Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Eroarea e 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Pe benzina merge f bine fara erori , la readlines totul e ok apropo de sonda etc, totul e in parametri.

Deci banui ca nu am nimic gaurit etc...

Apropo de bujii eu cautam Bosch-ul recomandat dar am gasit rapid echivalentul de la Beru... sint cele recomandate si pe autokarma.ro daca te duci pe masina ta...

Cel putin la Bosch cea recomandata pt GPL e vreo 30-40RON in magazin...pt masina mea... am zis ca nu merita sa platesc triplu pt o durabilitate dubla...

duze de 1.75 au pus si la mine... ei zic ca daca baga mai mare sare consumul de ma sperii si o sa mearga prost si inecata...

La mine face figuri dupa 2000rpm pina pe la 2700rpm... asta cind e motorul cald la regim...in rest merge bine...

Chiar si asa daca las acceleratia si o mai calc odata mai ferm sare de sub mine nebuna...:)

Ideea e ca ma enerveaza ca se "gituie" pe la 2000rpm si in trafic oras e naspa tot sa calci acceleratia de 2 ori...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau ar trebui ca pe plaja de turatie 2000-3000(3500) sa fie imbogatit amestecul GPL din soft, sa zicem la inceput cu 5% peste cel existent.

Eroarea iti da pentru faptul ca ECU nu mai poate compensa. Eu as incerca in locul tau cu o duza de 2mm. Adica toate patru sa fie de 2mm.

@Moog la tine pe moment ce presiune gaz este in rampa de injectoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca si @sponsoru a avut aceeasi eroare ca si tine, dar nu am gasit cum a rezolvat pana la urma. Banuiesc ca a rezolvat caci nu s-a mai plans aici pe forum de aceasta eroare.

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1175917

L.E. Iata ca am gasit: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1276465

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1310346

Pana la urma el spune ca reusit sa scape de eroare prin ajustarea mapei.

Si are motor AVU ca si tine.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Poate ca ma abat putin dar vreau sa va intreb daca stiti cumva daca se reseteaza calc de gpl cand scoti borna de la baterie ? M-a lasat bateria zilele astea si cand am pus bateria cea noua a avut un mers neregulat o perioada apoi si-a revenit si merge normal. Sa ma mai duc sa imi faca recalibrare sau sa o las asa ? consumul pare ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La instalatia mea nu se reseteaza. Nu ai spus ce instalatie ai.

Teoretic nu ar trebui sa se reseteze. Cel mai simplu este sa intrebi la cei care au montat instalatia.

Ce banuiesc eu ca era la tine este urmatorul lucru:

Corectiile lambda invatate de ECU benzina, care sunt preluate la randul sau de ECU GPL s-au resetat. Si pana cand ECU s-a adaptat din nou la corectiile necesare obtinerii unor valori de lambda corecte nu a functionat chiar in "parametrii" motorul.

Mai pe limbajul Vag-com: pana s-a "instalat" corectia "Long term fuel trim" au aparut efecte de mers neregulat.

Totusi intreaba la service GPL sa stii pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Va salut! Atasez poze cu instalatia montata. mentionez ca nu am maia vut probleme de genul "gatuire furtune" sau ceva asemanator, problema e doar ca imi mai moare motorul cand am aerul conditionat pornit.

In prima poza se vede calculatorul Stag 200, montat acolo pentru ca "acolo nu este umezeala". Intr-adevar nu am vazut niciodata acolo apa, nici la cea mai mare ploaie (zic asta ca s-a intamplat sa se ude langa baterie).

In a doua poza se observa locul unde s-a gatuit furtunul, intre plaman si filtru, lannga colierul filtrului. Nu a fost inlocuit furtunul, sper sa nu fie problema pe viitor. In aceasta poza se vede si plamanul. Nu mai pot atasa mai multe poze, de aceea o sa mai compun un Replay.

post-51167-1281129677_thumb.jpg

post-51167-1281130104_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Si acum...problema....Pe drum spre service (voiam sa imi schimb bujiile), la un semafor, cand sa plec nu se mai accelera masina. O dau pe benzina si a mers. La alt stop o dau pe gpl, sta la relanti si cand o accelerez nu se tureaza. Comutatorul nu zicea nimic. Ajung TOT pe benzina la service, ma leaga la laptop si imi apare imaginea din prima poza, asta dupa ce nu mi-a mai stat nici macar la relanti si dupa care am citit eroarea "pressure to low". Fac acelas lucru ca acasa......ma uit la butelie si observ acul ala la rosu, in capat de tot.....IAR NU MAI AVEAM GPL in rezervor :)(. Marturisesc ca nu sunt asa de zgarcit. Evident ca mecanicul mi-a zis "pai tu cum vrei ma sa mearga daca nu ai gpl" la care i-am zis "pai eu cum vrei ma sa bag gpl daca nu sunt atentionat", nici nu trece automat pe benzina.

Asta e problema: de ce nu a trecut automat pe benzina???? toata lumea a laudat sistemul asta "trece singura pe benzina". NU...NU TRECE, sau cel putin la mine nu.

In a doua poza , masina este cu motorul pornit si gpl in ea :). Deci masina merge pe gpl in parametrii din imagine.

Am plecat de acolo cu bujiile in mana, deoarece oamenii voiau 70 ron ca sa le schimbe (dadusem 48 ron pe ele si dadeam 70 pe mana de lucru.....las-o balta). Am schimbat bujiile in alta parte, inseamna ca am aprindere buna. In mers s-a observat o diferenta in bine, dar asta numai daca nu am aer conditionat in uz, evident putere scazuta.

Daca am aer conditionat, abea pot sa plec de pe loc. Turata peste 2500 la plecare, altfel imi moare motoru. Calibrarea nu a fost facuta cu nici un consumator mergand. Ma gandesc sa dau drumu la multi consumatori data viitoare (aer, faruri, proiectoare, lampa iluminat interior), asa ppoate merge si la mine mai bine. Daca stationez cu motorul pornit fara aer, am undeva la 850 de ture(ca inainte). Daca apoi dau drumul la aer, turatia imi scade. Inainte turatia crestea putin, ca sa compenseze pierderea de putere-pare logic. Acum nu mai e asa. Nu inteleg...poate o fii de la clapeta aia de acceleratie (trebuie adaptata cu vag-com.....asa zicea PiltZu).

Am o rugaminte pentru cunoscatorii de softuri si parametrii optimi pentru functionarea motoarelor pe GPL. Va rog sa va uitati pe poze si sa va dati cu parerea. Repet-a doua poza este cu motorul mergand pe gaz. Pe benzina, softul indica parametrii mai mici, dar nu cu mult (in loc de 3.4 la injectoare indica 3.2).

Va multumesc pentru tot.

Si acum...problema....Pe drum spre service (voiam sa imi schimb bujiile), la un semafor, cand sa plec nu se mai accelera masina. O dau pe benzina si a mers. La alt stop o dau pe gpl, sta la relanti si cand o accelerez nu se tureaza. Comutatorul nu zicea nimic. Ajung TOT pe benzina la service, ma leaga la laptop si imi apare imaginea din prima poza, asta dupa ce nu mi-a mai stat nici macar la relanti si dupa care am citit eroarea "pressure to low". Fac acelas lucru ca acasa......ma uit la butelie si observ acul ala la rosu, in capat de tot.....IAR NU MAI AVEAM GPL in rezervor :)(. Marturisesc ca nu sunt asa de zgarcit. Evident ca mecanicul mi-a zis "pai tu cum vrei ma sa mearga daca nu ai gpl" la care i-am zis "pai eu cum vrei ma sa bag gpl daca nu sunt atentionat", nici nu trece automat pe benzina.

Asta e problema: de ce nu a trecut automat pe benzina???? toata lumea a laudat sistemul asta "trece singura pe benzina". NU...NU TRECE, sau cel putin la mine nu.

In a doua poza , masina este cu motorul pornit si gpl in ea :P. Deci masina merge pe gpl in parametrii din imagine.

Am plecat de acolo cu bujiile in mana, deoarece oamenii voiau 70 ron ca sa le schimbe (dadusem 48 ron pe ele si dadeam 70 pe mana de lucru.....las-o balta). Am schimbat bujiile in alta parte, inseamna ca am aprindere buna. In mers s-a observat o diferenta in bine, dar asta numai daca nu am aer conditionat in uz, evident putere scazuta.

Daca am aer conditionat, abea pot sa plec de pe loc. Turata peste 2500 la plecare, altfel imi moare motoru. Calibrarea nu a fost facuta cu nici un consumator mergand. Ma gandesc sa dau drumu la multi consumatori data viitoare (aer, faruri, proiectoare, lampa iluminat interior), asa ppoate merge si la mine mai bine. Daca stationez cu motorul pornit fara aer, am undeva la 850 de ture(ca inainte). Daca apoi dau drumul la aer, turatia imi scade. Inainte turatia crestea putin, ca sa compenseze pierderea de putere-pare logic. Acum nu mai e asa. Nu inteleg...poate o fii de la clapeta aia de acceleratie (trebuie adaptata cu vag-com.....asa zicea PiltZu).

Am o rugaminte pentru cunoscatorii de softuri si parametrii optimi pentru functionarea motoarelor pe GPL. Va rog sa va uitati pe poze si sa va dati cu parerea. Repet-a doua poza este cu motorul mergand pe gaz. Pe benzina, softul indica parametrii mai mici, dar nu cu mult (in loc de 3.4 la injectoare indica 3.2).

Va multumesc pentru tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Nu stiu de ce nu au aparut pozele, Le mai pun inca odata.

Inca ceva bujiile sunt Busch Super , pentru GPL, cu electrod Ytrium, am dat 12 ron pe bucata. Modelul este ceva de genu +13 FR6 DC+.

post-51167-1281133949_thumb.jpg

post-51167-1281133956_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata prima impresie pe baza fotografiilor.

Nu e de mirare ca iti merge aiurea instalatia. Nu ai setata o mapa de injectie "ca lumea". Caut manualul STAG ca sa vezi diferenta intre o mapa setata si a ta.

Concluzia: reglaj prost, chiar foarte prost. Adica in cazul tau nu au fost "culese" hartile de injectie.

In pdf-ul atasat gasesti descrierea referitoare la aceste aspecte. La pag. 10 vei vedea cum trebuie sa arate aproximativ hartile de injectie culese cum trebuie.

Mai incolo vei gasi cum se face aceasta procedura, incat sa fie setat corect. Adica harta pe benzina, GPL, modificarea multiplicatorului etc.

Citind pdf-ul iti vei putea da seama (am impresia ca asa este) ca la tine foarte putin s-a acordat atentie calibrarii corecte.

E valabil si la stag200 si la stag300.

Din soft se poate seta stingerea ledurilor de nivel. Presiunea minima la care sa comute inapoi pe benzina, caci comutarea se face in functie de presiunea setata, si nu dupa ledurile de nivel.

Vezi aici gasesti tot de ce ai nevoie, manual soft etc.: http://www.ac.com.pl/en/doc/346/instructions-and-manuals

Cum sa-ti faci interfata gasesti aici: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1305127

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fost soft... reglajul e de kkt... acolo trebuia sa apara 2 spline-uri , 2 "curbe" de injectie pe benzina si GPL...

In pdf-l de reglaj din linkul dat mai sus de la manualeai un exemplu de cum trebuie sa arate...

Azi am zapacit-o vreo 2 h prin oras cu inca un amic...nu se mai putea deja m-am enervat rau...

Intr-u final cu ajutorul softului GPL si VAG-COM-ului am reusit sa o reglez sa accelereze cursiv/continuu, sa aiba si ceva forta, intr-un cuvint merge bine pe GPL...nu as putea spune ce a modificat omul deoarece eram prea atent la volan decit la ce croseta pretinul :))

Acum sa vad daca mai apare eroarea si cum stau la consum...

La prima vedere in sarcina am ajuns la timpi relativi mari de injectie...CB-ul la consumul instantaneu se abereaza 25-50-60l/100km...

Sa speram ca nu sint reali :icon_thumright:

Pina acum erau pe aproape de la 8-9l reali la 9-10l pe CB...iar in sarcina se ducea max pina pe la 30-40...

Asta asa ca idee...nu are prea mare relevanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gresit cu numarul paginii. In pdf-ul din linkul pus harta 2D este la pagina 23.

@Moog: presupun ca a umblat la "linia" de multiplicare incat cele doua curbe sa semene unul cu celalat. Desigur dupa ce hartile au fost colectate.

Ar fi interesant un PrintScreen la harta actuala. O poti pastra pentru eventuale comparatii daca mai faci reglaje.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre' sa fac ceva km sa colectez harta noua pe GPL.

Aia de benzina am facut-o la fix cu aproape toate posibilitatile de trafic/relief , oras/afara etc...

Habar nu am ce o sa iasa :D

Oricum montatorul sapa aiurea... el modifica pe zona de timpi injectie relativ mici , cind problema era pe timpii mari de injectie, adica turatie joasa in sarcina...

Ce este enervant, ca atunci cind sint pe GPL timpii de pe benzina mai ales cind masina e in sarcina variaza de aiurea, nu e o variatie oarecum liniara...

Am descoperit si cum se fac corectiile functie de rpm/timp de injectie...dar asta dupa ce var harta noua, si cum ziceam daca mai apar erori gen 16555...

Va tin la curent cu reglajul...

Apropo de setari pe prima pagina cu parametri are save...stiti cumva daca salveaza inclusiv harta si restul sau numai parametrii de pe prima pagina?

Mersi cu ideea de printscreen :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pe masina gpl si merge bine(din fabrica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica ne faci in ciuda?

nu are farmec daca nu te chinui vreo 1/2an cu ea... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog:

Ce intelegi prin variatie aiurea?

Ce este important de stiut, e faptul ca in toata plaja de turatie poate exista teoretic toata plaja de sarcina.

Ca sa ma fac de inteles, si la 2000, 3000 etc. rpm ai nevoie cateodata de timpi de injectie de 4ms, 6 ms etc pana pe la aporx. 16ms. Daca imbogatirea pe GPL este reglat aiurea, adica ex. anumite sarcini (mica, mijlocie, mare etc. sau timpi injectie ce reprezinta de fapt sarcina) doar la anumite turatii, cand sare ECU GPL la aceeasi turatie dintr-o plaja de sarcina (ex. 6 ms) in alta plaja (ex. 13ms) pe baza valorilor citite de sonda lambda, va fi intotdeauna o corectie de amestec, adica a timpului de injectie.

Sa presupunem ca sarcina mare este reglata doar in plaja de turatie 4000+ si sarcina mica doar in 1000-2000 rpm, teoretic este posibil sa ai la citire anomalii de genul variatii aiurea la timpii de injectie benzina. De ce? Sa nu uitam, ca ECU GPL emuleaza de fapt timpii de injectie pe benzina, ca ECU benzina sa creada ca totul functioneaza normal, adica nu sunt oprite injectoarele de benzina. Deci orice corectie de la sonda lambda va afecta in primul rand timpii de injectie benzina, care la randul lor vor afecta practic timpii de injectie GPL.

Din acest motiv este important o setare corecta a hartii GPL, ce inseamna de fapt aplicarea unei multiplicatori (de obicei procentual) peste timpii de benzina. Setarea corecta a multiplicatorului in cazul instalatiilor cu electronica STAG xxx raspunde de cele mentionate mai sus.

Acum toate cele descrise aici trebuie luate ca o parere personala, bazata cat de cat pe experienta mea, dar cu mentiunea ca domeniul meu de activitate nu este apropiat de instalatiile GPL. Eu personal am reusit sa-mi setez instalatia incat sa am si performanta si consum decent la masina din semnatura, chiar daca nu am instalatie cu electronica STAG. Oricum principiul de functionare este acelasi.

@mali_george:

hai fii bun si spune ce instalatie ai pe masina? da-ne mai multe detalii.

Eventual daca ai fii disponibil sa te conectezi la ECU GPL cu o interfata si sa citesti harta, daca sa poate + toate setarile active in prezent. Cred ca am avansa mult in unele probleme aparute la setari la instaltiile noastre after-market.

Eu personal sunt foarte curios cum e setat o instalatie de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acceleram pe benzina, timpii de injectie cresteau f rapid pina cind ajungeau la ala de regim accelerare.

Pe GPL in loc sa se mareasca catre un maxim si sa ramina eventual acolo, varia , cind mic cind mare.

Ma refer in primul rind la sarcina la turatii joase de ex in a2a cu 1500-2000rpm.

O intrebare pt cine stie, consumul de pe CB este dat de timpii de injectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, consumul pe CB este dat de timpii de injectie.

Cand mergi pe GPL vei avea teoretic aceasi timpi de injectie pe benzina (reglaj GPL extrem de precis), deci consumul indicat be CB ar trebui sa fie acelasi.

In cazul in care ai un reglaj GPL cu amestec prea bogat, pe baza valorilor sondei lambda va fi saracit amestecul. Adica teoretic vor fi scazute timpii de injectie pe benzina -> si prin urmare cea de GPL. In acest caz CB va arata un consum teoretic mai mic.

Iar in cazul in care ai un amestec prea sarac va fi invers, adica vor fi crescute timpii de injectie si va fi afisat un consum teoretic mai mare.

In mare se poate regla instalatia GPL incat consumul afisat de CB sa fie acelasi si pe benzina si pe GPL.

Referitor la sarcina, cred ca nu m-am exprimat destul de clar. Intr-o plaja de turatie, sa zicem 1500-2000, adica cea mentionata de tine, putem avea sarcini de motor diferite. In functie de sarcina vei avea alti timpi de injectie la aceeasi turatie.

Ex. concret:

1. 1500 rpm mers constant, pedala de acceleratie apasat doar un pic = sarcina mica pe motor, timpi de injectie aprox 3-5ms.

2. accelerare usoara de la 1500 rpm, pedala apasata mai mult sa zicem 30-40% din cursa = sarcina medie, timpi de injectie aprox 7-10ms

3. accelerare maxima de la 1500 rpm, pedala la fund = sarcina maxima, timpi de injectie ~ 14-16 ms

Aceasta se aplica indiferent de treapta de viteza in care se afla masina. (Pe baza masuratorilor mele cu VCDS, am observat ca in treptele de viteza cand creste usor turatia la pedala la fund, vit 1-2 si uneori 3, sarcina maxima la motor se instalazea pe perioade mai scurte. Dar daca se accelereaza cu pedala la fund de la 80 km/h in vit.5. va fi sarcina maxima, adica timpi de injectie de peste 12ms, pe timp mai indelungat).

Desigur aceasta delimitare a sarcinii de motor este doar in mare, in realitate are multe nuante.

Ce vreau sa evidentiez, este ca in functie de pozitia pedalei de acceleratie, la aceeasi turatie a motorului putem avea timpi de injectie diferiti (adica difera sarcina pe motor).

Referitor la timpii de injectie care variaza, trebuie vazut harta GPL colectata, poate are harta insasi variatii ce necesita corectii.

Cu butonul SAVE se pot salva datele intr-un fisier. Cu read se poate incarca datele dintr-un fisier salvat. Adica poti pastra mai multe tipuri de setari pe laptop si incarci in ECU pe care vrei tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu pozele de la GPL.

Prima impresie ... SUPERRRRR....intr-un final trage bine si am scapat si de erori...

Acum sa vad si consumul cit de mare e...

Mai am inca un hop de trecut, un fine tuning ca valorile sondei lambda si modul de reactie sa fie ~ca pe benzina...sa treaca testele ECM-ului benzina...

Intrebare suplimentara: cine stie care e diferenta la modul de lucru daca se cupleaza sau nu si sonda lambda 2 ?

post-54922-1281443601_thumb.jpg

post-54922-1281443608_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vad ca tu ai amestecul dat mai mare de 1,6 si la mine era de 1,4 la autocalibrare. Mie mi s-a parut prea mare consumul si l-am dat la 1,2 , nu am observat o scadere a consumului dar cel putin sunt impacat ca e mai mic. Initial l-am dat la 1 dar era prea puturoasa si nu mi-a placut . As vrea daca este cineva din Constanta cu softul de gpl si care stie sa regleze cat de cat instalatia sa ma ajute si pe mine ca nu prea sunt multumit de cei de la service. ei nu stiu decat sa miste linia aia de la 1 la 1,2 1,4 etc in rest nimic... zic ca e consum normal si ma expediaza repede .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun si eu impresiile mele si ce as face eu.

In primul rand cred ca ai presiunea in rampa prea mare. Deduc acest lucru din faptul ca ai curba de GPL sub cel de benzina.

Ce as face eu:

As reduce preiunea gazului in rampa de injectoare la 1-1.1 bari.

Autocalibrare.

Colectarea hartilor.

Eu cred ca ar fi bine sa ai o harta asemanatoare (ca si caracteristici) cu cel din pdf-ul de pe site-ul producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plec de la ideea ca volumul de gaz acum ar fi bun, masina toarce cum trebuie si somda lambda e in parametri, nu da erori.

Ideea asta cu presiunea am avut-o si eu, dar daca micsorez presiunea ar trebui sa cresc timpii sa am acelasi debit daca pastrez sectiunea aceeasi.

Default cica e 1-1.1 bari presiunea, dar cu duze mai mari gen 2-2.1 la 75kW dupa cum scriu astia in manual.

Eu am 1.75, am mai intrebat pe ici pe colo si culmea ca toti aproape au zis ~1.8 duza...

Acum dracu sa le ia ca prin multe poze ca cele puse de mine, presiunea e pe la 1.4-1.5...habar nu am care ar fi valorile optime...lumea nu prea stie si baga textul ca difera de la caz la caz...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duzele se aleg si in functie de presiunea in instalatie. Ideea este ca (parerea mea) daca nu reusesti sa scoti setarile conform manualului, consider ca ai nevoie de alte duze.

De ex. eu am instalatie Lecho (Polonia) similar cu instalatie BIGAS, la care in carte scrie ca se recomanda presiune de 1.4 Bari la gaz.

Pe de alta parte, daca instalatia ta merge bine cu aceste setari, o poti lasa asa.

Ai dreptate referitor la duze, am omis faptul ca as pune si duze de 2.0. si apoi as scade presiunea in rampa.

Ce mi se pare ciudat este ca la tine cele doua curbe se indeparteaza unul de celalalt. Ar trebui sa verifici in meniul DEFLECTION sa ai diferenta max. +-10% conform manualului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Salutare! Azi, 16 august m-am intors dintr-o excursie montana de aprox 800 km. Am plecat joi, iar miercuri am fost cu masina sa ii fac recalibrarea de 1000 km. La recalibrare, mecanicul a observat ca furtunul de aer (cred eu) al instalatiei GPL, nu era conectat bine (la vacumul masinii). De aceea l-a scos de acolo si l-a legat imediat dupa debitmetru. Vreau sa spun ca masina si-a modificat mersul in bine, din toate punctele de vedere. Asta era toata afacerea.

A facut miscarea asta si apoi a recalibrat-o. M-a trimis 15 min sa fac cateva ture cu ea si mi-a zis ca vrea sa merg in toate treptele de viteza, la turatii mari dar si la turatii f mici. Am facut, am mers cu 40km/h cu treapta 5 si masina mea nu a dat nici un rateu. Inainte la 40km/h eram sigur intr-a 2-a, maxim intr-a 3-a. De oprit motorul in mers nici nu s-a mai pus problema. I-am zis ca vreau sa fac Transfagarasanul si ca mi-e frica sa nu imi moara motorul in curbe, de aceea mi-a mai ridicat relanti-ul. Asta pe curba de acceleratie.

Am fost apoi cu masina pe munti, serpentine,turatii mari, frane de motor, un traseu solicitant pentru masina incarcata la maxim (4 persoane plus bagaje full). Pot sa zic ca masina a mers perfect, aproape ca pe benzina. Zic "aproape" pentru ca la turatii mici, in rampe, urca ceva mai greu ca pe benzina, dar na....e totusi gpl si poate ca nu e calibrarea facuta corect . Am facut cateva incercari mai greoaie pentru masina si am observat diferentele. Daca dadeam treapta inferioara urca ca pe benzina. Nu exagerez cu nimic.

Deci ca parte tehnica nu am ce sa reprosez.

Acuma consumul...aici am cateva emotii, ma asteptam sa ia mai putin, dar daca tin cont de traseu si incarcatura si aer conditionat....ma mai linistesc.

Distanta totala: 768km.

Consum total de la plinuri la plinuri:77.04l.

Am facut plin in Bucuresti

Pitesti, dupa 105 km am bagat 5l de gaz.....dar stiu povestea cu presiunea de la pompa, etc....n-are rost sa vb de ea.

Sibiu, dupa 215 km am bagat 27.48l de gaz (sa fi compensat cu ce nu am putut baga in pitesti)

Brasov, dupa 290 km am bagat 30,14 l gaz

Bucuresti , dupa 160 km am bagat inca 14,42 l gaz.

Dupa un calcul simplu imi da ca am mers cu 10l /100km. Suma totala a fost de aprox 180 ron, deci 23.5 ron pe suta de km. In weekend o sa ma duc la Craiova si o sa ii fac iar consumul cu plin-plin, incarcatura mai normala.

In BC imi arata un consum mediu de 8.5l, cand mie imi da din plin-plin 10l. Probabil 1.5l este diferenta de volum intre benzina si gpl.

Una peste alta sunt fericit acuma, si sper ca ati inteles miscarea facuta de oamenii de la service. Maine seara o sa pun o poza facuta in paint cu conectarile acestui furtun.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma consumul...aici am cateva emotii, ma asteptam sa ia mai putin

LoooL, ai glumit, nu?!? :unsure:

~10l GAZ/100km pe motor de 1.6i cu 4 persoane + bagaje -> FULL INCARCATA MASINA + TRANSFAGARASAN...deci e chiar FOARTE ACCEPTABIL, chiar putin daca pot sa zic, parerea mea!

Eu zic sa fi multumit, altii scot asa consum pe gaz pe drum drept, singuri in masina, cu vantu din spate si pe panta in jos! :D

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider consumul tau bun pe traseul si incarcatura mentionata de tine. Daca BC a aratat ca ai 8.5% este foarte corect sa fie 10% GPL-ul.

Sa ai multi km fara probleme pe GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!