara la viteze de croaziera de 140km/h(4250rpm).ulei nu consuma,apa nu consuma si totul este normal.binenteles tot timpul schimbul de ulei se face la 15000km plus toate filtrele(inafara de cel de aer care este K&N si il curat odata la 10.000km).in rest ce sa iti spun: gazul de la noi este de cea mai proasta calitate,iar in germania este foarte bun calitativ.in filtru de aer se aduna putin ulei,dar asta si de la gazele de carter motorul avand 210.000km si nu da semne de uzura(fum albastru sau alte minuni).Linistit poti sa iti pui gaz daca masina si in principal motorul este in stare perfecta de functionare.Bafta :)

Modificat de lexxus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ca mare producator de petrol, nu m-as grabi sa scot pe piata automobile cu carburanti alternativi,mai ales la ce profit aduce carb.fosil. Adica la scandinavi merge sa puna inst.gpl pe motoare simple si la noi nu? Nemtii aia sunt prosti daca monteaza instalatii din fabrica? Stim cu totii ca nemtii au concepte de genul:daca nu este stricat ..de ce sa il desfac? asa ca daca se vinde benzina si diesel-ul facem benzin si diesel. corect ? Astia vor sa bage combustibili alternativi in F1 si noi ne facem griji ca in urmatorii 50 de ani nu vom mai avea petrol. Sa ne gandim un pic si la NOI , nu doar la noi,daca ma intelegeti.sa aveti SUCCESURI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!