Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

eu am avut pana in august un golf IV 1.4 cu gpl secvential. super multumit. rezervor in locul rotii de rezerva. afara consuma 7-8 si faceam aprox 550-600 km cu un plin ( 90 ron). se gasesc la noi instalatii secventiale tomasetto pe undeva pe la 2200 ron cu tot cu montaj. chiar isi merita banii. puteti opta si pt niste instalatii mai scumpe ( BRC, Bigas) dar zic eu numai pt masini mai pretentioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut ce ai scris...am editat pentru ca nu am vrut sa jignesc;)

Nu vorbesc fara sa stiu.De citit am citit destule,am vazut si motoare stricate,injectoare stricate, din cauza acestui GPL.

Mai bine iti luai Logan, aveai GPL alea,alea...masina senzatie smile.gif

Daca am ajuns sa punem GPL pe masini din grupul VAG inseamna ca e de rau.sad3.gif

Daca vreti GPL cumparati-va mizerii de masini si puneti pe alea,nu pe VW ca este pacat de ele.

Si eu tot acum am vazut ce ai scris. Pacat...te-ai rezumat la primele post-uri; cred ca puteai sa dai aceste raspunsuri si altor colegi care te contrazic dar, asa cum am spus... :frigbaitata: :)) Dupa cum pui problema, legat de "ce marca auto" ar merita GPL, cauta si tu pe net. GPL-ul nu s-a montat pentru prima oara in Romania. Vezi care sunt producatorii de instalatii GPL, s.a.

http://www.lpg-vehicles.co.uk/autogas_vehi...nufacturers.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Liquified_petroleum_gas

http://www.lpg-autoconversions.co.uk/All_About_LPG.htm

etc., etc.

LE: Poate explici si cum s-au stricat INJECTOARELE din cauza GPL-ului, sau ce anume s-a defectat la un motor care a rulat pe GPL. Sincer, din afirmatiile tale nu reiese ca ai fi citit ceva legat de GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sal

eu cred ca nu isi au rostul instalatiile GPL pe acsete masini:

-nu sunt masini care sa aibe un consum ridicat

-daca masina ar avea un motor mare atunci nu te-ai mai bucura de performantele lui;eu cred ca de asta ai si ales un motor de capacitate mare deoarece conduci mai sportiv(parerea mea)

-costul instalatiei nu s-ar amortiza asa usor ci dupa un numar mare de km

sunt doar parerile mele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

seby...cum sa iti explic sa intelgi. Masina mea consuma cam 20% si dupa 1 an m-am cam saturat, dar imi place atat de mult de ea ca nu vreau sa o vand. sa imi iau alta si sa nu ii cunosc problemele, sa incep sa bag bani in ea, nu prea merge. Asta o am, stiu ce bube are, stiu ca i-am schimbat destule si nu imi place sa schimb masinile. Astfel, in acest context, ma gandesc serios sa ii montez o astfel de instalatie, mai ales ca mi-am dat seama de fiabilitatea lor, since rimi era teama la inceput ca or sa explodeze dar se pare ca sunt foarte sigure. Daca pretul benzinei continua sa urce nu cred ca o sa mai mergi tu sportiv (depinde si ce masina ai, ca daca ai un 1.4 nu stiu cat de sportiv mergi tu) la cat consuma masina. Mie in afara orasului, vara de exemplu cu aerul pornit nu prea scade sub 10. De ce am luat aceasta masina? Ca a fost ieftina si spatiul m-a convins. Trebuie un mers relaxat, fara plecari bruste pentru un consum optim dar nu prea imi iese si ajung la sfarsitul lunii sa dau pe benzina cam 1000-1200 de lei. Pot sa continui, dar ma gandesc ca daca as avea gaz, as ramane cu macar 500 de lei luna de luna in buzunar...ce zici, merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eru'le,am gaz pe masina mea (golf 4 1.6 16v) de un an de zile.km parcursi de atunci aprox 50.000km fara nici o problema la instalatia de gaz.consum oras 10l/gaz,consum afara 9.5 -10% gaz cu clima pornita la viteze de autostrada 140km/h constant.vrea sa zic ca acesti 50.000km au fost facuti 90% doar afara pe autostrada.ultimul drum facut a fost in ultimul wk pana in belgia si inapoi 3500km parcursi din care 95% pe autostrada la viteza constanta de 140km/h.am facut 9plinuri de gaz insumand 225euro.

poti sa iti pui gaz pe masina si vei simti la buzunar cum nu se goleste asa de repede.pretul gazului este 1.72l/litru (in arad) iar masina v-a consuma cu cel muult 2% mai mult gaz decat benzina in conditiile in care gazul este 45% din pretul benzinei.

motorul nu v-a suferi deloc cum nici al meu nu a suferit in 50.000km avand in vedere ca nu l-am menajat deloc si spun acest lucru ptr eu trasnport saptamanal piese cu maisna fiind Variant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti da si voi mai multe detalii, ca de exemplu producator, pret, eventual locatia unde ati montat instalatia etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seby...cum sa iti explic sa intelgi. Masina mea consuma cam 20% si dupa 1 an m-am cam saturat, dar imi place atat de mult de ea ca nu vreau sa o vand. sa imi iau alta si sa nu ii cunosc problemele, sa incep sa bag bani in ea, nu prea merge. Asta o am, stiu ce bube are, stiu ca i-am schimbat destule si nu imi place sa schimb masinile. Astfel, in acest context, ma gandesc serios sa ii montez o astfel de instalatie, mai ales ca mi-am dat seama de fiabilitatea lor, since rimi era teama la inceput ca or sa explodeze dar se pare ca sunt foarte sigure. Daca pretul benzinei continua sa urce nu cred ca o sa mai mergi tu sportiv (depinde si ce masina ai, ca daca ai un 1.4 nu stiu cat de sportiv mergi tu) la cat consuma masina. Mie in afara orasului, vara de exemplu cu aerul pornit nu prea scade sub 10. De ce am luat aceasta masina? Ca a fost ieftina si spatiul m-a convins. Trebuie un mers relaxat, fara plecari bruste pentru un consum optim dar nu prea imi iese si ajung la sfarsitul lunii sa dau pe benzina cam 1000-1200 de lei. Pot sa continui, dar ma gandesc ca daca as avea gaz, as ramane cu macar 500 de lei luna de luna in buzunar...ce zici, merita?

:screwy: este prima data cand vad 1.8T pe sharan :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am citit cate ceva despre GPL si ma gandesc serios acum sa imi pun si eu pe masina din semnatura. In primul rand m-am gandit ca daca pun GPL nu voi mai beneficia de cei 105 bhp dar apoi mi-am zis ca oricum nu am unde sa ii dezlantuiesc prea des , acum aflu ca nu imi retine decat 2-5 cp instalatia . In august voi incerca sa imi montez o TOMASETTO secv. la roata de rezerva. voi mai posta aici cu primele impresii. salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare!

instalatia GPL chiar merita si investitia se amortizeaza in 1-2-3 ani in functie de ce tip de instalatie ai montata pe masina si daca fac un 15-20 mii km pe an. o spun pentru ca am GPL pe masina de aproape 3 ani si din februarie anul acesta masina nu mai stie ce e benzina. am facut de atunci cam 7 mii km doar pe gaz cu 50% din drumuri in afara. instalatia pentru motorul meu a costat 800 ron acum aproape 3 ani si credeti-ma ca si-a scos banii demult. asta cu toate ca masina are motor de 1.8 cu carburator si oricum consumul este mai mare fata de injectie. in afara am un consum de 10L la o viteza constanta de 90-100km/H, iar consumul e acelasi si cu masina incarcata si cu ea goala, iar in oras urca pe la 12-13 L. daca e sa comparam, ca sa nu ies in avantaj, ar trebui sa imi consume in afara pe benzina cam 4.8-5% si in oras un 6.5-7% ceea ce nu se intampla la motorul de 1.8L de pe mk2. deci daca tragem linie e evident ca e rentabil mai ales acum cand gazul e 1.8lei iar benzina de 95 e undeva la 3.9lei daca bine am vazut ultima data cand am trecut pe langa un peco. Un ultim exemplu pentru PRO gaz, este cazul meu; am facut in concediu in ungaria 820 km iar gazul m-a costat undeva la 150 lei, deci nu are rost sa mai zic ca e rentabil.

E normal sa piarda din putere, dar sa fim seriosi....ne punem gaz ca sa facem liniute cu masina? Eu unu daca vreau sa ii dau talpa, o trec pe benzina si o calc de nu se vede, dar in ultimul timp vreau sa ajung din punctul a in punctul b, cu cat mai putini bani cheltuiti, deci nu o chinui cu performante mari pe gaz. In depasiri se comporta suficient de bine ca sa nu pot sa spun ca nu sunt multumit de puterea care o scoate motorul pe gaz.

Un alt exemplu, un prieten cu un passat din 2003, de 1,6i, care are gaz si e super multumit de el si de comportamentul masinii pe gaz. Lui in oras ii ia cam 9-10 gaz iar in afara cam 7l la suta si e chiar multumit de investitie.

In ceea ce priveste miturile si carcotelile cu degradarea prematura a motorului la folosirea gazului, credeti-ma ca sunt doar mituri....da exista cazuri cand sunt probleme, dar 90% din situatii sunt cand masina e un jaf care nici pe benzina nu merge bine si care are deja motorul praf, deci nu ai de unde sa speri ca pe gaz nu vei avea probleme, de parca gazul ar fi alifie pentru motor. SI daca tot zic alifie, vreau sustin ceea ce unii au mai scris deja, cum ca gazul chiar are efect benefic asupra motorului. Asta pt ca arderea gazului e mai buna decat cea a benzinei, astfel neexistant depuneri de calamina la fel ca si la benzina, ca sa nu mai spun ca pt cei cu masina non euro, daca toate merg bine si tara asta se desteapta putin, toti cei care avem masini non euro cu instalatii de gaz ar trebui sa beneficiem de norma euro 2 pe care o intruneste Gpl-ul. Luand exemplul meu, masina si motorul sunt intr-o stare exceptionala daca pot spune asa, motorul are aproape 230 mii km, e din 1987, nu consuma nici gram de ulei (eu fac schimbul de ulei pe la 8 mii km, ca sa menajez motorul, si ii dau numai ulei de calitate). Vreau sa va spun ca de cand umblu numai pe gaz din februarie, am facut schimbul de ulei, acuma am cam 7500 km cu uleiul asta si credeti-ma ca de fiecare daca cand verific joja de ulei, ma mir de cat de curat este uleiul, fara sa exagerez e aproape ca si cand l-am pus in motor la multimul schimb. Eu unul consider ca daca ai totusi o masina in stare buna cu un motor ok, merita fara pardon sa investesti in instalatia de GPL, pentru ca ea, mai ales acum isi face banii.

Poate am omis sa mai dau unele detalii, dar daca vor fi cititori la threadul asta, cu cea mai mare placere, pot sa va mai dau argumente pro pentru instalarea de GPL pe masina.

Sa nu uitam ca sunt f multe tari care comercializeara si folosesc GPL auto inca de pe vremea cand in Romania, in weekend se circula in functie de nr masinii, cu nr pare si impare.....paote unii stiu. Cred ca respectivele tari nu au adoptat Gpl-ul din prostie, fapt pt care si in ziua de azi este folosit si tot mai mult. Ca sa nu uitam ca multe tari, care dau subventii pt cei care vor sa isi monteze instalatii pe masinii, pentru a prevenii poluarea....si nu cred ca o fac in pierdere.

Cu stima,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa adaug cate ceva la ceea ce a spus Andrei. In ultimii 10 ani am facut aproape 400.000 km pe gaz (cu 4 masini diferite, toate cu motoare mai mici de 1.8) si, in afara de un ECU gpl ars care mi s-a schimbat in garantie, nu am avut nici o problema notabila cauzata de instalatiile GPL. Intre 2004 si 2007 am tinut un jurnal in care imi notam cheltuielile legate de combustibil si servis-area instalatiei GPL. Economia in cazul meu a fost de circa 4500 Euro la 100.000 km (inclus costul reviziilor GPL) la un consum mediu de 9l la suta. Probabil multi vor spune ca nu e o suma spectaculoasa dar pentru unii dintre noi, economisirea a peste 20.000 euro in 10 ani este totusi o realizare. Nu mai vorbim de faptul ca, spre exemplu, in Italia (unde locuiesc si lucrez o mare parte a anului) statul acorda subventii de pana la 600 euro celor care-si monteaza GPL iar in anumite provincii se acorda si scutiri de impozit celor care au gaz. Poate ca va fi si la noi asa ceva atunci cand diriguitorii nostri vor fi cu adevarat europeni.

Ca atare, faptul ca GPL este avantajos din punct de vedere financiar este o realitate pe care nu o mai poate contesta nimeni. Acelasi lucru se poate spune si in privinta emisiilor, GPL fiind un combustibil mult mai "verde" decat benzina sau dieselul.

In ceea ce priveste performantele:

A trecut demult vremea cand instalatiile GPL erau "lenese". Daca vorbim de masini mai noi - euro 4 sau 5 - instalatiile de ultima generatie cu injectie secventiala furnizeaza (in conditiile unui montaj corect) prestatii aproape identice cu cele pe benzina. E suficient sa vizitati site-urile unor producatori ca BRC, Landi, Viale etc pentru a vedea cum se realizeaza acest lucru. Cunosc oameni aici in Italia cu GPL pe masini pe langa care masina din semnatura este doar un cotet obosit: Porsche Cayenne, Maserati, BMW M3, Audi S8 si lista poate continua. Toti spun ca masinile se comporta excelent. Am avut ocazia sa conduc un Audi TT din 2002 cu motor similar cu al meu si am ramas impresionat de cat de bine mergea pe gaz, parca eram in masina mea. Eu nu am pus inca GPL pe a mea pentru ca tocmai am bagat vreo 2000 de euro in piese dar urmeaza.

Asadar, a spune azi ca GPL-ul "nu trage ca lumea" este la fel de "inteligent" cu a spune ca dieselul e "zgomotos si lenes"...

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimul timp, odata cu inceperea revolutiei ECO observ ca a aparut o metoda tot mai populara pentru reducerea consumului -> ECO-Tuning; o optimizare electronica ce duce la cresterea puterii motorului, e adevarat mica (5-10 cp) si la scaderea considerabila a consumului, valorile vehiculate fiind undeva la -20%.

Cred ca e o metoda demna de luat in considerare tinand cont ca e mai ieftina si nu necesita modificari/instalari ca in cazul GPL. In plus prezinta si garantia ca nu aduce absolut nici o modificare motorului. Mie cel putin mi se pare cea mai buna solutie pentru motoarele 1.6 16V sau 1.8 T, motoare ce tind sa ne sperie vis-a-vis de consumul urban. Desigur se poate aplica si motoarelor diesel insa nu cred ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb si eu posesorii de instalatii GPL pe golf4..

cat de sigure sunt aceste instalatii ?

pentru ca am un vecin care il mananca sa isi puna gpl pe un AZD.

eu personal nu as merge cu o astfel de bomba in porbagaj... a fost de curand accidentul la intrare in bucuresti cu cei care au murit carbonizati cand a explodat instalatia GPL...

la un impact mai serios in spatele masinii nu exista riscuri sa sara in aer ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite cam "ce se spune/stie" despre siguranta instalaiilor (rezorvorul) GPL:

Rezervoarele sunt fabricate dintr-un otel special (tratat impotriva fisurilor) cu o grosime de 3,5 mm. Ele sunt fixate pe autovehicul cu platbande si suporti dimensionati sa garanteze, cu rezervorul plin, buna ancorare la solicitari datorate unei accelerari sau decelerari extrem de mari. <LI>Rezervoarele autovehiculelor pe gaz sunt construite dintr-un aliaj special de 20 de ori mai rezistent la strapungeri decat rezervoarele de benzina, metanol sau etanol. <LI>Noile recipiente cilindrice sunt construite cu un dispozItiv care nu permite umplerea lor peste capacitatea de 80% permitand, in cazul cresterii temperaturii, cresterea gazului in volum fara a iesi gazul din rezervor. <LI>Datorita dispozitivului special montat pe rezervor, acesta nu se va umple dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VWladone: nici montajul unei instalatii GPL nu aduce modificari propriu-zise motorului. Nu stiu despre eco-tuning, pare a fi o alternativa dar cu GPL economia ar trebui sa fie de 30%-55% ca atare chiar daca iti pui o instalatie de 1800 euro castigul este mai mare decat in cazul unui eco-tuning (cu cat faci mai multi km anual cu atat e mai rentabil)

@soila: rezervoarele (si instalatiile) GPL care se comercializeaza/monteaza in UE sunt conforme cu specificatiile postate de xxnelu si trec niste teste mult mai riguroase decat un rezervor pe benzina.

eu personal nu as merge cu o astfel de bomba in porbagaj...a fost de curand accidentul la intrare in bucuresti cu cei care au murit carbonizati cand a explodat instalatia GPL...

Eu personal m-as documenta inainte de a face astfel de afirmatii... Aici nu vorbim de improvizatii si alte prostii facute in afara normelor tehnice obligatorii. Cam ASTA scrie despre accidentul de care vorbesti tu...

la un impact mai serios in spatele masinii nu exista riscuri sa sara in aer ?

Nu. Stai linistit, testul asta s-a facut de mai multe ori...

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni.....inainte de a posta idei si conceptii proprii va rog informati-va daca nu cumva ideile si conceptiile voastre sunt total eronate.....conceptii de genu "bomba in portbagaj" si alte afirmatii aberante de genul asta nu isi au rostul. uitati-va net ca gasiti n-spe cazuri in care in urma impactului masina ce folosea benzina ca si carburant a explodat. daca e sa va dau eu un exemplu recent, uite:http://www.emaramures.ro/stiri/22999/EXCLUSIV-ACTUALIZARE-ACCIDENT-MORTAL-Sofer-ars-de-viu-intr-o-masina-implicata-intr-un-accident-de-circulatie-langa-Seini-VIDEO-. hai sa fim seriosi ....voi credeti ca ar fi autorizate astfel de instalatii daca ar prezenta un risc mai mare de accident sau explozie decat instalatiile cu care sunt dotate masinile din serie? sau credeti ca marii constructori auto care echipeaza din fabrica masinile si cu GPL ar face asa ceva daca ar fi mai periculoase? sau credeti ca RAR-ul nostru drag le-ar autoriza daca nu ar fi ok? mai ales ca sunt asa cacanari cu omologarile....

decat sa aberam mai bine sa ne abtinem pt ca e mai cu folos.

cei sceptici, sa consulte un manual cu date tehnice pentru o instalatie gpl auto, si sa vada cum sunt fabricate aceste rezervoare si cate elemente de siguranta (electrovalve) sunt puse pe o astfel de instalatie si apoi daca tot nu sunteti convinsi, intrebati si un expert care are sanse mai mari sa va lamureasca.

cat priveste acest tip de eco-tuning, nu stiu si nu am auzit multe despre el, dar din ce ma gandesc eu, este valabil doar pt autoturismele care sunt cu injectie si ECU pentru ca in cazul unei masini cu carburator nu se poate pune problema de eco-tuning, dar in schimb se paote monta o instalatie de gaz foarte eficienta.

in cazul meu, daca e sa comparam consumul masinii mele pe benzina in oras si cu cel pe gaz in oras, am un avanta de appx.70-80% in favoarea gazului, ceea ce in cazul unui eco-tuning chiar daca ar fi posibil si pt masina mea, nu cred ca ar avea un rezultat atat de bun.

inca odata, tuturor care aveti aceasta dilema daca merita sau e sigur sa va instalati GPL pe masina, va garantez ca investitia merita si rezultatele nu intarzie sa apara. spun asta pt ca folosesc GPL de aproape 3 ani si credeti-ma ca am apucat in timpul asta sa imi fac o parere obiectiva pe tema asta.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut cu respect. Dupa cum spuneam in urma cu ceva timp pe acest topic , am reusit in final sa imi instalez GPL. secvential de la BRC 2500 lei cu reducere. toate bune si frumoase dar ceea ce nu stiu eu este de ce tremura asa de tare masina atunci cand opresc motorul, si de ce cand merg mai mult timp pe gaz si o opresc iar apoi la scurt timp vreau sa o pornesc iarasi......nu pleaca din prima. Invarte dar nu o ia, in mintea mea imi zic: "s-o fi scurs benzina din tevi"? cei care au pe motoreanu asta gaz spuneti-mi si mie daca este normal sau este o chestie de reglaj sau am probleme mari. va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect. Dupa cum spuneam in urma cu ceva timp pe acest topic , am reusit in final sa imi instalez GPL. secvential de la BRC 2500 lei cu reducere. toate bune si frumoase dar ceea ce nu stiu eu este de ce tremura asa de tare masina atunci cand opresc motorul, si de ce cand merg mai mult timp pe gaz si o opresc iar apoi la scurt timp vreau sa o pornesc iarasi......nu pleaca din prima. Invarte dar nu o ia, in mintea mea imi zic: "s-o fi scurs benzina din tevi"? cei care au pe motoreanu asta gaz spuneti-mi si mie daca este normal sau este o chestie de reglaj sau am probleme mari. va multumesc.

ai facut o alegere excelenta ,BRC este un nume cu renume in instalatiile de GPL,dar cred ca sti deja o instalatie de GPL impune si ingrijire mai atenta a masini si anume filtru aer schimbat mai dest ,buji,fise depinde si de starea masini,(daca nu le-ai schimbat inainte de montarea instalatiei SE RECOMANDA sa le schimbi )

dar in general GPL-ul de la noi este mai slab calitativ si de asemenea si conditiile climatice de la noi fac instalatiile mai "pretentioase".

de ex in alte tari(italia) nu prea se fac schimburile de bujii sau filtru aer si masiniile fac zeci de mii de km fara probleme

ca o sa dureze un pic pana cand o sa iti faca toate reglajele la instalatie dar fii fara griji "Totul v-a fi Bine"

acuma depinde si de starea masini si de uzura

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviucon,

Trepidatiile puternice si imposibilitatea de a reporni motorul evident ca nu sunt normale.

Atunci cand vorbim de GPL trebuie respectate cateva reguli simple, indiferent de tipul/generatia instalatiei. Prima si cea mai importanta: pentru ca masina sa mearga bine pe GPL ea trebuie sa functioneze impecabil pe benzina. Iti recomand sa comuti pe benzina si sa testezi/verifici masina pentru a fi sigur ca nu ai alte probleme. Daca nu ai nici o problema pe benzina atunci trebuie sa te adresezi firmei care ti-a montat GPL pentru a remedia problemele, precizandu-le ca ai verificat deja functionarea masinii pe benzina. Nu stiu de cat timp/cati KM ai instalatia dar oricum ar trebui sa fii in garantie (in august n-o aveai nu ?) asa ca nu te sfii sa ii contactezi pe cei care ti-au montat GPL-ul (vad ca esti din Buzau... GPL-ul ti l-au pus cei de la ProGaz ?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru sfaturi in primul rand , si da il am de la pro gaz, . Nu am ezitat sa merg la ei sau sa dau telefon de cate ori am avut nelamuriri sau probleme , patronul de acolo este un baiat super ok si angajatij la fel, pot spune cu certitudine ca masina merge bine pe benzina , atata doar ca nu mai beneficiez de serviciile EGR ului :somnmare: am auzit ca trebuie rezolvat pt buna fctionare a masinii pe gaz. scump doamna scump........mai astept pana o rezolv , momentan am rezolvat problema tremuratului la opriri prin simpla comutare pe benzina inainte cu 2 secunde de oprire. mai revin cu impresii............pana acum este super cu GPL , nu o simt ca este pe gaz, am aceeasi putere ca inainte, doar ca acum fac bucuresti-buzau si retur cu 50 de lei spre deosebire de 110-120 de lei pe benzina. va salut cu mult respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviucon

Sunt si eu interesat de niste poze ptr instalatia pe care ai montat-o.

Ai pus rezervor in locul rotii de rezerva si daca da ce ai facut cu roata de rezerva unde ai mutat-o?

Are cineva idee pentru IASI unde sunt cei mai meseriasi si seriosi firma de montat instalatie GPL?

Chiar sunt interesat si eu de mai multe opinii de la cei care si-au montat GPL pe VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Am si eu montat pe al meu passat o instalatie gpl de un an si sase luni si sunt multumit in proportie de 90%.Restul de 10 procente apar din pricina alegerii necorespunzatoare a instalatiei.Aici intra tipul de rezervor,computerul gpl, injectoarele si reductorul.Toate aceste componente pot fii separate ca si producator de aceea e mai bine sa fie alese in functie de fiabilitate .Sa le luam pe rand:

Rezervorul:initial nu pare cine stie ce dar...conteaza.De regula se monteaza rezervor toroidal asa ca locul rotii de rezerva sa dus.Aici eu m-am pacalit ca mi-a ramas loc cam 10 cm inaltime pe 65 cm diametru cam 15-18 litri minus.este o pierdere de spatiu iar cand am vrut sa-l schimb nu mai vor baietii ca deja si-au luat banii....

Reductorul:aici sunt mai multe variante dar in timp reductoarele Tomasetto sunt cele mai stabile si se gasesc usor piese pentru ele [membrane].Eu am in pacatos de la Bigaz de imi vine sa-l sparg ca nu e prea stabil si e si mai scump deci atentie la ce cumparati.

Injectoarele:Aici chiar ca e foarte importanta alegerea lor.Cele mai bune sunt cele care sunt subtiri din cauza ca modul de functionare le solicita foarte mult [se deschid de multe ori pe secunda] Necazul e ca la noi in gaz nu este parafina ci grafit de unde apare si uzura mare la injectoare daca sunt mari in diametru.Recomand rampa de injectie Rail care e si ieftina si durabila.

Calculatorul:Si aici sunt multe variante dar recomand Stag 200 - 4 sau orice Stag compatibi[300]l.Motivul:soft gratuit,usor de lucrat cu el si relativ ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vortexo,

Alegerea pieselor de care vorbesti tu (cu exceptia rezervorului) este limitata in primul rand de marca (producatorul) si tipul instalatiei folosite. Daca la reductorul de presiune mai poti alege (respectand specificatiile producatorului), la ECU esti strict conditionat de ce spune fabricantul. Nu stiu ce STAG ar merge de exemplu pe BRC Sequent Plug&Drive care are FLY SF si ce ar rezulta dupa inlocuirea lui avand in vedere ca e vorba de tocmai creierul instalatiei + softul aferent. De asemenea, la injectoare se poate alege o alta marca dar dimensiunile/tipul din ce stiu eu depind in primul rand de puterea motorului (kw/cilindru) si ce fel de reductor e folosit. Exemplu de tipuri injectoare la cel mai nou BRC corelate cu tipul de reductor si puterea motorului.

LPG feed powers
Genius MB800 MB1200 MB1500 Genius MAX
Normal Type Aspirated 17 kW/cyl. 21 kW/cyl. 23 kW/cyl. -
Supercharged 22 kW/cyl. 26 kW/cyl. 28 kW/cyl. -

Max Type Aspirated - 26 kW/cyl. 30 kW/cyl. 30 kW/cyl.
Supercharged - 32 kW/cyl. 36 kW/cyl. 36 kW/cyl.

Super Max Type Aspirated - - 35 kW/cyl. 35 kW/cyl.
Supercharged - - 42 kW/cyl. 42 kW/cyl..

@bbogdanmircea,

Referitor exclusiv la poze cu montaje - mai toate firmele care se respecta au un sit web unde au si fotografii cu diverse montaje realizate. In cazul lui liviucon, pro-gaz.ro > Montaje Efectuate (sunt si pe G4).

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cri cri; Nu stiu ce STAG ar merge de exemplu pe BRC Sequent Plug&Drive...

In primul rand nu am vazut masina BRC.Stagul este tot un computer ca si brc-ul prezentat de tine si bineinteles ca se poate pune pe orice masina fiind un computer pentru instalatie secventiala.Normal ca toate aceste componente trebuie alese in functie de tipul motorului [aspirant,turbo]numarul de cilindri etc dar nu despre asta era vorba .Orice firma montatoare are mai multe tipuri de instalatii si ai fii surprins sa vezi ce combinatii fac.Iti garantez ca ceea ce am scris e adevarat 100% si toate componentele se pot conecta intre ele chiar daca nu sunt de aceeasi firma.Si injectoarele de care scriam eu [Rail] au duze interschimbabile deci merg pe orice tip de motor.Restul face softul.Am interfata gpl, am programe,lucrez cu ea si vorbesc numai din experienta mea nu din povestile altora.Daca am ofensat pe cineva imi cer scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vortexo,

Nu trebuie sa te superi omule... Eu nu am sustinut ca ceea ce scrii tu e fals ci doar ca modul in care combini componentele depinde de masina si ca atare de tipul instalatiei care se preteaza acelei masini. Stiu ca sunt mai multi fabricanti si ca se fac diverse combinatii pentru ca pana la urma totul e standardizat. Iar cu ECU... practic este elementul care defineste ce instalatie ai pentru ca daca iti pui in locul STAG-ului de la Tomasetto un ECU + software de la Landi atunci instalatia ta nu mai e Tomasetto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!