Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Au intrat 33.9 litri si rezervorul era gol. Dupa 3-4 km becurile au revenit la normal... Alta data a intrat si 36l fara a apare acea avertizare

Unde a intrat 36 fara sa clipeasca inseamna ca minim 10% a fost hotie, de fapt ti-au bagat 33.

Normal tre sa intre 33,6 la rezervoarele noastre de 42 brut. Ocazional intra si la mine full adica 36, ac la maxim. Am mers si 30 de km ca sa ies din prea-plin.

Pe rezervor se vede clar unde te aflii. Fiecare sectiune verde are cam 4 litrii plus rezerva care e sub rosu de inca 4 litrii.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ideea: nu conteaza de unde bagam gaz. Problema nu este vinzatorul ci producatorul. Si repet, gazul se ia de catre toate statiile de la cel mai apropiat furnizor de combustibil. SPre exemplu toata constanta ia de la rafinaria de la navodari, nu vine nimeni cu cisterna sa-ti aduca de la brazi aici, transportul ar fi mult prea scump datorita distantei. Cred ca singurul lucru care conteaza este cum e reglata pompa, in ce procentaj baga butan/propan....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si iar ai dat cu stangul in dreptul. Si asta ca nu stiu tu ce pompe ai vazut dar la pompa iti iei compozitia specifica producatorului, dar nu pompa iti amesteca x procente butan, y propan.vine gata amestecat. 

Si da asa este nu merita sa vina in constanta cu gazul de nu mai stiu unde incat e prea scump...adica asta e si motivul pentru care desi pe litoral te astepti sa fie mai scumpe toate, inclusiv combustibilul ca de vine turistu si cel putin un plin sa mearga acasa face, in vara era mai ieftin cu aproape 50 bani decat in vestul tarii. Diferenta intre producatori o face aditivarea combustibilului si acele procente pe care si le regleaza in anumite depozite fiecare producator, dar si la punctele de vanzare, ca ala cu rompetrolul de la podul agigea cu siguranta nu a mai schimbat filtrele la pompa aia de cand a montat-o pe cand altu o in centrul constantei schimba regulat.

Chestia asta cu aditivarea am vazut-o ft bine in Cluj, unde vin trenuri, sau cisterne ale lukoil cu motorina si benzina neaditivata, intra in un depozit unde au puncte de prelucrare atat luk cat si omv cat si mol, aici la fata locului aditiveaza fiecare firma combustibilul dupa retetele proprii, il baga in cisternele proprii si se duce fiecare la punctele proprii de vanzare. Deci si ala care baga benzina de la omv baga defapt tot benzina de luk dar cu aditivii specifici omv...iar la benzinele din ziua de azi aditivii fac diferentele, ca porcesul de rafinare este acelasi si in urma lui sa scoti si ieftin si bun nu se poate, asa ca produci mult, prost, si bagi aditivi pana da bine:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa ne intelegem: tu zici ca exista undeva centre de prelucrare OMV, lukoil, agip si alte balarii din astea? Aia aduc acolo cisternele si pe urma centrul fiecarei benzinarii amesteca cu aditivi si apoi le mai transporta din nou la statie ???

Serios acu, economic vorbind, tu ai idee ce spui acolo?? 

Eu daca am benzinarie particulara ce fac, imi fac in spate o camera speciala unde amestec aditivi ???

Este o idiotenie ce sustii tu aici....

 

Mai mult, la gaz cum e? Vin aia cu cisterna, descarca cisterna intr-o alta cisterna numai ca sa amestece niste aditiv ???

No offence dar nu are nici o logica ce spui tu aici....

 

Stiti vreunul centre de amestecare ale diferitor firme prin orasele voastre???

 

Eu incerc sa-ti zic ca ei sunt disperati sa taie costurile si tu imi vii cu centre care presupune investitie masiva, manipulare , oameni angajati suplimentari etc.....numai ca sa aditiveze ei niste benzina....

 

Dupa logica mea, firma lukoil da comanda la petromidia in car spune: vreau atitea tone de motorina care sa aiba in ele atitia litri de aditivant x .

Aia la fabrica iti baga in cisterna exact ce ai cerut...

punct.

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prietene le convine la aia de la mol sa cumpere benzina ieftina de la rusi, sa ii puna aditivi creati de mol si in felul asta sa o vanda, ca ies mult mai ieftin decat sa o aduca din toata tara de la rafinariile lor. Si omv-ul la fel face si la fel facea si inainte de a cumpara petromul...lua benzina neaditivata de la luj sau petrom, baga aditivii proprii si o baga in pompa...era o vreme in care cand plateai la casa aveau afis cu fiecare tip de benzina de la ce rafinarie vine...si singura mai rasarita era omv carerra 100 care venea din austria...dar si asta pe masura ce ma apropiam de litoral tot mai putine cele care aduceau din austria, ci era tot de la rafinarii romanesti. Si crede-ma cum studiez in domeniul auto in an terminal am avut ocazia sa intru in un astfel de centru aici in apropierea clujului si m-am convins cu ochii mei. Daca cauti pe net vei vedea in ce consta procesul de rafinare si obtinere a combustibililor si ca daca mai multe companii isi iau gazul de la aceeasi rafinarie si la tine in CT e clar ca toate isi iau de la navodari, dar asta nu inseamna ca e identic la analiza ce iei de la petrom, cu ce iei de la luk, de la rompetrol, sau de la cele no name. Undeva pe drum benzina motorina si gazul produse la rafinarie la navodari se opreste si este aditivat corespunzator retetelor fiecarui producator iar in urma aditivarii combustibilul sa fie identic, sau aproape identic pt fiecare companie cu cel care se vinde in timisoara, in iasi, in suceava sau mai stiu eu pe unde chiar daca respectivele benzinarii isi iau combustibilul de la alte rafinarii.Si vei gasi si analize din care vei vedea ca in fiecare combustibi exista aditivi si ca diferenta de la benzina de 95 la 98 sunt cateva grame de aditiv la 1 l si asa mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet. De ce nu se poate face asta de la fabrica si tre sa mai aditiveze ei pe drum . DE CE ???

Crezi ca ei baga aditivi secreti ??? Nu.Atunci de ce nu o face fabrica si tre sa isi mai faca ei o fabrica???

Hai sa o luam altfel: agip are o astfel de fabrica de aditivat pe drum? Unde? Sa zicem ca la cernavoda? Atunci o cisterna care tre sa mearga la mangalia mai intii merge la cernavoda sa se aditiveze si apoi vine la mangalia? Adica bate cimpii aiurea pe drumuri in felul asta costurile ajungind cit casa????

 

Nu frate, nu are logica. Si nici fundament economic. Eu sunt convins ca totul se face din fabrica. 

 

Noi 2 avem 2 cofetarii. Gigi are laborator de cofetarie, dar nu are punct de desfacere, desface prin noi.

Tu dai comanda la laborator de 2 torturi cu componenta 30% zahar si 20% ciocolata.

Eu dau comanda de un tort cu 40% zahar si 30% ciocolata. 

Tortul meu e mai bun ca al tau ,mai gustos. lumea zice ca la cofetaria mea se fac torturi mai bune ca la a ta. In realitate e doar reteta CARE SE FACE LA LABORATOR (la rafinarie in cazul benzinariilor).

 

Care e logica pentru care as lua tortul cu 20% zahar sa-i mai pun eu dupa aia zahar? Pentru mine ar insemna timp pierdut , oameni in plus la munca, curent in plus etc. Inclusiv zahar in plus , ca una e sa iau eu zahar 10kg cu 2 lei /kg si alta e sa ia laboratorul 1tona de zahar cu discount , adica 1,5 lei/kg.

 

Tot ce spune eu are logica si eficienta economica, ceea ce spui tu e complicat si SCUMP .

Tu ce crezi ca fac astia in realitate??

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati plecat de la GPL si ati ajuns la benzina...

La GPL compozitia poate fi diferita la statii daca sant sub alt patron...chiar daca sant aprovizionate de la aceeasi rafinarie/depozit...functie de pret/cantitate negociata difera compozitia/calitatea GPL...

 

Aditivarea unei cisterne de benzina nu cred ca e asa de complicata...la alimentare baga aditivul in cisterna si dupa aia alimenteaza cu benzina...nu cred ca trebuie sa fie un fraier sa mestece cu lingura in cisterna...cheltuielile sant minime...

 

Asta e ca si cu bauturile alcoolice cu aroma de vodca/rom/coniac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cisternele cu MOL, OMV care au nr straine vin cu aditivi de afara. si in special iarna. stiu pe cineva care locuieste in Austria si aduce aditivi in tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati plecat de la GPL si ati ajuns la benzina...

La GPL compozitia poate fi diferita la statii daca sant sub alt patron...chiar daca sant aprovizionate de la aceeasi rafinarie/depozit...functie de pret/cantitate negociata difera compozitia/calitatea GPL...

 

Exista 4 tipuri de GPL la diferite procente de amestec propan-butan. S-a mai scris, cautati in topic.

Acum gazul cu compozitia corecta e 50-50 iar la vara 60 butan - 40 propan. Pretul gazului de vara e cel mai scazut si al celui de iarna cel mai ridicat. Acum e normal ca pretul sa scada in plus, odata cu scaderea cererii pe casnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Iasi Petromul facea la motorine si benzine upgrade in centrul de distributie de la Tigarete. Motivele sunt: costul pe CFR (40-50% fata de rutier) si o viteza de adaptabilitate pentru desfacere mare in functie de sortimentul solicitat si de temperatura exterioara. La GPL pleaca mixtura din rafinarie direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi Mangalia-constanta mers maxim 120 in afara si 50-80 in localitati.

 

post-2934-0-15212500-1396712418_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul consum intre 2 pompe: 5.71% . Pe bord imi arata 4,9%.

Am un consum de 0.17 lei/km.

 

La noi in Mangalia a aparut o noua manie: astia cu diesel fara dpf nu mai folosesc motorina ci ulei de floarea soarelui luat din comert (Billa, Lidl) amestecat cu putin benzina si naftalina. 

E unul care merge asa de 2 ani cu masina firmei si nu a avut nici o problema.

Aseara m-am intilnit cu un alt amic si am testat masina lui. Merge impecabil....

In spate la esapament miroase a ulei de bucatarie incis.

I-am dat ideea sa puna si niste esenta de rom sa vedem daca miroase a gogosi dupa aia.

Azi o sa mergem la un alt amic care are un service cu ITP sa ii facem noxele...

 

Nu, nu bat cimpii si nu fac misto .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu de treaba asta si am vreo 10 pagini intr-un caiet  cu date care mi s-au parut interesante , cu retete  , etc.Merge bine cu ulei de floarea soarelui , dar sa fie peste 10 grade afara si sa fie masina cu injectie clasica.Exista chiar si un forum in care este o sectiune de vreo 60 de pagini in care baietii vorbesc despre asta  , multi din ei avand motoare de la 2.5 in sus.
Merge si cu ulei de fast-food dar sa fie bine filtrat si de preferat sa nu fie de palmier.Unii si-au facut un sistem de incalzire in rezervor si pana la o anumita temperatura merg pe motorina si apasa pe un buton si trec pe ulei , exact ca la gpl.Complicatii prea mari nu apar la motor dar la economia care o faci , la un golf I sau II iti convine sa schimbi motorul in fiecare an.Era unul cu golf I care facea plinul cu 50 de lei si ii consuma 5% mixt.Eu ma gandesc pe viitor sa fac combinatia asta la un Mercedes 124 E300 D , cand o sa am vreo 5.000 de euro la dispozitie si sa nu am ce face cu ei pentru ca atat costa aceste masini in Republica Moldova si momentan nu dispun de acesti bani.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Omul asta are un ford galaxy cu motor tdi pd .

Azi am fost cu el la un service sa ii facem noxele.

Rezultat stupefiant: indicele care trebuia sa ii iasa ar fi fost 3 , insa lui i-a iesit... 0.34 . Adica de 10 ori mai putine noxe decit la motorina !!!!!

Si omul de acolo de la service facuse ochii cit cepele, nu ii venea sa creada....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era normal sa iasa noxele mai mici, asta e si motivul pentru care pana in 2020 in UE tre sa se ajunga la 20% biocombustibil in fiecare litru de la pompa fata de pana in 5% cat este acum....asta nu face bine filtrelor de particule, dar ca si noxe se obtin valori mult mai mici....Dar asta este o discutie care nu isi are locul la topicul de GPL...nu e ca si cum am putea si noi sa facem asa ceva

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos un sfat:

 

- Ce instalatie GPL recomandati pentru un motor 1.8 TSI, 160 CP pe Passat?

 

Multumesc,

 

A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La FSI, TSI e cu cantec...vorbeste cu montatorii sa vezi daca au motorul tau prins in lista...nu pe toate motoarele se poate monta...

Ai Tomasetto, BRC, Prins si parca si Landi Renzo... care s-au bagat la injectie directa...

Incearca la AGR...

Atentie si la pret :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul consum intre 2 pompe: 5.71% . Pe bord imi arata 4,9%.

Am un consum de 0.17 lei/km.

 

 

Daca e facut doar oras e belea, chiar si 50-50 cu extraurban e belea, eu am scos 9% mixt la ultimul plin Agip, in conditiile unei caroserii de 1300 de kg.

Cum stai cu consumul de benzina ?

La mine e nesemnificativ, sub 2 l /1000 km.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am alimentat de la o pompa din Bulgaria. In prima localitate din Bulg de dupa Vama veche s-a reschis un peco....ROmpetrol. Au gazul la 1,21 leva, ieftin intrucit in urmatoarele localitati peco-urile bulgaresti aveau la 1,25-1,27 .

Am intrebat-o pe cea care alimenta de unde au combustibilul. Cica benzina si motorina o aduc din ROmania, doar gazul e din Bulgaria. In bani romanesti gazul vine undeva la 2.78 lei/litru.

 

Consumul meu a mai scazut, ultimul consum fiind de 5,54 gaz. Culmea e ca am bagat 30,69 litri si de la celalalt plin pina aici am facut 553km.  Deci teoretic trec de 650km cu un rezervor. Rezervorul il am de 53l insea cel mai mult mi-a incaput cind l-am umplut prima oara, 42 litri. DUpa aceea nu am mai reuist niciodata sa bag mai mult de 38 litri.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum scoateti consumul asta asa mic ? eu cu un plin de gaz fac 450-500 km si tot rezervor de 53L am 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mickey: si eu la mixt ( cu Brasovul) scot in jur de 500 km, dar pe Fagaras, scot si 550 km. eu zic ca e normal.

extraurban cat scoti cu un plin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum scoateti consumul asta asa mic ? eu cu un plin de gaz fac 450-500 km si tot rezervor de 53L am 

Intelege ca e vorba de un hibrid la kye...e altceva.

La noi ne multumim cu un 9% gaz mixt + 0,2 l benzen.

Acum am schimbat si filtrul de aer, tre sa ma apropii de 7% pe extraurban din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!