Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Le-ai zis ca e vb numai de reglaj ?

Incearca si la Andrei GPL parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am spus ca eu cred ca e vorba de reglaj. Am uitat sa le specific ca instalatia e montata de o săptămână. Voi mai suna maine....

Modificat de kappy1112
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti ,

Am si eu o nelamurire...cam dupa 3k km ,dupa montarea gpl masina nu mai pornea,am dus-o la service si cica erau bujiile si fisele,care binentele le-am schimbat....dupa 2 sapt a cazut iar,aceeasi problema! din experienta, aveti idee ce poate  fi? nu porneste, si daca porneste merge in suturi pe benzina, cand trece pe gaz e super ok,

Aceeasi problema are si fratele meu, lui spunandu-i ca e pompa de benzina ca nu da cat trebuie, dara daca lasa masina in soare porneste la sfert...nu am nici un mecanic priceput in zona, toti fac pe bajbaite si nu am reusit sa ajung la montator (care e si mecanic) sa o/le verifice...

Din experienta voastra ati putea sti ce are/au?

 Merci !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mam gandit si eu la asta...exista posibilitatea ca din cauza instalatiei sa nu primeasca destula benzina??adica nu stiu...zic si eu,odata ce pe benzina merge prost si pe gaz merge bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe tel numi arata...dami un mesaj tu te rog 0784048747

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2450 lei pentru Landi Renzo Evo, rezervor toroidal 42L vi se pare un pret corect?

Ar fi instalat pe un Chevrolet Aveo 1.4 din 2007.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam tot atat am dat si eu pe LR cu acelasi tip de rezervor , montat de cei din Vernesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate instalatiile au acelasi principiu de functionare, cam aceleasi proceduri de reglaj, dar pentru o functionare corecta, nu e de ajuns doar reglajul. E strict nesara si o adaptare a instalatiei (in principiu a regulatorului), pe motorul cu care va lucra. Asta prea putin ii intereseaza pe cei care le monteaza, dar de fapt nu stiu mai nimic depre modul de lucru al instalatiei,ci doar montajul si banii. Regulatorul, plosca, vaporizator sau plaman, ca mai era putin si umplea dictionarul - corect e regulator, ca asta face, reduce presiunea de la cea din butelie, la cea de lucru - trebuie neaparat prelucrat in asa fel, incat sa dea minimul optim motorului. Se spune p-aici ca, exista consum de 7% . E corect, se poate si mai putin functie si de motor, dar in general se datoreaza modului cum e adaptat regulatorul, si traseul de dupa el. Se poate si mai mult, exemplu , peste 30% , atunci cand cel care monteaza nu are habar de lumea in care traieste, si face si el ceva, numai bine nu. Pe forum Dacia club, ala Dacia clasic, am descris de nenumarate ori, modul de functionare si reglaj al instalatiei, cat si procedeul de adaptare al regulatorului. Cu regulatorul, am si film, in care descriu principiul de functionare pe partea de inalta, si cauzele care duc la un consum mult marit, scadere de putere, instabilitate in mersul motorului... Consumul de gaz dar si performantele lui, nu se deosebesc de cele ale benzinei (cifra octanica e in jur de 92, am dat si un buletin de analiza de laborator, care insoteste produsul), ba chiar sunt mai bune, daca se apeleaza la ceva artificii, descoperite de mine pe parcursul timpului in care am lucrat cu ele.  

    Am sa spun si in cuvinte, ce e cel mai important: un motor cand are gaz mult, e instabil (ca si pe benzina), se incalzeste, putere mult scazuta si consum enorm, cum spuneam de trece si de 30%. Cel regulator, cu forma de plosca, e cheia succesului, daca e adaptat la cerintele motorului. La intrare in el, gazul vine lichid, deci intr-o forma foarte consistenta, unde intalneste prima supapa, a regulatorului de inalta presiune. Acest regulator are la baza, un arc mult mai gros si o membrana la fel, comparativ cu cele stiute la partea de joasa. Aici, de la 8-10 bari, se coboara presiunea mult mai jos, necesara aspiratiei , in conditiile in care necesita motorul, fara a depasi raportul de 1/14 , gaz-aer. Cu cat presiunea reglata de supapa de inalta e mai mare, cu atat consumul e mai mare , deci o cantitate de gaz, inutil mai mare. Cu cat presiunea e mai mare, cu atat cantitatea de gaz care trece prin supapa, in unitatea de timp, e mai mare. Sa presupunem ca pentru a demara in viteza I-a, tinem apasata acceleratia 4 secunde. Um volum va trece la 1 bar, altul la 3. Asa si  la urmatoarele trepte, pana cand se stabilizeaza pozitia pedalei, dupa care excesul e permanent. Daca se va regla presiunea la inalta , la minimul optim, si consumul va fi minim, cu performante maxime. Presiunea prea scazuta, va duce la subalimentarea motorului , cu simptome de limitare la turatie in sarcina, rateuri in admisie, demaraj greoi (ca si la exces), si incalzirea motorului. Nici aici nu e exclusa depasirea consumului, datorita "chinului" motorului . In afara de secventa ce se regleaza din soft la cele multipunct, toate instalatiile se regleaza in acelasi fel, asa cum am descris eu pe forum, procedeu prin care se obtine minimul de consum si maximul de performanta, care nu e mai prejos de benzina, ba chiar depasind-o.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E interesant ce povestesti tu dar nu prea se potriveste pe topicul de G4 unde 99.9% sant instalatii secventiale nu "carburatie"...

O mica corectie...chestia aia de care povestesti tu are rolul principal de VAPORIZARE a GPL, de transfer de caldura...fara sa vaporizeze nu are ce "regula" :)

Apropo de presiunea de lucru optima e o intreaga poveste...eu prefer ~1bar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ! Rolul principal e, de a mentine presiune constanta , p-aia ce o preferi sa fie de 1 bar , desi preferinta e de parte motorului. La aragaz, cine vaporizeaza? Daca nu s-ar reduce presiunea, deci implicit cantitatea de gaz, s-ar putea vaporiza un asemenea volum de gaz, ce ar trece prin regulator, in unitatea de timp? Si ordinea e, intai de reducere, apoi de vaporizare, care si aia nu e corecta asa cum e facuta. Pentru a se obtine performanta mai buna ca la benzina,temperatura de 90 de grade ce trece prin el e enorm de mare, iar faptul ca traseul e paralel cu al incalzirii, iarna reduce performanta de a incalzi interiorul masinii. De aceea , eu am Propus un artificiu, pe care toata lumea il foloseste acum, fiind incantati de rezultat-reducerea temperaturii din regulator, prin care se revine cu caldura din interiorul masinii, la performanta constructiva. Eu am spus, cu deosebirea secventei (din soft), totul e identic. Ma bucur pentru observatie si vreu completari in continuare, chiar si contradictorii, poate tembelii ce instaleaza vor mai invata ceva, desi nu cred ca sunt capabili de a mai citi ceva, decat despre sex, baruri si bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aragaz vaporizeaza butelia coane...in partea de sus ai numai vapori Nelule :) ...si ala nu are instant 20-40l/h...

Ala de la butelie e pur regulator de presiune... confunzi marfa cu ambalajul...regulatorul ala e pus pt a mentine flacara constanta la aragaz independent de temp din bucatarie...

Temperatura de 90 nu e pe departe constanta...in vaporizator...in sarcina constanta/consum mare poate scade linistit sub 50-60grd...

Si nu conteaza temp din vaporizator in calcul ci al GPL in faza gazoasa...

Influenta temperaturii este luata in calcul de ECU GPL la multe instalatii...s-a inventat senzor de temp pt GPL pe rampa...

Din contra iarna la temp joase ai putea avea probeme din cauza densitatii mari si timpi de injectie mici pt a corecta...dar deja e alta poveste...mai intervine dinamica injectoarelor la temp joase si multe altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am intrat in posesia unei instalatii GPL BRC Sequent cu calculator FLY SF si reductor Genius, aceasta fiind SH, atunci cand a fost demontat de pe masina, "mesterul" care a facut operatiunea nu a tinut cont de nimic si a taiat tot ce nu putea desface usor (senzori, mufe, furtune etc.)

Pe aceasta cale am rugamintea ca cine detine acest model de instalatie sau cine stie acest model daca vrea si poate sa ma ajute cu urmatoarele informatii:

- o schema de montaj, o poza sau mai multe cu instalatia montata pe masina intrucat cel care mi o monteaza nu a mai montat BRC si nu stie unde si cum vin vacumurile si ce senzori ar mai lipsi.

- cine are modelul de comutator de mai jos si imi poate spune sau trimite o poza cu ordinea culorilor in mufa intrucat eu am comutatorul dar pe instalatia electrica nu mai exista mufa, decat un manunchi de 10 fire la care nu le stiu corespondenta cu pinii din comutator.

Va multumesc anticipat.

 

 

post-4575-0-22980600-1408966605_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu rezolvarea problemei mele :-)

Întrucât sunt in concediu si nu sunt in bucuresti, abia azi am fost si eu la montator sa mai dea o geana..... dupa multe ture de masina si tot atatea diagnoze a descoperit "marea problema". Furtunul de legatura de la rampa de gaz la cilindrul 3 era strangulat (asa e cand mai ai cateva ore pana la concediu, esti putin mai neatent).

P.s. e normal sa iti indice consumul pe C.B. mai mare decât pana acum, cand mergeam pe benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SLV : butelia cand e fabricata ?

Kappy vezi consumul dupa ce a pus furtunul inapoi cum trebuie...aveai amestec sarac daa mergea in 3 pistoane...3 furtune :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am instalatia acasa ca sa ma pot uita dar persoana de la care am luat o a spus ca instalatia a fost montata in 2008 (de noua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie la cat dai pe ea+ manopera+ kit de reparatii vaporizator+eventual injectoare si alte maruntisuri gen teava, furtune schimbate, coliere etc...in 2018 trebuie schimbata butelia...care costa destul de mult...

Poate e mai bine direct una noua si vreo 100k nu ai probleme...

Cel care ti-o monteaza, sau tu, tre sa faci rost de soft si interfata pt instalatie...sau de o TESLA mare si coada de fibra :)

Eu zic ca de ultima vei avea nevoie 90% sigur :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca deja am achizitionat instalatia si m am lovit de problemele enumerate mai sus, de aceea am cerut ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa o omologezi ? Adicatelea sa o treci in CIV?

Suna-ma maine pt mai multe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut oameni buni.Recent am montat si eu pe masina la niste baieti din Constanta o instalatie Agc compact/tomasetto.Toate bune si frumoase,consum 9% pe gaz (urban),numai ca e cam puturoasa si are o oarecare trepidatie la mersul pe gaz la relanti,lucru care pe benzina nu il are.

 

La insistentele celor care mi-au montat am schimbat si bujiile dar nici o schimbare.Sa fie de vina reglajul ,sau mai bine zis ,lipsa unui reglaj bine facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzen cum merge ? Ce consum ?

 

Prima impresie e ca mergi in amestec extrem de sarac + sonda 1 dusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzina merge bine ,are zvac.Consum urban 7,5-8%.Impresia e ca se tureaza mai lent pe gaz si cu castig pe partea de cuplu mai mic decat pe benzina.O oarecare intarziere la acceleratie.Cand se apasa brusc pedala de accelereatie are o intarziere in a raspunde urmata de o bruscare(smucitura),dupa care urmeaza procesul de accelerare mult asteptat(mai lent decat pe benzina desigur). 

 

Btw,e prima masina pe gaz pe care o conduc asa ca nu stiu care din aspectele mai sus sunt normale si care nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!