Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

@ 120 L.... sa inteleg ca, filtrul de aer ajuta la micsorarea consumului de gaz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de curand am o problema care a inceput sa persiste din ce in ce mai des. Problema e lagata de instalatia de gaz.

 

Instalatia : Polaris StarGas Hercules, rezerva de 56 L F lli Ghezzi Bergamo Italia, Masina e cea din semnatura ( Golf 4, 1.6 16v ).

 

Pornesc masina, dupa cateva secunde pleaca pe gaz si daca nu accelerez in cateva secunde, mi se aprinde check motor si masina nu mai are putere deloc si parca merge in 3 pistoane. Daca o pornesc si plec cu ea si trece pe gaz in mers nu are nici -o problema.

Se mai intampla ca uneori in mers pana in 2000rot/min sa imi mearga in " suturi " si asa merge toata ziua. 

Am observat ca merge mult mai fluent in ziua cu ploaie sau cand e rece.

Eu tind sa cred ca e de la una din cele 4 bobine ale masinii . Voi ce parere aveti ?

De curand a fost curatat tot plamanu si s-au inlocuit garniturile cele vechi, dar din pacate membrana plamanului a ramas aceiasi pt. ca nu am gasit asa ceva ( doar pe comanda care costa 120 ron Kitul ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la Topoloveni la Raducu si fa o revizie cap coada...e bun omul...ai 18-19km parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau du-te pe Depozitelor (aproape de SEND) este o statie GPL si alaturi un atelier. Daca nu dai de Radu poate dai de Dobre. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, alte pareri in afara de domnul Radu ?  .... atelieru de pe Depozitelor l-am vizitat cu alta problema si m-a cam ars la buzunar....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu e singurul de care stiam ca lucreaza ok, probabil si pretul e pe masura...dar calitativ te-a multumit ? ( piese, modul de lucru )

 

ASLAN: Filtru colmatat inseamna enorm la gaz, trage greu si consuma mult.

Cum in Bucuresti un MANN ( care e cel mai bun ) tine maxim 7-8000 de km, prin orase de provincie mai putin poluate de praf ( mai ales ) se poate ajunge si la 15-20000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atelieru mi se pare OK, chiar il recomand pt. instalatiile GPL, dar pt. problema mea nu s-a gasit o rezolvare atunci .... pe o diagnoza am dat 40 ron si nu s-a gasit nimic, acum situatia s-a inrautatit. Cred ca daca m-as duce iar la Atelier, alti 40 ron si sigur o sa-mi spuna ca nu e de la gaz ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atat timp cat nu ti-a rezolvat problema, nu se poate spune ca-s ok.

Eu unul vad asa situatia: daca ma pricep ma bag sa rezolv pana la capat treaba, daca nu, il trimit la altii care stiu.

Doar sa pui un analizor ca sa-i iei omului banii fara ca apoi sa-i rezolvi problema, mi se pare jecmaneala.

 

O treaba completa inseamna o revizie cu schimbat de componente, verificari, teste in regim dinamic, noxe, etanseizari...etc.

Doar spui ca ai pb si cu membrana, e clar, astea apar dupa suta de mii de km.

Toate astea costa, trebuie sa te pregatesti cu buzunarul plin si sa mergi la cine stie meserie.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. " 120L " n-am spus ca am probleme cu membrana, am spus ca nu am schimbat-o. Ea arata destul de bine, nu e ciupita, coapta etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Iau in calcul instalarea de GPL pe masina si am cateva intrebari. Am un Seat Altea XL din 2010, motor 1.8 TSI, tip motor CDAA. Se pare ca am injectie directa si asta complica putin lucrurile (sau le scumpeste, sa fiu mai precis).

Si acum, intrebarile:

 

1. Ce instalatie GPL mi-ati recomanda? In momentul asta am doua variante pe care le analizez: BRC sau STAG400. Care ar fi mai buna intre astea doua? Alte optiuni?

 

2. Cam la ce pret sa ma astept pentru instalatie+montaj?

 

3. Ce montator mi-ati recomanda? Inteleg ca e esentiala calitatea montajului si n-as vrea sa fac mai mult rau decat bine. Sunt dispus sa merg si in afara Bucurestiului...

 

4. Ce consum estimati ca voi avea cu instalatia GPL? Consumul meu mediu in acest moment e cam 10l/100km (merg destul de mult prin oras). Am inteles ca, pentru a nu fi afectate injectoarele la masinile cu injectie directa, acestea trebuie sa mai dea benzina din cand in cand. Dar de cam cata benzina vorbim?

 

5. Exista riscul ca, avand instalatie GPL, sa am probleme la pornirea masinii? Ma refer la 2-3 chei pana porneste, mai ales pe timp rece. Inteleg ca, pana ajunge la o anumita temperatura, se merge pe benzina, apoi intra GPL. Sunt OK cu asta. Dar sa dau la cheie si sa nu porneasca, ar fi mai trist...

 

6. As merge catre un rezervor toroidal, ca am nevoie de loc in portbagaj (copii mici). Aveti vreun argument important impotriva?

 

7. Care este riscul, din punctul vostru de vedere, ca pretul gazului sa se apropie de pretul benzinei in viitorii 1-2 ani? De exemplu, accizare, in vremurile astea de foame mare. Care ar fi optiunile in situatia in care pretul gazului sare?

 

As dori raspunsuri punctuale, dar orice alt sfat in zona asta va fi apreciat.

Merci,

Radu

Modificat de radupaun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

1si 2: Ca posesor de Tomasetto cu stag eu recomand asta intrucat este mai ieftina...dar pe masina ta e oricum mult mai scumpa decat pe a mea. http://www.monteazagpl.ro/seat/altea-injectie-directa/kit-gpl-stag-400-seat-altea-altea-xl-18-fsi-cdaa-118kw-rezervor-ti-41l-177824 eu aici am verificat preturile, probabil ca si BRC are un site asemanator...nu cunosc detalii.

3 ca si montator sa iti recomande colegii mai apropiati de capitala ca am auzit ca sunt unii foarte buni, nu are rost sa ii recomand eu pe cei din Deva

4. ca si consum sa te astepti la un consum cu 10-15% mai mare fata de consumul de benzina...asta inseamna cam 1-2 litrii poate un pic mai mult iarna.

5. Daca masina ta este in stare buna nu are motive sa iti faca vreo problema

6.Mergi linistit pe rezervor toroidal, Este cea mai buna investitie, iti pastreaza masina in aceeasi parametrii de comfort(nu iti ocupa spatiu in port bagaj, daca vreo sa rabatezi bancheta sa bagi ceva mai lung...gen un frigider  sau ceva mare pe distante scurte intrucat masina ta permite poti sa o faci. Te vei intreba ce sa faci cu roata de rezerva...nu ai nevoie de ea....cumperi un kit de spuma si compresor auto-spuma te costa 20-30 ron si compresorul si cel mai ieftin cam tot atat costa si isi face treaba, sau daca ai stat pe langa cei de la vulcanizare cand ai facut pana(un cui in roata) si ai vazut ca baga un snur si iti ia 10 ron...cu 15 ron gasesti kit de pana cu 5 snururi(pt 5 cuie) si disp ca sa le bagi...si daca vezi ca ai pana si ai timp...scoti masina la pct mort si o impingi pana vezi cuiul il scoti cu patentul, bagi snurul si umfli roata.Ca motociclist astea 2 metode m-au ajutat de fiecare data-ca la moto nu ai unde pune roata de rezerva. Sau faci ca altii(mie mi se pare o porcarie asta) ca isi ocupa locul in portbagaj cu roata de rezerva. P.s. va trebui sa iti gasesti un loc, o gentuta cv pt cric+cheia roti+compresor si tubul de spuma+acel carlig de remorcare ca nu vei mai putea sa le bagi cum sunt acum in roata de rezerva...iei un ghiozdanel cv

7. eu zic ca nu se va ajunge cu cazul la pretul benzinei intrucat accizele astea se bazeaza in principal pe faptul ca acei combustibili polueaza, iar gazul polueaza mult mai putin, si pe langa asta si daca nivelul de accize ar fi la fel, gazul ar fi in continuare mai ieftin intrucat pretul lui de productie e mai putin.

 

 

p.s. ca sfat pt tine si ceilalti care vor sa isi puna GPL. Faceti in asa fel incat sa va monteze duza de alimentare in acelasi compartiment cu busonul de la benzina(incat sa nu se vada de afara), si sa stiti ca desi montatorii va vor pune sau vor insista sa va puneti stiker-ul GPL pe masina, care de multe ori e kilometric, sa stiti ca nu e obligatoriu. Am citit, si mi-a spus si un tip de la RAR ca nu mai este obligatoriu intrucat in germania un tip cu masina pe GPL nu a fost lasat sa parcheze in parcarea subterana a unui magazin din cauza ca avea gpl pe masina. A dat in judecata magazinul pentru discriminare si a castigat, si s-a dat lege la nivelul UE ca nu au voie sa ii discrimineze pe cei cu GPL atat timp cat au instalatiile omologate. Si la noi in tara, in Timisoara am fost socat sa vad ca ii sigla cu interzis gpl in parcare si ca la tv cei de la pro-tv au zis la fel....cand adevarul legislativ e altul...de aceea RAR-ul nu mai cere sa ai stikerele pe geam ca sa nu fi discriminat dupa aceea cand mergi la magazin sau stiu eu pe unde. Tot pt a fi  mai greu identificabil de afara faptul ca masina e pe gpl poti sa ii zici montatorului sa nu iti puna butonul cu indicatorul de nivel undeva pe sus pe bord(in general am vazut ca il pun si arata ca nuca in perete, intrucat te anunt de acum ca acele indicatoare de nivel sunt foarte inprecise intrucat poti sa mergi de multe ori 50 km si sa scada 3 puncte si apoi cu ultimul sa mergi 200 km....sau invers...umpli, mergi de te plictisesti, nu scade deloc si apoi te trezesti ca e direct rosu....ca sa sti cat gaz mai ai va trebui dupa ce vezi cat iti consuma sa iti estimezi u in functie de cat ai bagat si de consum cat gaz mai ai.          

 

P.s.Simt ca as putea sa ma apuc de scris carti la asa povesti lungi :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PaulG91:

Merci pt. raspunsul rapid. Eu am gasit STAG400 pe la 4500 de lei si RBC pe la 5000 de lei. O fi justificata diferenta de pret?

Am receptionat si sfaturile legate de duza de alimentare si indicatorul de nivel.

 

O noua intrebare: in afara indicatorului de nivel se mai monteaza ceva pe bord?

Modificat de radupaun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar acel indicator de bord care la stag are si un led care iti indica ca rulezi pe gaz, si butonelul de unde treci manual de pe gaz pe benzina sau invers(atunci cand iti doressti tu asta, altfel nu  ai treaba cu el)

 

Ma abtin in a spune ceva despre justificarea diferentei de pret intre cele 2 instalatii, dar tot ce pot spune este ca la nivelul masinii mele cel putin Golf 4 1,6 AZD, a fostei masini Ford Ka de 1,3 nu am gasit nici diferente de consum nici de comportament al masinilor mele cu ale unor prieteni/colegi de munca care aveau aceleasi masini dar instalatii BRC(care evident au platit mai mult cu 400 ron decat am platit eu) Nu stiu la TSI daca sunt sesizabile diferente intre firme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

de curand am pus o instalatie GPL AGC Compact cu injectoare HANA la masina din semnatura.

 

Am cateva nedumeriri:

 

1. Am un rezervor de 48 de L si am alimentat full de la Rompetrol-ul din voluntari si au intrat 43,5L la 3.06 L. E ok? Din ce am citit pe aici ar fi trebui sa intre maxim 80% din capacitatea , adica aproximativ 38L. Pana acuma am mers 380 de km, consumul aratat in bord este 8,5% (90% extern) cu cauciucuri de iarna si incarcat la maxim. Azi mai fac un drum de aproximativ 80 de km in regim mixt sa zicem (mai mult prin sate). Cand am pus instalatia am alimentat de la o cisterna de cartier si se simtea o usoara scadere a puterii motorului. Cu gazul de la Rompetrol merge cam la fel ca pe benzina.

 

2. Instalatia a fost setata sa treaca pe gaz cand ajunge motorul la 40 de grade. Este ok sa le cer sa o seteze la 30 de grade? Trebuie sa merg acus la revizia gratuita de 1000 de km si ma gandeam sa le cer asta.

 

3. Se intampla uneori (de doua ori pana acum) sa pornesc masina si sa stea destul de turata (pe la 1200) cam 30 de secumde, cu toate ca am oprit motorul de vreo ora. Eu zic ca e de cand am pus gaz. Sau poate oi fi eu mai analitic acuma :)

 

4. Indicatorul care iti arata cat gaz este in butelie mi-am dat seama ca e cam degeaba. Intrebarea mea este din ce cauza se intampla asta si daca nu cumva se poate face ceva in sensul asta. E de vina nivela din butelie? care e principiu de functionare la acel indicator?

 

5. Cu toate ca merg pe gaz imi scade nivelul la indicatorul de benzina. Ca si cum asi merge pe benzina. Opresc masina, iar cand o pornesc mai creste o patratica, doua. Apoi iar scade in mers. Oscileaza aiurea. De la ce poate fi?

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. 

 

Sarbatori fericite in continuare.

 

Hristos a inviat!

Modificat de vladss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

de curand am pus o instalatie GPL AGC Compact cu injectoare HANA la masina din semnatura. 

 

Am cateva nedumeriri:

 

1. Am un rezervor de 48 de L si am alimentat full de la Rompetrol-ul din voluntari si au intrat 43,5L la 3.06 L. E ok? Din ce am citit pe aici ar fi trebui sa intre maxim 80% din capacitatea , adica aproximativ 38L. Pana acuma am mers 380 de km, consumul aratat in bord este 8,5% (90% extern) cu cauciucuri de iarna si incarcat la maxim. Azi mai fac un drum de aproximativ 80 de km in regim mixt sa zicem (mai mult prin sate). Cand am pus instalatia am alimentat de la o cisterna de cartier si se simtea o usoara scadere a puterii motorului. Cu gazul de la Rompetrol merge cam la fel ca pe benzina. E ok si la noi e tot la fel 

 

2. Instalatia a fost setata sa treaca pe gaz cand ajunge motorul la 40 de grade. Este ok sa le cer sa o seteze la 30 de grade? Trebuie sa merg acus la revizia gratuita de 1000 de km si ma gandeam sa le cer asta. Cel putin la mine la prius i-am facut trecerea la 20 grade. Si motorul termic tot atunci se opreste.

 

3. Se intampla uneori (de doua ori pana acum) sa pornesc masina si sa stea destul de turata (pe la 1200) cam 30 de secumde, cu toate ca am oprit motorul de vreo ora. Eu zic ca e de cand am pus gaz. Sau poate oi fi eu mai analitic acuma :)

 

4. Indicatorul care iti arata cat gaz este in butelie mi-am dat seama ca e cam degeaba. Intrebarea mea este din ce cauza se intampla asta si daca nu cumva se poate face ceva in sensul asta. E de vina nivela din butelie? care e principiu de functionare la acel indicator? Si la noi tot aiurea e.

 

5. Cu toate ca merg pe gaz imi scade nivelul la indicatorul de benzina. Ca si cum asi merge pe benzina. Opresc masina, iar cand o pornesc mai creste o patratica, doua. Apoi iar scade in mers. Oscileaza aiurea. De la ce poate fi? Am mai citit de useri cu aceeasi problema. Cred ca depinde de tipul masinii. La mine la prius nu a facut niciodata asa...

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. 

 

Sarbatori fericite in continuare.

 

Hristos a inviat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Este posibil ca tremuratul de le relanti sa fie cauzat din cauza unui debit prea mic al gazului ?

Am fost un la service cu alte probleme si am zis ca daca tot is acolo sa verifice si problema asta, pe benzina merge bine iar pe gaz merge aiurea rau, mecanicul mi-a spus ca "probabil" asta ar putea fi o problema.

 

Alta chestie interesanta ce am observat pe gaz, cateodata cand apas pedala de tot simt ca acceleratia nu este perfect fluenta ca si pe benzina, simt intreruperi subtile pe alocuri cateodata.

Pe langa asta am patit de 2 ori sa mi se aprinda martorul "check" si sa raman in 3 pistoane, dupa 5-10 min de stat cu motorul oprit si-a revenit. Au fost aleatorii, prima a fost aprox. acuma 2 luni iar a 2 a fost aprox acuma 1 luna.

Pe tester am gasit "missfire" pe cilindrul 1. Am citit undeva aici pe forum ca nu ii neaparat sa fie bobina problema ci ar putea fi si presiunea din rampa (sau ceva de genul).

 

Orice sfat este bine venit. Multumesc.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, aceiasi problema ca tine o am si eu . doar ca la mine a ramas nerezolvata. 

Eu suspectez bobina la mine sau bujiile ( prea vechi ) .

 

inca ceva, la tine check motor sta aprins tot timpul ? 

Modificat de MazyMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a stins singur dupa cativa zeci de km, in ambele situatii.

Si la mine is cam vechi bujiile, cred ca au undeva la 20k-25k km +

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema cu relantiu a fost CANISTRA CARBON, la GPL trebuie sa ma duc cat mai curand ca a inceput sa-mi faca tot felu de minuni. daca o las pe relantiu cand o pornesc si trece pe gaz imi merge in 3 pistoane , trebuie sa o opresc 1 minut si apoi merge de minune. 

Aceiasi problema la accelerare, se intrerupe uneori.

 

Un prieten a schimbat bobina la un ford fiesta si a scapat si de check motor din bord si acum masina zboara pe gaz si merge fluent.

 

Daca rezolvi problema la Gaz, te rog da-mi de stire.

 

Sarbatori Fericite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vorbesc saptamana viitoare cu cel care mi-a montat instalatia si dau o tura pana la el sa vad.

Oricum, pe benzina masina imi merge perfect deci nu stiu daca am ceva problema la masina.

Daca aflu ceva te anunt.

 

Sarbatori fericite !

 

 

Salutare.

 

Este posibil ca tremuratul de le relanti sa fie cauzat din cauza unui debit prea mic al gazului ?

Am fost un la service cu alte probleme si am zis ca daca tot is acolo sa verifice si problema asta, pe benzina merge bine iar pe gaz merge aiurea rau, mecanicul mi-a spus ca "probabil" asta ar putea fi o problema.

 

Alta chestie interesanta ce am observat pe gaz, cateodata cand apas pedala de tot simt ca acceleratia nu este perfect fluenta ca si pe benzina, simt intreruperi subtile pe alocuri cateodata.

Pe langa asta am patit de 2 ori sa mi se aprinda martorul "check" si sa raman in 3 pistoane, dupa 5-10 min de stat cu motorul oprit si-a revenit. Au fost aleatorii, prima a fost aprox. acuma 2 luni iar a 2 a fost aprox acuma 1 luna.

Pe tester am gasit "missfire" pe cilindrul 1. Am citit undeva aici pe forum ca nu ii neaparat sa fie bobina problema ci ar putea fi si presiunea din rampa (sau ceva de genul).

 

Orice sfat este bine venit. Multumesc.

 
+
 
De fiecare data cand trece pe gaz la fiecare accelerare simt o "smuncitura", aceasta dispare treptat odata cu incalzirea motorului, cand ajunge la 90 grade merge bine, la fel ca pe benzina. 
Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neohq la mine chiar la montaj a avut problema si datorata presiunii gazului, adica era de 0,8,, si am mai reglat din surubul de la vaporizator la 1,1 cum aveam pe Ka si de atunci nu a mai smucit si nici nu a mai trepidat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci probabil aceasi problema ii si la mine, la fel mi-a spus si cel de la service ca probabil presiunea ii prea mica.

Ce consum ai ? Ma gandesc daca acea modificare creste consumul sau nu...

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum de sarbatori am facut 300 km cu 23 l de gaz, prin metoda gol la gol masurat, am alimentat cu rezervorul gol fix 23 l si s-a oprit chiar cnad sa intru in benzinarie din nou....din astia toti au fost  facuti la extern dar 120 pe autostrada cu 150-160 constant si restul cu o medie de aprox 90-100 intrucat am circulat sambata si azi  dimineata cand traficul a fost foarte redus si am putut merge tare, si aprox vreo 4 km au fost facuti pe benzina cand s-a incalzit motorul la drumul dus si intors..deci un consum de aprox 7,5 . Acum si daca creste cu putin consumul, mai bine sa mearga bine si rotund decat sa ma zgarcesc la un l si sa imi iasa peri albi de la 23 ani:)

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum si daca creste cu putin consumul, mai bine sa mearga bine si rotund decat sa ma zgarcesc la un l si sa imi iasa peri albi de la 23 ani:)

Corect. Oricum stai bine la consum. O sa dau o tura pe la instalator sa vad ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq vezi poate la service ti-au inversat injectoarele la gaz , la mine era inversat 3 cu 4 si la fel trepida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!