Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Tare de tot chinezu' ala :offtopic:

Acum revenind:

Bozzo11: Daca spui ca multivalva iti declanseaza la 35 de litrii poti sa ne spui ce nivel ai pe indicatorul mecanic de la rezervor ?

floryn_zdv: Daca ai butelie de 60l brut nu trebuie sa incarci mai mult de 48. Daca incarci 52 la pompa si indicatorul mecanic e sub maxim in mod clar ai fost furat. Acum daca ai dereglat plutitorul nici nu mai stii ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu plutitorul, indicatorul de pe butelie e de porc la majoritatea instalatiilor...

Eventual te mai scoti cu ledurile care se pot regla functie de voltaj - cel putin la STAG 300.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am butelie de 55 asa scrie pe ea ! si chestia asta se face de mult asa ca nu sunt singurul. Am explicat cat de bine am putut am indoit tija plutitorului in sus si nu mai ajunge la dispozitivul de declansare si se umple pana la refuz depinde de pompa si de cat de cald este afara pt ca prima data dupa ce am facut smecheria am bagat 48,5 l dar erau vreo 35 de grade afara si acum am incarcat intr-o zi racoroasa dupa ploile astea si au intrat mai mult. Indicatorul indica normal, plin dupa ce umplu doar ca pe rosu mai merg mult pt ca plutitorul find indreptat in sus imi intra pe rosu cand mai am vreo 15 l dar nu ma deranjaza sunt multumit ca intra mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar acuma ai ridicat in asa fel incat se ridica la maxim? Ideea e ca daca ai ridica la nivelul maxim plutitorul, nu ai putea sa faci in asa fel incat sa intre 55 L?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am butelie de 55 asa scrie pe ea ! si chestia asta se face de mult asa ca nu sunt singurul. Am explicat cat de bine am putut am indoit tija plutitorului in sus si nu mai ajunge la dispozitivul de declansare si se umple pana la refuz depinde de pompa si de cat de cald este afara pt ca prima data dupa ce am facut smecheria am bagat 48,5 l dar erau vreo 35 de grade afara si acum am incarcat intr-o zi racoroasa dupa ploile astea si au intrat mai mult. Indicatorul indica normal, plin dupa ce umplu doar ca pe rosu mai merg mult pt ca plutitorul find indreptat in sus imi intra pe rosu cand mai am vreo 15 l dar nu ma deranjaza sunt multumit ca intra mai mult

La 55 brut trebuie sa bagi maxim 44 net. E suficient de mult ca sa mergi 400 de km in oras sau 5-600 afara. Chiar nu inteleg de ce vrei sa fortezi periculos incarcarea din moment ce acum sunt peste tot statii de incarcare...nu mai e ca acum 15 ani cind nu gaseai statii...

Apropo...ce statii au pompe nemagarite in Constanta ? Petrom-ul dinspre Bucuresti e singurul cunoscut si testat de mine...

La Lukoil am luat teapa din cite imi amintesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la Lukoil 62l in damingeana de 60l :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la Lukoil 62l in damingeana de 60l :)

Hai ca e tare. Cum sa iti bage mai mult decat capacitatea buteliei. Nu ai sarit la gatu lor ? Eu bag numai la rompetrol statia de langa Petromidia am bagat o data si de la petrom si am fost multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram in graba si deabia acasa am vazut si mi-a dat cu virgula...ce am platit... si cit... am platit mecanic nu am gindit-o...

Am mai auzit avioane din astea...dar nu in asa hal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog: Tu vorbesti de statie din Iasi ?

In locul tau faceam o sesizare la OPC si le ceream banii inapoi hotilor...

Asa ceva inca n-am patit !

De regula se fac magarii dar a.i. sa nu intre mai mult in damigeana ( decit max 90% din capacitate ) ca se sesizeaza omu'...dar la tine ai avut 103 % ...! Te-au furat cu peste 25% !!!

O dovada mai buna decit bonul fiscal nu e ! Le cereti sa treaca si nr masinii pe bon apoi la OPC.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentat din nou la Lukoil Zalau. Rezervorul gol, de 54 litrii brut.

Pompa s-a opritla 55.61 litrii. Am facut scandal, apoi mi s-au cerut actele de omologare a instalatiei, m-au facut de fapt prost ca nu stiu ce rezervor am. Am revenit cu actele, intre timp am sunat si la OPC si mi s-a spus ca intai sa incerc sa ajung la consens cu cei de la Lukoil, si in functie de raspuns sa ma adresez lor.

Desigur inainte de a pleca de la Lukoil dupa acte (certificatul de conformitate, si CIV) le-am pus sa treaca nr. de masina pe bon sa semneze si sa stampileze.

Au vrut sa ma convinga ca si in rezervorul de benzina, desi e de 45 litrii pot baga mai mult. Le-am spus ca cunosc bine reglementarile de umplere GPL si a rezervoarelor mari deci nu ma las. (Cativa ani am avut in exploatoare un depozit micut de 13.000 litrii GPL)

Am depus reclamatie scrisa, cerut raspuns in scris, le-am zis ca am vorbit si la OPC si astept rezultatul. Am cerut in scris sa mi se restituie diferenta de pret intre cantitatea de pe bon si cea de 80% din capacitatea rezervorului, adica aprox. 31.27 RON.

Le-am spus ca am revenit cu buna stiinta cu rezervorul gol, sa pot fi sigur ca se fura la pompa. Daca nu se rezolva pe cale amiabila favorabil cererea mea, ma voi adresa OPC si voi cere si despagubiri pentru ca m-au purtat pe drumuri sa le prezint certificatele cu instalatia GPL de pe masina.

Consider ca m-au furat peste 20%.

Revin cu detalii, rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iep statia de la iesirea spre Tomesti. Hmm esti din Bucuresti :) nu stii unde-i...

E prea complicata chestia... dupa ce mi-am facut nervi la politie 3h unde am scris (declaratii dupa dictare) cit nu am scris in toata facultatea , asta cind m-am dus sa declar furtul unei biciclete :))...nu imi mai trebuie politie, OPC, justitie, financiar aproape toate kkturile de stat...

Cu OPC-ul am avut o experienta trista...

BTW: news apropo de GPL... am schimbat bujiile cu Beru ultraX, ca urmarea a "datuli in nas" la turatii joase...pe GPL offcourse :)...pe benzina mergea bine cu exceptia unei vibratii mici la relanti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este inadmisibil cum se fura in provincie mai ales unde sunt putine statii de alimentare...

Prin capitala e concurenta, din cauza asta hotia e mai "mica" si pretul e undeva intre 2,1-2,3 acum. Plus ca Petrom si Agip au pompe corecte.

Pentru toti care iau tzepe: cereti bon FISCAL cu nr masinii trecut pe el si stampila ca dovada, apoi scanati bonul, actele de omologare instalatie si trimise la OPC cu reclamatie pe mail. A 2-a zi ii sunati si cereti nr de inregistrare ca nu il trimit pe mail. Urmariti actiunea.

Aici aveti instructiuni: http://www.anpc.gov.ro/anpc/index.php?opti...8&Itemid=54

Si sa stiti ca eu chiar am rezolvat cu ei de-a lungul anilor unele treburi !

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
fanikromania2005

Salut! In sfarsit mi-am montat si eu o instalatie GPL. De cand asteptam momentul asta! Numai ca sunt foarte dezamagit :)) . Mi-am montat-o la ULTRAGAZ, in Bucuresti, si a costat 2300 ron. Este O instalatie secventiala Tomasetto, stag200, o instalatie despre care am citit numai de bine. Numai ca la mine nu prea functioneaza :(. Sa va povestesc:

-Joi 29 iulie am montat-o, am plecat cu ea observand ca da in nas la turatii mici si mi s-a oprit motorul in mers. Nervos fiind, m-am intors si le-am zis sa faca ceva la baietii de acolo. Acestia mi-au curatat clapeta de acceleratie au zis ca o sa mearga si mi-au recomandat sa schimb bujiile. Am plecat de la ei, masina se tura aiurea, nu mi s-a mai oprit motorul, explicatia la turatia marita a fost ca a curatat clapeta cu diluant;

- pe drum, nervos ca imi da rateuri, surpriza, mi-a sarit si de pe gpl. Nu mai statea pe GPL, chiar daca comutatorul arata ca am gpl. Vineri 30 iulie am fost la ei si au gasit un furtun gatuit. Problema s-a rezolvat, le-am explicat ca imi sta cam turata si ca imi da rateuri. Ei au zis ca nu e treaba lor aprinderea masinii, ei se ocupa doar de instalatie. In ciuda acestui fapt, m-a intrebat daca am un set de bujii ca sa mi-l schimbe, dar nu aveam. Am plecat, masina a mers parca mai bine ca joi (pe gpl vorbesc), mai bine zis masina a mers mai putin prost decat joi;

- Vineri seara am plecat spre cta, si am observat ca nu mai statea pe GPL. M-am gandit ca e aceeasi problema ca ziua precedenta (un furtun gatuit sau chestii), mai ales ca nu aveam becul rosu al comtatorului aprins. Nu am avut ce face si am mers pe benzina, negru de furie pana la cta (macar ca a fost trafic bun);

- Sambata ma pun sa ma uit la butelia de gpl si vad un indicator (ceas) acolo pe rosu, si iau decizia sa imi pun de 20 ron gpl. Zis si facut, am pus si......a mers, evident cu aceleasi rateuri. Aici trebuie sa recunosc gresala, mai bine zis increderea oarba in comutatorul ala care nu arata bine :(. In aceeasi zi mi se mai opreste motorul in mers de CATEVA ori. Trebuie sa iau neaparat masuri deoarece daca motorul nu e pornit nu mai merge pompa de servo si se poate intampla ceva grav... :(

- Duminica m-am intors la Bucuresti cu masina pe GPL, pot sa spun ca abea am prins 130 pe autostrada, in vale, mi-a facut un papuc 1.9 diesel la fleshuri de m-a innebunit. In bord imi zice ca a consumat 10.2l/100km, cifra foarte apropiata de adevar dupa calculele mele, dar foarte dezamagitoare din punct de vedere al castigului pe gpl, si al amortizarii instalatiei.

Acum concluzia:

- furtune moi, gatuit la 180 grade;

- comutatorul nu indica bine.......e nou, ma asteptam sa mearga;

- mers intrerupt, am inteles ca trebuie sa schimb bujiile, o sa le schimb, dar nu stiu cat de mult o sa imbunatateasca treburile. Vreau sa va cer o parere despre ce bujii folositi.

- oprire motor in mers, face o faza de genu: in loc sa dea in nas la turatii mici, motorul se opreste, chiar daca sunt in treapta 4, 3 sau chiar 2.

Sunt deja cateva inconveniente care trebuie rezolvate si care imi dau impresia ca am facut o alegere gresita :(. Nu vreau sa trag concluzii dupa 300 km de mers pe gpl, dar pana acum nu ma incanta deloc. Sper ca nu v-am plictisit si daca aveti vre-un sfat va rog frumos sa ma ajutati, sunt disperat. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca este doar o problema de reglaj prost.

Adica ar fi bine daca ai putea sa ne spui marimea duzelor de la injectoarele GPL, presiunea de lucru dupa vaporizator, etc.

Categoric trebuie sa le faci reclamatii. Nu cred ca probelemele tale sunt de la bujii.

La diagnoza Vag-com nu ai erori in ECU benzina? Nu ti s-a aprins vreun martor in bord?

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu schimbi bujiile, iti convine mai mult sa mergi pe benzina decat sa dai 100 de lei pe 4 bujii? Problema cu furtunul gatuit este din cauza montajului facut defectuos probabil, iar referitor la buton, cam asa fac toate la inceput, dar, dupa o perioada iti va arata bine, dupa ce mecanismul din butelie isi va da drumul.

Referitor la faptul ca nu fuge, dute si o regleaza, nu are voie sa fie puturoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtune gituite si T-uri rupte se mai vad...

Indicatoarele de nivel sint relative si orice asemanare cu realitatea e pur intimplatoare :coffee_lol:

Daca ai bujiile vechi schimba-le...la mine aveau Gapul din 1 in 2mm :)

Aia cu datul in nas si la mine e, tre' sa rezolv, dar se intimpla numai la turatii joase pina in 2600rpm...

Consumul din bord nu reflecta realul pe GPL... iar 10l la 130km/h nu e un consum asa mare...

Daca tu faci alimentarea cu 20RON...vrei sa mai estimezi si consumul, sa-ti arate si indicatoarele de nivel ceva... sa fim seriosi...

Revenind la partea serioasa, daca masina merge f bine pe benzina, nu ai nici o eroare la scanare cu VAG-ul, dar pe GPL merge aiurea si dupa schimbarea bujiilor fa-le scandal sa-ti regleze instalatia cum trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un set de bujii GPL Bosch costa 40 RON. Atat am dat eu pe ele, dar nu se vede nici o diferenta in functionarea masinii. Adica merge la fel de bine in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fugi cu ... ce vrei tu... de la 40RON bucata alea speciale pt GPL. Eu am pus Beru normale...si au fost 82RON setul...NGK-urile recomandate nu erau si costau 89RON setul...

40RON setul nici la Cielo nu era :D

Alea speciale rezista ceva mai mult decit normalele, toleranta la GAP mai mica.

Nu va asteptati la nu's ce minune...ca si cele cu "10 electrozi" , iridiu, titan sau ce le mai trece prin cap ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti spun ca am cumparat cu 10 RON bucata BOSCH GPL pentru motorul meu AUA, atunci cu atat am cumparat. Si era in Iunie in acest an.

tipul bujiei Bosch FR6DC+, +13

codul din catalogul online Bosch: 0 242 240 593

Dar se poate pune si bujie Bosch FR6LES cod catalog: 0 242 240 659

http://ecat-online.bosch.de/toc/ro/0000fQU...ndexFramesetJsp

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fanikromania2005

-Joi 29 iulie am montat-o, am plecat cu ea observand ca da in nas la turatii mici si mi s-a oprit motorul in mers. Nervos fiind, m-am intors si le-am zis sa faca ceva la baietii de acolo. Acestia mi-au curatat clapeta de acceleratie au zis ca o sa mearga si mi-au recomandat sa schimb bujiile. Am plecat de la ei, masina se tura aiurea, nu mi s-a mai oprit motorul, explicatia la turatia marita a fost ca a curatat clapeta cu diluant;

Intrebare de baraj: Ti-au adaptat (cu vag-com) clapeta de acceleratie dupa ce au curatat-o?!?

Daca nu, se explica "turatia marita" si fluctuatiile aiurea ale relantiului. Faza cu diluant e praf aruncat in ochi, ce-i drept nu se foloseste diluant (cel putin eu nu am auzit pe nimeni sa foloseasca), exista substante speciale de curatat clapeta de acceleratie dar si acelea au proprietati destul de puternice (Asemanatoare diluantului) astfel nu prea ai ce sa strici in clapeta (decat motorasul-senzorul de pe ea numai daca te chinui un pic).

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti spun ca am cumparat cu 10 RON bucata BOSCH GPL pentru motorul meu AUA, atunci cu atat am cumparat. Si era in Iunie in acest an.

Cer scuze dar pt ragalia mea AVU cea mai ieftina era 20RON :cool:

Si cautind pt mine m-am uitat si la altele...pretul tot pe acolo era ...chiar si la Cielo cea mai ieftina era 9RON iar cea recomandata era 11RON :))

Si Cielo e stiut ca e moca la intretinere/reparatii...

Tu de unde ai luat ? Magazin online, ceva?

Chestia cu "datul in nas" incerc sa o rezolv si eu...incepe deja sa ma enerveze...

Din cauza amestecului sarac uneori pe GPL sonda lambda da eroare dar nu destul tip sa apara si check engine, dar destul sa se inregistreze ca eroare.

Am observat ca atunci cind apare eroarea incepe sa dea in nas, pina atunci mergind bine.

Miine ma duc sa schimb STAG 300-le cu unul identic poate scap de eroare...deja si eu si montatorul ne-am saturat de setari, incercari etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog

Ca si fapt divers, verifica daca ai scapari de gaze inainte de locasul sondelor lambda, mai exact pe la racordul flexibil (dupa serpisori - inainte de sonde). La mine pe acolo scapau gaze (pe la racord) si imi dadeau o gramada de erori de la sondele lambda si cand acceleram mergea (pana in 1500 rpm) "infundat". Dupe ce am schimbat racordul (care trebuie taiat apoi sudat in argon unul nou) nu am mai avut nici o eroare de la sonde sau alceva legat de ele, masina a inceput sa "manance jar" (chiar si inainte sa intre turbina), nu mai tremura la relanti, relanti fix etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog

Bujiile le-am cumparat dintr-un magazin de piese auto, din localitatea ce se si vede la rubrica Oras. Nu erau pe stoc s-au adus pe comanda. Doar ca conform producatorului trebuie schimbate la 15.000 km. Deci s-ar putea sa nu ies mai ieftin decat tu pana la urma, totusi e mai ieftin in momentul schimbarii.

Ce eroare ai avut?

La mine apare din cand in cand urmatoarea:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

Daca e la fel si la tine, apare la amestec relanti. La mine era crapat furtunul de vacuum catre pompa servo si probabil primea aer fals. De la remediere nu am verificat daca am eroarea din nou sau nu. Oricum dupa fiecare stergere de eroare trebuia sa parcurg cateva sute de km ca sa reapara.

Revin putin la problema lui @fanikromania

Avand in vedere ca a scris consumul afisat de BC 10,2%, cred ca supozitia mea initiala de duze mici sau presiune mica in rampa de injectoare s-ar putea sa fie confirmata. Intrebarea este cat ar fi aratat BC daca mergea pe benzina acelasi traseu? Ma gandesc ca a facut de mai multe ori in trecut acel traseu deci ar putea sa raspunda.

Daca e cu mult mai mic, categoric ca noul consum mediu afisat de BC se datoreaza faptului ca motorul nu primea GPL suficient, si ECU marea timpii de injectie ca sa compenseze. Dar daca duzele sunt prea mici sau presiunea nu este suficienta, nu va putea compensa ECU, caci oricum nu va putea alimenta prin injectoare cu gaz suficient. De aici si lipsa de vlaga, consumul ridicat etc.

Deci ar fi important sa se stie aceste valori, ca altfel batem campii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Salut! Injectoarele montate sunt de diametru 1.75mm(cred, referitor la unitatea de masura, valoarea e clar 1.75). Mi s-a spus ca daca am sub 80 KW, astea sunt potrivite. Am dat din umeri si am zis "OK".

130km/h a fost cam viteza maxima pe autostrada, in medie am mers cu 115, poate chiar mai putin (intre 110 si 120 in depasiri de tiruri)

La viteza asta, pe benzina mi-ar fi luat undeva la 7 litri, tinand cont ca am mers cu aer conditionat pornit peste 50%din distanta.

Am facut alimentare cu 20 ron pentru ca am vrut sa fac o proba. Proba care ulterior s-a dovedit castigatoare :)).

Masina pe benzina nu a facut nici un rateu de cand este la mine. O am de 2 ani, spre rusinea mea, nu am schimbat nici o bujie, fisa sau chestii de aprindere. Ce e drept nu a cerut. Am cu ea 22 kkm.

Masina nu a vazut Vag-Com la mine. Cu atat mai mult la curatarea clapetei. Eu le-am dat oamenilor banii, ei au montat instalatia si cand am venit inapoi ei au vrut numai sa scape de mine :|. Au curatat repede clapeta si" da-i pedala ca avem treaba".

@jegoman-cred ca ai dreptate in legatura nu consumul marit. Am avut o dacia nova, si cand dadea rateuri masina scotea pe teava de esapament o cantitate de benzina nearsa (se simtea miros). Apoi cand dadeam bujiile jos, erau innegrite. Nu pot compara motoarele, dar sunt sigur ca e ceva asemanator intre ele, numai ca aici nu se poate asigura un debit de gaz suficient, deoarece duzele sunt mici. Exact ce ai zis tu.

@PiltZu-sonda lambda nu imi da eroare, la montare GPL calculatorul s-a conectat la un aparat...nu stiu de care. Si nenea ala a zis ca nu sunt probleme cu sonda Lambda. tin minte ca arata acolo o valoare foarte apropiata de 1.00. Nu stiu ce inseamna, nu am intrebat.

Despre bujii, am gasit unele Bosch Super, la 12 ron bucata. As vreea sa stiu daca ati auzit de ele, daca sunt potrivite, iar daca nu, de care sa pun??? evident Moog, sa fie fara 17 electrozi, sau mai stiu eu ce metale rare, platina, strontiu .... :P.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este corect marimea duzei cum ai scris, eu consider ca e cam mica. La motorul tau de 74kw ar fi nevoie de aprox. 2-2.2 mm la duze. (Nu am calculat eu, ci in majoritatea manualelor de instalare se recomanda aceasta marime, in unele chiar 2.6mm)

Oricum, daca poti da de cineva care sa aiba in dotare o interfata si soft pentru instalatia ta, la autocalibrare de obicei apare daca duzele sunt corect dimensionate.

Ca sa stii de ce bujii ai nevoie, acceseaza catalogul online de pe site-ul Bosch, si selecteaza modelul anul, motorizarea etc. si vei gasi o lista cu bujiile compatibile, si la descriere vei observa ca este si la care se mentioneaza GPL/CNG. Noteaza-ti tipul bujiei si in magazin sa ceri exact aceeasi bujie.

Dupa ce le montezi, sa te duci inapoi in service si spune-le sa-ti faca o noua setare.

Referitor la furtune: e bine sa nu fie sugrumate, sa aibe curbure line, mai ales cele care trec de la injectoare la galeria de admisie.

Fa daca poti niste poze cu instalatia ta in compartimentul motor sa vedem si noi montajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!