Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Pai, da, deaba la pornire cica motorul porneste "pe benzina" ca defapt la prima cheie pt 1-5 secunde merge pe GPL apoi trece pe benzina si cand se incalzeste motorul trece iar pe benzina.

De ce zic ca merge direct pe gpl ("pornirea la rece"), pentru ca atunci cand opresti motorul (cel putin la BRC si Tomasetto cred) el functionand pe gpl, si cand se opreste motorul o cantitate mica de gpl tot ramane, astfel incat cand pornesti la prima cheie el functioneaza pe gpl cateva sec. Acest lucru se poate simti la pornire, pornirea pe GPL dureaza (sa invarta electromotoru) mai mult ca cea de pe benzina, plus alte particularitati de la masina la masina (care numai proprietarul le poate simti deoarece sunt foarte mici - de ex. pornirea pe gaz este mai "brusca" decat cea pe benzina etc.).

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin o idee la furtul la pompa.

Azi am alimentat la Lukoil Zalau. Rezervorul nu era gol, si este de 54 litrii.

Astia mi-au bagat peste 48 litrii, si nu ar trebui sa intre mai mult de 43 in total.

Ce se poate face in astfel de conditii? Unde se poate anunta?

Oricum voi mai face o proba cu rezervorul gol. Si daca este asa fac scandal. Dar as dori sa stiu cu cine sa le amenint.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in rezervor de 54l nu am putut baga mai mult de 36 l gaz. La urmatoarea golire videz butelia sa vad cat incape dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 54 de litri eu bag intre 42-44 l niciodata nu a fost mai putin de 42. La primul plin dupa ce am pus instalatia a intrat 44,ceva nu mai stiu exact dupa care a inceput sa varieze in fctie de pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo, cand iesi din tara iti trebuie ceva adaptor pentru pompele din U.E. (Ungaria, Germania, Belgia, Olanda, Franta etc.), ca am inteles ca sunt mai multe adaptoare ("pipa" de o infiletezi cand alimentezi).

Si cineva care a fost pe afara stie preturile la gaz (tariile mentionate mai sus)...sa vad daca merita ca imi propun niste drumuri de exterior si...sa vad cat de rentabil ar fi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

afara ai nevoie de adaptor M10.Cel mai bine e sa-l achizitionezi si sa-l ai la tine tot timpul.cam la 15 euro este un asemenea adaptor.eu numa in germania am gasit.Daca nu il ai la tine posibil ca benzinaria unde alimentezi sa te ajute cu unul,dar iti ia garantie 50e sa nu cumva sa pleci cu el.Tot in benzinarii se gasesc de cumparat adaptoare de la 30e in sus :)

Pretul gasului afara difera intre autostrada si oras.In Austria nu se gaseste LPG,dar in Ungaria,Germania,Olanda,Belgia,Italia gasesti mai peste tot

Pe Ungaria: autostrada: 185FT - 195FT / Litru

in orase: 165 - 180FT/ litru

Germania: autostrada: 0.72 - 0.76eurocenti/litru

orase: 0.63 - 0.7eurocenti/litru

Belgia: 0.5 - 0.58eurocenti/litru

m10adapter.jpg

Modificat de lexxus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin o idee la furtul la pompa.

Azi am alimentat la Lukoil Zalau. Rezervorul nu era gol, si este de 54 litrii.

Astia mi-au bagat peste 48 litrii, si nu ar trebui sa intre mai mult de 43 in total.

Ce se poate face in astfel de conditii? Unde se poate anunta?

Oricum voi mai face o proba cu rezervorul gol. Si daca este asa fac scandal. Dar as dori sa stiu cu cine sa le amenint.

Citeste ce am spus eu undeva mai sus despre lukoil...

Concluzii:

1. ti s-a blocat multivalva pe zero si ti s-a umplut la aproape 100%, de aici rezultand ca data viitoare este posibil sa iti intre mai putin (fa de curiozitate plinul din nou dupa aproximativ 100km tot de la aceeasi pompa, ca sa fie aceeasi presiune de alimentare)

2. am mai spus-o si iti mai spun sa incerci sa eviti lukoil-ul in general pe partea de gpl; data viitoare incearca sa alimentezi de la skid butangas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Consumul la mine pe gpl sta cam asa pe un traseu de 200km dus intors Tg-Jiu-Herculane peste Muntele Godeanu (mult de urcat) in 2 zile diferite si temperaturi afara diferite; 4 persoane bagaj mediu: cu AC pornit 9.2%; fara ac 7.9%

BC arata de fiecare data cu 1l mai putin decat consumul la pompa de gpl deci cu atat consuma mai mult gaz decat benzina(probat BC de multe ori pe benzina cu eroare de +/- 2%)

Am rezolvat si cu oprirea/pornirea pompei de benzina automat la trecerea pe gaz/benzina pentru durata de viata a acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da chiar, uite o intrebare:

Daca esti pe gaz, pompa de benzina functioneaza?!? adica incearca sa bage in gol benzina si/sau se produce o oarecare uzura prematora (fortzata)...sau este scoasa din folosinta complet (dezactivata) cand masina este pe gaz?!? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de benzina lucreaza tot timpul doar ca nu merge benzina la injectoare ci merge inapoi in rezervor pe conducta de retur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta se poate cataloga drept -normal-, adica uzura este mica sau nesemnificativa in comparatie cu modul de folosire obisnuit al pompei (pe benzina)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune un releu sa-ti taie alimentarea pompei de benzina cind trece pe GPL.

Asa am rezolvat la vechea masina.

La asta inca nu mi-am pus problema :Driver:

Unii zic ca e bine sa ai benzina tot timpul in rampa si pe injectoare...parerile sint impartite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este acelasi lucru ca si cum ai circula pe benzina doar ca pe retur nu s-ar intoarce acceasi cantitate de benzina ca si acuma cand ai gaz :Driver:

aceeia care zic ca e bine sa ai benzina tot timpul in rampa zic bine ptr ca atunci cand ramai fara gaz instalatia trece automat pe benzina si injectoarele deschid imediat avand benzina in ele si din cauza aceasta nu se simte cand trece pe benzina.

exemplu: esti pe autostrada rulezi cu 130km/h si ramai fara gaz urcand o panta,ce se intampla daca nu ai benzina in rampa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat semnal pt circuitul electronic al releului care decupleaza pompa de la ledul bicolor rosu-benzina; verde-gaz. La schimbul de pe benzina pe gaz stau aprinse ambele culori ~2 secunde. In timpul asta decupleaza pompa de benzina. Motorul poate functiana cu benzina din rampa si cu pompa oprita la 3000 rot/min ~ 4-5 secunde timp suficient sa treaca pe gaz. La fel e cand trece de pe gaz pe benzina fara nici o sesizare de "suturi". Pompa consuma ~4.5A, un consum inutil plus o uzura degeaba. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune problema opririi pompei de benzina vreodata in timpul mersului...

La relanti cind trece de pe gpl-benzina ECU-GPL comanda instantaneu trecerea la lipsa presiune in rampa gas !

Daca nu ai 3-4 bari in rampa de benzina se opreste motorul SIGUR.

Nu va faceti voi probleme de uzura pompa :)

Pentru cei care nu stiu, la relanti pe benzina peste 95% din cantitatea de benzina e recirculata !

Despre statiile de GPL...sunt putine care au pompe nemagarite...

De regula statiile Agip si Petrom au pompe corecte si spun asta din experienta de peste 90k pe GPL.

Chiar propun sa treceti aici statiile/orasul unde pompele sunt ok pentru informarea tuturor.

Local mai poti intreba taximetristii dar nu toti iti raspund cu buna credinta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat si eu sapt trecuta releu pe pompa de benzina ca sa dorm linistit ca i-mi era frica sa nu se arda daca merge in gol si acum se simte o intrerupere mai ales cand este motorul rece parca merge in 3 pistoane dar pt o foarte scurta perioada de la declansarea supapei pana ajunge gazul din butelie la motor. pe langa aceasta modificare am umblat si la plutitorul din rezervorul de gpl si l-am strambat ca sa am autonomie mai mare si de la 47 de litri cat bagam inainte la un plin acum bag 52.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai butelie mare cam atit trebuia sa intre... 52-54l...ca se poate si 62l e alta poveste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai "plinul" buteliei se face printr-un plutitor, asa sesizeaza ca e plina? Credeam ca pompa declanseaza la presiunea totala din butelie nu cand e inchisa supapa cu un plutitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar asa florin ce iai putut face la plutitor ca sa poti alimenta mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata nu se baga mai mult de 80% din volumul brut in butelie !!!

E interzis din motive de securitate. Se dilata GPL-ul la temperatura inalta ( uneori ajunge si la 60 de grade in soare ! ) iar volumul si presiunea in rezervor creste mult...exista pericolul deschiderii automate a multivalvei pentru evacuarea presiunii mari !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In butelia mea nu incap decat 36l, in loc de 42-43l cat am inteles ca trebuie sa intre in cea de 54l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cite stiu "plinul" e dat de presiunea in butelie.

Plutitorul e pt nivelul din butelie (alea 4 leduri), sa stii cit mai e in "butelca" :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar asa florin ce iai putut face la plutitor ca sa poti alimenta mai mult?

pai am indoit sarma la plutitor in sus si acum nu mai ajunge sa declanseze intra too much am zis: inainte intra 46-47,5 si acum am alimentat 52,5. e ceva ! sa vad la iarna cat o lua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cite stiu "plinul" e dat de presiunea in butelie.

Plutitorul e pt nivelul din butelie (alea 4 leduri), sa stii cit mai e in "butelca" :D

Nivelul din butelie, acele leduri + cea analogica de pe multivalva e pe baza de magnet.

Eu stiu ca inchiderea la 80% e facut de un fel de plutitor. Din aceasta cauza poate aparea din cand in cand "blocarea" ei si intra GPL aproape de plin maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si magnetul e actionat de un chinez mic bagat in butelie, de aia intra numai 80% :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!